Tuossa @Mittubisi käyttäjän tapauksessa jäin nyt vähän epäselväksi, voiko se faija töissä ladata vai ei. Kyllähän sillä "Yksivaiheinen sähkönsyöttö" tilanteessakin auton pystyy yleensä lataamaan? Minulla on täällä yksi naapuri joka lataa omaa EX30 volvoaan työpaikan lämmitystolpasta työsuhde-etuna, eikä ole siksi viitsinyt ottaa taloyhtiön tarjoamaa latausmahdollisuutta käyttöön.
Jos yksivaiheisella sähkönsyötöllä saa päivittäin sen 2-3,6kw*8h ladattua, niin ~16-30 kwh:lla ajaa jo 100 - 150 km mikä riittää valtaosalle päivittäiseksi kulutukseksi varsin hyvin. Itsellä vanhassa Passat GTE töpselihybridissä se valovirtalaturi sattui hajoamaan n. vuoden jälkeen, kun ne yleensä ei ole tehty jatkuvaan käyttöön ja kesäkuumalla ei tainnut olla edes varjossa (oma vika?). Halpa laite onneksi ja uuden sai muutamalla satasella.
EDIT: Jos on digitaalinen mittaristo siinä lämpötolpassa, niin sen voinee ohjelmoida lataamaan 2/6/12h kerrallaan. Mekaanisen kellon saanee taas jumiutettua päälle. Keinoja mitä ei tietenkään saa käyttää.