En ole ihan varma mutta ei tuo 3 km/h myöskään riitä edes mittarivirheen korjaamiseen.
Edit. Kyllä tuo vaikuttaisi että varoitus tulee kilometrinkin ylityksestä.
...
Teslaa kommentoidessa kannattaa muistaa että tunnettu siitä että se nopeusnäyttö/mittari näyttää varsin tarkasti.
Eli sen takia ei pitäisi pimputella, ja kuten mainitsit niin pienistä lipsahduksista ei heti ala valittaan.
Tälläisenä pikku galluppina että onko muita täällä jotka eivät enää lue ensimmäistäkään auto uutista tai arvostelua jos se on tehty polttiksesta? Itsellä ei ainakaan millään riitä mielenkiinto lukea uudesta polttismallista ja ne tulee vaan jätettyä väliin. Ei sillä että olisin ehkä ikinä ostamassa uutta autoa koska kilometrejä tulee alta 3 tkm vuodessa mutta aihetta on mielenkiintoinen seurata.
Mieleen painu uutinen Volvon auton Diesel mallien valmistuksen loppumisesta, ja siitä että mm suomesta poistunut hinnastosta jo aiemmin.
Miten nykyiset uudet autot ja/tai direktiivin mukaiset tulkitsevat tämän tilanteen? Vai katsooko ne navista? Paikka on vilkkaan hiihtokeskuksen välittömässä läheisyydessä. Tiellä kulkee paljon paikallista läpiajoliikennettä myös. Tuntuu etteivät ihmisetkään tunne enää liikennemerkkejä kun parhaimmallakin säällä jatketaan sitä kuudenkympin jurnuttamista. Ei nyt liity varsinaisesti pelkästään sähköautoihin mutta niihinkin yhä enemmän. Sellainen meilläkin tulee todennäköisesti olemaan jossain vaiheessa.
Huonosti löytynyt artikkeleja missä olisi kerrottu miten meillä (Suomessa) eri automallit arpoo noita rajoituksia.
Jos autossa on nettiyhteys, niin maalikkona ensimmäinen ajatus että seuraa ajantasaista virallista dataa rajoituksista. Sekin jäänyt hämäränpeittoon että mitä määräykset sanoo jos merkkitunnistus vahvasti sitä mieltä että rajoitus on pienempi, niin kumpi painaa ohi. Oma mielipide että luotettavin voittaa ja sitten loppu vastuu kuskin. Kun ei tässä nyt mistään autonomisesta ole kyse.
Kuvan kohdassa, suoraan taajaman ulkopuolinen yleisrajoitus, eli aika perus juttu, mutta oikealla taajaman rajoituksen mukaan, ja kuvan perusteella oikealla tilannenopeus enemmänkin rajoittava tekiä.
Sen ymmärrän että tuossa turistilla voi taajaman loppuminen jäädä huomaamatta tai jäädä epävarma olo.
Nämä laskelmat ovat kovastikkin lonkka-arvioita mutta perustelevat minulle miksi 10 sentin kate ei ole mikään erityisen kova jos asemalla poikkeaa päivässä 20 - 30 autoa lataamassa.
Hienoa että joku jaksaa miettiä noinkin päin.
Ja laskelmasi tosiaan tuo mieleen että ostetaanko tässä edelleen markkinaosuutta pitkässä juoksussa. ja kuva usko käyttöasteen nousuun.
Jos tuosta kaavastasi laskee vielä version missä mennään ajatuksella viisivuotta ja rahalla toivotaan vähän isompaa tuottoa, kun ei kuitenkaan kyse mistään luonollisesta monopolista. Tietenkin jos joku >50v vuokrasopimus/optio/oma tontti hyvällä paikalla mihin ei muita mahdu , eli nyt ja varsinkin tulevaisuudessa etulyönti. Mutta nekin yleensä vain nostaa pääomantarvetta.
Riski sekin että millaista laatua sattuu aseman tekniikaksi valikoituun.