Jäin tätä kommenttia pohtimaan ja menee hieman offtopic. Onko rahastojen ja pankkisyndikaattien directorit, advisorit, controllerit ja salkunhoitajat sitten pääosin demokraatteja, kun järjestelmällisesti vaativat vastuullisuustoimenpiteitä ja päästöttömyyteen tähtäämistä? Merkittävän rahoituksen saaminen on aika tiukkaa nykypäivänä, jos ei edellä mainittuihin asioihin pysty toimenpiteitä osoittamaan. Näin olen rahoitusalan ammattilaisilta kuullut.
Ei, vaan pankkisektorin selittäjät ovat niitä, jotka haistavat rahan. Noilla päästöttömyyksillä ja vastaavilla selityksillä saa julkista tukea monissa maissa. Toisekseen, puheet ja teot ovat aina toinen tarina.
Jotenkin tulee fiilis, että ice-teknologian autojen kehitykseen saisi rahoitusta huonommin kuin muihin. Toki tähän ei ole faktaa sanoa vaan mielipide.
Ei nykyiset autovalmistajat hae markkinoilta rahoitusta "kehittääkseen mallia X", tai "moottoria X". Kyllä ne rahoitukset on pääosin tulleet heille muusta liiketoiminnasta ja lainojen hoito (rahaa sisään, rahaa ulos) on vain itse liiketoiminnan pyöritystä ilman määrittelyjä mihin sitä markkinoiden rahoitusta haetaan.
Polttomoottoritekniikan kehittely on jo pitkään aikaan ollut muuta kuin pienen nyrkki-startupin touhua, sen verran kallista se on.