- Liittynyt
- 14.07.2018
- Viestejä
- 1 141
@Tege
Kaikkea voi tapahtua ja tapahtuukin. Vastaavasti on paljon polttiksia, joihin on tehty koneremontti tai laatikkoremontti noilla kauhutarinoidesi kilometreillä. Olennaista on kuitenkin, mitä todennäköisesti tapahtuu.
Jos tuo Model S:n hankkinut taksiautoilija olisi Teslan sijaan ostanut vaikkapa ison Mersun tai Bemarin perinteisellä automaatilla, niin hyvin huollettuna vaihteisto olisi varmaan kestänyt 600 tkm. Jos olisi hankkinut VAG:n, niin DSG olisi käytännössä varmasti avattu tuolla matkalla, luultavasti useammankin kerran, kun ajoja oli myös kaupungissa. Joka tapauksessa vaihteistosta riippumatta pidän erittäin todennäköisenä, että nykyaikaisen dieselauton konehuoneesta ja pakoputkistosta olisi hajonnut vähän sitä sun tätä 600 tkm matkalla. Esim. DPF/EGR/Adblue, laturi, miljoona anturia, suuttimet, kansipahvi, korkeapainepumppu ja (autosta riippuen) kaksoismassavauhtipyörä ja jakoketju.
Reaalitodellisuuteen tällä on se yhtymäkohta, että siinä missä nykyaikaisella polttomoottoriautolla on käytännössä mahdotonta ajaa suuria kilometrimääriä pelkkää huolto-ohjelmaa seuraamalla (ja tarpeen mukaan sähköautolle ja polttomoottoriautolle yhteistä jarru, alusta ym. tekniikkaa korjaten), niin Teslalla se vaikuttaa olevan mahdollista.
Kaikkea voi tapahtua ja tapahtuukin. Vastaavasti on paljon polttiksia, joihin on tehty koneremontti tai laatikkoremontti noilla kauhutarinoidesi kilometreillä. Olennaista on kuitenkin, mitä todennäköisesti tapahtuu.
Jos tuo Model S:n hankkinut taksiautoilija olisi Teslan sijaan ostanut vaikkapa ison Mersun tai Bemarin perinteisellä automaatilla, niin hyvin huollettuna vaihteisto olisi varmaan kestänyt 600 tkm. Jos olisi hankkinut VAG:n, niin DSG olisi käytännössä varmasti avattu tuolla matkalla, luultavasti useammankin kerran, kun ajoja oli myös kaupungissa. Joka tapauksessa vaihteistosta riippumatta pidän erittäin todennäköisenä, että nykyaikaisen dieselauton konehuoneesta ja pakoputkistosta olisi hajonnut vähän sitä sun tätä 600 tkm matkalla. Esim. DPF/EGR/Adblue, laturi, miljoona anturia, suuttimet, kansipahvi, korkeapainepumppu ja (autosta riippuen) kaksoismassavauhtipyörä ja jakoketju.
Reaalitodellisuuteen tällä on se yhtymäkohta, että siinä missä nykyaikaisella polttomoottoriautolla on käytännössä mahdotonta ajaa suuria kilometrimääriä pelkkää huolto-ohjelmaa seuraamalla (ja tarpeen mukaan sähköautolle ja polttomoottoriautolle yhteistä jarru, alusta ym. tekniikkaa korjaten), niin Teslalla se vaikuttaa olevan mahdollista.