Olisi tässä voitu Bassadonea vähän puristella kiveksistä kun nehän Auto-Bonin omistaa
Kyllä sitä puristeltiinkin, tuo Suomen Bassadone konsernin (Bassadone Automotive Nordic Oy) vetäjä johti myös Auto-Bonin hallitusta, joten hullarikuvio kosketti sitä täysin mitoin.
Täytyy muistaa, että tämä tapaus oli laajuudeltaan täysin poikkeuksellinen kuluttajakauppamme historiassa: mukana yli tuhat pettynyttä ostajaa ja kauppojen suuruusluokka yhteensä yli 30 miljoonaa. Lopullista tulosta maahantuojan kannalta ei varmaan julkisteta koskaan, mutta arvaan että miinusmerkkiseksi jäi.
Kuluttaja-asiamiehellä on työkalupakissaan vähän Naton ydinaseita vastaava ase, nimittäin ryhmäkanne.
Ryhmäkanne on mahdollinen esimerkiksi kulutustavaran virhettä tai sopimusehtojen tulkintaa koskevissa riidoissa. Myös sijoitustuotteiden ja vakuutusten, esimerkiksi eläkevakuutusten, säästöhenkivakuutusten ja rahastoosuuksien myyntiä ja markkinointia koskevat kuluttajan ja elinkeinonharjoittajan...
oikeus.fi
Vähän samoin kuin ydinaseiden kanssa, tuotakaan eivät monet tahot halua koskaan käytettävän ja etunenässä on tässä EK. Kun tuo ensimmäistä kertaa otetaan käyttöön, se on sitten pullon hengen vapautumisen tapaan helposti käytettävissä uusissa kuluttajakaupan riitatapauksissa ja tätä Eteläranta kympissä todella pelätään.
Hullareiden myynnissä kunnostautui etenkin silloinen Bassadonen Autoverkkokauppa, joka useasta myymälästään myi monta sataa hullaria sadoille asiakkaille. Näin ryhmäkanteen nostaminen sitä vastaan olisi ollut varmaan tuloksellista ja pullon henki olisi vapautettu.
Eli veikkaan että piiloon ainaisiksi jäävät viestinvaihdot Bassadone/Kuluttaja-asiamies/EK -akselilla ratkaisevasti "auttoivat" Auto-Bonin johtoa kiperässä päätöksessään.