Yleistä keskustelua sähköautoista

Tuohan nyt riippuu sitten täysin kenen kotona ja mitä sieltä löytyy?
Mitään näistä en tiedä, mutta hienoa, jos voi ladata nopeammin. Joku tubettaja valitti, että ei saanut ladattua mainittua nopeammin.

Itsellä on alla oleva laturi:
 
Mitään näistä en tiedä, mutta hienoa, jos voi ladata nopeammin. Joku tubettaja valitti, että ei saanut ladattua mainittua nopeammin.

Itsellä on alla oleva laturi:
Eipä tuo nyt 5 sekuntia kauempaa kestänyt katsoa Maxuksen sivuilta, että autossa on 32A 1-vaihelaturi, eli kotilataus on Suomessa lähes aina 3,6 kW (16A). Vaatii muuten 32A antavan lähdön sekä yhteensopivan laturin. Myös Wallella on joku laitos, joka muuntaa kaksi vaihetta yhteen vaiheeseen 25 A virralla, jolla saadaan vähän vajaa 6 kW latausteho.
 
Onko tietoa, miten menee 3-turvaistuinta Teslaan? Pystyykö olemaan 2x isofix ja muuten keskellä vöillä.. Kontin litroja ite mietin, kun tuntui koeajolla rattaat menevän huonommin kuin nykyiseen.. Kun tosia kapea se on ja minusta se ei ole "mainostetun tilava".

Ioniq 5 pitäis käydä uudestaan koeajamaan, kun siitäkin jäi mielikuva että matala kontti ja ei kuitenkaan riittävä..

Saksasta sähköauton hakeminen kuulostaisi mielekkäältä; viat eivät ainakaan olisi polttomoottorivikoja, jos tulee.. Mutta hyppääkö takuut ja muut maiden välillä?
Model Y ei juuri nyt kiinnosta, kun eiköhän vielä marras-joulukuussa saada uusi malli julkaistua siitä..

Q4 -koeajolistalla itsellä ainakin VW ID.7 GTX farkku (ratin napit todennäköisesti pilaa hyvän tuotteen), Peuogeot e-5008, Ford Tourneo e-connect, Hyndai ioniq uusiksi, Mercedes EQB.. Mitähä sitä vielä noiden päälle?
Tesla X olisi erittäin kiinnostava monellakin tapaa, mutta taitaa olla tavan tallaajan ulottumattomissa, kun tuskinpa rahoitusta saa Saksan tuonteihin.

Vaikea temppu mihin tahansa farkkuun, ID4 nyt kombo isofix-turvaistuin, turvaistuin ja kaukalo vyöllä. Eli isofixeistä luovuttava.
 
Myös Wallella on joku laitos, joka muuntaa kaksi vaihetta yhteen vaiheeseen 25 A virralla, jolla saadaan vähän vajaa 6 kW latausteho.
Noita voisi nykyaan alkaa loytamaan kaytettyna halvalla koska yksivaiheisia autoja ei juurikaan enaa ole markkinoilla niin nuo jaavat ihmisille tarpeettomiksi.
 
Eipä tuo nyt 5 sekuntia kauempaa kestänyt katsoa Maxuksen sivuilta, että autossa on 32A 1-vaihelaturi, eli kotilataus on Suomessa lähes aina 3,6 kW (16A). Vaatii muuten 32A antavan lähdön sekä yhteensopivan laturin. Myös Wallella on joku laitos, joka muuntaa kaksi vaihetta yhteen vaiheeseen 25 A virralla, jolla saadaan vähän vajaa 6 kW latausteho.
En kyllä menisi ostamaan tuollaista autoa joka ei tue 3-vaihelatausta, ellei se sitten ole jotenkin muuten ole ihan ylivoimainen tai paljon muita halvempi tms. Voi olla vaikea myydä käytettynä eteenpäin. Eihän tietysti kaikki sitä tarvitse, mutta tilanteet voivat muuttua. Itselläni ainakin töissä ilmainen 3-vaihelataus esim. Toki jos on 100% varma, ettei aio vaihtaa auton pitoaikana työpaikkaa, eikä aio muuttaa ja ajoprofiili ei tule muuttumaan niin sitten ehkä.
 
