Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Varmaanhan esim joku X5 45e vie kevyesti kympin tai ylikin motarilla, XC90 myöskin. Sitä en tiedä mihin hemmettiin muuhun ne autot olisi enemmän tarkoitettu kuin tuollaiseen käyttöön?Minkä nykyauton ylipäätään saa maantie/motariajossa viemään 10l/km? Joku valtava maasturi? Ja vielä tuollaisella 50tkm vuosittaisella suoritteella on niin kaukana hybridin "tarkoitetusta" käytöstä kuin vain voi olla.
Just sen. Kuten varmaan postauksesta näit, ei ole missään vaiheessa tarkoitus ollut halvimmalla mahdollisella tavalla matkustaa. Kaikki me varmaan voidaan junailla.
Ja on se nimenomaan hybridin tarkoitettu käyttö, jos kulut puhtaaseen bensaan laskee noin 50 %. Sori, jos ei sinun käyttöösi osu.
Kyllä noita aika paljonkin ajettuja löytyy. Volvon farkku hybridinä esimerkiksi. Tuohan on aika halpa ostaa, kun vero on pieni.Rahaa varmasti löytyy se tuli selväksi. Lähinnä ajattelin sitä että jos jostain autosta on saatavissa hybridi niin aika suurella todennäköisyydellä sen saa myös dieselinä joka olisi ns. kaupparatsu ajoon tyypillinen valinta.
Mielestäni (plug-in) hybridille se tarkoitettu käyttö on lyhyehköt arkimatkat sähköllä, eikä jatkuvat satojen kilsojen siirtymät.
No tätä edellistä bensa-hybridiä ei olisi saanut dieselinä enkä kyllä olisi ottanutkaan vaikka olisi saanut. Oli tuossa hybridissä se etu, että V8 verrattuna veroetu oli jo todella paljon ja siksi se oli halvempi vaikka ajonautinto oli hyvä. Jos halvinta ajoa hakisi, voisi varmasti jonkun Toyotan ottaa.Lähinnä ajattelin sitä että jos jostain autosta on saatavissa hybridi niin aika suurella todennäköisyydellä sen saa myös dieselinä joka olisi ns. kaupparatsu ajoon tyypillinen valinta.
Mielestäni (plug-in) hybridille se tarkoitettu käyttö on lyhyehköt arkimatkat sähköllä, eikä jatkuvat satojen kilsojen siirtymät.
Mittariston akkukuvakkeeseen tulee ns. Vastuslangan kuva tai jossain softaversiossa lumihiutale kun esilämmittää. Taisi olla 4,7kw vastus eli senverran nousee kulutusSain Ioniq 5:een tuon luvatun akun esilämmityspäivityksen. Auto ei kommunikoi asiasta mitään mutta energiatiedoista näkee että lähellä olevalle laturille navigoidessa akunlämmitin syö 4,5kW.![]()
Joo kyllä ainakin eksoottisimmat ruokapaikat yms saa unohtaa sähköautoillessa. Jos puhutaan ihan matkailusta niin sehän sen suola on että kokeilee uusia paikkoja eikä vaan sitä abc:tä.Meillä esimerkiksi vaimon kanssa tulee välillä ajettua noin 600 km siivua ja ne on aina ajettu sillä tyylillä että välillä pysähdytään vessaan ja vaihdetaan samalla kuskia. Ja joskus ollaan pysähdytty syömään esimerkiksi johonkin ravintolaan. Nyt kun meillä on sähköauto, niin tuo ei enää onnistu ja jos tulee matkalla nälkä, niin ruokailukin on pakko järjestää sellaiseen paikkaan, missä auton saa pikalataukseen, jotta saa jotain järkevää tekemistä latauksen ajaksi.
Kuulitko em. asioista suoraan maahantuojalta vai myyjän välityksellä?
Ainakaan pari viikkoa sitten maahantuoja ei maininnut kys. asioita kun kysyin molempien autojen päivityksistä ja saatavuudesta. Mainitsi vain, että e-2008 on poistunut myynnistä toistaiseksi ja e-208 saa päivityksen ensi vuonna eikä osannut sanoa milloin se tulee tilattavaksi.
