Miten olis kunnon teltta
Koiranomistajana ymmärrään dog moodin tarpeellisuuden. Mutta rahellisesti sanottuna aika marginaaliporukan touhua kuitenkin. Ei niitä koiria suurimmalla osalla ole mukana kauppareissulla tai harrasta jotain aktivisesti koirien kanssa. Hyvä fiitsöri kuitenkin. Jos meillä koirat autossa, niin taitaapi olla aina niin, että toinen puolisko ulkoiluttaa niitä sillä välillä kun toinen on kaupassa. Jos taas yksin likeenteessä, niin koirat ei ole mukana.
Retkeilymoodia on vaikeampi ymmärtää, tai ei, jos asiaa ajettalee hieman amerikkalaisittain. En saatana menisi autoon nukkumaan jos mahdollisuus on ulkona nukkua. Olkoot sitten leirintäalue tai saati sitten oikeasti metsässä jossain. Mutta onhan tämänkin kiva lisä jos välttämättä nyt haluaa nukkua "sisätiloissa" ja teltta on ehdoton nogo.
Onko muuten Teslassa eroa dogimoodin ja cämppismoodin välillä vai ovatko samoja asioita ? Ja paljonkos tälläinen moodi haukkaa energiaa / tunti ? Ja miten nämä eroavat siitä normaalista moodista jossa auto on vain "käynnissä" ? ( ajovalot nyt ainakin on pois, olettaisin )
Joskun kun on tullut odoteltua autossa hieman pidempään, olen kaivannut sellaista kulutusmittaria josta näkisi paljonko energiaa kuluu tai mikä tehontarve on juuri sillä hetkellä. Tyhmä autoni vääntää kulutuksen parkissa ollessa muotoon kWh/100km, mikä on aikasen idioottimaista. Ota siitä nyt tolkkua paljonko auto kuluttaa parkissa. Olettasin että Teslalla on asia mietitty hieman paremmin ? Tämä asia olisi varmaan sellainen 500 EUR koodaus juttu. Auto liikkeellä kulutus näytetään kWh/100km , auto parkissa kulutus kW / h.