Lieneekö autovalmistajilla nyt sähköautokiimassa unohtunut ääriolosuhteiden testaus, kun kaikenlaisia suunnittelukukkasia tuntui löytyvän vähän kaikilla. Tosin nyt tämä talvi on Suomessa ollut pitkästä aikaa oikein kunnon pakkastalvi, joten nyt voi monella autoilijalla olla autolleen ensimmäinen kunnon pakkastesti.
Edelliset tällaiset kunnon pitkäkestoiset koko suomen kattavat pakkaset on tainnut olla joskus 10v sitten.
Onkos i4:ssä tuolle jäähdytysnesteelle mitään paisuntasäiliötä josta tarkistaa nesteen taso? Kuten polttiksissa.
Ennen tuli polttiksien kanssa seurattua öljyjen ja nesteiden tasoja ja riittävyyttä noin viikoittain, mutta nyt kun sähköautoissa ei tarvitse tarkistella moottoriöljyjä niin tuonne "konepellin" alle ei juurikaan tule kuikittua.
Miten nopsaan tuon i4:n tapauksessa tuo nesteen poistuminen tapahtunee, että onko tämä ennakoitavissa jos jäähdytysnesteen taso paisuntasäiliössä laskee hiljalleen, vai onko hyvin nopea poistuma ettei ennätä huomata ennakkoon mitään hälytysmerkkejä.
Enyaqissa muistaakseni ainakin on normaali jäähdytysnesteen paisuntasäiliö edessä konehuoneessa. Pitääkin yrittää muistaa tsekkailla tuota aika ajoin.
Edelliset tällaiset kunnon pitkäkestoiset koko suomen kattavat pakkaset on tainnut olla joskus 10v sitten.
Onkos i4:ssä tuolle jäähdytysnesteelle mitään paisuntasäiliötä josta tarkistaa nesteen taso? Kuten polttiksissa.
Ennen tuli polttiksien kanssa seurattua öljyjen ja nesteiden tasoja ja riittävyyttä noin viikoittain, mutta nyt kun sähköautoissa ei tarvitse tarkistella moottoriöljyjä niin tuonne "konepellin" alle ei juurikaan tule kuikittua.
Miten nopsaan tuon i4:n tapauksessa tuo nesteen poistuminen tapahtunee, että onko tämä ennakoitavissa jos jäähdytysnesteen taso paisuntasäiliössä laskee hiljalleen, vai onko hyvin nopea poistuma ettei ennätä huomata ennakkoon mitään hälytysmerkkejä.
Enyaqissa muistaakseni ainakin on normaali jäähdytysnesteen paisuntasäiliö edessä konehuoneessa. Pitääkin yrittää muistaa tsekkailla tuota aika ajoin.