Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Käytetty Macan ja rahalla takuu siihen. Taycania sais tuolla reseptillä jo ihan siedettävään hintaan, mutta turhan matala auto makuuni.
Dynaamisella kuormanhallinnalla olen selvinnyt 3x25A nalleilla sähkölämmitteisessä okt:ssa hyvinkin, kovimmilla pakkasilla lataus toki hidastu, tai kun uunit ja levyt päällä jne. Elenian hinnat täälläkin niin tuommoinen laturi maksaa itsensä takaisin nopeasti. 135 asuinneliötä + autotalli ja 3xILP.Noh, keskimääräinen sähkölämmitteinen omakotitalo eikä mikään suurkuluttaja, riippuen mahdollisista erilaisista lämpöpumpuista, vie jotain 15k-30k kWh vuodessa. Elenian päivä/yö 4,33/2,64 siirtohinnat eivät tunnu mitenkään suhteellisen edullisilta. Nallikoosta riippuen (3*25/3*35) kk-maksu 36,90/61,61 euroa. Jos lataisin öisin sähköautoa pitäisi olla tuo 3*35.
Ilmeisesti kiinan valtion omistama konserni, onni sitten sen varassa miten valmistaja ottaa koppia maahantuojan roolista.Kinuskien ostajille yksi varoittava esimerkki, Xbilin kanssa meni samalla ympäri Voyahin maahantuoja. Onnea vaan niille, jotka 80t+ tuohon meni laittamaan.
Perusmallissa (EV6 AWD LR) on 235/55R19 Nexen/Kumho ja 506 km.Miksi käytetyille Kia EV6 awd 77kWh autoille jotkut ilmoittaa WLTP matkaksi 480 km ja jotkut 506 km?
En millään löydä eroa joka tuon aiheuttaisi, esim. vannekoosta.
Voisiko kyse olla vaan siitä, että myyjä ei ole varma mikä wltp on kyseiselle autolle, niin toiset laittaa maksimin, mutta toiset pienemmän ettei asiakkaat valita?Perusmallissa (EV6 AWD LR) on 235/55R19 Nexen/Kumho ja 506 km.
GT-Line on saatavilla kahdella eri rengaskoolla.
1. 235/55R19 Nexen/Kumho (506 km?)
2. 255/45R20 Continental
Viimeinen voisi olla se 480 km.
Edit. Ei näyttänyt täsmäävän. Nettiautosta löytyi 20", jossa 506 km. Nettiautosta löytyi 8 kpl alle 500 km, ja 30 kpl yli 500 km. Suurin osa siis on 506 km, joten kannattaa valita sellainen, jos toimintamatka on tärkeää. Ja tietysti 235 mm 19", koska kyllähän 20 mm leveämmät renkaat (kertaa neljä ja kehno Cd) ja avonaisemmat vanteet lisäävät kulutusta. Pyörivää massaakin on todennäköisesti enemmän 20-tuumaisissa.
Miksi käytetyille Kia EV6 awd 77kWh autoille jotkut ilmoittaa WLTP matkaksi 480 km ja jotkut 506 km?
En millään löydä eroa joka tuon aiheuttaisi, esim. vannekoosta.
Ei se oikein selitä tuota, sillä Ev-database antaa EV6 74kWh:n AWD:lle wltp kantamat 484 ja 506 km. RWD versiolla kantamat on 528 ja 504 km.Itse veikkaan että myyjillä on mennyt sekaisin takavedon ja nelivedon ranget sekaisin
Ei se oikein selitä tuota, sillä Ev-database antaa EV6 74kWh:n AWD:lle wltp kantamat 484 ja 506 km. RWD versiolla kantamat on 528 ja 504 km.
