- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 10 585
Nämä ovat vanhemman pään autoja joissa on 8v rajoittamaton akku/voimalinjatakuu. Ei paljoa haittaa jos akku tai moottori porsii. Nykyään tilanne taas toinen koska on vuodet ja kilometrit.Kaikkiin merkkeihin tietysti tulee vikoja, mutta siinä on eronsa, tuleeko jotakin sattumalta vai väistämättä. Esimerkkinä mainittakoon tämä kotimainen taksiyrittäjä Nyyssönen, joka ajoi alkuperäisellä akulla ja moottorilla 600 tkm. Muista korjauksista emme toki tiedä, onko niitä ollut ja kuinka paljon ja mihin hintaan, mutta kuka uskoo, että mies olisi päässyt yhtä vähällä valitsemalla työvälineekseen dieselauton?
Lisäys: Näköjään ohjaustehostin vaihdettiin 6000€ hintaan 300 tkm kohdalla, mutta sen jälkeen sai ajella toiset 300 tkm ongelmitta.
![]()
Ari Nyyssösen Tesla on yksi eniten ajetuista koko maailmassa – takuutakin vielä kolme vuotta jäljellä: "Jos saisin tällä sen miljoonan ajettua"
Vantaalainen taksiyrittäjä on ajanut Teslallaan liki 750 000 kilometriä. Isommat remontit tulivat vasta 150 000 kilometriä sitten.www.mtvuutiset.fi
Tässä missä akku meni 360tkm kohdalla.

Taksifirma osti vuonna 2016 Teslan – tässä tilassa on nyt akku, kun mittarissa on 500 000 kilometriä
Ajoakkujen elinikähaarukkaan tulee selvyyttä pala kerrallaan. Yksi esimerkeistä löytyy nyt Kanadasta.

Tässä tapaus missä mennyt alle 100tkm
/img-s3.ilcdn.fi/c67bc00570f301b541aacfe19c3c73cc97502e8d7280494d081f6b8ca394f112.jpg)
Janne osti käytetyn Teslan, puolen vuoden kuluttua akku hajosi – Kuka maksaa 12 000 euron korjauksen?
Autoliike ja asiakas olivat eri mieltä siitä, missä ja millä hinnalla sähköauton akun olisi saanut korjauttaa.

Sitten on tämä 85kwh akkupaketti joka on mennyt monella. Toki takuuseen koska vanhempaa akkua.
15tkm ajettu Model 3 mistä meni akku.
Ihan tuurista kiinni meneekö takuuaikana vai sen jälkeen se akku. En ainakaan itse tuudittaudu siihen että akku kestäisi tuhansia ja tuhansia.