Edit: ei mitään vastaus luki jo ylempänä
 
Viimeksi muokattu:
Saako 3x16A muunnettua 32A. Sillähän ton hoitais kotona?
Saa sopivalla laturilla.

Muutenkin tuo 32A yksivaihelatauksen välttely on ihan kilometreistä kiinni ja typerää sanoa, ettei missään nimessä kannata ostaa sellaista autoa. Toki 11kW lataus olisi parempi, mutta niin on 22kW lataus vieläkin parempi. Tässä on nyt reilu 3 vuotta autoiltu pelkkien sähkäreiden varassa ja kotona ollut vain 16A lataus yhdessä vaiheessa eikä ongelmia vielä ole tullut kertaakaan. Halpoina tunteina toki saisi paremmin käytettyä hyödyksi isommalla latausteholla, mutta se ei varsinaisesti ole mikään ongelma.
 
Renault Scenic.
Tämä kerää kehuja arvosteluissa. Mainittu myös sisätilojen olevan hiljaisemmat kuin Tesla Model Y:ssä, mikä on aina iso plussa:


Edit:


Toinen arvostelija valittaa rengasmetelistä ja ovien ja peilien tuulensuhinasta, joten ei se taida oikeasti hiljainen olla.
 
Viimeksi muokattu:
Tilat relluissa ovat suht nihkeät, takapenkki varsinkin matala ja etupenkkien alla ei ole jaloille tilaa. Istuma-asennosta tulee huono. Periaatteessa kyllä ihan kivan oloinen oli, mutta jotenkin nuo sisätilan ja erityisesti takapenkki vei Rellut hylkyyn (Megane, Scenic). Ahtaamman oloista kuin voisi kokoon nähden odottaa. Jos auto tulee 99% yksinajoon, niin sitten ei kyllä ole ongelmaa.

e: Kysyjä tais kaivata takapenkkitiloja. Sitten sanoisin suoraan, että no-go.
 
Onko tietoa, miten menee 3-turvaistuinta Teslaan? Pystyykö olemaan 2x isofix ja muuten keskellä vöillä.. Kontin litroja ite mietin, kun tuntui koeajolla rattaat menevän huonommin kuin nykyiseen.. Kun tosia kapea se on ja minusta se ei ole "mainostetun tilava".


Kaksi isofix 360-jakkaraa reunoilla ja ainakin täysin epätieteellisellä ahterimittauksella Model Yn keskipenkillä on enemmän tilaa kuin esim v90, passat, superb jne. Ei taida olla muuta vaihtoehtoa kun omien tuolien kanssa mittaamaan tai sitten keskipenkki pitää hommata spesifisti mittojen mukaan. Eri autoissa kun isofix-kiinnikkeet on suhteessa ovipahveihin eri paikoilla niin puhtaasti autojen mittojen mukaan ihmettelemällä ei paljon selviä

Kontin litroja ei kannata kauhistua, kun ainakin reissukäytössä alapohjan alla oleva kaukalo ja frunkki vetää laukkua etc. Takalasin viiste on tietysti vähän litroja vievä elementti. Oman kokemuksen mukaan vaunujen kanssa parempi matka-auto kuin yllämainittu kolmikko. Tila-autot on sitten asia erikseen
 
Viimeksi muokattu:
Onko tietoa, miten menee 3-turvaistuinta Teslaan? Pystyykö olemaan 2x isofix ja muuten keskellä vöillä.. Kontin litroja ite mietin, kun tuntui koeajolla rattaat menevän huonommin kuin nykyiseen.. Kun tosia kapea se on ja minusta se ei ole "mainostetun tilava".
Riippuu tietysti istuimista ja istujasta, mutta keskipaikalla voi istua ns. normaalin kokoinen henkilö vaikka on 2 isofix istuinta sivuilla. Tietysti jos on 2 selkä menosuuntaan istuinta niin keskipaikalle voi olla vaikea mennä kun istuinten tukijalka on lattiaa vasten siinä edessä. Toki etupenkkejä saa aika eteen niin kyllä tuosta välistä sitten lapsi menee. Ja jos on toinen isofix istuin selkä taaksepäin mallia niin sen ohi mahtuu kyllä. Mutta sama ongelma keskipaikalle monossa nyt on kaikissa autoissa. Tai sitten joku 6-paikkainen X niin mahtuu, mutta hinta sitten jotain ihan muuta kuin Y:ssä.