Rechargella on kyllä paljon latauspaikkoja joilla on reilusti ABC:tai parempaa safkaa. Esim Ullan Pakari Riihimäki, punaisen piipun kievari Juva, Rieskapaikka Tervola, jne.Joo kyllä ainakin eksoottisimmat ruokapaikat yms saa unohtaa sähköautoillessa. Jos puhutaan ihan matkailusta niin sehän sen suola on että kokeilee uusia paikkoja eikä vaan sitä abc:tä.
Tämä on suoraan maahantuojalta kuultua. Olivat henkilökohtaisia arvauksia tilanteesta, mitään varmuutta ei ole.
Mietin vain sitä tilannetta että nykyisen e2008n tuotanto pistetään säppiin ennenkuin tilaukset on toimitettu, miten käy sen tilanneiden? Optimitilanne lienee se että saavat uudella voimalinjalla mutta tähän en usko vaan johonkin vähemmän kivaan vaihtoehtoon.
Peogeot-forumilla tosin joku oli jo saanut maahantuojalta vastauksen, että jos 2008 malli vaihtuu, tilaukset perutaan. Tästä sitten heti lähti spekulaatiot siitä, että nuo olisikin myyty liian halvalla ja maahantuoja tahallaan pitkittäisi toimituksia, että mahdollisimman moni peruisi tilauksen tai malli päivittyisi ja siihen vedoten loput tilaukset voidaan perua.
Ei tuo nyt niin kaukaa haetulta kuulosta, varsinkin kun muualla Euroopassa malli on normaalisti myynnissä ja toimitusongelmista ei tunnu olevan tietoakaan. Saa nähdä mitä tästä saagasta vielä lopulla kehkeytyy.
Sehän voi olla, että Suomen päässä vahingossa/rahankiilto silmissä myytiin tarjouserää ilman määrärajoitusta. Nyt sitten yskivät kun oma moka ja Peugeot ei auta.Vaikea kuvitella että "liian halvalla" ottaen huomioon että siellä on aika monta ihmistä tekemässä näitä laskutoimituksia, toki tiesivät varmaan jo silloin että autot lentävät hyllystä ja se kai oli ideakin.
Sehän voi olla, että Suomen päässä vahingossa/rahankiilto silmissä myytiin tarjouserää ilman määrärajoitusta. Nyt sitten yskivät kun oma moka ja Peugeot ei auta.
Ei ehkä kuitenkaan ole ollut 1000:n (tai kuinka paljon tilauksia ehdittiinkään ottamaan vastaan) auton kiintiötä Suomeen...Kyllä luulisi että siellä on ollut tietty määrä varattuna mutta oliskohan maahantuojalla mennyt laskut sekaisin kun tilauksia tuli joka puolelta.
Noh odotellaan.
Täällä oli aiemmin puhe Northe latauspalvelusta. Onko näitä muitakin? Siis vastaavia, jotka tarjoaa edullisempia hintoja kuin latauspisteiden operaattorit?
Kuulostaa vähän jo liiankin hyvältä ollakseen totta.Olennaisinta on ehkä se, että kuukausikulut autoilusta ovat laskeneet huomattavasti, kun puhutaan saman arvoisista sähkö- ja hybridiautolla: Polttoainekulut -80 %, vakuutukset -50 %, huoltokulut arviolta vähintään -50 %. Puhutaan parinkymmenentuhannen säästöstä vuosittain käyttökuluissa samanhintaisissa premiumhybrideissä vs sähköpremiumit.
Just katseli S-mobiilista polttoaineiden osalta käppyröitä niin bensan osto laskenut vuoden alusta 350€:sta/kk nollaan (lokakuu 0€). Viimeksi ostanut bensaa elokuussa ruohonleikkuriinJoo varmaan vakuutuksista ja huolloista voi joku 1000-2000 euroa vuodessa säästää maksimissaan. Polttoaineissa sitten tosin aika paljon jos on ollut todella janoinen diesel esimerkiksi.
Rahaahan sekin on, muttei sentään uuden henkilöauton verran.
