- Liittynyt
- 05.01.2021
- Viestejä
- 6 712
Q6 ja Fatti Etron ovat eri autoja. Toinen on uusi ja toinen on hyvin vanha.En tiedä mikä info läski-Etronissa on, mutta voisin kuvitella, että vanha.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Q6 ja Fatti Etron ovat eri autoja. Toinen on uusi ja toinen on hyvin vanha.En tiedä mikä info läski-Etronissa on, mutta voisin kuvitella, että vanha.
Mä en nyt ihan ymmärrä sun ajatuksenjuoksuasi, ihan samalla tavalla se Teslakin rautaa vaihtaa. Vanha alusta ei tue esim. langatonta carplayta/AA:ta, niin miksi helvetissä siihen pitäisi hirttäytyä? Kyllähän tuo käyttöliittymä on säännöllisesti edelleen päivittynyt siinä puitteissa mitä järjestelmän rauta suo. Esim. Ioniqissa penkin- ja ratin lämmitinten näkymä muuttui täysin. Uuden auton uutta versiota oli helppo käyttää, kun tuntee vanhan hyvin. Uusi käyttäjä uudessa systeemissä olisi varmaan pulassa. Ei sen takia, että tietoa ei löytyisi vaan että mistä sen löytää. Se logiikka... Tiedä sitten samantien dumppaamisesta, kun tuo on tulossa ensimmäisenä 2026 julkaistavaan malliin ja siitä valuu hiljalleen muihin. Todennäköisesti juuri sopivasti seuraavaan isompaan versiopäivitykseen.Aika paljon noista kaikista noista kaikista jutuista tuli silloin autonvalintaa autismoidessa luettua, mutta en toisaalta jaksanut lähteä tonkimaan tarkkoja lähteitä sieltä kuukausien takaa joten halusin ilmaista asiat tavalla, joka tekee selväksi että ulkomuistista tässä nyt mennään. Sori siitä.
Tuollaiset käytettävyyssekoilut on kyllä varmasti ärsyttäviä, mutta henkilökohtaisesti en noita infotainmenttiin sinänsä laskisi ja pitäisin outona, jos tuollaisia ei pystytä ilman kokonaan uutta hardista korjaamaan, mutta kuten sanottua, eipä olisi eka kerta kun legacyt sekoilee tyhmää paskaa.
En tiedä mikä info läski-Etronissa on, mutta voisin kuvitella, että vanha. Ei muuten kannata sitten liikaa kiintyä siihen uutenkaan infoon Hyny/Kiassa, koska ilmeisesti se ollaan dumppaamassa samantien ja siirtyvät Android Automotiveen.![]()
Mä en nyt ihan ymmärrä sun ajatuksenjuoksuasi, ihan samalla tavalla se Teslakin rautaa vaihtaa. Vanha alusta ei tue esim. langatonta carplayta/AA:ta, niin miksi helvetissä siihen pitäisi hirttäytyä? Kyllähän tuo käyttöliittymä on säännöllisesti edelleen päivittynyt siinä puitteissa mitä järjestelmän rauta suo. Esim. Ioniqissa penkin- ja ratin lämmitinten näkymä muuttui täysin. Uuden auton uutta versiota oli helppo käyttää, kun tuntee vanhan hyvin. Uusi käyttäjä uudessa systeemissä olisi varmaan pulassa. Ei sen takia, että tietoa ei löytyisi vaan että mistä sen löytää. Se logiikka... Tiedä sitten samantien dumppaamisesta, kun tuo on tulossa ensimmäisenä 2026 julkaistavaan malliin ja siitä valuu hiljalleen muihin. Todennäköisesti juuri sopivasti seuraavaan isompaan versiopäivitykseen.
e: Enkä minä noita sen takia kertonut, että ne infotainmentiin kuuluisivat. Kerroin ne sen takia, että hahmottaisit ettet nyt oikein ole nähnyt metsää puilta. Olet kauhean huolissasi ihan lillukanvarsista, kun ne päivittäiset päänsäryt, jotka pitäisi korjata on täysin muita asioita.