Itselläni oli ennen farmari volvo, sinne oli tuskaa laittaa vaunuja, mutta Y:hyn menee ihan heittämällä. Ja pienempää tavaraa saa mahtumaan todella isot määrät sinne lattian alle takana, sekä takana sivulokeroihin sekä konepellin allekkin menee aika paljon.
 
Tilat relluissa ovat suht nihkeät, takapenkki varsinkin matala ja etupenkkien alla ei ole jaloille tilaa. Istuma-asennosta tulee huono. Periaatteessa kyllä ihan kivan oloinen oli, mutta jotenkin nuo sisätilan ja erityisesti takapenkki vei Rellut hylkyyn (Megane, Scenic). Ahtaamman oloista kuin voisi kokoon nähden odottaa. Jos auto tulee 99% yksinajoon, niin sitten ei kyllä ole ongelmaa.

e: Kysyjä tais kaivata takapenkkitiloja. Sitten sanoisin suoraan, että no-go.

Videoiden perusteella tuossahan on hulppeet takatilat? Aikuisia menee 2 heittämällä. Ehkä vähän matalalla penkit, mutta muihin suuntiin näkyy olevan vaikka kuinka paljon tilaa.

Oispa tuosta neliveto olemassa..
 
Tämä kerää kehuja arvosteluissa. Mainittu myös sisätilojen olevan hiljaisemmat kuin Tesla Model Y:ssä, mikä on aina iso plussa:
.
.
.
Toinen arvostelija valittaa rengasmetelistä ja ovien ja peilien tuulensuhinasta, joten ei se taida oikeasti hiljainen olla.

Noista molemmathan voi pitää paikkaansa helposti. Kun M-Y ei todellakaan ole hiljaisimmasta päästä vakiona. Rengastuksella ja äänieristysjumpalla saanee sitten paremmaksi.
 
Harvassa kodissa kestää sähköliittymä 32A yksivaihelatauksen. Jenkeissä tuommoinen aataminaikainen ratkaisu sopii paikallisiin sähköasennuksiin paremmin.
 
Videoiden perusteella tuossahan on hulppeet takatilat? Aikuisia menee 2 heittämällä. Ehkä vähän matalalla penkit, mutta muihin suuntiin näkyy olevan vaikka kuinka paljon tilaa.

Oispa tuosta neliveto olemassa..
En kyllä jaa videon näkemystä live-testin perusteella. Hiton ahdas, kun vertasi vaikka vieressä esillä olleeseen ioniq 5:een. Videoltakin kyllä näkee, että kaverin jalat ovat ahtaasti ja istuma-asento oudon pysty. Helvetin epämukavat penkit geometrian osalta vaikka etupenkki ei edes ollut mitenkään takana.

e: Kyllähän tuossa jälkimmäisessäkin videossa juontaja mainitsee penkit. Jos kyykkypaska fiilis ei haittaa, niin sitten ei huolta.
 
Viimeksi muokattu:
En kyllä jaa videon näkemystä live-testin perusteella. Hiton ahdas, kun vertasi vaikka vieressä esillä olleeseen ioniq 5:een. Videoltakin kyllä näkee, että kaverin jalat ovat ahtaasti ja istuma-asento oudon pysty. Helvetin epämukavat penkit geometrian osalta vaikka etupenkki ei edes ollut mitenkään takana.

e: Kyllähän tuossa jälkimmäisessäkin videossa juontaja mainitsee penkit. Jos kyykkypaska fiilis ei haittaa, niin sitten ei huolta.