Keväällä kun ottaa moottoripyörän liikenteeseen niin kyl harmittaisi maksaa joka kuukausi autosta joka on seisonnassa.Just katseli S-mobiilista polttoaineiden osalta käppyröitä niin bensan osto laskenut vuoden alusta 350€:sta/kk nollaan (lokakuu 0€). Viimeksi ostanut bensaa elokuussa ruohonleikkuriinSähkönkulutuksen nousu on hukkunut nyt tähän ”astetta alemmaksi” -kampanjan aikaan saamiin kulutusmuutoksiin. Hinta kWh on tietysti nyt kovempi, mutta yön lataukset kuitenkin aika maltillisilla hinnoilla. Pikalatausta ei ole käytetty. Velka-auton kk-erä sama kuin aikaisemmalla autolla joka oli velkainen myös. Vaikka kuinka joutuukin välillä latauspiuhaa heiluttelemaan niin vaikea tästä on huonoja puolia kyllä löytää. Euro on hyvä konsultti sanotaan ja pitänee paikkansa. Monesti sai lähteä työnlaitaan kuukauden bensojen takia.
Jokaisella on tarpeet ja harrastukset erilaisia. Mulla ei mopoo oleKeväällä kun ottaa moottoripyörän liikenteeseen niin kyl harmittaisi maksaa joka kuukausi autosta joka on seisonnassa.![]()
Just katseli S-mobiilista polttoaineiden osalta käppyröitä niin bensan osto laskenut vuoden alusta 350€:sta/kk nollaan (lokakuu 0€). Viimeksi ostanut bensaa elokuussa ruohonleikkuriinSähkönkulutuksen nousu on hukkunut nyt tähän ”astetta alemmaksi” -kampanjan aikaan saamiin kulutusmuutoksiin. Hinta kWh on tietysti nyt kovempi, mutta yön lataukset kuitenkin aika maltillisilla hinnoilla. Pikalatausta ei ole käytetty. Velka-auton kk-erä sama kuin aikaisemmalla autolla joka oli velkainen myös. Vaikka kuinka joutuukin välillä latauspiuhaa heiluttelemaan niin vaikea tästä on huonoja puolia kyllä löytää. Euro on hyvä konsultti sanotaan ja pitänee paikkansa. Monesti sai lähteä työnlaitaan kuukauden bensojen takia.
Näin on. Se etten osta EHKÄ ikinä sähköautoa johtuu aivan muista syistä kuin sinänsä käyttövoimasta.Jokaisella on tarpeet ja harrastukset erilaisia. Mulla ei mopoo oleja kallista on mopoilukin niin silloin on parempi ettei enää autosta maksa mitään.
turhaa vängätä käyttövoimasta
Ei täällä vängätä, yleistä keskustelua sähköautoista ;-)
Tämä on juuri se, mikä ei ole tervettä. Ei ole tervettä, että ihmistä alkaa närästää toisen ihmisen perustelut omalle autonhankinnalleen, vaikka kuinka itse olisi eri mieltä.mutta "vastaan" olevat eivät näe koko kuvaa ja tämä närästää "puolesta" porukkaa.
Tässä sinä olet väärässä. Ei ne "vastaan" olevat ole missanneet mitään hyötyjä. Ne hyödyt vaan eivät ole heille niin merkityksellisiä, että se vaikuttaisi heidän auton hankintaan. Se, että jotakin ei jokin hyöty kiinnosta, ei tarkoita etteikö hän ymmärtäisi tuota hyötyä.Se mitä "vastaan" vänkääjät erityisesti missaavat ovat hyödyt "kauppakassi" luokassa.
En minä autonhankinnasta tiedä, mutta aika luonnolliselta se tuntuisi reagoida ja pyrkiä korjaamaan virhe, jos joku toinen väittää jotain, mikä ei pidä paikkaansa.Tämä on juuri se, mikä ei ole tervettä. Ei ole tervettä, että ihmistä alkaa närästää toisen ihmisen perustelut omalle autonhankinnalleen, vaikka kuinka itse olisi eri mieltä.