Mitä jos edellinen omistaja on hommannut autoon leveämmät renkaat alkuperäisten tilalle, mutta range säilyy papereissa suurempana.Itse veikkaan että myyjillä on mennyt sekaisin takavedon ja nelivedon ranget sekaisin
Onhan tuossa maavara 22mm korkeampi kuin vaikka WRC-autoissa alimmassa säädössään. Mitenhän lienee soraisemmilla pätkillä, kumpi on suvisempi?On tietenkin. Mut SUV ei kuulu pätkille, vaikka sporttinen onkin. Tai voihan sillä vaikka ek käydä vetää mut tuskin se sinne kauhean hyvin kotiutuu.
Mitä jos edellinen omistaja on hommannut autoon leveämmät renkaat alkuperäisten tilalle, mutta range säilyy papereissa suurempana.
Seat Mii 32,3 kWh netto:Onko näissä sähköautojen tiedoissa, rekisteriotteella, tms. mainittuna range? Olen ymmärtänyt että range on mainittu lähinnä markkinointimateriaaleissa. Vai mitä tarkoittaa tuo "range säilyy papereissa suurempana"?
Itse ajattelisin että oleellisempaa on tietää akun kapasiteetti ja keskimääräinen kulutus.Käytetyn sähköauton ostajaa luulisi kiinnostavan juuri kyseisen yksilön alkuperäinen WLTP range ja tieto tehtaan jälkeen mahdollisesti muutetusta vanne-/rengaskoosta.
Voisiko kyse olla vaan siitä, että myyjä ei ole varma mikä wltp on kyseiselle autolle, niin toiset laittaa maksimin, mutta toiset pienemmän ettei asiakkaat valita?
Itse laittaisin mielummin alle kapeat renkaat 18" vanteilla, kuin levät 19" vanteilla, jos siitä saa pienemmän kulutukset. Tuota vaihtoehtoa ei tosin ole tarjolla, ainoastaan vielä isompia.
Itse ajattelisin että oleellisempaa on tietää akun kapasiteetti ja keskimääräinen kulutus.
Mutta tuo oli tosiaan itselle uusi tieto, että tuo range mainitaan myös traficomin tiedoissa. Tuleeko sinne sitten rekisteröinnin yhteydessä eri arvo riippuen siitä, onko auto tilattu jo valmiiksi tehtaalta isommilla vanteilla kuin vakiovanteet?
Polestar 2 uudistuu vuosimalliin 2025 siirryttäessä kevyesti. Käyttäjän kannalta tärkein parannus on kaikkien versioiden pidemmät toimintamatkat.
Euroopassa Polestar 2 Standard Range Single Motor -versiossa on jatkossa uudistettu energiasisällöltään 70 kilowattitunnin CATL-ajoakku, jolla toimintamatka on 554 kilometriä (wltp). Long Range Single Motor -versiolla pääsee virallisen mittaustavan mukaan vielä 105 kilometriä pidemmälle. Parannus on toki vaatimaton, vain vajaa kymmenen kilometriä, mutta se on oikeaan suuntaan.
Ulkonäkö on pääpiirteissään ennallaan, sillä muutoksia ovat vain kaksi väriä ja uudet vanteet. Toinen väreistä on lainattu Polestar 4:stä. Siitä on otettu käyttöön myös lisävarusteiden paketointi, joka on jatkossa yhdenmukainen Polestar 3:n ja Polestar 4:n kanssa. Lisävarusteita on saatavissa aiempaa enemmän, mikä auttaa personoimaan oman Polestar 2:n aiempaa paremmin.
SUOMALAISITTAIN merkittävä on meillä vakiona oleva Climate-varustepaketti, jossa ovat lämpöpumppu, lämmitettävät takaistuimet, lämmitettävä ohjauspyörä sekä pesunestesuuttimien lämmitys. Uutta on myös nahkaverhoilun tulo Polestar 2:een, sillä siihen voi tilata 3 500 euron hintaan Bridge of Weirin eläinten hyvinvointisertifioidun Charcoal Nappa -nahkaverhoilun.
Vuosimalli 2025 Polestar 2:n hinnat lähtevät Standard Range Single Motorin 47 900 eurosta. Suurempi ajoakku nostaa hintaa 4 000 euroa ja jos sen valitsee kahdella moottorilla nelivetoisena, hinta on 56 900 euroa
Noniin, Polestar 2 alkoi kiinnostelemaan. Nelivetoversiona range on 82 kWh akulla samaa luokkaa kuin 4:ssa 100 kWh akulla. Ei pakotettua lasikattoa, normaalit oven kahvat, normaali takaikkuna, karmit ikkunoissa, käsin säädettävät ilmansuuttimet... Ei huono. Ja syvennyksessä olevasta mittaristostakin vielä plussaa, en edelleenkään tykkää noista pinta-asennuksista jotka kerää kaikki heijastukset.Eli lähinnä pientä viilailua, mutta hyvä edes jotain.
Vilkun ja pyyhkimen viiksiä unohtamatta No makuasiat makuasioina, mutta olen kyllä tykännyt kovasti ja odotan jo innolla talvea nelikon kanssa.Noniin, Polestar 2 alkoi kiinnostelemaan. Nelivetoversiona range on 82 kWh akulla samaa luokkaa kuin 4:ssa 100 kWh akulla. Ei pakotettua lasikattoa, normaalit oven kahvat, normaali takaikkuna, karmit ikkunoissa, käsin säädettävät ilmansuuttimet... Ei huono. Ja syvennyksessä olevasta mittaristostakin vielä plussaa, en edelleenkään tykkää noista pinta-asennuksista jotka kerää kaikki heijastukset.
Kulutus on erittäin kova talvella ja ovien lukot jäätyvät.Vilkun ja pyyhkimen viiksiä unohtamatta No makuasiat makuasioina, mutta olen kyllä tykännyt kovasti ja odotan jo innolla talvea nelikon kanssa.
Voi helvetti, pitää sitten laittaa vaihtoon ja vaikka diesel-corolla tilalle. Puhut siis kokemuksesta?Kulutus on erittäin kova talvella ja ovien lukot jäätyvät.
No nää on näitä. Itselle yhden viiksen taktiikka on ihan ok, Mersussa jo tottunut että vaihteet on oikeassa viiksessä ja kaikki muu on tungettu vasempaan viikseen. Ja itseasiassa jopa tykkään siitä, kakkosen vaihdekeppi tuntuu antiikkiselta viikseen verrattuna. Tosin tässä en hirveästi innostu volkkarin konsernin pyöritettävästä vaihdeviiksestä, Mersun perinteinen vaihdeviiksi on helpompi käyttää.Vilkun ja pyyhkimen viiksiä unohtamatta No makuasiat makuasioina, mutta olen kyllä tykännyt kovasti ja odotan jo innolla talvea nelikon kanssa.
Kyllä.Voi helvetti, pitää sitten laittaa vaihtoon ja vaikka diesel-corolla tilalle. Puhut siis kokemuksesta?
En mä osaa kyllä sitä arvostaa yhtään, en keksi millon katselisin taivasta ko ajelen.. ja väittäisin et hinnassakin tuntuu jos on himmenevä viellä. Ja ei se peltikään vahvaa oo mut kestänee enempi jos joku päättää sillalta jotain nakata alas/pyöräyttää auton. Mutta tää vaan mun mielipideOnko lasikatto jotenkin huono käytössä? Tuohan se avaruutta sisälle mutta mitkä ovat huonot puolet.
Maku asia, johon vaikuttaa vähän toteutus. Jälkimmäisessä se että onko siitä lasista hyötyä ja onko toteutus sellainen että haitat saa kumottua, mm saa riittävän himmeeksi/pimeeksi. ja ettei sisätilat kärsi omilla mitoilla.Onko lasikatto jotenkin huono käytössä? Tuohan se avaruutta sisälle mutta mitkä ovat huonot puolet.
. Ja ei se peltikään vahvaa oo mut kestänee enempi jos joku päättää sillalta jotain nakata alas/pyöräyttää auton. Mutta tää vaan mun mielipide
Onko lasikatto jotenkin huono käytössä? Tuohan se avaruutta sisälle mutta mitkä ovat huonot puolet.
Itse koeajoin kanssa ja ilman. Peltikaton pehmuste toki kaikuja vähentää eikä tietty läpäise yhtään auringon paahdetta. Takapenkkiläisille se lähinnä tuo sitä avaruuden tuntua, kuski sitä ei juurikaan näe.Onko lasikatto jotenkin huono käytössä? Tuohan se avaruutta sisälle mutta mitkä ovat huonot puolet.
Pösössä meillä lasikatto mutta siinä on sähköinen aurinkosuoja. Yleensä kesällä kiinni ja talvella auki.Onko lasikatto jotenkin huono käytössä? Tuohan se avaruutta sisälle mutta mitkä ovat huonot puolet.
Onko lasikatto jotenkin huono käytössä? Tuohan se avaruutta sisälle mutta mitkä ovat huonot puolet.
Oliko se sisusta niin hirveän halpuutettu, kuin kuvista saa mielikuvan?Päk tuu tö topik.
Huomenna potkimaan Q6:sen renkaita. Saa nähdä mitä siitä seuraa. Kiva nähdä auto livenä ja myös sisätlat kiinnostaa...
En nyt muuta huonoa keksi, mutta kai se voi hajota?Onko lasikatto jotenkin huono käytössä? Tuohan se avaruutta sisälle mutta mitkä ovat huonot puolet.
Kannattaa kattoa että lasivakuutus kattaa myös lasikatonOnko lasikatto jotenkin huono käytössä? Tuohan se avaruutta sisälle mutta mitkä ovat huonot puolet.
Tässähän se suurin syy selviää lasikaton välttelyyn. Peltikatot ei tarvitse omia vakuutuksia. Lasikaton edut ovat lähes olemattomia varsinkin kuskin kannalta ja siitä on vaivaa sekä huolta.Kannattaa kattoa että lasivakuutus kattaa myös lasikaton
Lasikaton edut ovat lähes olemattomia varsinkin kuskin kannalta ja siitä on vaivaa sekä huolta.
Ei kerennyt kuin airportin vierestä ajamaan...aikataulut pettivät. Mutta mitä tarkoitat halpuutuksella. Ainot asiat jota olen halpuutukseksi huomannut on noi ratin ja kuskin oven painikkeet tai napit. Nappeja on paljon, mutta itse asiassa se on vain yksi iso nappi. Koko jättinappi heiluu painellessa omituisesti. Mielestäni muuten ihan onnistunut paketti. Hyvin audimainen.Oliko se sisusta niin hirveän halpuutettu, kuin kuvista saa mielikuvan?
Jännä juttu tuo mitä kukakin kokee eduksi. En koe mitään tarvetta saada autoon lisää valoa tai "avaruutta" mitä sillä sitten tarkoitetaankaan. Ennemmin maksaisin siitä ettei katto ole erityisesti huolehdittavaa hajoavaa materiaalia, kuin toisin päin. Varsinkin sähköautoissa on ongelmia saada perinteistä ratkaisua, kun Teslan johdolla kaikki pitää väkisin olla jotakin erilaista ja moderniksi miellettyä. Lasikatto ei toki ole näistä ainoa asia.Höpöti. Yleinen virhe luulla että sen lasikaton pitäisi olla jotenkin suorassa näköpiirissä että siitä olisi jotain etua. Kyllä se vaan tuo avaruutta ja valoa ihan koko autoon, varsinkin pimeämpinä aikoina. Erityisesti ympärivuotisessa työmatka-ajossa kiva bonus.
Edit: taitaa kyllä mennä aika offariksi.
Lasikaton edut ovat lähes olemattomia varsinkin kuskin kannalta ja siitä on vaivaa sekä huolta.