Eikös se auton käytettävyys kuitenkin kohtuullisen tärkeä osuus autosta ole? Korealainen logiikka tökkii monessa kohtaa, oli se sitten ovien avaus tai akkuennusteen hakeminen näytön syövereistä. Nuo on helppo ohittaa koeajossa olankohautuksella, kun et varta vasten lähde selvittämään miten asia pitää tehdä. Eniten tietysti ärsyttää se, että miten pienellä hienosäädöllä olisi saatu paljon parempi lopputuote.Niinno, kai tässä on taustalla se mitä kukin painottaa. Itselleni tosiaan joku infotainment on edelleen ihan se ja sama, kunhan ei nyt koko ajan kaatuile tai häiritse ajamista. Tietokoneita on ihan tarpeeksi kotonakin. Kun arvioin aikanaan omalta kantiltani EV6:n faceliftin oleellisia ominaisuuksia, katsoin lähinnä vähän kasvanutta akkua ja rangea ja valoja, muut oli sitten lähinnä kosmetiikkaa. Toki tuollaiset arkisekoilut ärsyttää, mutta ihan kaikissa autoissa on omat typeryytensä ja ihan varmasti vastaavia (tai jopa ihan samoja) löytyy noista autoista vielä faceliftin jälkeenkin.
Edelleen, itse arvotan lähinnä niitä "isoja" auto-asioita: ajomuvakuus, toimintamatka/lataus, turvallisuus ja sen sellaiset. Joku muu varmaan arvottaa sitten asioita autoissa ihan muilla tavoilla, vaikka sitten sitä langatonta carplaytä yli kaiken muun ja se on hänen oikeutensa tietysti.
Eikös se auton käytettävyys kuitenkin kohtuullisen tärkeä osuus autosta ole? Korealainen logiikka tökkii monessa kohtaa, oli se sitten ovien avaus tai akkuennusteen hakeminen näytön syövereistä. Nuo on helppo ohittaa koeajossa olankohautuksella, kun et varta vasten lähde selvittämään miten asia pitää tehdä. Eniten tietysti ärsyttää se, että miten pienellä hienosäädöllä olisi saatu paljon parempi lopputuote.
650 heppaista Ioniq N -mallia näyttäisi olevan jo Saksassa kaupan 55 tonnin pintaan. Suomessa näyttäisivät maksavan vielä maltaita. Perusnelivetoa saa kyllä edullisesti täälläkin, ja jopa faceliftiä alle 40 tonnilla (tosin vain yksi tuontiauto). Mielestäni Ioniq 5 on kyllä paremman näköinen kuin EV6. Perustakuu on paria vuotta lyhyempi, mutta akkutakuu yltää 160 000 kilometriin.Eikös se auton käytettävyys kuitenkin kohtuullisen tärkeä osuus autosta ole? Korealainen logiikka tökkii monessa kohtaa, oli se sitten ovien avaus tai akkuennusteen hakeminen näytön syövereistä. Nuo on helppo ohittaa koeajossa olankohautuksella, kun et varta vasten lähde selvittämään miten asia pitää tehdä. Eniten tietysti ärsyttää se, että miten pienellä hienosäädöllä olisi saatu paljon parempi lopputuote.
Korealaisten kunniaksi ainakin Ioniq 5:ssa on järjestäen korjattu kaikennäköistä juuri käytettävyyteen liittyvää. En ole uutta versiota livenä nähnyt, niin hankala sanoa ovista mitään. Keskikonsoli on ainakin toimivampi ja lämmitysnapit ovat fyysiset. Takaluukun ohjurit korjattu sellaiseksi, että luukku tuskin enää kolisee mennessä. Takapenkin vyönsoljille tehty leveämpi kohta, että kääntyvät itsekseen (eivätkä jää kolisemaan). Ajovalot paremmmat. Pop-up-kahvat vakiona,... Kurapaskassa viimeiset 2 kk ajaneena melkein voisin lyödä rahaa tiskiin, jos uudessa on vanhaa kärpäsenpaskaa isompi pissapojansäiliö. Taitaa tuohon nykyiseen ehkä 3 litraa mahtua. Äänieristystä parannettu...
