Luultavasti ei pääsisi vaikka olisi kaksi kertaa isompi akku (joko e-Golfissa tai tuossa Daciassa). En ole testannut mutta epäilen suuresti pääsisinkö minäkään 200km moottoritietä Helsingistä Tampereelle pakkasella talvella, vaikka akkua on (netto) 52kWh ja on pieniruokainen auto (WLTP toimintamatka jotain 395km). Ehkä juuri ja juuri, jos lataisin 100% täyteen, ei olisi kovin paha pakkanen ja ajaisin max 80km/h.Velipojalla on kauppakassina/työmatkakulkineena e-Golf 24kWh akulla ja toimii heidän kakkosautona OK. Mutta ykkösautoksi Suomessa tuollainen olisi kyllä mahdoton, jos ei talvella lataamatta pääse esim. TRE - HKI väliä yhteen suuntaan, niin onhan se hankalaa.
On se minusta vaan surullista kun hohkataan 20k€ sähköautoista, ja sitten niissä on noin pikkuruiset akut. Tuntuu ettei kehitys ole tuossa suhteessa kehittynyt 2-3 vuodessa juuri ollenkaan, ottaen huomioon että Zoeni maksoi 2021 syksyllä 29k€, 52/55kWh akulla. Juu juu kauppakassiksi vain taajama-ajoon kakkos- tai nelosautoksi omakotitalon pihaan, mutta kyllä edelleen lähes kaikille 20k€ autoa etsiville sen olisi tarkoitus sopia melkein kaikkiin ajoihin, myös mökki- ja mummolamatkoihin.
No ei siinä mitään, ostakoon ne joille tuo sopii. Minä passaisin ja rajusti.