- Liittynyt
- 26.06.2017
- Viestejä
- 96
Range riippunee renkaiden ja vanteiden koosta ja siitä onko ruksittu Plus-paketti, jossa lämpöpumppu .Pikkuakulla pääsee nyt ilmeisesti 482-518km. Vähän oudosti vaan ilmoitettu?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Range riippunee renkaiden ja vanteiden koosta ja siitä onko ruksittu Plus-paketti, jossa lämpöpumppu .Pikkuakulla pääsee nyt ilmeisesti 482-518km. Vähän oudosti vaan ilmoitettu?
Totta. Näyttää olevan 19" perus rengaskoko ja kahdet eri 20" vanteet vaihtoehtona. Lämpöpumppu ei paljon vaikuta, mutta siitä tulee toki pieni ero myös.Range riippunee renkaiden ja vanteiden koosta ja siitä onko ruksittu Plus-paketti, jossa lämpöpumppu .
On joo kardaanitunneli.
Tämä ärsytti itseänikin. Auto on jo kohta Suomessa, mutta otin vielä yhden koeajon itselleni tälle viikolle, missä keskityn pelkästään tuohon keskikonsoliin ja sen ärsyttävyyteen.Koeajolla huomion lisäksi kiinnitti keskikonsolin ja oven paneleiden muotoilu, johon polvi hankaa tosi ärsyttävästi 180cm kuskin osalta.
Itse olen myös 180cm pitkä ja ei ole häirinnyt missään kohtaa. Monet muut tuntuu kommentoivan tätä samaa vaivaa. Ajeleeko ihmiset haarat levällään vai miten sitä jalkaa lepuutetaan?Tämä ärsytti itseänikin. Auto on jo kohta Suomessa, mutta otin vielä yhden koeajon itselleni tälle viikolle, missä keskityn pelkästään tuohon keskikonsoliin ja sen ärsyttävyyteen.
Itse ainakin ajan haarat levällään. Siksi tämä muutos kapeaan hyttiin pelottaa ja tarvitsen vielä viimeisen koeajon, missä yritän perustella sen itselleni.Itse olen myös 180cm pitkä ja ei ole häirinnyt missään kohtaa. Monet muut tuntuu kommentoivan tätä samaa vaivaa. Ajeleeko ihmiset haarat levällään vai miten sitä jalkaa lepuutetaan?
Zeekr 001 puhuttelee kyllä voimakkaasti, mutta tuskinpa saapuu ikuna tänne PohjolaanTäytyy kait toivoa että joku kiinalainen Nio 5/7 tai Zeekr 001 saapuisi Suomeen, tämä Zeekr 001 huippumallikin olisi "vain" 70 000 eur (karkeasti veikaten Kiinan 400 000 CNY käännettynä euroiksi ja 24% alv päälle).
Jos ei muu auta niin kai siihen voisi jotain pehmustetta teipata ellei ole sitten liian iso kynnyskysymys koko juttu?Itse ainakin ajan haarat levällään. Siksi tämä muutos kapeaan hyttiin pelottaa ja tarvitsen vielä viimeisen koeajon, missä yritän perustella sen itselleni.
Autojen ohjaamojen materiaalivalinnat tuntuu välillä aika päättömiltä. Omassa autossani ihmettelen sitä miten ohjaamossa on käytetty kovia ja pehmeitä materiaaleja.Jos ei muu auta niin kai siihen voisi jotain pehmustetta teipata ellei ole sitten liian iso kynnyskysymys koko juttu?
Mitäs tuolla kardaanitunnelilla merkitystä? Joku i4 takatiloiltaan pelkästään korin muotoilun takia joItse jättäsin Polestar 2:n, Volvo XC40:n, C40 ja BMW i4:n ostamatta jo pelkästään tuon kardaanitunnelin takia.
Mulla on kans ihan sama vaikka siinä menisi miehen mentävä tunneli keskellä. Ainoastaan ärsyttää jos keskikonsolista pitää tehdä niin massiivinen, että ei saa polvea sivuun.Mitäs tuolla kardaanitunnelilla merkitystä? Joku i4 takatiloiltaan pelkästään korin muotoilun takia jo
sellainen ettei siellä kolmea matkusta kuin aivan äärimmäisessä pakkotilanteessa. 2 takana niin eihän sillä tunnelilla ole yhtään mitään merkitystä mihinkään?
Tämähän ei sisällä lämpöpumppua tai niveliä mitkä nyt ovat ne heikoin lenkki.Teslaan saa laajennetun takuun aina 160 tkm asti.
Hinta on esim Model 3:
4 vuotta / 80 000km - 3119€
2 vuotta / 40 000km - 1608€
Omavastuu 0€. Kuluvat osat kuten jarrut ja iskunvaimentimet eivät kuulu lisätakuun piiriin. Tesla itse hoitaa tuohon liittyvät korjaukset samaan tapaan, kuin takuuhuollotkin. Huoltomiehen kanssa asiasta keskustelin ja hänen mukaansa lisätakuu on toiminut ongelmitta.
Akku ja voimansiirtotakuu on voimassa 8 vuotta / 192tkm (mallista riippuen) ensirekisteröintipäivästä alkaen. Huoltoverkosto ja huollon toiminta on ollut ongelma, mutta huoltopisteitä avataan jatkuvasti lisää, mm. Turku ja Oulu. Tilanne paranee toivottavasti merkittävästi tämän vuoden aikana kun huoltoja saadaan tehtyä enemmän alueellisesti.
Tilanne paranee toivottavasti merkittävästi
Siitä on ainakin varmuutta, että Turku on jo toiminnassa ja Oulu avautumassa. Turun ja Oulun pisteiden on tarkoitus lisätä huoltokapasiteettia noin 50 prosentilla.
Tämä lienee usein tehty pääasissa melutason alentamiseksi ja ehkä myös heijastusten välttämisen vuoksi. Kojelaudan kun ei yleensä haluta rämisevän, minkä riski lisääntyisi jos pinta olisi kovaa muovia.Samaan aikaan koko kojelaudan yläpinta tuulilasiin asti on tehty pehmeästä materiaalista, vaikka sitä ei kosketeta muutoin kun autoa siivotessa.
Kyllä muissa merkeissä nivelet on ihan takuuseen meneviä. Tai ainakin itsellä on jouduttu bemarista ja audista vaihtamaan, ja meni tietysti ilman muuta takuuseen.Nivelet katsotaan olevan kuluvia osia, joten ei tietenkään sisälly. Lämpöpumppu kuuluu laajennetun takuun piiriin.
No sitten, kuulostikin aika erikoiselta.Teslassa takuuseen menee varsinaisena takuuaikana 4v/80tkm, mutta erikseen ostettavaan lisätakuuseen muutamat kuluvat osat eivät enää sisälly.
100 tieto?Nivelet katsotaan olevan kuluvia osia, joten ei tietenkään sisälly. Lämpöpumppu kuuluu laajennetun takuun piiriin.
Mun silmään noissa vakuutuspapereissa ei tuota rajata pois, eikä se ns. kuluva osakaan ole. Eli pitäisi kuulua vakuutuksen piiriin.100 tieto?
Teslan foorumeilta/fabo.Tämä on varmistettu suoraan Teslalta, mistä sait oman tietosi siitä ettei kuuluisi?
Ei ole kovin järkevää verrata Teslan hinnat alkaen mallia toisen malliston päästä varpaisiin asti varusteltuun versioon. Niro EV:n hinnat alkaa alle 46 k€:sta ja tuossa lienee se 5% vähintään vielä keskusteluvaraa. Suhteessa olet ihan oikeassa, että Teslalla saa tuohon rahaan paljon autoa, mutta kontti ja tehot ei riitä pitkälle, jos ostajan suurin ongelma on automerkki. Ts. vanha "luotettu" merkki saakin maksaa suhteessa enemmän. Kaupassa nähtynä Niro vaikutti ihan ok perusautolta, mutta en käynyt sisällä ihmettelemässä millainen laatutuntuma siinä on. En välttämättä yli 40 k€ hintaan ostaisi.Huvikseen taas kattelin Sähkiksiä.. Kia Niro EV (sinänsä pätevä varmaan), niin uusimmassa Tekniikanmaailmassa testattuna 55 000e. Toki Kia:n autoissa on kunnon takuut.
Mut niin, Kia Niro EV:ssä 360l kontti ja Tesla Y rwd maksaa 49k + 860l kontti vissiin ja teho vaikka muille jakaa.
Nyt on Tesla hinnoiteltu kyllä kohdilleen tai sitten muut autot kalliiksi.
Ei ole kyllä koskaan tullut vastaan rämisevää kojelautaa, vaikka se olisikin kovaa muovia ollut. Ja muutenkin tuossa tapauksessa sen pehmeän pinnan pitäisi olla kojelaudan sisäpuolella, jos sen ei haluta rämisevän mitään vasten.Tämä lienee usein tehty pääasissa melutason alentamiseksi ja ehkä myös heijastusten välttämisen vuoksi. Kojelaudan kun ei yleensä haluta rämisevän, minkä riski lisääntyisi jos pinta olisi kovaa muovia.
Kia EV6 ja Hyundai ioniq 5 varmaan samaa kokoluokkaa Model Y:n kanssa. EV6 alkaen hinta 54 400€, että onhan siinä jonkun verran eroa Teslan uuteen hintaan.Huvikseen taas kattelin Sähkiksiä.. Kia Niro EV (sinänsä pätevä varmaan), niin uusimmassa Tekniikanmaailmassa testattuna 55 000e. Toki Kia:n autoissa on kunnon takuut.
Mut niin, Kia Niro EV:ssä 360l kontti ja Tesla Y rwd maksaa 49k + 860l kontti vissiin ja teho vaikka muille jakaa.
Nyt on Tesla hinnoiteltu kyllä kohdilleen tai sitten muut autot kalliiksi.
Kia EV6 ja Hyundai ioniq 5 varmaan samaa kokoluokkaa Model Y:n kanssa. EV6 alkaen hinta 54 400€, että onhan siinä jonkun verran eroa Teslan uuteen hintaan.
Ihan kiva tuo takuu kyllä. Nettisivut ei kertoneet toimitusaikaa.
"Kaikkien uusien Kia-mallien tehdastakuu on 7 vuotta tai 150 000 km"
Kuulostaa kivalle, mutta melkoinen sillisalaatti tuo takuu ja mitä se nyt lopulta kattaa.
Lisämaksusta saa Tesloihin 8v ja 160tkm takuun."Kaikkien uusien Kia-mallien tehdastakuu on 7 vuotta tai 150 000 km"
Lisämaksusta saa Tesloihin 8v ja 160tkm takuun.
Eikös näistä Kian takuistakin ole aika kattavasti kaikki kuluvat osat yms. jätetty pois? Tehdasvarusteilla 3v takuu ja pikkuakulla 2v. Ja edellyttää huolto-ohjelman mukaiset huollot.Jonka kattavuus ei suinkaan ole Kian tasoa.
Semmoinen pieni korjaus että tuon Niron peräkontti on 475l.Huvikseen taas kattelin Sähkiksiä.. Kia Niro EV (sinänsä pätevä varmaan), niin uusimmassa Tekniikanmaailmassa testattuna 55 000e. Toki Kia:n autoissa on kunnon takuut.
Mut niin, Kia Niro EV:ssä 360l kontti ja Tesla Y rwd maksaa 49k + 860l kontti vissiin ja teho vaikka muille jakaa.
Nyt on Tesla hinnoiteltu kyllä kohdilleen tai sitten muut autot kalliiksi.
Kia EV6 ja Hyundai ioniq 5 varmaan samaa kokoluokkaa Model Y:n kanssa. EV6 alkaen hinta 54 400€, että onhan siinä jonkun verran eroa Teslan uuteen hintaan.
Ihan kiva tuo takuu kyllä. Nettisivut ei kertoneet toimitusaikaa.
"Kaikkien uusien Kia-mallien tehdastakuu on 7 vuotta tai 150 000 km"
Kävin tuon Ioniq 5 koeajamassa "aikoja sitten. Ei oo kyllä lähellekään Teslan kokoa. Joo ihan kiva se liukuva keskikonsoli, mut sekä matala korkeus takaistuimilla, että pieni takakontti. Toki kivoja juttuja, kuten virran ulostulo, liukuvat takapenkit syvyyssuunnaassa, ja se keskikonsolijuttu, mutta ei ole Tesla Y:n kokoinen. Ja olen koeajanut Model Y:n, "iso sähkökarting". Pintakova ainakin kesäkuussa ajettuna, mut ei olis dealbreikkeri itelle.
Ainoastaan äänentoisto ja navi ei kuulu tuohon 7 vuoden piiriin. Kaikki muu kuuluu normaalisti takuun piiriin sen 7 vuotta eikä tosiaan maksa mitään extraa kuten Teslalla.Eikös näistä Kian takuistakin ole aika kattavasti kaikki kuluvat osat yms. jätetty pois? Tehdasvarusteilla 3v takuu ja pikkuakulla 2v. Ja edellyttää huolto-ohjelman mukaiset huollot.
Katohan. Molemmat oon vieläpä koeajanut itsekin.
Ei maksa mitään? Kian takuun voimassaolon edellytyksenä on huolto merkkiliikkeessä, ei se ilmaista ole varsinkin, kun noissa huoltoväli on naurettavan tiheä.
Pitää lukaista uudestaa tuo tekniikan maailma, mut muistelin et 260l edellisessä ja nykyään 360l luki lehdessä.. varmaan sekoittaneet 360vs460l tms. lehdessä tai si luin väärin.. Uskoisin kyl itekki et 475 on oikea lukema.
EDIT: Luki et 360l 10l mitta-astioilla mitattuna. Oisko joku Tekniikan Maailman mittaustapa.. ?
Eläpä puhu noin paljon paskaa. Ei ole mitään pitkää listaa takuun ulkopuolisista komponenteista, vain se navi ja äänentoisto. EV6:n huoltoväli on 2 vuotta tai 30tkm.Ei välttämättä ole, mutta Kian takuun ulkopuolisten komponenttien lista on pitkä kuin nälkävuosi. Lisäksi autoa on huollatettava merkkiliikkeessä 15tkm/20tkm/1 vuoden välein takuun voimassaolon edellytyksenä.
Ei kyllä kyse on tänään ulos tulleesta tekniikan maailmasta.Mielenkiintoista, mielestäni kontti näytti kuitenkin ihan kohtuulliselta kun autoa koeajoin.
Olisiko kyseessä voinut olla plugari versio? Siinähän akut vievät peräkontista tilaa. Tuon sähköversion kontin pitäisi olla tilavin noista.
. Lisäksi autoa on huollatettava merkkiliikkeessä 15tkm/20tkm/1 vuoden välein takuun voimassaolon edellytyksenä.
Eihän se nyt haittaa ketään muutakaan, kun jalkatilaa on tuossakin asennossa perusautoa enemmän. Taka-asennossa se väli alkaa olla sitä luokkaa, että se näytti minusta jo vähän koomiselta.Ioniq 5 varmaan testattu takapenkit edessä. Joka tosin ei turvaistuimessa istuvaa takapenkkiläistä varmaankaan juuri haittaa.