Juu ei saa.Ei siis saa tuolta esiin?![]()
Käyttöohjekirjat ja käyttövinkit
Etsitkö Volkswagen-autosi käyttöohjekirjaa? Olet oikeassa paikassa! Löydät käyttöohjekirjasi helposti autosi valmistenumeron avulla. Tutustu nyt.www.volkswagen.fi
Niin... tuo vanha (-2024) volkkarin vipstaaki on kyllä ihan normaali ja helppo.Hmm.. ei tuo nyt liian vaikealta vaikuta:
Volkswagen ID.3 - Operating the windshield wiper lever
Volkswagen ID.3 (E11, E12) 2020-2025 Owner's Manual. Operating the windshield wiper leverwww.vw-id3.com
Niin... tuo vanha (-2024) volkkarin vipstaaki on kyllä ihan normaali ja helppo.
Oletan kuitenkin että @Tommy Goldfish tarkoitti tätä uusimmissa volkkareissa (myös ID.3:ssa 2025-) olevaa kötöstystä, jossa kaikki pyyhkijä- ja valotoiminnot on laitettu yhteen ja samaan viikseen vasemmalle puolelle. Tuo hässäkkä on niin monimutkainen, että sen hallinnan saamisessa selkäytimeen menee varmaan useita kuukausia. Päivänvalossa tehdyllä koeajolla en päässyt ollenkaan sisälle eri pyyhkijäasetusten hallintaan.
Lisäksi bundle alkaa olla niin iso, että siitä iso osa peittyy ratin taakse, vaikka ratti olisi suorassa. Koeajolla oli ainakin vauhdissa todella vaikeaa ja vaarallistakin yrittää tihrustaa, että mistä vipstaakista pitäisi painaa mihinkin suuntaan. Kesti aika kauan tajuta, että ihan normaali pyyhintä tapahtuu vivun päädyssä olevaa mikroskooppisen pientä 2-osaista vipstaakia (jää kuvassa ratin kehän taakse) painelemalla.
Niin kauhea viritys, että VW-kauppiaskin oli vähän nolona että ovat sitten tuollaisen menneet väsäämään
Eikös olekin intuitiivisesti selkeä ja helppo kokonaisuus?
![]()
Okei, kun kuvaa saa näin rauhassa tutkia hyvässä valossa tietokoneen näytöltä, niin vaikuttaa vielä ihan mahdolliselta. Mutta lähtekääpä kylmiltään ajelemaan Suomen pimeydessä tällä - onnea matkaan!
No mutta Volkkarihan on vaan lisännyt autoihinsa vähän Mercedes-benz tunnelmaa.Eikai Volkkari ole yrittänyt tehdä tuotettaan mahdollisimman halvalla eli halpuuttanut eli on syyllinen HALPUUTUKSEEN!!!![]()
Sama systeemi kun mersussa ollut jo 25v sitten, toki mersun versio on yksinkertaisemman näköinen, koska itse viiksi pyörii, ei ole olemassa ylimääräisiä vipujaNiin... tuo vanha (-2024) volkkarin vipstaaki on kyllä ihan normaali ja helppo.
Oletan kuitenkin että @Tommy Goldfish tarkoitti tätä uusimmissa volkkareissa (myös ID.3:ssa 2025-) olevaa kötöstystä, jossa kaikki pyyhkijä- ja valotoiminnot on laitettu yhteen ja samaan viikseen vasemmalle puolelle. Tuo hässäkkä on niin monimutkainen, että sen hallinnan saamisessa selkäytimeen menee varmaan useita kuukausia. Päivänvalossa tehdyllä koeajolla en päässyt ollenkaan sisälle eri pyyhkijäasetusten hallintaan.
