Jos ajoakustoa ei oteta huomioon, niin kummassakohan mahtanee todennäköisimmät takuunjälkeiset isommat remontit olla kalliimmat ja todennäköisimmät. Modernissa polttomoottoriautossa vai sähköautossa?
Sähköautossa tulee mieleen lähinnä itse sähkömoottori, ilmalämpöpumppu sekä auton sisäinen laturi.
Polttomoottorissa taas tyyriihköjä remonttikohteita tulee mieleen enemmän.
EGR, hiukkassuodatin (myös nyky bensoissa), ilmastointi, adblue järjestelmä (dieselit), pakoputki, moottori kokonaisuudessan jos porsii esim. jakohihna/ketju
Molemmille yhteisiä tottakai alustan osat, joissa ei hirveitä eroja liene.
Molemmissa alkaa olemaan kaikenlaista anturia ja automatiikkaa sisätiloissa hajoamassa aika yhtäläisesti.
Kumpi tulenee kalliimmaksi, uusia sähköautoon porsinut moottori, vai uusia moderniin bensa-autoon porsinut moottori.
Googlettamalla Enyaqin sähkömoottori näyttäisi kustantavan noin 3500e plus työt ja tilpehöörit jos käyttää jostain tullutta purku-osaa.
Sähköautossa tulee mieleen lähinnä itse sähkömoottori, ilmalämpöpumppu sekä auton sisäinen laturi.
Polttomoottorissa taas tyyriihköjä remonttikohteita tulee mieleen enemmän.
EGR, hiukkassuodatin (myös nyky bensoissa), ilmastointi, adblue järjestelmä (dieselit), pakoputki, moottori kokonaisuudessan jos porsii esim. jakohihna/ketju
Molemmille yhteisiä tottakai alustan osat, joissa ei hirveitä eroja liene.
Molemmissa alkaa olemaan kaikenlaista anturia ja automatiikkaa sisätiloissa hajoamassa aika yhtäläisesti.
Kumpi tulenee kalliimmaksi, uusia sähköautoon porsinut moottori, vai uusia moderniin bensa-autoon porsinut moottori.
Googlettamalla Enyaqin sähkömoottori näyttäisi kustantavan noin 3500e plus työt ja tilpehöörit jos käyttää jostain tullutta purku-osaa.
Viimeksi muokattu: