- Liittynyt
- 03.11.2019
- Viestejä
- 233
Kristallit ovat vain räikein esimerkki, koko muotoilukonsepti on väkinäinen. Se on tosin ihan ok jos siitä ei tarvitse maksaa.No ei noi kristallit ole kaikissa, vaan tietyssä exclusive -paketissa. Eli ilmankin saa.
Kyllä iX5 on tulossa iX:n seuraajaksi/korvaajaksi (2027 kai esittely, 2028 loppuu iX:n valmistus). Eli iX5 tulee oleman iX:n kokoinen ja iX3 sitten kokoluokkaa pienempi. Eipä esim Q6 ole kovinkaan tilava ja samaan luokkaa iX3 asettunee. iX taas on valtava sisätiloiltaan. Kontti siinä kyllä pienehkö. No omaan kahden hengen käyttöön täysin riittävä.
Olen nyt 6kk iDrive 9 käyttänyt ja hyvin se toimii ja peruskäyttö on helppoa. Ja apple Carplay toimii saumattomasti sekin. Ekoissa (3/2023) asti iX:sää on vanha idrive 8.0, joka on hieman sekava kyllä. Uudemmissa on idrive 8.5 (aika vatsaava kuin 9.0, joka siis on oma haaransa, ei 8.5 seuraaja) joka on helpompi, esim. ilmastointivalikkon on paljon selkeämpi.
Mikä tekniikassa nyt on mennyt niin paljon eteenpäin? Niin että normikäytössä näkyy.
Kaikkien käyttöliittymien kanssa oppii elämään. Eri autojen kanssa päivittäinen eläminen kokonaisuutena onkin se mikä ei todellakaan välity TM testeistä, useimmista youtube-videoista tai edes koeajolla. Esim Audi e-tron on aika kökkö Tesloihin verrattuna
Kun olen sähköautojen kehitystä seurannut yli 10 vuotta ja sähköautoillutkin jo hyvän matkaa 8. vuotta, ja myös purkanut ja perehtynyt muutamiin hands-on, sanoisin lyhyenä versiona, että jokainen suunnittelusukupolvi on vienyt valtavasti eteenpäin sitä mitä rahalla saa. Jatkuvasti opitaan valmistamaan parempaa halvemmalla. Se näkyy auton teknisten järjestelmien integraatiossa, kulutuksessa ja akkujen ominaisuuksissa. iX on kallis jo nyt sen ominaisuuksiin nähden. Bemari feilaa pahasti jos pitkään suunniteltu seuraavan sukupolven iX3 ei hyppää kehityksessä yli, kuten Q6 teki Q8:lle.