Lisäksi bundle alkaa olla niin iso, että siitä iso osa peittyy ratin taakse, vaikka ratti olisi suorassa. Koeajolla oli ainakin vauhdissa todella vaikeaa ja vaarallistakin yrittää tihrustaa, että mistä vipstaakista pitäisi painaa mihinkin suuntaan. Kesti aika kauan tajuta, että ihan normaali pyyhintä tapahtuu vivun päädyssä olevaa mikroskooppisen pientä 2-osaista vipstaakia (jää kuvassa ratin kehän taakse) painelemalla.
Niin kauhea viritys, että VW-kauppiaskin oli vähän nolona että ovat sitten tuollaisen menneet väsäämään
Eikös olekin intuitiivisesti selkeä ja helppo kokonaisuus?
![]()
Okei, kun kuvaa saa näin rauhassa tutkia hyvässä valossa tietokoneen näytöltä, niin vaikuttaa vielä ihan mahdolliselta. Mutta lähtekääpä kylmiltään ajelemaan Suomen pimeydessä tällä - onnea matkaan!
Tuli vastaan kun täällä oli puhetta noista vanha/uusi Bz4x & Solterra.
Paska.Referaatti olis kiva.
TL;DRReferaatti olis kiva.
Eikös ne juuri tuoneet sentään oikeat napit takaisin rattiin. Ja kyllä tuon monitoimiviiksen aina mieluummin otan, kuin vaikkapa Teslan toteutukset.Eikai Volkkari ole yrittänyt tehdä tuotettaan mahdollisimman halvalla eli halpuuttanut eli on syyllinen HALPUUTUKSEEN!!!![]()
Tuli vastaan kun täällä oli puhetta noista vanha/uusi Bz4x & Solterra.
Paska.
Jos siis täältä kysyy.
Muistinpa kuitenkin missä olen tuon Kokkolan autohuollon keksinnön nähnyt. Pajamies HP:lla on asennettuna. Vaikuttaa ihan uskottavalta että voisi toimia ja toivottavasti saavat hakemansa patentit.Tuossa yksi uutinen, josta päättelin, että (täys)sähköautot on hyviä.
Soittelinkin tuonne Kokkolan autohuoltoon muutama päivä sitten Model S akun kuivatushuollosta. Myyjä/korjaaja kertoi, että halvimmillaan 800-1000€ maksaisi. Mutta suositteli 1500€ maksavaa pakettia, jossa laitettaisiin joku kuivatus osa myös akkuun kiinni. Lisäksi hinta sisälsi myös akun sulakkeen. Itse en tiedä, että onko sulake jo vaihdettu? Auto S 90D FL 2016. Auto siis toimii, mutta tuo olisi siis vain ennakointia.
"Täyssähköautoa suosittelen, koska niiden akustot pysyvät paremmassa kunnossa ja ovat rakenteeltaan huomattavasti yksinkertaisempia, Haapala sanoo IS:lle."
![]()
Korjaamoyrittäjä Jesse lataa suorat sanat ladattavien hybridien ongelmista – ”En ole suositellut kenellekään”
Kokkolan Autohuollon Jesse Haapala haluaa varoittaa suomalaisia ladattavien hybridiautojen ongelmista.www.is.fi
"Haapalan mukaan yritys kuitenkin luopui oma-aloitteisesti merkkihuoltostatuksestaan juuri akustojen korjauksiin liittyvien takuutöiden vuoksi."
Muistinpa kuitenkin missä olen tuon Kokkolan autohuollon keksinnön nähnyt. Pajamies HP:lla on asennettuna. Vaikuttaa ihan uskottavalta että voisi toimia ja toivottavasti saavat hakemansa patentit.
Tuskin noihin ennakoiviin huoltohommiin kannattaa proaktiivisesti lähteä jos ei aio pitää autoa vielä vuosia. Ostaessa taas kannattaa tingata osaksi kauppaa.
