Mikä juttu tämä on? En ole koskaan kuullutkaan.
Bensa-Toyotassa minulla kerran jumittuivat ajojarrut siten että jarrupalat hankasivat jarrulevyjä, ilmeisesti jarrusatulat olivat keränneet niin paljon moskaa ja ehkä myös ruostuneet että niin kävi, joten vaihtoon meni niin levyt, jarrupalat kuin satulakin.
Niin ja toki vaijerikäsijarru jäätyi aina pakkasella kiinni, ei voinut käyttää talvella.
Jostain tuollaisistako puhutaan, ja sähköautoilla tapahtuu vieläkin enemmän?
EDIT: Jaa siis sitä että jarrut ruostuvat yms. kun niitä ei käytetä? Renault Zoe:ssa käytän jarrupoljinta kyllä aina ajossa ihan yhtä paljon kuin sitä edeltäneellä bensa-Toyotalla koska en edelleenkään tykkää B-ajomoodin aggressiivisesta "moottorijarrutuksesta" jossa pitää olla paljon tarkempi kaasupolkimen käytön kanssa.
Lisäksi ellei mittaristo valehtele, Zoe ottaa regeniä talteen myös jarrupoljinta painamalla, eli sen mukaan B-regen ajomoodi on lähinnä henkilökohtainen tottumusvalinta.
B-moodissakin joutuu painamaan jarrupoljinta pysähtyäkseen kokonaan koska muuten auto ryömii hitaasti eteen- tai taaksepäin. Eli Zoella yhden polkimen ajo ei ole täysin saavutettavissa edes B-moodissa.