Kyykkäähän se Enyaqin käyrä nopeammin kuin uudemman akkutekniikan korealaiset. Myönnettäköön, että ei se ero 50 kW laturilla vielä kovin kummoinen ole, mutta 150 kW laturilla sitten Skodalla pyyhitäänkin jo pöytää oikein huolella.
TM:n testin käppyröiden loppu ja keskilatausteho. Ero on aikamoinen, jos 2 kertaa matkalla pääsee lataamaan tehokkaalla laturilla (mikä oletettavasti tulee mahdolliseksi aika piakkoinkin, jos ei nyt ihan perämetsään ajele):
Tuo 20c/kWh on kyllä hinta nahkoineen S-ryhmälle. Nollakatteella myyvät asiakkaille.
bbs.io-tech.fi
Mut ei Suomen liikenteen solmukohdissa mikään laturimäärä riitä, jos "mökkiviikonloppuna" porukka lähtee samaa uraa painamaan mökkien suuntaan. Erilaiset akun koot toki vähän tasaa kuormitusta matkan varrelle, mutta enemmän tai vähemmän samoilla kulmilla silti suurin osa haluaisi ladata ja syödä. Vaikka latureja tulee koko ajan lisää, niin en lähtisi vähättelemään. Sit kun töpseleitä on piha täynnä, niin seuraava itku tulee siitä, että pihaan tulevan piuhan tehot loppuu, kun 50 autoa haluais imaista kukin 50-200 kW teholla.