Älähän yleistä. Kyllä sitä ihan pihalla olevaa porukkaa löytyy molemmista suunnista. Ongelmana on olettamukset ilman omakohtaista kokemusta aiheesta. Pelätä ihmiset kyllä osaa tuntematonta.Tässä sinä olet väärässä. Ei ne "vastaan" olevat ole missanneet mitään hyötyjä. Ne hyödyt vaan eivät ole heille niin merkityksellisiä, että se vaikuttaisi heidän auton hankintaan. Se, että jotakin ei jokin hyöty kiinnosta, ei tarkoita etteikö hän ymmärtäisi tuota hyötyä.
Mitä ihmeen oletuksia sä tässä nyt teet? Suomi on pullollaan perheen kakkosautoja, jollaiseen rooliin nämä pikkukipot (oli sähköä tai ei) on nimenomaan luotu. Sulla on tässä se ajatusvirhe, että yrität tyrmätä koko voimalähdetyypin oletuksella, joka ei edes liity mitenkään voimalähdetyypin hyötyihin tai haittoihin. Hyödyt ja haitat on helppo listata ja niistä ei tarvitse kinastella. Se on sitten jokaisen oma tehtävä arvioida mikä kombo hyödyistä ja haitoista tuottaa parhaan tuloksen itselle. Ja jälleen siitäkään ei tarvitse kinastella.Ja toinen puoli, mikä jää huomiotta on se, että ei ihmiset halua ostaa erikseen autoa kauppakassiksi ja matkustamiseen. Vaan pääsääntöisesti ihmiset haluavat auton, joka täyttää heidän kaikki tarpeensa. Ja jos tällaiselle henkilölle sähköauto aiheuttaa pitkillä matkoilla sellaista harmia, mitä ei halua, niin ei henkilö sitä sitten hanki, vaikka se kuinka kauppakassina toimisikin mainiosti.
Oli siinä vähän värikynää, mutta tuo edellinen hybridi oli huollossa 16000 km välein ja 1000-2000 eur/laaki niin kyllä 10+ te kuitenkin…Vähän ehkä liioiteltua, olisko 10000e säästöt lähempänä todellisuutta? Rahaahan sekin on, muttei sentään uuden henkilöauton verran.
No kun kyse ei ollut mistään virheestä, vaan ihan vaan mielipiteistä. Eli kun joku ei halua ostaa sähköautoa, niin joku toinen närkästyy tästä ja yrittää väittää tämän auton ostajan olevan väärässä, vaikka hänellä on ihan perusteltu syy olla hankkimatta sähköautoa.En minä autonhankinnasta tiedä, mutta aika luonnolliselta se tuntuisi reagoida ja pyrkiä korjaamaan virhe, jos joku toinen väittää jotain, mikä ei pidä paikkaansa.
Tässä olet taas väärässä. Se ei millään muotoa vaadi, että pitää olla kokemusta sähköautosta, että voi muodostaa mielipiteen esimerkiksi lataustaukojen vituttavuudesta. Lataustauot ovat ihan tosiasia, mikä ei muutu yhtään mihinkään sillä, että sen kokee itse. Olen itse hyvä esimerkki tähän. Jo ennen sähköauton ostoa, muodostin mielipiteen siitä, että minua vituttaa pitää lataustaukoja kun olen tekemässä pitkää matkaa. Ja nyt kun minulla on sähköauto, niin olen ihan omakohtaisesti sitten kokenut sen, että minua vituttaa pitää lataustaukoja. Ei tuon tosiasian toteamiseen tarvittu sitä omaa sähköautoa, vaan se oli ihan faktaa jo ennen sitäkin.Ongelmana on olettamukset ilman omakohtaista kokemusta aiheesta. Pelätä ihmiset kyllä osaa tuntematonta.
Minä en tee mitään oletuksia. Vaan ihmiset ja perheet, joille riittää yksi auto, eivät ala hankkimaan mitään kakkosautoa vain siksi, että pitäisi saada sähköauto. Vaan nämä ihmiset ja perheet jatkavat ihan sillä yhdellä autolla, joka sopii kaikkiin tarpeisiin. Siksi he eivät vaihda polttista sähköautoon, jos he kokevat, että sähköauto ei sovellu johonkin käyttötarkoitukseen.Mitä ihmeen oletuksia sä tässä nyt teet? Suomi on pullollaan perheen kakkosautoja, jollaiseen rooliin nämä pikkukipot (oli sähköä tai ei) on nimenomaan luotu.