Ehkä tuo kyykkyasento voi haitata pitempiä aikuisia. Tilava se on kuitenkin esim. lapsia ja lastenistuimia ajatellen, aika juhlavasti menee selkä menosuuntaan -jakkaratkin sisälle varmasti. Iso tilantarve voi tulla jo siitäkin että tarvii kaksosille jakkarat.
 
Ehkä tuo kyykkyasento voi haitata pitempiä aikuisia. Tilava se on kuitenkin esim. lapsia ja lastenistuimia ajatellen, aika juhlavasti menee selkä menosuuntaan -jakkaratkin sisälle varmasti. Iso tilantarve voi tulla jo siitäkin että tarvii kaksosille jakkarat.
Tuli jo vastaan 150 cm juniorilla, tosin koivet ovat kasvaneet jo vähän etupeltoa. Jos et ole itse käynyt katsomassa, niin älä oleta. Ei ole ollenkaan hyvän muotoinen lastenistuimillekaan. Tuohon en kokeillut sisään, mutta sen verran moneen olen pistänyt, että perstuntumalta sanoisin ainoan juhlavan asian olevan vitutus. En tiedä mihin ne tilat ovat saaneet hukattua, mutta Rellu on pahasti pudottanut pallon takapenkin kanssa.
 
Tilat relluissa ovat suht nihkeät, takapenkki varsinkin matala ja etupenkkien alla ei ole jaloille tilaa. Istuma-asennosta tulee huono. Periaatteessa kyllä ihan kivan oloinen oli, mutta jotenkin nuo sisätilan ja erityisesti takapenkki vei Rellut hylkyyn (Megane, Scenic). Ahtaamman oloista kuin voisi kokoon nähden odottaa. Jos auto tulee 99% yksinajoon, niin sitten ei kyllä ole ongelmaa.

e: Kysyjä tais kaivata takapenkkitiloja. Sitten sanoisin suoraan, että no-go.
Omaan silmään taas näyttää että jalkatilaa olis ihan mukavasti. Pääntilaa ei niinkään. Näyttää kuin takapenkki olisi hieman korkeammalla kuin etupenkit, vähän kuin teatterissa penkkirivit nousee takaosaa kohti.
Mutta kuvien ja videoiden perusteella ei ikinä tahdo saada todellista kuvaa, se pitää käydä itse koeistumassa.
Leveydestä ei oikein osaa arvuutella mitään. Takakontin aukko vaikutti kovin kapoiselle verrattuna auton leveyteen.
Screenshot_20240826-165740.png
 
Omaan silmään taas näyttää että jalkatilaa olis ihan mukavasti. Pääntilaa ei niinkään. Näyttää kuin takapenkki olisi hieman korkeammalla kuin etupenkit, vähän kuin teatterissa penkkirivit nousee takaosaa kohti.
Mutta kuvien ja videoiden perusteella ei ikinä tahdo saada todellista kuvaa, se pitää käydä itse koeistumassa.
Leveydestä ei oikein osaa arvuutella mitään. Takakontin aukko vaikutti kovin kapoiselle verrattuna auton leveyteen.
Screenshot_20240826-165740.png
Niin no tämä kaveri juuri valitti, että polvet ovat ylhäällä. Varpaat eivät varmasti mene yhtään tuosta eteenpäin. Huom. Minä en kommentoi videoiden perusteella vaan ihan paikan päällä kävin molemmat katsomassa ja paskaksi toteamassa. Tuossa kuvassa näkyy muuten hyvin miten ahdas väli siinä on sillä korkeudella, mihin mahdollinen turvaistuin tulisi. Ei tuosta hyvää ja tilavaa saa vaikka miten haluais videotuomaroida.

e: Toki siis kukin auto luokassaan, mutta en kyllä lastenistuin-käyttöön heti suosittais.
 
Tuota AA tai Carplayn langattomuuden puutetta ei kannata liikaa kauhistella jos muuten joku malli kelpaa.
Omassa EV6ssa ~40€ AA palikka kiinni USB-portissa ja nyt on langaton AA. Niitä USB-c portteja lataukseen kyllä riittää Korealaisissa vähintään tarpeeksi + langaton lataus kyynärnojan edessä.
 