Samaa mieltä. Olen autoillut jo 22 vuotta ja noin 700 000 km ja tänä aikana olen vaihdattanut yhden tuulilasin ja käynyt pari kertaa paikkauttamassa kiveniskemiä. Mikään muu lasi ei ole mistään omistamastani autosta koskaan hajonnut. Ei se toki tarkoita etteikö voisi hajota, mutta todennäköisyys vaikuttaa aika pieneltä.Olemattomia ovat myös haitat. Samanlaiset kuin taka- tai sivulaseissa. Tai vaikka oman asunnon ikkunoissa. Tuulilasi on ainoa jossain vaiheessa varmasti hajoava lasi ja koska ovat uusissa autoissa aika kalliita, niin otetaan kaskoon se lasivakuutus, joka sitten samaan hötäkkään korvaa ne muutkin mahdolliset random lasivahingot, joita voi sattua myös.. Jos nyt mietitään vaikkapa katolle lentävää kiveä, niin se saattaa toki rikkoa lasikaton, mutta se ihan varmasti tekee jäljen myös siihen peltikattoon. Kummankin korjaaminen maksaa luokkaa helvetisti, mutta peltikatosta maksat isomman omavastuun ja taitaa rokottaa bonareitakin.
Tuohan olisi turvallisuusriski, jos lasikatto toisi sellaista lisävaloa, jonka kuski voisi eteenpäin tietä katsoessaan havaita. Silloin meinaan pupillit, eli silmän aukot, säätyisivät vastaavasti hieman pienemmiksi. Pienemmistä aukoista kuski saa vähemmän informaatiota per aikayksikkö niistä pimeämpinä aikoina lompsottelevista hirvistä ja tummista fillaristeista ym. Tällöin havaitsemisviive kasvaa.Höpöti. Yleinen virhe luulla että sen lasikaton pitäisi olla jotenkin suorassa näköpiirissä että siitä olisi jotain etua. Kyllä se vaan tuo avaruutta ja valoa ihan koko autoon, varsinkin pimeämpinä aikoina. Erityisesti ympärivuotisessa työmatka-ajossa kiva bonus.
Edit: taitaa kyllä mennä aika offariksi.
Jännä juttu tuo mitä kukakin kokee eduksi. En koe mitään tarvetta saada autoon lisää valoa tai "avaruutta" mitä sillä sitten tarkoitetaankaan. Ennemmin maksaisin siitä ettei katto ole erityisesti huolehdittavaa hajoavaa materiaalia, kuin toisin päin. Varsinkin sähköautoissa on ongelmia saada perinteistä ratkaisua, kun Teslan johdolla kaikki pitää väkisin olla jotakin erilaista ja moderniksi miellettyä. Lasikatto ei toki ole näistä ainoa asia.
Tuohan olisi turvallisuusriski, jos lasikatto toisi sellaista lisävaloa, jonka kuski voisi eteenpäin tietä katsoessaan havaita.
Näinhän se taitaa olla että lasikatto on jees se sellainen on nykyisessä autossa ja vähemmän jees jos sitä ei ole. Itse hieman pallottelen että ottataisko tuollaisen panoraama lasikaton Q6 seen vai ei. Sähköinen häikäisysuoja siinä olis ja joku automaattinen tuulenohjainkin...
Se tuo kyllä sitä valoa kabiiniin mutta tämä tarkoittaa myös että aurinko voi paistaa ikävästi. Auringon häikäisy oli juurikin syy miksi luovuin tuosta. Kaiken kaikkiaan turha juttu. Itse taidan jopa nauttia "pimeästä" kabiinista. Musta samettikatto ai että on hyvä.En nyt muuta huonoa keksi, mutta kai se voi hajota?
Tuo valoa ja avaruutta mukavasti kyllä ja lapset tykkää takapenkillä katsella ulos katosta ja on jännää katsella sadetta ja lunta jne. Kuskille ei nyt niin paljoa ole iloa tuosta kuitenkaan, mutta mielestäni ihan kiva ja ilmankaan ei tuota mallia/merkkiä saanut mikä minulla on.
Ei ole ollut kylmä talvella eikä auringonpaiste haittaa kesällä.