VAG pääsee myös surkeudessa viivalle nykyään. Ainakin omassa ID.4:ssä se ohjekirja on ainoastaan auton tökkivässä infotainmentissa. Ainoa tapa selata manuaalia on siis istua huonossa asennossa auton penkillä tökkien hidasta kosketusnäyttöä - josta ei edes löydy juuri sen enempää tietoa kuin minkä jo intuitiivisesti saa selville autoa käyttämällä.Taitaa olla koko Huyndai/kia konsernin ongelma nuo manuaalit. Eikä pelkästään suomennokset vaan myös se, että ne on jotain suttuisia PDF tiedostoja joissa sitten mitä sattuu tietoja.
Kia e-Niron manuaali on aivan kauhea, sen tiedot ei ensinnäkään pidä paikkaansa enkä tiedä kuinka paljon siitä johtuu jälkikäteen tulleista päivityksistä (käyttöohjeen kuvissa käyttöliittymä on ihan eri kuin autossa) ja kuinka paljon siitä, että isoja osia käyttöohjeesta on säästösyistä tehty yhteisiksi riippumatta siitä onko kyseessä sähköinen, bensa vai hybridi voimalinja. Mutta siis surkein ohjekirja Kialla mitä olen törmännyt.
Tuo uusi sähköinen manuaali on jo sellaista asiakkaalle vittuilua, johon edes Volkswagenin en luullut kykenevän.