Luepa viestini uudelleen, niin huomaat, ettei minulla ole mitään ajatusvirhettä, enkä yritä tyrmätä mitään voimalähdetyyppiä. Minä olen vain sanonut, että ihmisillä on omat perusteensa valita voimalähde, eikä siihen kenelläkään ulkopuolisella ole nokan koputtamista.Sulla on tässä se ajatusvirhe, että yrität tyrmätä koko voimalähdetyypin oletuksella, joka ei edes liity mitenkään voimalähdetyypin hyötyihin tai haittoihin. Hyödyt ja haitat on helppo listata ja niistä ei tarvitse kinastella. Se on sitten jokaisen oma tehtävä arvioida mikä kombo hyödyistä ja haitoista tuottaa parhaan tuloksen itselle. Ja jälleen siitäkään ei tarvitse kinastella.
Kuule jos katsot sen lauseeni alkuosan, niin suurennuslasilla voit ehkä löytää siitä maininnan, että kommenttini koski sitä, että porukka ei hahmota mikä on hankalaa pitkissä matkoissa sähköautolla ja mikä ei. Siihen ei liity mitenkään mielipide. Mielipide tulee kuvaan siinä kohtaa miten paljon se haittaa.No kun kyse ei ollut mistään virheestä, vaan ihan vaan mielipiteistä. Eli kun joku ei halua ostaa sähköautoa, niin joku toinen närkästyy tästä ja yrittää väittää tämän auton ostajan olevan väärässä, vaikka hänellä on ihan perusteltu syy olla hankkimatta sähköautoa.
Äläs nyt oikaise mutkia metsähallituksen kautta. Siihen taukoon liittyy paljon muutakin kuin, että se on olemassa. Paljonko niitä oikeasti tarvitset ja miten tyypilliset latauspaikat sinulle sopii vuodenaikojen vaihtuessa on ainakin sellaisia asioita, että niitä on todella hankala ilman käyttökokemusta tietää. Ei se 600 km range lohduta yhtään, jos olet perämetsässä siinä kohtaa kun se loppuu. Kuten jo kirjoitin, tasainen kova pikalatausnopeus koko akun läpi on nopein tie onneen, jos sähköauton haittojen minimoimisesta puhutaan pitkänmatkan ajossa. Saa vapaasti valita mitä tekee.Tässä olet taas väärässä. Se ei millään muotoa vaadi, että pitää olla kokemusta sähköautosta, että voi muodostaa mielipiteen esimerkiksi lataustaukojen vituttavuudesta. Lataustauot ovat ihan tosiasia, mikä ei muutu yhtään mihinkään sillä, että sen kokee itse. Olen itse hyvä esimerkki tähän. Jo ennen sähköauton ostoa, muodostin mielipiteen siitä, että minua vituttaa pitää lataustaukoja kun olen tekemässä pitkää matkaa. Ja nyt kun minulla on sähköauto, niin olen ihan omakohtaisesti sitten kokenut sen, että minua vituttaa pitää lataustaukoja. Ei tuon tosiasian toteamiseen tarvittu sitä omaa sähköautoa, vaan se oli ihan faktaa jo ennen sitäkin.
Tunnut sä kovasti olettavan ainakin sen, että yritän tunkea porukkaa sähköauton käyttäjiksi. Jos suurennoslasilla katsot, niin kommenttini ei ottanut mitenkään kantaan kuka sitä kauppakassia tulisi käyttämään. Se oli puhtaasti ominaisuuksiin liittyvä huomio. Sähköinen voimalinja parantaa merkittävästi ns. kauppakassin ominaisuuksia juuri niiltä osin, missä ne yleensä on heikoimmillaan.Minä en tee mitään oletuksia. Vaan ihmiset ja perheet, joille riittää yksi auto, eivät ala hankkimaan mitään kakkosautoa vain siksi, että pitäisi saada sähköauto. Vaan nämä ihmiset ja perheet jatkavat ihan sillä yhdellä autolla, joka sopii kaikkiin tarpeisiin. Siksi he eivät vaihda polttista sähköautoon, jos he kokevat, että sähköauto ei sovellu johonkin käyttötarkoitukseen.
