Yleistä keskustelua sähköautoista

Sitähän nuo android auto ja carplay tekevät, eli heijastavat puhelimelta auton näytölle autokäyttöön optimoidun puhelimen käyttöliittymän ja autoversioita sovelluksista. Ne eivät kuitenkaan täysin integroidu auton omaan käyttöliittymään vaan ovat hiukan päälleliimattuja. Seuraavan sukupolven carplayn huhutaan olevan pitemmälle viety, mutta vaatii varmasti myös auton päästä uudemman raudan.
Uusimmassa Porschessa vissiin on tiukempi integraatio, mutta tämä ei kauheasti lämmitä meitä kansanautojen ostajia… ehkä jossain youtubessa olisi esittely featureista.

7-golffin -> enyaqin välillä tapahtui kaksi selkeää hyppäystä: langaton carplay + carplay-navigaattorin ohjeet näkyvät auton mittaristossa / hudissa.

Mitään muita auton featureita ei nopeasti selaamalla saanut carplayllä hallittua. En ainakaan äkkiä löytänyt pääsyä auton asetuksiin / datoihin jne.
 
Uusimmassa Porschessa vissiin on tiukempi integraatio, mutta tämä ei kauheasti lämmitä meitä kansanautojen ostajia… ehkä jossain youtubessa olisi esittely featureista.

7-golffin -> enyaqin välillä tapahtui kaksi selkeää hyppäystä: langaton carplay + carplay-navigaattorin ohjeet näkyvät auton mittaristossa / hudissa.

Mitään muita auton featureita ei nopeasti selaamalla saanut carplayllä hallittua. En ainakaan äkkiä löytänyt pääsyä auton asetuksiin / datoihin jne.

Aika vähänhän noita on tottunut käyttämään kun ollut wanhempia autoja, Bluetooth handsfree + Spotify ollut kova :P Toimiva ja ajantasainen navi auton näyttöihin voisi olla jees, mutta oikein muuta ei ajonaikaisia oikein osaa vielä kaivatakaan. Ja nämä nyt löytynee mistä vaan 2020-luvun autosta.

Toki sitten sähköauton vaatimat älyominaisuudet tulee rinnalle, mutta onko niissäkään nyt sitten lopulta muuta kuin lähelle oikeeta arvioiva rangemittari + latauspaikan etsintään liittyvät jutut.

Ehkä sit vielä vaatimuksena voisi olla järkevä appi, jolla saa lämmitykset / jäähdytykset ja muut valmistelevat toimet aikaiseksi.
 
Toki sitten sähköauton vaatimat älyominaisuudet tulee rinnalle, mutta onko niissäkään nyt sitten lopulta muuta kuin lähelle oikeeta arvioiva rangemittari + latauspaikan etsintään liittyvät jutut.

Ehkä sit vielä vaatimuksena voisi olla järkevä appi, jolla saa lämmitykset / jäähdytykset ja muut valmistelevat toimet aikaiseksi.
Kyllä mulla näkyy auton suht. tarkka rangemittari aina instrumenttiklusterissa vaikka ajaisi carplay-navigaattorilla. Toki se google/applemapsi ei osaa näyttää soc:ia perille saapuessa.

Latauspaikan etsintä toimii ihan hyvin google / apple mapsilla, mutta kumpikaan ei tiedä sitä, että mitä latausverkkoja haluaisin käyttää.
 
Aika vähänhän noita on tottunut käyttämään kun ollut wanhempia autoja, Bluetooth handsfree + Spotify ollut kova :P Toimiva ja ajantasainen navi auton näyttöihin voisi olla jees, mutta oikein muuta ei ajonaikaisia oikein osaa vielä kaivatakaan. Ja nämä nyt löytynee mistä vaan 2020-luvun autosta.

Toki sitten sähköauton vaatimat älyominaisuudet tulee rinnalle, mutta onko niissäkään nyt sitten lopulta muuta kuin lähelle oikeeta arvioiva rangemittari + latauspaikan etsintään liittyvät jutut.

Ehkä sit vielä vaatimuksena voisi olla järkevä appi, jolla saa lämmitykset / jäähdytykset ja muut valmistelevat toimet aikaiseksi.
No varmaan sitten Volvo tai Rellu. En muista oliko muissa Android Automotivea. Polestarissa tais olla ehkä.
 
Audissa ainakin appi aivan paska. Ollu siitä asti kun se on markkinoille tullut jo ennen sähköautoja. Jotkut saksan serverit jatkuvasti alhaalla ja mihinkään ei saa yhteyttä.

23kk menty tuolla appilla ja ei ole herättänyt mitään isompia tunteita. Ensimmäisenä syksynä -22 muutaman viikon aikana sekoili aika paljon ja jopa sulakeresettiä sai kerran tehdä. Tämän jälkeen ehkä joka toinen tai kolmas kuukausi on joku tilanne, että auto/välipata ei vastaile. Seuraavan kerran kun käyttää niin toimii taas.

Tuolla hoitaa etälämmitykset, ajastukset ja tavoitelataustason plus huuteloo, jos esikoinen on ottanut espin pois ja näkee sijainnin. Tänne omakohtaisesti ajaa ok asiansa, enkä halua mobiilin kautta mitään väkevämpiä temppuja tehtäväksi edes (toivottavasti eivät enää isommin koskisi tuohon omasta puolestani).
 
Aika lailla sanomista siellä sun täällä 160tkm ajomäärällä, vaikka itämaan tietäjällä onkin ollut, mutta silti.
 
Ja perus huutokaupat.com juttuja, eli tuotteella on hintavaraus, joka on jotain.

Uusi Euniqqi 50 000 euroa. Käytettyjä näyttää olevan liikkeissä 25 - 35 keur. Tämä lähti nyt jollekin huutokaupasta 14 800 eur, joka on edullinen hinta sekin.

1735243475376.png

 
Onhan tuo sen verran karussa kunnossa ja perävalotakuu, että ei ehkä nyt erityisen edukas. Riippuu ihan mitä ylläriä sieltä löytyy.
 
Ei tuo Eunikki sentään nyt 50 000 e auto ole tai varmaan lanseerauksen yhteydessä on saattanut olla (onnea ostaneille). https://www.nettiauto.com/maxus/euniq-6 Uutta saa suoraan 34 900,- Hediniltä ja käytettynä näyttää löytyvän 28 000 e / 30 tkm ajettuna, eli tuo huutokaupan hinta on mielestäni aivan tappihinta noilla kilsoilla ja vioilla, jopa mielestäni liikaa tarjottu / maksettu. Kiinalaisten sähkökippojen arvot näyttää tippuvan nopeammin kuin kerkeät kissaa sanoa, MG4 pitsakuskiautoja saa kohta todella halvalla ja jo nyt näyttää Saksasta irtoavan alle 20 000 e alle 10 tkm ajettuja vaikka kuinka, vuoden päästä nämä ovatkin jo 10 000 e luokassa.
 
Ei tuo Eunikki sentään nyt 50 000 e auto ole tai varmaan lanseerauksen yhteydessä on saattanut olla (onnea ostaneille). https://www.nettiauto.com/maxus/euniq-6 Uutta saa suoraan 34 900,- Hediniltä ja käytettynä näyttää löytyvän 28 000 e / 30 tkm ajettuna, eli tuo huutokaupan hinta on mielestäni aivan tappihinta noilla kilsoilla ja vioilla, jopa mielestäni liikaa tarjottu / maksettu. Kiinalaisten sähkökippojen arvot näyttää tippuvan nopeammin kuin kerkeät kissaa sanoa, MG4 pitsakuskiautoja saa kohta todella halvalla ja jo nyt näyttää Saksasta irtoavan alle 20 000 e alle 10 tkm ajettuja vaikka kuinka, vuoden päästä nämä ovatkin jo 10 000 e luokassa.
Näinhän se on ollut jo vuosia. Saksan hinnoista voidaan päätellä, ettei vuosikymmeniin ole bensa- tai dieselautojakaan kannattanut ostaa, kun hinnat putoaa siellä nopeasti.

Sähköautoissa hinta ei ole vielä pudonnut alle polttisten, joten on selvää hintojen putoavan ainakin tämän vuosikymmenen loppuun. Tesla tästä romahduksesta taitaa olla paras esimerkki.
 
Ei tuo Eunikki sentään nyt 50 000 e auto ole tai varmaan lanseerauksen yhteydessä on saattanut olla (onnea ostaneille). https://www.nettiauto.com/maxus/euniq-6 Uutta saa suoraan 34 900,- Hediniltä ja käytettynä näyttää löytyvän 28 000 e / 30 tkm ajettuna, eli tuo huutokaupan hinta on mielestäni aivan tappihinta noilla kilsoilla ja vioilla, jopa mielestäni liikaa tarjottu / maksettu. Kiinalaisten sähkökippojen arvot näyttää tippuvan nopeammin kuin kerkeät kissaa sanoa, MG4 pitsakuskiautoja saa kohta todella halvalla ja jo nyt näyttää Saksasta irtoavan alle 20 000 e alle 10 tkm ajettuja vaikka kuinka, vuoden päästä nämä ovatkin jo 10 000 e luokassa.
Vielä kun pari vuotta odottaa niin MG4 saa saksasta -20ke, eli lyödään seteleitä käteen.

Tai sitten sähköautolta löytyy käyttöarvo, johon pitää laskea säästöt bensakuluista.

Äkkiseltään katsottuna halvin on 18ke (vm22, 17tkm) ja saman auton saa Suomesta maahantuojalta ajamattomana 25ke. Enimmillään maksanut 26900e.

Saksasta Toyota Corolla Tourer 22ke (vm22, 29tkm), ja sama auto uutena Suomesta peruutustutka lisättynä 34ke, ilman muita lisävarusteita.
 
Ei tuo Eunikki sentään nyt 50 000 e auto ole tai varmaan lanseerauksen yhteydessä on saattanut olla (onnea ostaneille). https://www.nettiauto.com/maxus/euniq-6 Uutta saa suoraan 34 900,- Hediniltä ja käytettynä näyttää löytyvän 28 000 e / 30 tkm ajettuna, eli tuo huutokaupan hinta on mielestäni aivan tappihinta noilla kilsoilla ja vioilla, jopa mielestäni liikaa tarjottu / maksettu. Kiinalaisten sähkökippojen arvot näyttää tippuvan nopeammin kuin kerkeät kissaa sanoa, MG4 pitsakuskiautoja saa kohta todella halvalla ja jo nyt näyttää Saksasta irtoavan alle 20 000 e alle 10 tkm ajettuja vaikka kuinka, vuoden päästä nämä ovatkin jo 10 000 e luokassa.
No saman tason turpaanoton on saanu ku osti silloin ennen alennuksia model 3/y saati sitten jos S/X mennyt ostamaan. Se on voi voi.
Parempi arvonpysyminenhän tuolla on ku oisin kuvitellut että täyskiinalaisella olisi jos kerta uusi on 35k ja 30tkm ajetusta joutuu maksamaan vielä 28k? Tuohan on jotain toyotan jälleenmyyntiarvon tasoa?

Se kyllä ihmetyttää hiukan miksi plugarit pitää niin paljon paremmin arvonsa ku täyssähköiset noin ylipäätään vaikka ne pelätyt akkurempat on niihin aivan yhtä kalliita ku täyssähköiseen mutta siinä riskinä vielä se polttiksenkin leviäminen.
 
No saman tason turpaanoton on saanu ku osti silloin ennen alennuksia model 3/y saati sitten jos S/X mennyt ostamaan. Se on voi voi.
Parempi arvonpysyminenhän tuolla on ku oisin kuvitellut että täyskiinalaisella olisi jos kerta uusi on 35k ja 30tkm ajetusta joutuu maksamaan vielä 28k? Tuohan on jotain toyotan jälleenmyyntiarvon tasoa?

Se kyllä ihmetyttää hiukan miksi plugarit pitää niin paljon paremmin arvonsa ku täyssähköiset noin ylipäätään vaikka ne pelätyt akkurempat on niihin aivan yhtä kalliita ku täyssähköiseen mutta siinä riskinä vielä se polttiksenkin leviäminen.
Kysyntä kasvaa mitä halvempi hinta ja se rajoittaa tiputusta. Eipä vagin sähkötripletin hintakaan ole enää "normaalia" enempää pudotellut, kun nuo hullut vuodet ovat takanapäin. 5 vuotta vanhan vajaa 20 k€ pikkukoppi 50 tkm ajettuna on menettänyt noin puolet arvostaan.
 
Kävin tänään neljää sähköautoa katsomassa. Tuo noin 60k€ Porsche voisi olla kiinnostavin, mutta mietin, että vähän matala auto ja autoon kulkeminen voisi olla vähän työlästä (joillekin).

BMW i4 vaikutti alkuun vähän kalliilta, mutta ihan hyvät varusteet siinä?

Model S 90D, 2016, 24 500€

BMW i4, 12/2023, 48 200€

Taycan, 59 800€

Taycan, 79 600€

Nuo siis yhdessä ja samassa autoliikkeessä, niin pääsi kaikkia vähän "ihmettelemään".
 
Kysyntä kasvaa mitä halvempi hinta ja se rajoittaa tiputusta. Eipä vagin sähkötripletin hintakaan ole enää "normaalia" enempää pudotellut, kun nuo hullut vuodet ovat takanapäin. 5 vuotta vanhan vajaa 20 k€ pikkukoppi 50 tkm ajettuna on menettänyt noin puolet arvostaan.
Seat Mii oli halvin. Noin 15000€. Pitääpä katsoa mitä nyt maksaa. On pitänyt arvonsa varmaan erittäin hyvin.

10800€ halvin ja silläkin on ajettu paljon.

Edit:
Eli Seat oli noin 17000€ uutena ja siitä sai 2000€ sähköautotukea pois.
 
Seat Mii oli halvin. Noin 15000€. Pitääpä katsoa mitä nyt maksaa. On pitänyt arvonsa varmaan erittäin hyvin.

10800€ halvin ja silläkin on ajettu paljon.

Edit:
Eli Seat oli noin 17000€ uutena ja siitä sai 2000€ sähköautotukea pois.
Oletat vähän alakanttiin. Täysin varusteltu kaksin renkain oli aika tarkkaan tingattuna 19 k€ omaa rahaa kaikkine alennuksiineen ja tukineen. Karvalakin sai jonkun satasen halvemmalla ja varusteet 500 € eli 18 k€ pintaan niistäkin piti kärsiä, jos talvellakin meinasi ajaa.

1735327219996.png
 
Oletat vähän alakanttiin. Täysin varusteltu kaksin renkain oli aika tarkkaan tingattuna 19 k€ omaa rahaa kaikkine alennuksiineen ja tukineen. Karvalakin sai jonkun satasen halvemmalla ja varusteet 500 € eli 18 k€ pintaan niistäkin piti kärsiä, jos talvellakin meinasi ajaa.

1735327219996.png
Juu. Vähän alaspäin pyöristin. Hinta oli silloin joskus 15 400€. Itsekin kyllä löysin sähköpostista sen tilauksen.

"Seat Mii electriciin saa ensinnäkin valtion myöntämän täyssähköauton hankintatuen 2000 euroa, minkä lisäksi vuoden 2019 loppuun asti auton maahantuoja tarjoaa 2000 euron lisäalennuksen. Niinpä auton lähtöhinta asettuu Suomessa 15 388 euroon."

 
Macanin koeajoa odotellessa kävin piruuttani istahtamassa Taycanin rattiin ja noh, onneksi ei ollut kuin se myyjä näkemässä ulostulon. Ei jatkoon. Sääli sinänsä.

e: Tässäpä videoaihe ylläpidolle. Näin poistut Taycanista sulavasti.
Tuo on kyllä tosi sääli omastakin mielestä. Saisi olla normaalin auton kokoinen myös korkeussuunnassa.

Itse kyllä pääsen autoon hyvin ja ulos, mutta täytyisi vähän ajatella muitakin.
 
Tuo on kyllä tosi sääli omastakin mielestä. Saisi olla normaalin auton kokoinen myös korkeussuunnassa.

Itse kyllä pääsen autoon hyvin ja ulos, mutta täytyisi vähän ajatella muitakin.
Kas kun et ehdota että boxteria pitäisi korottaa 20cm ja nostaa penkkejä, jotta olisi helpompi kulkea sisään.

Jos Taycan on hankala, kannattaa hommata joku muu autoa - se on hyvä juuri sellaisena kuin se on.
 
Juu. Vähän alaspäin pyöristin. Hinta oli silloin joskus 15 400€. Itsekin kyllä löysin sähköpostista sen tilauksen.

"Seat Mii electriciin saa ensinnäkin valtion myöntämän täyssähköauton hankintatuen 2000 euroa, minkä lisäksi vuoden 2019 loppuun asti auton maahantuoja tarjoaa 2000 euron lisäalennuksen. Niinpä auton lähtöhinta asettuu Suomessa 15 388 euroon."