Minusta tuossa on yllättävänkin hyvä parannus pelkällä isommalla latauksen aikaisella lämmityksellä. Kai tuolla jo ajaisi jos harvoin pitää pitkää matkaa tehdä. Tuo vanha taas on jo vähän ehkä liian ikävän hidas.Facebookin keskustelusta poimittua:
Ajettiin ensin 100-10% sitten ladattiin 10-80%, lämpötila -7
![]()
Ajettiin ekan latauksen jälkeen 80-40% ja ladattiin sitten puoli tuntia. Lämpötila -5
![]()
Annettiin seistä yö ja aamulla kylmällä akulla laturille, jossa puoli tuntia. Lämpötila -3
![]()
Nohnoh..oletteko kyseisen auton omistaja vai miksi noin negatiivinen sävy kanssakeskustelijoita kohtaan.
Kolmen vuoden välein ihan turha lähteä mitään akkuja vaihtelemaan. Nehän kestää monia vuosia. Vai oliko kyseessä joku valmistusvirheen omaava rupuakku?Mull on alkuperäisakku 3. Talvea. Sen verran noiden simahduksista olen lukenut että starttibuusteri on matkassa ja ensi syksynä käyn motonetistä uuden tarvikeakun tilalle.
Facebookin keskustelusta poimittua:
Ajettiin ensin 100-10% sitten ladattiin 10-80%, lämpötila -7
![]()
Ajettiin ekan latauksen jälkeen 80-40% ja ladattiin sitten puoli tuntia. Lämpötila -5
![]()
Annettiin seistä yö ja aamulla kylmällä akulla laturille, jossa puoli tuntia. Lämpötila -3
![]()
Nohnoh..oletteko kyseisen auton omistaja vai miksi noin negatiivinen sävy kanssakeskustelijoita kohtaan.
Saa olla ainakin tarkkana minkä vuosimallin auton ostaa (jos ostaa)?Toisille riittää se että kerran paska auto = aina paska auto?
Saa olla ainakin tarkkana minkä vuosimallin auton ostaa (jos ostaa)?
8v ikäinen model s 90d teki nyt myös pienen haamujarrutuksen. Ilmeisesti likainen tuulilasi oli syynä. Kokeilin laittaa sen "törmäykseneston" pois päältä kokonaan, jos auttaisi.En ole ihan hetkeen nähnyt markkinoilla valmistajaa, minkä auton voi huoletta ostaa. Kaikilla on tuntuu olevan kalliita tyyppivikoja tai sitten ohjelmiston puolelta täysin rampautettuja tai käytettävyys pilattu poistamalla kaikki fyysiset napit tms.
Kuten monesti sanonut, en tiedä vielä yhtään auton valmistajaa kenen ensimmäinen sähköauto olisi täydellinen, tai edes hyvä. Tulevaisuudessa niitä varmasti aletaan näkemään ja päästään eroon näistä idiootti ratkaisuista ja saadaan tekniikka sille tasolle, että se toimii täällä pohjolassa pidempää kuin pari vuotta ilman ongelmia.
Lisäpitkää olen omaankin harkinnut. Millaisen asensit ja miten se toimii matriisien kanssa?
Ohjelmiston osalta tämä koskee mallivuotta 2027 vasta ja rauta vasta 2030.Näemmä kiinalaisten autojen myynti on estetty Jenkeissä, vaikka olisi valmistettu muualla:
![]()
US finalizes rule to effectively ban Chinese vehicles, which could include Polestar
Polestar says the rule would ban it from selling EVs in the US.www.theverge.com
Vielä on siis aikaa korjata tilanne.The rules for prohibited software go into effect for model year 2027 vehicles, while the ban on hardware from China waits until model year 2030 vehicles.
Jaa että kiinalaiset autot eivät laita kiinalaista softaa autoihinsa, aikaa 17 kuukautta?Ohjelmiston osalta tämä koskee mallivuotta 2027 vasta ja rauta vasta 2030.
Vielä on siis aikaa korjata tilanne.
Linkistä poimintaTulee varmasti lisää alennusmyyntejä uusiin sähköautoihin?