Sulla on se iso ajatusvirhe, että kuvittelet mun viestin olleen jotenkin puolesta tai vastaan.Luepa viestini uudelleen, niin huomaat, ettei minulla ole mitään ajatusvirhettä, enkä yritä tyrmätä mitään voimalähdetyyppiä. Minä olen vain sanonut, että ihmisillä on omat perusteensa valita voimalähde, eikä siihen kenelläkään ulkopuolisella ole nokan koputtamista.
Tuossa hyötyjen ja haittojen listauksessa voi tulla esimerkiksi sellainen lopputulos, että sähköautolla on 100 hyötyä ja 1 haitta, mutta jos kyseiselle ihmiselle ei ole noilla 100 hyödyllä mitään väliä, mutta tuo 1 haitta on merkityksellinen, niin silloin tuo 1 haitta riittää tekemään päätöksen siitä, että sähköautoa ei hankita. Ja jos joku tulee tuohon väittämään vastaan, niin tällainen ihminen ei ole päästään terve.
Kannattanee huomioida, että tässä verrataan Bentleyhyn.Joo varmaan vakuutuksista ja huolloista voi joku 1000-2000 euroa vuodessa säästää maksimissaan. Polttoaineissa sitten tosin aika paljon jos on ollut todella janoinen diesel esimerkiksi.
Eipä taida tuota vähemmän kivaa vaihtoehtoa HP e-2008 autojen kanssa tulla. Ei kestä Peugeotin eikä Auto-Bonin bisnes eikä maine Suomessa sitä, että määrältään 1000+ kappaletta allekirjoitetulla sopimuksella maaliskuussa 2022 vieläpä räätälöidyllä kampanjalla myytyä autoa jätettäisiin toimittamatta, vaikka sen jälkeen on pystytty valmistamaan luokkaa miljoona vastaavaa tuotetta (eli ei silloin olisi kyseessä mitään todellista ylivoimaista estettä vaan pelkkä markkinointiin liittyvä bisnespäätös).Tämä on suoraan maahantuojalta kuultua. Olivat henkilökohtaisia arvauksia tilanteesta, mitään varmuutta ei ole.
Mietin vain sitä tilannetta että nykyisen e2008n tuotanto pistetään säppiin ennenkuin tilaukset on toimitettu, miten käy sen tilanneiden? Optimitilanne lienee se että saavat uudella voimalinjalla mutta tähän en usko vaan johonkin vähemmän kivaan vaihtoehtoon.
Tässä olet taas väärässä. Se ei millään muotoa vaadi, että pitää olla kokemusta sähköautosta, että voi muodostaa mielipiteen esimerkiksi lataustaukojen vituttavuudesta. Lataustauot ovat ihan tosiasia, mikä ei muutu yhtään mihinkään sillä, että sen kokee itse. Olen itse hyvä esimerkki tähän. Jo ennen sähköauton ostoa, muodostin mielipiteen siitä, että minua vituttaa pitää lataustaukoja kun olen tekemässä pitkää matkaa. Ja nyt kun minulla on sähköauto, niin olen ihan omakohtaisesti sitten kokenut sen, että minua vituttaa pitää lataustaukoja. Ei tuon tosiasian toteamiseen tarvittu sitä omaa sähköautoa, vaan se oli ihan faktaa jo ennen sitäkin.
Loistavasti kiteytetty. Kuulun valitettavasti varmaan samaan porukkaan joille lataustauot olisivat myrkkyä. Tosin ei auta muuta kuin totutella ajatukseen kun sähkis tulee alle. Aika pitkälti periaatevitutusta ja asenteellistakin, mutta silti. Ehkä se asenne muuttuu kun on pakko.Jo ennen sähköauton ostoa, muodostin mielipiteen siitä, että minua vituttaa pitää lataustaukoja kun olen tekemässä pitkää matkaa. Ja nyt kun minulla on sähköauto, niin olen ihan omakohtaisesti sitten kokenut sen, että minua vituttaa pitää lataustaukoja
Ei se asenne ainakaan minulla muuttunut, edelleen nuo laturille pysähtymiset reissun päällä ovat pakollinen paha.Loistavasti kiteytetty. Kuulun valitettavasti varmaan samaan porukkaan joille lataustauot olisivat myrkkyä. Tosin ei auta muuta kuin totutella ajatukseen kun sähkis tulee alle. Aika pitkälti periaatevitutusta ja asenteellistakin, mutta silti. Ehkä se asenne muuttuu kun on pakko.