Tuota AA tai Carplayn langattomuuden puutetta ei kannata liikaa kauhistella jos muuten joku malli kelpaa.
Omassa EV6ssa ~40€ AA palikka kiinni USB-portissa ja nyt on langaton AA. Niitä USB-c portteja lataukseen kyllä riittää Korealaisissa vähintään tarpeeksi + langaton lataus kyynärnojan edessä.

Langaton latauskaan ei taida olla täysin ongelmaton. Jotkut puhelinmallit (ainakin jotkin omenaiset) taitaavat tykätä ylikuumentua, kun muutama appi auki ja langaton lataus käynnissä.
 
Harvassa kodissa kestää sähköliittymä 32A yksivaihelatauksen. Jenkeissä tuommoinen aataminaikainen ratkaisu sopii paikallisiin sähköasennuksiin paremmin.
Yleisin taitaa olla 25A, laturi (22kw) kuormanhallinnalla niin pystyy hyödyntämään tuon 25A 100%, sillä saa jo 5,7kW tehoksi.
 
Meinaat että talossa ei ole mitään muuta sähkön käyttöä? Kuormanhallinnassa yleensä jätetään myös marginaalia, itsellä ABB laturi kuormaa laskee kun 21A / vaihe ylittyy.
 
Meinaat että talossa ei ole mitään muuta sähkön käyttöä? Kuormanhallinnassa yleensä jätetään myös marginaalia, itsellä ABB laturi kuormaa laskee kun 21A / vaihe ylittyy.

Riippuu jälleen talosta. Marginaalia voi jäädä ihan riittävästi, jos talossa 3x35A sulakkeet, mikä varsin tavallista ja ongelmia tuskin on, mikäli liittymässä käytössä tuotakin suuremmat sulakkeet.
 
Riippuu jälleen talosta. Marginaalia voi jäädä ihan riittävästi, jos talossa 3x35A sulakkeet, mikä varsin tavallista ja ongelmia tuskin on, mikäli liittymässä käytössä tuotakin suuremmat sulakkeet.
Eikö tää mee taas sähkiksen lataukseen? Ei tänne? Mutta silti off topic multakin ni joku saa taas poistaa... Harvassa talossa on isompia ko 25A sulakkeet.. koska liittymien hinnat ja ei tarve enempään.. sähkiksenkin lataa niillä si hienoste yöllä vaikka ko muu kulutus minimissä.. 5h* 11kw on 55kw.. harvat autot normipäivän ajon jälkeen eneempää haluiskaan, ko tuskin aina nollilla kotio tullaan...
 
Tuplaposti mutta kyllä, mennee toiseen ketjuun varmaan paremmin, mutta 'harvassa talossa' riippuu varmaan joka tapauksessa täysin alueesta ja samoin liittymien hinnat. Aika oleellinen tuo lataus joka tapauksessa sähköautolle on.
 
Langaton latauskaan ei taida olla täysin ongelmaton. Jotkut puhelinmallit (ainakin jotkin omenaiset) taitaavat tykätä ylikuumentua.
Oma S22 Ultra tuntuu ylikuumenevan langattomalla latauksella ja AAn käytöllä. Varsinkin jos on suojakuoressa.
Tämän olen saanut havaita useamman vuokra-auton kanssa... Ei kiva huomata puhelimen tilttaavan vieraassa maassa ja kaupungissa :redface:
Onneksi nykyään tuntuu tulevan AAhan huomautus tuosta puhelimen ylikuumenemisesta ennen täys tilttiä vai tuleekohan auton järjestelmän kautta?
 