Näissä hämää, kun virheellisesti käytetään tuota hintaa, jossa on kaikki alennukset mukana. Ei tuo ole 15400 € auto, vaan 19 388 € auto (+600 € toimituskulu), josta tarjottiin hetkellisesti alennusta 2 k€ ja toisen 2 k€ sai valtiolta. Eipä noita kulimalleja kyllä ostanut monikaan, kun plussan ja varusteiden hinnat olivat mitätön lisä.

Sivuhuomiona tämä ei-plus on kyllä pimpattu ihan tappiin asti, myös hinnankin osalta:

e: Tämä on kyllä hyvä, pyytävät ennemmän kuin ei-plussasta olisi pitänyt uutena maksaa. https://www.nettiauto.com/seat/mii-electric/14650454
 
Viimeksi muokattu:
Kas kun et ehdota että boxteria pitäisi korottaa 20cm ja nostaa penkkejä, jotta olisi helpompi kulkea sisään.

Jos Taycan on hankala, kannattaa hommata joku muu autoa - se on hyvä juuri sellaisena kuin se on.
Totta. Taycan karsiutui siksi pois. Melko matala on myös BMW i4, mutta ei nyt urheiluauton tasoa kumminkaan ole.
 
Näissä hämää, kun virheellisesti käytetään tuota hintaa, jossa on kaikki alennukset mukana. Ei tuo ole 15400 € auto, vaan 19 388 € auto (+600 € toimituskulu), josta tarjottiin hetkellisesti alennusta 2 k€ ja toisen 2 k€ sai valtiolta. Eipä noita kulimalleja kyllä ostanut monikaan, kun plussan ja varusteiden hinnat olivat mitätön lisä.

Sivuhuomiona tämä ei-plus on kyllä pimpattu ihan tappiin asti, myös hinnankin osalta:
Itse tilasin tuolla ylimääräisellä 2000€ alennuksella. Eli varmaan (lähes) kaikki 2020 autot? Kaikki varusteet tuli ja Plus varustelu on tosiaan fiksu valinta myös.

No joka tapauksessa on näppärä peli. Juuri koska on niin pieni.
 
Itse tilasin tuolla ylimääräisellä 2000€ alennuksella. Eli varmaan (lähes) kaikki 2020 autot? Kaikki varusteet tuli ja Plus varustelu on tosiaan fiksu valinta myös.

No joka tapauksessa on näppärä peli. Juuri koska on niin pieni.
Ainakin kaikki 2020 toimitetut autot, alkuvuodesta 21 oli vasta muutama hassu peruutusyksilö saatavilla, kun tehdas sai viimeisetkin kampanjayksilöt toimitettua. Ainoa 2019 hankintaan liittyvä katumus on, että olis pitänyt tilata samantien 2 kpl.
 
Keitä muita tässä pitäisi ajatella? Markkinat on täynnä citymaastureita, senkun valitset sopivan.
Lähinnä huonojalkaisia.

Mutta aivan totta niinkuin sanoit, että ei tarvitse ajatella, jos niitä ei ole.

En kyllä SUV autoa halua. Mieluummin joku "puikula", mutta hieman Taycania korkeampi täytyy silti olla. Harmi.
 
Keitä muita tässä pitäisi ajatella? Markkinat on täynnä citymaastureita, senkun valitset sopivan.
Hellasärö tuli itsellä ensimmäisenä mieleen. Ja omalta osalta myös se, että missään ahtaassa välissä kauppakeskuksessa tuosta olisi aikalailla mahdoton päästä (minun) ylös kolhimatta omaa ja viereistä autoa. Harmittava juttu sen takia, että nyt joutunee odotelemaan, että Macanit tippuvat sopivaan hintatasoon. Taycaneita olisi jo hyvin saatavissa ja siihen Porcshen jatkotakuu päälle, niin 6/5.
 
Hellasärö tuli itsellä ensimmäisenä mieleen. Ja omalta osalta myös se, että missään ahtaassa välissä kauppakeskuksessa tuosta olisi aikalailla mahdoton päästä (minun) ylös kolhimatta omaa ja viereistä autoa. Harmittava juttu sen takia, että nyt joutunee odotelemaan, että Macanit tippuvat sopivaan hintatasoon. Taycaneita olisi jo hyvin saatavissa ja siihen Porcshen jatkotakuu päälle, niin 6/5.
Kyllä. On yllättävän matala ja en itse sitä aiemmin hoksannut/huomannut.
 
