Vanhalla EQB:llä ei saanut vetää, mutta 10/2023 alkaen on 1400 kg kaksivetoisella ja 1700 kg nelivedoilla:
All details and specs of the Mercedes-Benz EQB 300 4MATIC (2023). Compare price, lease, real-world range and consumption of every electric vehicle.
ev-database.org
Onpa paljastunut harvinaisen paljon harmituksia Volvosta! Kesärengaskauden alku on parasta aikaa koeajolle, jos rengasmelu/uraherkkyys kiinnostavat. Olethan jo käynyt tarkistamassa rengaspaineet valmistajan normisuositukseen (ei eco tai täyskuorma)? Liikkeet laittavat aina tyyliin 3 bar. Ilmatkin ovat lämmenneet, eli saattavat olla 10-15 % liian kovat, vaikka olisi pakkasella laitettu juuri oikein. Paljonko on urasyvyyttä, onko nopeusluokka kenties W/Y, mikä rengasmalli? Jos alkavat olla vaihtokunnossa (Liikenneturvan suositus 4 mm), niin Goodyear Efficientgrip Performance 2 (SUV) (nopeusluokka enintään V) olisi hyvä kompromissi mukavuuden, hiljaisuuden ja sähkönkulutuksen osalta. Ovat laatuun nähden edulliset, mutta pito on vain keskitasoa.
Edit. Eipä tuossa koossa välttämättä löydy tuota Goodyearia. Joku tällainen voisi olla suht mukava, hiljainen ja vähän kuluttava:
Tässä on väärä koko:
2025 Motor Low Rolling Resistance (AA) Tyre Test
www.tyrereviews.com
Mahdollisesti vielä hiljaisempaa, mutta kulutuksen kustannuksella:
2025 Vi Bilagare Summer EV Tyre Test
www.tyrereviews.com
Normikoko 19-tuumaisille on 235/50, mutta tuo 235/55 vähentää pintakovuutta (ilmatilan korkeus kasvaa vajaat 12 mm). Halkaisija saa kasvaa 5 % (muutoskatsastuksella 15 %) ja tuo kasvattaa vain 3,3 %. Mittarivirhe luultavasti pitäisi korjata, koska Volvossa on yleensä aika pieni mittarivirhe. Mittarivirhettä ei tarvitsisi korjata, jos valitseekin 225/55R19 (kanttari-ihottuman vaara kasvaa).