Riippuu jälleen talosta. Marginaalia voi jäädä ihan riittävästi, jos talossa 3x35A sulakkeet, mikä varsin tavallista ja ongelmia tuskin on, mikäli liittymässä käytössä tuotakin suuremmat sulakkeet.
Eikö tää mee taas sähkiksen lataukseen? Ei tänne? Mutta silti off topic multakin ni joku saa taas poistaa... Harvassa talossa on isompia ko 25A sulakkeet.. koska liittymien hinnat ja ei tarve enempään.. sähkiksenkin lataa niillä si hienoste yöllä vaikka ko muu kulutus minimissä.. 5h* 11kw on 55kw.. harvat autot normipäivän ajon jälkeen eneempää haluiskaan, ko tuskin aina nollilla kotio tullaan...
Oma S22 Ultra tuntuu ylikuumenevan langattomalla latauksella ja AAn käytöllä. Varsinkin jos on suojakuoressa.
Tämän olen saanut havaita useamman vuokra-auton kanssa... Ei kiva huomata puhelimen tilttaavan vieraassa maassa ja kaupungissa :redface:
Onneksi nykyään tuntuu tulevan AAhan huomautus tuosta puhelimen ylikuumenemisesta ennen täys tilttiä vai tuleekohan auton järjestelmän kautta?
eiköhän se info tulepuhelimelta, mutta langaton latauskaan taida olla sähkiksen exclusive toiminto...
 
Oma S22 Ultra tuntuu ylikuumenevan langattomalla latauksella ja AAn käytöllä. Varsinkin jos on suojakuoressa.
Tämän olen saanut havaita useamman vuokra-auton kanssa... Ei kiva huomata puhelimen tilttaavan vieraassa maassa ja kaupungissa :redface:
Onneksi nykyään tuntuu tulevan AAhan huomautus tuosta puhelimen ylikuumenemisesta ennen täys tilttiä vai tuleekohan auton järjestelmän kautta?
Näissäkin on näemmä toteutuseroja: Oma S22 ultra ylikuumeni myös langattomalla latauksella AA päällä Enyaqissa, mutta ei tee sitä nykyisessä BYDissä jostain syystä. Eikä tuossakaan ole jäähdytettyä alustaa.
 
Kyllähän se luuri välillä kuumenee langallisellakin latauksella AA:ta käyttäessä melkoisesti. Tekee aika randomisti tuota.

Onneksi nykyään tuntuu tulevan AAhan huomautus tuosta puhelimen ylikuumenemisesta ennen täys tilttiä vai tuleekohan auton järjestelmän kautta?
Ai on vai ? Eipä ole tullut vastaan.
 
Eiköhän ne käämit osu vain toisissa latausasemissa paremmin minkä takia ei kuumene niin paljoa.
 
Ja just näin postauksen VAG edustajalta, jossa kerrottiin, että jos auto ei ole tullut tehtaalta 5.X softalla niin päivityksenä sitä ei ole saatavilla vanhoihin autoihin. Eli ihan puppua nuo paranneltut softalupaukset OTA:na uudemmissa malleissa.

Itsellä uusi ID3 Pro Elegance ja ID. Software on 3.7
 
En tiedä kuinka uusi autosi on, mutta tuo taitaa jäädä heti uutena torsoksi softan osalta. Ei varmaan kovinkaan isoja päivityksiä luvassa tulevaisuudessa.

itse oottelin q4:seen päivityksiä liki kolme vuotta, kyllästyin ja vaihdoin pois. Jäi iso läjä jo ostaessa olleita ongelmia ratkomatta vielä tuon ajan jälkeenkin. En siis odottelisi kovin ruusuista tulevaisuutta noille vanhemmille vaggineille softan puolesta, kun taitaa uusissa olla jo eri rautakin alla.
 
Ihan uusia ID.3-7 malleja käsittääkseni myydään jo päivitetyllä infotainmentilla. 3.7 Softa on mielestäni sen vanhan raudan uusin ohjelmisto, mitä ei saa päivittämälläkään kovin loistavaksi johtuen heikosta laskentatehosta. Olisiko uusi autosi ajamaton, mutta vanhempaa vuosimallia? lmeisesti kesken vuotta 2024 on tullut mallipäivitystä, mikä tekee varmasti ostajalle tilanteen ikäväksi kun toisissa 2024 malleissa voi olla uutta rautaa ja toisissa ei.

