Yleistä keskustelua sähköautoista

MEB alusta on kyllä houkuttanut näiden uusien mallien myötä. Ainut mikä hiukan ihmetyttää kuten monessa muussakin on ajotilat. Itse kaipaisin että se jäisi muistiin ja saisi sen OPD pidettyä päällä.

Toki kaikkeen oppii mutta kiva se olisi saada pidettyä tietyt asetukset. MEB ei valitettavasti OPD tarjoa.
B moodihan on sellainen? En tosin itse sitä ole kaivannut, vapaa rullaavuus parasta sähköautossa.

MEB alusta on kyllä houkuttanut näiden uusien mallien myötä. Ainut mikä hiukan ihmetyttää kuten monessa muussakin on ajotilat. Itse kaipaisin että se jäisi muistiin ja saisi sen OPD pidettyä päällä.

Toki kaikkeen oppii mutta kiva se olisi saada pidettyä tietyt asetukset. MEB ei valitettavasti OPD tarjoa.
Riippuu mitä tarkoitat ajotilalla. D/B ei jää muistiin. Eco/comfort/traction jää. Ajoavustimet (kaikki?) nollautuu kun sammuttaa.

Saisi kyllä olla enemmän profiilin sidoksissa nuo kaikki.

B moodihan on sellainen? En tosin itse sitä ole kaivannut, vapaa rullaavuus parasta sähköautossa.

Riippuu mitä tarkoitat ajotilalla. D/B ei jää muistiin. Eco/comfort/traction jää. Ajoavustimet (kaikki?) nollautuu kun sammuttaa.

Saisi kyllä olla enemmän profiilin sidoksissa nuo kaikki.
Juuri tätä B tilaa. Onhan se rullattavuus ok ja sen osalta myös on älyä olemassa että luetaan tiestöä kartan mukaan ja rullataan/regeneroidaan tilanteen mukaan.

Kuitenkin toivoisi että olisi mahdollisuus.

Muutaman päivän kokemuksella Skodan MEBistä, ainakaan tässä -23 mallissa kaikki apustimet ei nollaudu, mutta osa kyllä nollaantuu. Uudemmissa voi olla erilailla. Sen älykkään tietä lukevan apustelijan otin kokonaan pois, se oli turhankin innokas yhtäkkiä hidastelemaan mutkiin. Onneksi se ei nollaannu. Ilmoitteli 70km/h alueella, että edessä mutka 45km/h ja alkoi jarruttamaan, vaikka ihan hyvin tuon mutkan voi ajaa vaikka 75.

Melko hyvin tuo B-moodi emuloi OPD:tä, vaikkei sellainen olekaan oikeasti. Saisi vaan tuo D/B -preferenssi jäädä kuskin profiiliin talteen, ettei tarvis joka kerta laittaa. Noh pikkujuttu.

Statistiikka

Viestiketjuista
271 252
Jäsenet
76 741
Uusin jäsen
tourne

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom