- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 2 149
Molemmat onnistuvat, eli joko autosi päättää lopettaa latauksen (koska esim. yläraja tulee vastaan), tai jos käytät latauspalveluntarjoajan äppiä latauksen hallintaan, niistä kai yleensä voi myös päättää latauksen etänä. Ainakin plugitcloudin ja K-Latauksen äpeistä pystyy muistikuvani mukaan, muita en ole toistaiseksi käyttänyt vaikka onkin puhelimeen asennettuna.
Tosin jos kyseisessä paikassa on latauspaikoissa ruuhkaa, on moraalisesti ja eettisesti väärin seisottaa autoaan latauspaikalla, jos ei kerran lataa siinä. Ainakin itseäni on välillä ketuttanut kun latauspaikat ovat täynnä ja joissakin niistä on auto kyllä tolpassa kiinni, mutta tolppa on vihreänä eikä lataa. Tekisi mieli ottaa rekkarista puhelinnumero selville ja soittaa perään että käys siirtää autosi, täällä olisi muitakin joiden tarvitsee ladata. Tai edes jättää heippalappu tuulilasiin, punaisella tussilla.
Tietty jos latauspaikoilla on kovin väljää ja on hiljainen aika, sitten pyh.
Eli just näin, joko auton limitti tai sitten sovelluksesta lataus poikki. Olin oikeilla jäljillä.
Ja kyllä mä ton moraalisen näkökulman ymmärrän varsin hyvin. Olen seurannut facebookin oivallista "latauspaikan väärinkäyttäjät" ryhmän sisältöä ja onhan siellä törkeitä caseja. On myös viihdearvoa, suosittelen. Sit toisaalta kyllä mä ymmärrän esim. hotelleissa latauspaikalle auton jättäviä, jotka ei keskellä yötä sitä kaapelia lähde irrottamaan vaikka kuinka jollakin olisi aito tarve päästä lataamaan. Tähän pitäisi tuottaa jokin järjellinen ratkaisu, esim. mahis irrottaa kaapeli lataajan luvalla. En mä tiedä miten toi vois toimia, mut kunhan innovoin. Ja juu, päiväkäytössä tuo joutoaika tai minuuttihinnoittelu ohjaa kyllä lataajaa jo automaattisesti.