"Vuonna 2025 voimaan astuneet keskipäästörajat tarkoittavat, että valmistajien on kirittävä rajusti täyssähköautojen myyntiä välttääkseen satoihin miljooniin nousevat päästösakot.
Tällä hetkellä EU-alueella myytävistä uusista autoista vain 13 prosenttia on täyssähköisiä, kun lukeman pitäisi sakkojen välttämiseksi olla vähintään 20 prosenttia."
![]()
Sähköautojen hintoihin rajuja alennuksia
Useat eurooppalaiset autonvalmistajat ovat pudottaneet rajusti sähköautomallien hintoja. Syynä on sekä kilpailu kiinalaisia vastaan, että halu väistää päästösakot.www.kauppalehti.fi
Mutta perään mainitaan että on ollut myyntitullessa vuonna 2021 halvempi (euroina?)Keski-Euroopassa halvan sähköauton kauppaa tämä ei kuitenkaan haittaa. Ranskassa Dacia on hiljattain pudottanut Springin hintaa 2 000 eurolla, ja nyt sen saa kaupasta mukaansa 16 900 eurolla
jakiinalainen Leapmotor leikkasi äskettäin T03-täyssähköauton hintaa peräti 4 000 eurolla ja kauppaa sitä nyt hintaan 14 900 euroa.
Perusmallin ID.3 Pure, varustettuna 52-kilowattituntisella akulla ja 170-hevosvoimaisella sähkömoottorilla maksaa Saksassa nyt 29 760 euroa, kun esimerkiksi Suomessa ID.3:n samaisen perusmallin hintalappuun on piirretty 36 590 euroa. Suuri hintaero Saksan ja Suomen välillä voi luoda painetta tarkastella myös Suomen listahintoja.
Tuossa välissä kerkiää vielä tapahtua vaikka mitä ja lisäksi myös paikallisten pitää alkaa tuottamaan koodia mikä ei olisi Kiinassa tehtyä.Jaa että kiinalaiset autot eivät laita kiinalaista softaa autoihinsa, aikaa 17 kuukautta?
Mikä tilanne jollain Polesterilla, Volvolla ? siis tuon ohjelmiston suhteen, ilmeisesti siellä on länsikoodia niissä mitä tuo ensimmäinen rajoitus koskee ja voisi kuvitella ettei päätös ihan puskista tullut ja nyt aletaan vasta kokoustaan miten mietitään vaihtoehtoja. Varmaan on sitten niitä toimijoita joilla ei tavoitteita sopeutua ja putkessa olevat mallit raudankin puolesta ulkona.Tuossa välissä kerkiää vielä tapahtua vaikka mitä ja lisäksi myös paikallisten pitää alkaa tuottamaan koodia mikä ei olisi Kiinassa tehtyä.
Siis että kiinalaiset autonvalmistajat haluasivat/pystyisivät kirjoittamaan kaiken softansa uusiksi vuodessa käyttäen länsimaisia koodareita?Tuossa välissä kerkiää vielä tapahtua vaikka mitä ja lisäksi myös paikallisten pitää alkaa tuottamaan koodia mikä ei olisi Kiinassa tehtyä.
Veikkaan että pohti enemmänkin jotain vääntöä, lisäaikaa, lievennyksiä. Tosin en pidä kovin odotettavana sitä että luovutaan kokonaan. kyllä tässä on kyse muustakin kuin kauppapolitiikasta. ja muutamaan vuoteen ei synny luottamusta. En usko että edes uusi jenkki hallinta sitä muuttaisi.Siis että kiinalaiset autonvalmistajat haluasivat/pystyisivät kirjoittamaan kaiken softansa uusiksi vuodessa käyttäen länsimaisia koodareita?
Volvo käyttää AAutomotivea, pollesta ei hajua.Mikä tilanne jollain Polesterilla, Volvolla ? siis tuon ohjelmiston suhteen, ilmeisesti siellä on länsikoodia niissä mitä tuo ensimmäinen rajoitus koskee ja voisi kuvitella ettei päätös ihan puskista tullut ja nyt aletaan vasta kokoustaan miten mietitään vaihtoehtoja. Varmaan on sitten niitä toimijoita joilla ei tavoitteita sopeutua ja putkessa olevat mallit raudankin puolesta ulkona.
Ensin pitäisi tietää valmistajat mitkä ei käytä kiinalaista koodia. Tuollahan oli nostettu myös Ford jne. mukaan asiaan. Ties kuinka monta muuta vielä on.Mikä tilanne jollain Polesterilla, Volvolla ? siis tuon ohjelmiston suhteen, ilmeisesti siellä on länsikoodia niissä mitä tuo ensimmäinen rajoitus koskee ja voisi kuvitella ettei päätös ihan puskista tullut ja nyt aletaan vasta kokoustaan miten mietitään vaihtoehtoja. Varmaan on sitten niitä toimijoita joilla ei tavoitteita sopeutua ja putkessa olevat mallit raudankin puolesta ulkona.
Kuka tietää. Poliittista painostusta nämä muutokset ovat. Tuonkin osalta tilanne voi vielä muuttua tai sitten ei.Siis että kiinalaiset autonvalmistajat haluasivat/pystyisivät kirjoittamaan kaiken softansa uusiksi vuodessa käyttäen länsimaisia koodareita?
Eikä se edes riitä, koska tuossa bannataan, jos yritys on kiinalainen ja/tai kiinalaisten johtama:
“by entities who are owned by, controlled by, or subject to the jurisdiction or direction of the PRC or Russia – even if those vehicles were made in the United States.”
Ainakin se frontti on AA mutta kuka tietää mitä taustalla on kun tämä koskee koko koodistoa.Volvo käyttää AAutomotivea, pollesta ei hajua.
Ei ilmeisesti. Mutta toivottavasti myös vw id3 hinta laskisi myös suomessa tuon saman noin 7000€.Halvan "polo" pikkuvolkkarin osalta ei ilmeisesti ole ollut uusia julkaisu aikatauluja / hintoja
Tuskin noita aleja suomen markkinaan kohdistetaan, eiköhän ne mene keski-eurooppaan, jos tuollaisia ylipäätään tulee. Tänne sitten 2-3v päästä käytettyinä voi valua.Tulee varmasti lisää alennusmyyntejä uusiin sähköautoihin?
"Vuonna 2025 voimaan astuneet keskipäästörajat tarkoittavat, että valmistajien on kirittävä rajusti täyssähköautojen myyntiä välttääkseen satoihin miljooniin nousevat päästösakot.
Tällä hetkellä EU-alueella myytävistä uusista autoista vain 13 prosenttia on täyssähköisiä, kun lukeman pitäisi sakkojen välttämiseksi olla vähintään 20 prosenttia."
![]()
Sähköautojen hintoihin rajuja alennuksia
Useat eurooppalaiset autonvalmistajat ovat pudottaneet rajusti sähköautomallien hintoja. Syynä on sekä kilpailu kiinalaisia vastaan, että halu väistää päästösakot.www.kauppalehti.fi
Jos mennyt kuvaa tulevaa, niin näemme täälläkin. Viimeksi viimavuonna oli ns päästötavoite tarjouksia Suomessa.Tuskin noita aleja suomen markkinaan kohdistetaan, eiköhän ne mene keski-eurooppaan, jos tuollaisia ylipäätään tulee. Tänne sitten 2-3v päästä käytettyinä voi valua.
Tuskin sillä valmistajalle valtavaa merkitystä on mihin ne autot myydään, kunhan on eussa... Norjalaisia autoja ei kai lasketa?Tuskin noita aleja suomen markkinaan kohdistetaan, eiköhän ne mene keski-eurooppaan, jos tuollaisia ylipäätään tulee. Tänne sitten 2-3v päästä käytettyinä voi valua.
Jospa e-Up! hengessä saataisiin päästösakkovälttely id2 mallit 19999€...Saa nähdä tuleeko jälleen joulukuussa ne ekstra alet, jos valmistajat yrittävät välttää niitä isoja päästösakkoja.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.