Ruostesuojaus kannattaa aina, autoista perillä oleva ostaessa valitsee nimenomaan ennemmin ruostesuojatun mutta toki osa ei tiedä asiasta mitään. Jos autoa pitää pidempään ja myy myöhemmin, auto on helpompi kaupata ja saa oletettavasti paremman hinnan. Ainakin vanhat polttomoottorivehkeet on säilyneet hyvin ruostesuojattuina.
Ja eikös tuota asiaa ruostesuojauksesta puitu ihan jossain vaiheessa. Eli se ei vaikuta auton takuuseen millään lailla jos se on tehty asianmukaisesti. Saahan sitä pestä ja vahaha autoa myös. Toimenpidehän parantaa auton kestävyyttä.
Jos joku käyttää sähköautoa ruostesuojauksessa, onko hinta alle vai yli vertaa polttomoottoriautoa? Oletettavasti ihan jokapaikkaan ei noissa ei saa aineita ruiskutella?
Jos auton suunnittelussa ja valmistuksessa onnistuttu niin ruostesuojaus on aika turha.
Jos auton suunnittelussa ja valmistuksessa korroosien eston osalta pahasti epäonnistuttu, niin ruostesuojaus voi olla kannattavaa, ainakin asiaan kannattaa kiinittää huomiota.
Koska uutta mallia ostaessa ei tiedä mikä pommi sieltä tuli, niin kiinnittää huomiota ja jos näitä 3v ja uutta alle, niin seuraavan omistajan/haltijan tontille menee.
Mutta uuten ruostesuojaus ei ole automaattisesti kannattavaa, ja siinä on myös ottaa pienen riskin.
Takuuehdoissa ollut myös mainintoja.
Koska nyt ollaan sähkisketjussa, niin riskinotto on jo astetta isompi. sen aineen levittämisestä voi olla haittoja, ja vaikka siitä voi kiistellä vaikuttaako se esim jäähdytykseen, lämmön johtumiseen, niin reklamaatio tilanteessa jos sen takia myyjä/maahantuoja/valmistaja ei otakkaan vastuuta jostain sähkövoimalinja viasta, niin voi harmittaa.
Maksaa ruosteen estokäsittelystä, sillä toiveella että jäännös arvo olisi jokusen euron(* vs.
- sitä mömmöä levitelty ympäriinsä, ja riski takuun eväämiseen, saati mainittujen virheiden korjaamiseen myyntiketjun piikkiin. Sähkiksessä puhutaan sähkövoimalinjassa isoista jutuista.
- Vaihtoarvon aleneminen.
- Korroosio suunnitteluverheitä ei korjatakkaan, koska käsittelyn ansiosta ei korroosiota vielä.
(*
Isompi vaihtoarvo jos malli osoittautuu ruostepommiksi, jota käsittely pelastaa.
No kuulostaa hieman erikoiselta, jos polttomoottorissa ei 5 vuodessa tule kuluerinä (vaikkei kaikki kerralla realisoidukaa) veroja, nesteitä, filttereitä/suodattimia, mekaanisia osia, akkua, renkaita yms., mutta pointti ymmärretty. Tässäkin nyt hämäsi aiempi muotoilu, kun 90% piti ajaa sähköautolla ja loput bensalla, eli ei käynyt ilmi että ne on yhtäaikaista ajoa.
Jos toista autoa tarvitaan, niin pieni sähköauto on varmasti hyvä valinta. Toki nuo Up!:t jne on pitäneet hintaansa ihan pirun hyvin, mutta lieköhän tae tulevaisuudesta? Jos noita 20k€ sähköautoja alkaa tulla markkinoille, niin luulisi noiden hinnan tippuvan muutaman vuoden sisään, kun ikä alkaa todella painaa luotettavuuden/takuiden päättymisen osalta. Voi toki olla, että hintaluokan alareuna haraa vastaan kysynnän lisääntyessä.
Auto, mukaan lukien polttisatu, niin se seisottaminen autopaikalla ajo ja liikenne kelpoisena maksaa.
Pääoman lisäksi, pakolliset vakuutukset, verot, katsastukset, auto paikka. ja vaikka huollot laiminlyä, niin laskisin niillekkin jotain arvoa, ja vaikka ajelisi talvikitkoilla ympäpivuoden, niin happanee nekin , vaikka kilometrit ei söisi.
Vuokra-auto, taksi, julkiset nopeasti kilpailukykyisiä.
Mutta tässä esimerkissä kai on tarvetta kahdella autolle, tai ainakin siitä ollaan valmiita maksamaan. Oma mielipide että jos pelkkä sähkis ei oikein sopi profiiliin, niin heillä usein sähkis toisena autona voi olla erittäin nappiin mennyt valinta.