Redditistä: " The current ID.3s will NOT get Software 4.0 since you need new hardware for that. It was announced to be released some time in "2024" "
 
Sama on audilla vissiin, jos ostaa sen uuden pikuakkuisen q4:sen niin saa uudella infortainmentilla, jossa on chatgpt:t sun muut, mutta jos ottaa isompiakkuisen saa vanhan, joka ei päivity enää uuteen. Vähän paskaa ostajan kannalta, kun saattaa olla teknisesti täysin eri malli autosta softan näkökulmasta, jos katsoo pelkkää valmistusvuotta ja kuukautta.
 
VIN decoder sanoo, että malli on 2024. Ehka se rauta sitten päivittyi vuoden alkupuoliskon aikana.
1724847915452.png
 

Liitteet

  • 1724847831211.png
    1724847831211.png
    61,6 KB · Luettu: 1
Mitä paremman hinta-laatusuhteen vaihtoehtoja Scenicille on?
Parempia vaihtoehtoja isoakkuiselle 50k€:n luokassa esim. Model Y LR, ID.4 4Motion, Kia EV6 AWD ja saman perusrakenteen Nissan Ariyan saa myös isolla akulla ja nelivedolla.
Pieniakkuinen versio Scenicistä on ehkä kilpailukykyisempi siinä 40k€:n luokassa.
 
Mitä paremman hinta-laatusuhteen vaihtoehtoja Scenicille on?

Hinta-laatusuhde on aina kovin subjektiivinen juttu, mutta tuo Scenicin LR malli päälle 50 kilon hinnallaan on jokseenkin kilpailluimmassa sähköautosegmenttissä. @P.T tuossa jo vähän listasi kilpailua, eikä tuossakaan ole vielä kaikki. Osaan noista alkaa saamaan tuohon hintaan jo nelivetoakin ym. joten aika hankala minun olisi itselleni Sceniciä perustella. YMMV toki.

Perinteisesti Suomessa on ranskalaisilla autoilla myös ollut aika jäätävä arvonalenema, mutta nähtäväksi jää miten näiden täyssähkärien kanssa.
 
VIN decoder sanoo, että malli on 2024. Ehka se rauta sitten päivittyi vuoden alkupuoliskon aikana.
Taustavalaistu keskinäyttö on helpoin tuntomerkki. Jos sitä ei ole, niin kyseessä on vanhempi versio. Kuulin kyllä sen myyjältä, mutta en nyt enää kirveelläkään muista mistä viikosta alkaen tuotanto oli uutta. Jokunen aika/kk sitten tehdastilaus oli jo automaattisesti uutta mallia.
 
Harri Salon tuoreita mietteitä Scenicistä:

1:20 kohdalla näkyy hyvin miten jalat jää penkistä reilusti irti ja tossunkärkiä ei saa yhtään eteenpäin. Rellun PR-osasto on tainnut tuota takapenkin keskikäsinojaa hehkuttaa oikein kunnolla, kun kaikissa kolmessa "arvostelussa" samaa kikkaretta kiillotetaan kovasti.

e: Jos Harri sattuu lukemaan, niin kameran vähäisempi heilunta olisi 6/5. Tuosta tulee "merisairaaksi".
 
Näihin videolinkkeihin voisi kyllä laittaa muutamia avainasioita sisällöstä esille, että voisi arvioida heti lähdössä että alkaako katsomaan 10-30 minuutin videoa vai etsiikö tietoa muista lähteistä.

Onhan se kerrottu jo videon otsikossa, ettei kyse ole vuoden kestotestin tulosten summaamisesta, vaan että "haetaan autokaupasta"? Mutta totta puhuen, en ollut postatessani itsekään katsonut videosta kuin vasta pari ensimmäistä minuuttia.
 
Onhan se kerrottu jo videon otsikossa, ettei kyse ole vuoden kestotestin tulosten summaamisesta, vaan että "haetaan autokaupasta"? Mutta totta puhuen, en ollut postatessani itsekään katsonut videosta kuin vasta pari ensimmäistä minuuttia.

Videon otsiko on Ensipuraisu Renault Scenic E-Tech

1724859556119.png
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 294
Viestejä
4 508 254
Jäsenet
74 349
Uusin jäsen
maaniman

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom