No se olisi toki hieno ominaisuus jos autoa skannaisi mahdollisen kuskin ja säätäisi penkin hänen mukaan optimiksi, ihan automaattisesti. Toki siinäkin pitäisi olla se optio ettei niin tee, ja tekoälyn myötä varmaan huteja tulee vähemmän, mutta ehkä siinä vielä matkaa.
Ja nyt ehkä vähän menee rajat siinä mikä on käynnissä, mikä ei. Jos nyt haetaan sitä käyttöliittymää, ns pääkytkintä millä estetään/sallitaan ajoon lähtö, ja että se on selkeä. ja sitten toinen millä salittaan/ei sallita oheisjutut, eli esim ne mukavuus jutut, viihde kamat, mutta ei liikkelle lähtöä. Jälkimmäinen, omalla autolla, niin siinä ehkä toivoo että heti käytössä, ja erikseen ns poiskytkentä. Niiden "sammattumisen" osaan omalla autolla voi olla jo kirjavampaa, kuten ketjussa mainittu, jollekkin sopii että ovikiinni niin kaikki saa sammua, toiselle vasta silloin kun ovat lukitsee, ja nimenomaan ei halua automaattista lukitusta.
Turvajuttuja voi olla lisäksi, auto ei liikku helpolla, jos ei kuskia penkillä, turvavyöt kiinni, mutta jos niiden seurauksena automaattisesti on liikkelle lähtö valmis, niin aletaan lähenee myös riskejä.