Ei tuota lataukseen kuluvaa extra-aikaa verrattuna polttiksen tankkaamiseen voi mitenkään positiiviseksi kääntää muuten kuin itselleen valehtelemalla. Toki sitä vitutusta kompensoi hyvin se, ett normi arjessa ei tartte bensa-asemilla laukata kun auton saa ladattua kotipihalla.
Pari reissua tullut tehtyä nyt molemmat jonkun 1000-1200 km ja eipä oikeastaan ole tarvinnut pysähdellä tai pitämään taukoja sen enemmpää kuin ennenkään, tai siltä ainakin tuntuu.
Pienellä otannala mutu tuntuma, monella ne lataukset ovat olleet pienempi paha kuin pelänneet.Monillahan tosin alitajunta pyrkii kompensoimaan pettymyksiä, mistä seuraa se, että omien valintojen aiheuttamia elämänlaadun heikennyksiä pyritään kääntämään positiivisiksi asioiksi, jolloin ei sitten vitutakaanItse en tuohon pysty.
Jos lataamista haluaa vältellä, niin lataushybridi niin no se kai verotuksen ja jälleenmyyntiarvon kannalta perusteltu.Pitäskö sun vaan vaihtaa vaikka hybridiin suosiolla niin ei vituttas niin paljon ? Nurkka-ajot kotona sähköllä ja rautaperseet sitte perinteisellä bensalla/dieselillä? Jos autoilu vitutaa niin rahalla siitä selviää ? Eikait mitään semmosta tarvitse tehdä mistä armoton vitutus iskee (niinkuin nyt näyttää tekevän?).
Kannattaa hieman seurata keskustelua ennenkuin tulee laukomaan tuollaisia. Nykyinen auto on valittu ihan muilla perusteilla kuin sillä, että vituttaako vai eikö vituta reissun päällä. Noita pidempiä reissuja on niin vähän, että kyllä minä sen vitutuksen kestän. Arkiajoissa kuitenkin tällä nykyisellä autolla ajelu voittaa mennen tullen edellisen hybridin.Pitäskö sun vaan vaihtaa vaikka hybridiin suosiolla niin ei vituttas niin paljon ? Nurkka-ajot kotona sähköllä ja rautaperseet sitte perinteisellä bensalla/dieselillä? Jos autoilu vituttaa niin rahalla siitä selviää ? Eikait mitään semmosta tarvitse tehdä mistä armoton vitutus iskee (niinkuin nyt näyttää tekevän?).
Kannattaa hieman seurata keskustelua ennenkuin tulee laukomaan tuollaisia. Nykyinen auto on valittu ihan muilla perusteilla kuin sillä, että vituttaako vai eikö vituta reissun päällä. Noita pidempiä reissuja on niin vähän, että kyllä minä sen vitutuksen kestän. Arkiajoissa kuitenkin tällä nykyisellä autolla ajelu voittaa mennen tullen edellisen hybridin.
Tecto sanoi:"Ei tuota lataukseen kuluvaa extra-aikaa verrattuna polttiksen tankkaamiseen voi mitenkään positiiviseksi kääntää muuten kuin itselleen valehtelemalla. Toki sitä vitutusta kompensoi hyvin se, ett normi arjessa ei tartte bensa-asemilla laukata kun auton saa ladattua kotipihalla.".
Olet sinä kyllä varsinainen sankari, kun luulet tietäväsi paremmin kuin kohdehenkilö itse, mikä kohdehenkilöä vituttaaJos se syy X ei pidä paikkaansa vaan on virheellinen oletus, niin kyllä siitä silloin on hyvä sanoa.
Lisäksi sähkömarkkina on vähän liian epävarmaa vaikka varmaa on se että ei bensakaan alle kahden euron litralta enää mene.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.