Hetkonen, hetkonen sano Putkonen....
On tietysti normaalia, että kun aletaan tekemään täysin uudella ajatuksella autoja ensimmäistä kertaa, ensimmäinen hyppäys on suuri . Mutta sitä sen jälkeen on tapahtunut ? 9 vuotta Inkrementaalisia muutoksia, ja jopa sellaisia joita tavallinen autonkäyttäjä ei edes huomaa / tiedä. Esim Model S on edelleen minulle suurin piirtein sama auto joka vieläpä näyttää hyvin paljon samalta kuin 9 vuotta sitten. Tämäkö on sitä huimaa kehitystä ? Monet muutokset on tietoisesti tehty puhtaasti kustannussäästömielessä, joten ne eivät mielestäni ole välttämättä kaikille mieluisia. Iso osa muutoksista on tapahtunut piilossa, joita käyttäjä ei periaateessa huomaa.
Toisena mikä jännästi tulee aina esiin tämän merkin kanssa on se, että ihan kohta tulee sitä ja tätä sekä toisena, että niin joo vanhemmissa malleissa oli ongelmana maalit, alusta jnejne, mutta nyt tämä tuore versio on ihan eri asia.
Olen aina välillä pollaillut noita Y LR:a ja nytkin kivasti uusia oli vielä alkuviikostakin hyvin tarjolla varastomalleilla alella ja hyvällä rahan hinnalla. Nyt pikkuhiljaa homma kääntynyt juurikin uuden puoleen, kun käytetyn kanssa pitäisi olla tarkkaan kartalla mistä linjalta minä hetkenä olisi auto tullut ja onko se millä raudalla, onko ollut mikä viikonpäivä ja kuun asento sekä koska on vaikka juuri alusta päivittynyt parempaan, mihin asti oli parkkitutkat mukana jne. Kun tämä tyyli ja bonuksena nopeat hinnoittelluliikkeet jatkuvat, ei ehkä kauheasti ole arvostusta käytettyjen markkinoilla. Taas noilla vanhoilla merkeillä on klassisen yllätyksetöntä, varmaa ja tylsää ja todennäköisesti se ID4 joka tuli 1,5v sitten linjalta on ihan samalla raudalla kuin nykypäivän eikä muutaman vuoden päästä käytettynä tarvitse paljon ihmetellä mitä on saamassa ja mistä auto on kotoisin. Se on just tasan samalla laadulla ja setillä huomattavasti pidemmän elinkaaren, jota en pidä mitenkään huonona asiana.