Lueskelin jotain facebookissa jaettua uutista tms sähköautoista ja taas sai hämmästyä kommentteja lukiessa. On kyllä todella kummallista kuinka raivoissaan aikuiset ihmiset ovat sähköautoista? Varsinkin kun ei ketään sellaista pakota ostamaan tai sellaisella ajamaan. Vähän sama kun netti olisi täynnä vihakirjoituksia vaikka siitä että joku kalastaa perhoilla kun ainoa oikea tapa olisi käyttää virveliä tms. Ja vielä niin että tuollaisia kirjoittaisivat ne jotka eivät ole koskaan edes ajatelleet kalastavansa.
On kyllä ihmiset kummallisia.
Noh, ihmiset vittuuntuvat jos niille yritetään syöttää joko pakottamalla(esim. taloyhtiöiden latauspistokkeet tai polttoaineiden hinnankorotukset sekoitevelvollisuuden takia) tai epäsuorasti jollain "keppihevosella" jonkinlaista narratiivia oli se sitten veganismi, sähköautoilu, woke eli postmoderni identiteettimarxismi tai jokin muu.
Jo pelkästään se, että ympäröivässä mediatulvassa joku -ismi ylikorostuu/"pakotetaan", aiheuttaa ärsytystä.
Neutraalimpi asenne mediassa ei ainakaan olisi pahaksi.
Ja se että ne ihmiset leimataan jonkinlaiseksi "edistyksen" jarruksi ei myöskään edistä asiaa. Varsinkin kun tavallisten tallaajien arki muodostuu kaikenlaisistra jokapäiväisistä taloudellisista perushaasteista ja ihan muista asioista.
Mun puolesta ihmiset syököön mitä haluavat ja liikenteen murroksen saa hoitaa normaali markkinatalous demokratiassa.
Itse syön hyvin vähän esim. lihatuotteita pl. jalostetut maitotuotteet ja ajelen minimit. Mutta se on ihan mun oma asiani.
(taas tartuin offtopikkiin mutta lopetan tällä kertaa tähän)