Itselläni on tapana painaa tuollaiset 300 km matkat ilman pysähdyksiä. Sen jälkeen alkaa tehdä mieli pysähtyä ellei ole kiire. Jo polttisaikana tuli huomattua, että aika moni tuttu kaipasi pysähdystä ennen 200 km rajapyykkiä, perhe vielä aiemmin.
Ei pahalla. Viisi Enyaqia löytyy lähipiiristä eikä kehuja talviautoilusta ole tullut. Akun esilämmityksen puuttuminen on iso hankaluus. Itselleni ei enää tule sähköautoa ilman erikseen päälle laitettavaa esilämmitystä.
Niin, 1987 oli 37 vuotta sitten. Tuosta voi katsoa lisää ja havaita, että -30 ei ole kovin yleistä etelässä tai edes Keski-Suomessa:
Kovat pakkaset - Ilmatieteen laitos
Perheen kanssa on huomannut, että kusitauot kannattaa tehdä ajoissa, ei silloin, kun jo kusettaa.
OBD-portista lukemalla olen havainnut, että ajossa Teslan akun lämpötila nousee, kun varaus laskee alle 20-25%. Sellaisessa -10 kelissä lämpötila nousee +15 asteeseen. Eikä ole laitettu akun lämmitystä päälle.