- Liittynyt
- 03.11.2019
- Viestejä
- 250
2. auton virkaa toimittanut 14 vuotiaaksi ehtinyt diesel Golf myytiin keväällä ja käytiin koeajamassa kaikki varteenotettavat käytetyt budjettiin sopivat vaihtoehdot.
i3 120Ah (i3s ajettu joskus 5v sitten)
Ioniq Electric 39kwh
Kona 64kwh
id.3 first edition
e-208
Leaf 40kwh
Zoe ajettiin myös 5v sitten ja ei lopulta ollut vaihtoehto vaikka tätä tarjosin edullisimpana riittävänä vaihtoehtona.
Model 3 SR Ruotsista olisi voinut olla venymisen rajoissa mutta takuun rajoilla olevaan maalivikaiseen en halunnut sekaantua etenkin kun tuo Golf mureni käsiin lopussa.
Hinta-laatusuhteelta ehkä 28kwh Ioniq olisi ollut käytetyistä paras tåhän käyttöön kun niitä alkaa saamaan 17k pyynnillä Ruotsista.
Oma valintani olisi ollut i3s Ruotsista (kotoa töihin ja kauppaan pk-seudulla -käyttö), mutta nyt ei oltu ostamassa autoa minulle. Vanhahtavasta trkniikasta huolimatta tuo tulee pysymään hauskana kulttiautona ja överi hiilikuitukori kestää kauan jos sitä ei kolhi.
Kaikki autot olivat ihan kivoja ja niissä oli puolensa, mutta kävimme sitten testaamassa mustan hevosen, eli MG4.
Se on noihin verrokkeihin nähden selvästi seuraavaa sukupolvea ominaisuuksiltaan (pl. M3). Erityisen vakuuttava oli ajomukavuus eli ns. ride quality. Ja se hinta. 7 vuoden takuu (btw. takuussa on merkittäviä reunaehtoja) vakuutti. Eilen tehtiin sopimus 51kwh LFP-akkuisen kaupasta ja se pitäisi olla meillä parin viikon päästä.
Olisihan se hienoa että länsimaiset automerkit pystyisivät kilpailemaan, mutta hintaero on julmettu. Toisaalta myös tuo diesel Golf oli melko p***a esitys huijauksineen, ruosteineen ja vikoineen, joten laitan VWlle mielellään puukkoa kylkiluiden väliin.
i3 120Ah (i3s ajettu joskus 5v sitten)
Ioniq Electric 39kwh
Kona 64kwh
id.3 first edition
e-208
Leaf 40kwh
Zoe ajettiin myös 5v sitten ja ei lopulta ollut vaihtoehto vaikka tätä tarjosin edullisimpana riittävänä vaihtoehtona.
Model 3 SR Ruotsista olisi voinut olla venymisen rajoissa mutta takuun rajoilla olevaan maalivikaiseen en halunnut sekaantua etenkin kun tuo Golf mureni käsiin lopussa.
Hinta-laatusuhteelta ehkä 28kwh Ioniq olisi ollut käytetyistä paras tåhän käyttöön kun niitä alkaa saamaan 17k pyynnillä Ruotsista.
Oma valintani olisi ollut i3s Ruotsista (kotoa töihin ja kauppaan pk-seudulla -käyttö), mutta nyt ei oltu ostamassa autoa minulle. Vanhahtavasta trkniikasta huolimatta tuo tulee pysymään hauskana kulttiautona ja överi hiilikuitukori kestää kauan jos sitä ei kolhi.
Kaikki autot olivat ihan kivoja ja niissä oli puolensa, mutta kävimme sitten testaamassa mustan hevosen, eli MG4.
Se on noihin verrokkeihin nähden selvästi seuraavaa sukupolvea ominaisuuksiltaan (pl. M3). Erityisen vakuuttava oli ajomukavuus eli ns. ride quality. Ja se hinta. 7 vuoden takuu (btw. takuussa on merkittäviä reunaehtoja) vakuutti. Eilen tehtiin sopimus 51kwh LFP-akkuisen kaupasta ja se pitäisi olla meillä parin viikon päästä.
Olisihan se hienoa että länsimaiset automerkit pystyisivät kilpailemaan, mutta hintaero on julmettu. Toisaalta myös tuo diesel Golf oli melko p***a esitys huijauksineen, ruosteineen ja vikoineen, joten laitan VWlle mielellään puukkoa kylkiluiden väliin.
Viimeksi muokattu: