Joo ja esim. itse 2021 kesäkuussa ostin 52 kWh akkuisen ID4:n hintaan 37 k€. Ei mikään ihme, että volkkari lopetti tämän mallin valmistamisen, koska se oli mielestäni siihen aikaan ja pitkään sen jälkeenkin hinta-laatusuhteeltaan yksi parhaita ostoksia.Saihan jo 2021 esim. 52kWh akulla ja 398km WLTP-toimintamatkalla varustettua Renault Zoe:a 29 k€:lla (jonka minä silloin ostinkin)
Auton arvosta on nyt kadonnut noin 5 k€, mikä tarkoittaa varsin maltillista 5 %/vuosi arvonalenemaa. Eli hyvin ovat sähkikset toistaiseksi säilyttäneet arvonsa. Vasta MG4:n ja muiden kiinalaisten tulo on alkanut vaikuttaa kunnolla arvonalenemaan.
Veikkaan että käytettyjen arvonalenemat pysyvät jatkossakin melko maltillisina, koska tuo 30 k€ on isoille massoille tietynlainen sweet point. Kysynnän ja tarjonnan lait kannattelevat käytettyjen hintaa kun aletaan mennä tuon 30 k€ tienoille ja sen alle, sähkisten kysyntä on kuitenkin siinä hintaluokassa sen verran kovaa.