Ok, mutta tarkalleen ottaen kyse on talon edustalla olevan kävelytien ja autotien välisestä liitoskohdasta. Ehkä se on ei-kenenkään-maata, kukaan ei ole tunnustanut että heidän pitäisi varmistaa ettei siihen pääse aurausten tms. takia syntymään yön aikana jäävallia?
Oli miten oli, nimenomaisessa tapauksessa valli taisi muodostua jo yhden kipakan pakkasyön jälkeen (kun edellinen päivä oli lauhempi päivä jolloin oli teitä aurattu), eli huonoa onnea. Jäädyttyään sitä ei millään auralla varmaan olisi helpolla saanut edes pois vaan pitäisi jollain petkeleellä tai rautakangella hakata jäätä rikki.
Aiemmin mainitsemani pohjois-Helsingin "vaaranpaikka" oli sitten puolestaan varmaan kunnan eli Helsingin vastuulla koska se pohjaan mahdollisesti osuva jäävalli oli tien puolella, mutta muodostuu ongelmaksi vain jos on kääntymässä taloyhtiön pihaan, tai tulossa sieltä pois. Ei kunta ole tainnut aurata kyseistä tietä koko talven aikana kertaakaan, priorisoidaan ilmeisen alas. Tärkeämpää aurata pyöräteitä ydinkeskustassa.
(Ei enää liity niin sähköautoihin, muuta kuin että sähköautoilla kolaus pohjaan voi tulla paljon kalliimmaksi, miksi itse tulen vastaisuudessa valitsemaan isomman maavaran omaavia sähköautoja, vaikka en talvisilla perunapelloilla tai maastossa ajelekaan. Kyllä sitä selvästi tarvitsee ihan pääkaupunkiseudullakin, piste.)