Oon varmaan yksin mielipiteeni kanssa ja aiheuttaa herneen menemistä joidenkin nokkaan mutta silti.
Kattelin Miika Ylhäisen koeajovideon id7.
Joo vanha tesla nitisee ja natisee, mut camoon oikeesti.
70 tonnin auto sähköauto joka on jo ns uutta painosta volkkarilla:
- ei frunkkia !!! Mitä ihmettä…
- takakontin lattian alla oleva tila pieni
- latausluukku täytyy käsin nostaa
- ratin korkeudensäätö manuaalisen vivun kanssa
- penkit joo muotoiltu mut näyttää perus 30k auton penkeiltä
- säilytystilaa ohjaamossa ”ihan ok”, mut kaukana teslan tiloista
- hipaisukytkimiä kaikkialla
- infotainment on ”ok hyvä mutta ruudunpäivitys ei ole huippua”
Mun mielestä esim joku frunk, isot säilytystilat, iso tila takalattian alla, kaikkien sähköinen säätö, se ettei kuraiseen autoon tarvi koskee ku lataat jne on asioita mitkä jotenkin kuvittelis kaikkien tulevien sähköautopainosten sisältävän ilman kyselyjä. Samoin ku täydellisen sulava käyttöliittymä.
Volkkari taatusti laadukkaampi materiaalien tuntumaltaan jne, mutta istumatta autoon ite näen videolta jo että toi auto maksaa 20k enemmän ku tesla ja se on monin paikoin edelleen täysin polttis ajatteluna tehty ja halpis fiilistä tuovin ratkaisuin. En jotenki pystyis hyväksyy 70k autoon itelle tollasia puutteita. 70k on niin paljon rahaa, että mulle se on jo premium osastoa, eikä silloin selvästi halvempi saa tehdä noin montaa juttua noin paljon paremmin.
Kyl sähköautona tesla, siis jopa vanha tesla on edelleen kyllä ihan omaa luokkaansa. Muutoinkin kuin voimalinjalla ja softalla tarkasteltuna.