Hellasärö tuli itsellä ensimmäisenä mieleen. Ja omalta osalta myös se, että missään ahtaassa välissä kauppakeskuksessa tuosta olisi aikalailla mahdoton päästä (minun) ylös kolhimatta omaa ja viereistä autoa. Harmittava juttu sen takia, että nyt joutunee odotelemaan, että Macanit tippuvat sopivaan hintatasoon. Taycaneita olisi jo hyvin saatavissa ja siihen Porcshen jatkotakuu päälle, niin 6/5.
Nelikko Maccu olis makia koukullisena. Sais hoidettua OKT asukin normiajot kaikkinensa sillä. Toki tässä vähän tuntuu olevan hinnoissa sellaista hypelisää tms parhaillaan mukana. Hinnat kun tippuu kauttalinjan sähkiksissä niin rajusti alaspäin, että ei mukana meinaa pysyä.
 
Nelikko Maccu olis makia koukullisena. Sais hoidettua OKT asukin normiajot kaikkinensa sillä. Toki tässä vähän tuntuu olevan hinnoissa sellaista hypelisää tms parhaillaan mukana. Hinnat kun tippuu kauttalinjan sähkiksissä niin rajusti alaspäin, että ei mukana meinaa pysyä.
Käyttöliittymän osalta arvioituna melkein tykkäsin Q6:sta enemmän. Macan tuoksahti vähän menneisyydeltä pienen "upotetun" ruutunsa kanssa. Ei minusta ollut ihan niin nopeakaan. HUD oli ihan hieno, jäi vain epäselväksi grafiikat jossain tilanteissa (mitä niillä yritettiin kertoa). Aika first-world-problems, mutta molemmissa mietin rengasmelun määrää. Macanissa oli 22" ilmajousin ja Q6 20", mutta joku volttottava malli. Eivät rämisseet tms. mutta jotenkin olisi toivonut merkittävää eroa vaikka korealaiseen nähden.
 
Totta. Taycan karsiutui siksi pois. Melko matala on myös BMW i4, mutta ei nyt urheiluauton tasoa kumminkaan ole.
Taycania mäkin kuumottelin. I4 M50 oli päivän ajossa ja se oli jo liian matala ja epäkäytännöllinen. Eipä tarttenut Taycanista haaveilla sitten. Ehkä joskus kakkosautoksi sitten. Taidan olla vanha, kun SUV on vaan niin mukava… no mennään tällä iX:llä nyt.
 
Taycania mäkin kuumottelin. I4 M50 oli päivän ajossa ja se oli jo liian matala ja epäkäytännöllinen. Eipä tarttenut Taycanista haaveilla sitten. Ehkä joskus kakkosautoksi sitten. Taidan olla vanha, kun SUV on vaan niin mukava… no mennään tällä iX:llä nyt.
Voisi käydä puolisollekin BMW iX. Täytyy sitäkin siis harkita hieman.

No tiedän kyllä jo, että esim Tesla Model S voi kuulua valitusta pikkasen myös (puolisolta). Model S olisi varmasti kaikkein edullisin hankinta kyllä.
 
Selkeästi mieltymyksiä on monia. Itseä i4 hieman ärsyttää kun ilmeisesti akkupaketin takia siinä istutaan hieman korkeammalla ku perus 3/4 sarjassa ja itse tykkään että ollaan mahdollisimman alhaalla, kaikki citymaasturit jne tuntuu pakettiautoilta ja siten omaan mieleen vastenmielisiltä.
 
Selkeästi mieltymyksiä on monia. Itseä i4 hieman ärsyttää kun ilmeisesti akkupaketin takia siinä istutaan hieman korkeammalla ku perus 3/4 sarjassa ja itse tykkään että ollaan mahdollisimman alhaalla, kaikki citymaasturit jne tuntuu pakettiautoilta ja siten omaan mieleen vastenmielisiltä.
Eihän nuo ole toisensa poissulkevia mieltymyksiä mitenkään. Ongelma tulee vain siinä kohtaa kun pitää autosta päästä pois :D

e: Paljonkohan Taycaniin mahtaisi saada ilmajousin maksimissaan korkeutta.
 
Eihän nuo ole toisensa poissulkevia mieltymyksiä mitenkään. Ongelma tulee vain siinä kohtaa kun pitää autosta päästä pois :D

e: Paljonkohan Taycaniin mahtaisi saada ilmajousin maksimissaan korkeutta.
Ja köyhien ongelma, kun ei voi molempia hommata. Kyllä mulle Taycan tai i4 kelpaisi. Ei vain ainoaksi autoksi..
 
Ja köyhien ongelma, kun ei voi molempia hommata. Kyllä mulle Taycan tai i4 kelpaisi. Ei vain ainoaksi autoksi..
OT:
Mulla oli kesäautona Porsche 924 ja joku kaveri siihen halusi kuskin paikalle istahtaa. Oli mielenkiintoista katsoa kuinka se sujui. Edit: tuossa myös tuulilasi on sellainen, että pää voi osua siihen.

-----
Ihan kiusallaankin pitää kyllä joskus taas hankkia oikein matalakin. Onneksi siis myös sähköautoista löytyy suht matalia myöskin. Akku toki vähän hankaloittaa (ehkä) sitä penkin korkeuden säätöä mahdollisimman alas.
 
Kokemuksia uudistuneesta subaru solterra/toyota bz4x. Minkälainen range talvella? Miten pikalataus?
Näissä olisi hyvä kampanja menossa tällä hetkellä...
 
OT:
Mulla oli kesäautona Porsche 924 ja joku kaveri siihen halusi kuskin paikalle istahtaa. Oli mielenkiintoista katsoa kuinka se sujui. Edit: tuossa myös tuulilasi on sellainen, että pää voi osua siihen.

-----
Ihan kiusallaankin pitää kyllä joskus taas hankkia oikein matalakin. Onneksi siis myös sähköautoista löytyy suht matalia myöskin. Akku toki vähän hankaloittaa (ehkä) sitä penkin korkeuden säätöä mahdollisimman alas.
Joo turbo Taycani kelpaisi itsellekin seuraavaksi. Onneksi on näitäkin vaihtoehtoina eikä pelkkiä citymaastureita.
 
Kokemuksia uudistuneesta subaru solterra/toyota bz4x. Minkälainen range talvella? Miten pikalataus?
Näissä olisi hyvä kampanja menossa tällä hetkellä...

Niin hyvää kampanjaa ei melkein voi olla, että tommoseen kätensä kannattais lyödä. Kaikki ton tietää et susihuono "pika"lataus ja susipaska range talvella, varmaan siks käytetytkään ei mee kaupaks mitenkään.
 
Se on silti ihan käypäinen auto niille, joiden ajot hoituu kotilatausaseman päästä <300km päivässä. Pari kolme kertaa anoppilaan vuodessa menee sekin kun yrittää ottaa zeniä matkaan.
 
Se on silti ihan käypäinen auto niille, joiden ajot hoituu kotilatausaseman päästä <300km päivässä. Pari kolme kertaa anoppilaan vuodessa menee sekin kun yrittää ottaa zeniä matkaan.

Salo - Vantaa - Salo ei menny BZ4X AWD Premium mitenkään helpossa talvikelissä (tiet sulat jne.). 120 km/suunta yhtä soittoa (pl. lataus) ja piti päästä helposti. Piti silti pysähtyä koeajolla paluumatkalla lataamaan ettei jää motarille :D Ihan hirveetä kuraa. Toki ei ollut päivitetty malli ja etuvedossa ois parempi range + premiumissa liian isot renkaat ja olis varmaan pitänyt ottaa lämmöt ja mankka pois + välttää motaria.

Eli nelikolle voinee korjata tota <200 km päivässä (ettei kovin kireelle mee "'rangebudjetti",) talvisin ja varmaan sit <300 km kesäisin.

Ilmankos oli innokas myyjä ja ois saanu sillonki päivitystulevan alta MY23 3-vaihelatauksellista tosi halvalla mut kuume loppu kyl siihe ku seinään ja en ollu kuulemma eka.

Vastaavassa helpossa kelissä EV6 AWD menee 80 % varauksellakin paaaaljon pidemmälle + sitä pystyy vaikka pikaladatakin. Hinta- ja kokoluokka kuiteskin aika sama. Tosin hirveen hyvin kääntyviä etupyöriä ei saa vs. Tojo/Saparo :) Mut kaikkee ei voikaan saada.

Kakkosautoks kaupunkipyörittelyyn jne. jos ei tarvi koskaan tien päällä ladata. Jos lähes ilmaseks saa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 796
Viestejä
4 557 915
Jäsenet
75 054
Uusin jäsen
1Need2Pee

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom