Yleistä keskustelua sähköautoista

Nämä sähkö- ja hybridiautot taitaa mennä siihen kategoriaan, että älä osta jos ei ole vara korjata tai ainakin myy pois ennen kuin takuu loppuu...


Joo. Parempi on hommata hevonen tai aasi, joka kuljettaa kauran voimalla. Tosin sekin kuolee jossain vaiheessa :hmm:
 
Mun mielipide oli entuudestaan Teslaa kohtaa negatiivinen ja nyt se on viellä huononpi, tuollainen asiakkaan kohtelu on kyllä aika tyhmää tuossa tapauksessa. Muistaakseni tää 85 malli on kuuluisa epäluotettavuudestaan. Olikohan se räjäytetty teslakin just 85 mallia?

Huomaa että nyt kun saavat autoja hyvin kaupaks ei tarvii stressata huonon PR:n takia. Toivottavasti muut valmistajat toimivat fiksummin.

Toivottavasti vie tapauksen eteenpäin ei voi olla niin että auton totaalinen paskaksi meno normaali käytössä on hyväksyttävää noilla kilometreillä.
 
Nämä sähkö- ja hybridiautot taitaa mennä siihen kategoriaan, että älä osta jos ei ole vara korjata tai ainakin myy pois ennen kuin takuu loppuu...

Eipä tuo nyt eroa siitä että menisi marmoritiskiltä hakemaan uutta moottoria autoonsa.. Muuten kuin siten että marmorillakin todennäköisesti pieni vika korjattaisiin, eikä vaihdettaisi koko konetta, mutta Tesla lähtee siitä että mitään ei korjata, vaan vaihdetaan aina se kokonaisuus jossa on häiriö.
 
Mun mielipide oli entuudestaan Teslaa kohtaa negatiivinen ja nyt se on viellä huononpi, tuollainen asiakkaan kohtelu on kyllä aika tyhmää tuossa tapauksessa. Muistaakseni tää 85 malli on kuuluisa epäluotettavuudestaan. Olikohan se räjäytetty teslakin just 85 mallia?

Huomaa että nyt kun saavat autoja hyvin kaupaks ei tarvii stressata huonon PR:n takia. Toivottavasti muut valmistajat toimivat fiksummin.

Toivottavasti vie tapauksen eteenpäin ei voi olla niin että auton totaalinen paskaksi meno normaali käytössä on hyväksyttävää noilla kilometreillä.
Se räjäytettykin Tesla oli ehjä. Joku nyrkkipajahan sinne jonkin parinkympin nippelin vaihtoi, mutta äijä räjäytti sen kun tuli niin sanottua.
 
Se räjäytettykin Tesla oli ehjä. Joku nyrkkipajahan sinne jonkin parinkympin nippelin vaihtoi, mutta äijä räjäytti sen kun tuli niin sanottua.

Räjäytetyn Teslan akusto otettiin pois ennen toimenpidettä. Se ilmeisesti meni harrastajalle, joka rakentelee polttiksesta sähköautoa.
 
Nämä sähkö- ja hybridiautot taitaa mennä siihen kategoriaan, että älä osta jos ei ole vara korjata tai ainakin myy pois ennen kuin takuu loppuu...


Toisaalta sitten on myös näin hyvin kestäviä Teslan akustoja:


Ja jos haluaa ottaa varman päälle, osta LFP-akullinen Tesla, sen akuston pitäisi ainakin kestää sekä aikaa että kilometrejä.

Jos oikein ymmärsin, kahdeksan vuotta kuitenkin aikaa kulunut, vaikka onkin ajeltu noin vähän. Jos on ollut jossain vuosikausia parkissa, toivottavasti ei ole säilytetty akku tyhjänä.

Positiivisena tuossa uutisessa katsoin tuon että uuden akun vaihto töineen maksaisi 12600€. Vähemmän kuin otaksuin, tosin en ole varma miten iso tai pieni akku tuossa 8 vuotta vanhassa Model S:ssä on. Oletan että jossain 60-80kWh välimaastossa?
 
Nämä sähkö- ja hybridiautot taitaa mennä siihen kategoriaan, että älä osta jos ei ole vara korjata tai ainakin myy pois ennen kuin takuu loppuu...

Niin yhden yli 8 vuotta vanhan Model S:n perusteella voidaan näin päätellä kaikista muistakin sähkö- ja hybridiautoista yhteysesti :asif:
 
Niin yhden yli 8 vuotta vanhan Model S:n perusteella voidaan näin päätellä kaikista muistakin sähkö- ja hybridiautoista yhteysesti :asif:

Juuri näin. Juhannusliikenteessä näin erään Toyotan tieliikennekelvottomana tienpientareella. Oletan kaikkien Toyotien olevan vikaherkkiä ja epäluotettavia romukasoja.
 
Se räjäytettykin Tesla oli ehjä. Joku nyrkkipajahan sinne jonkin parinkympin nippelin vaihtoi, mutta äijä räjäytti sen kun tuli niin sanottua.
Sehän oli kolaroitu p*ska joka oli kursittu kasaan Virossa:
"Jesse Haapalan verstaalla olevan Teslan akusto on ollut kolarissa Yhdysvalloissa.
– Sieltä akusto on viety Viroon ja yhdistetty toiseen kolariautoon. Tämä yhdistelmä on sitten myyty Suomeen, Haapala sanoo.
Haapala kertoo, että vika yllätti Teslan edellisen omistajan ja Teslan merkkihuolto pesi kädet korjaamisesta, koska akku oli vääränlainen kyseiseen malliin."
 
Mun mielipide oli entuudestaan Teslaa kohtaa negatiivinen ja nyt se on viellä huononpi, tuollainen asiakkaan kohtelu on kyllä aika tyhmää tuossa tapauksessa. Muistaakseni tää 85 malli on kuuluisa epäluotettavuudestaan. Olikohan se räjäytetty teslakin just 85 mallia?

Huomaa että nyt kun saavat autoja hyvin kaupaks ei tarvii stressata huonon PR:n takia. Toivottavasti muut valmistajat toimivat fiksummin.

Toivottavasti vie tapauksen eteenpäin ei voi olla niin että auton totaalinen paskaksi meno normaali käytössä on hyväksyttävää noilla kilometreillä.
Tosin tässä on haastateltu vain toista osapuolta, ja voi ihan hyvin olla ettei Suomessa/Euroopassa yritys saa avata asiakkaan tapauksen taustatietoja tietosuojan takia.

Tuli vaan mieleen Amerikoista (joissa tietosuoja ei ole yhtä suuri mörkö) uutinen kuinka jonkun Teslan akku paloi, eikä Tesla korvannut sitä! Mitä mitä mitä!?!

Asiasta paljastui vain se että Tesla löysi akusta luodinreiän. Öööh, no ei sitten niin ihmekään jos tuli purkaus ja palo. Ehkä kannattaisi ohjeistaa omistajia että älkää ampuko tai naulatko akkuun.
 
Toisaalta sitten on myös näin hyvin kestäviä Teslan akustoja:

Ja jos haluaa ottaa varman päälle, osta LFP-akullinen Tesla, sen akuston pitäisi ainakin kestää sekä aikaa että kilometrejä.

Jos oikein ymmärsin, kahdeksan vuotta kuitenkin aikaa kulunut, vaikka onkin ajeltu noin vähän. Jos on ollut jossain vuosikausia parkissa, toivottavasti ei ole säilytetty akku tyhjänä.

Positiivisena tuossa uutisessa katsoin tuon että uuden akun vaihto töineen maksaisi 12600€. Vähemmän kuin otaksuin, tosin en ole varma miten iso tai pieni akku tuossa 8 vuotta vanhassa Model S:ssä on. Oletan että jossain 60-80kWh välimaastossa?
81,5kWh akusto tuossa pitäisi olla, joten positiivisen edullinen paketti mielestäni, vaikka onhan se silti arvokas.
 
Sehän oli kolaroitu p*ska joka oli kursittu kasaan Virossa:
"Jesse Haapalan verstaalla olevan Teslan akusto on ollut kolarissa Yhdysvalloissa.
– Sieltä akusto on viety Viroon ja yhdistetty toiseen kolariautoon. Tämä yhdistelmä on sitten myyty Suomeen, Haapala sanoo.
Haapala kertoo, että vika yllätti Teslan edellisen omistajan ja Teslan merkkihuolto pesi kädet korjaamisesta, koska akku oli vääränlainen kyseiseen malliin."
Joo, mutta ei se dynamiittia siksi saanut että se olisi ollut peruuttamattomasti hajalla.
 
Onneksi jotain muuta kuin äs uu veetä markkinoille tulossa, ehkä; Kyse siis vielä konseptiautosta, mutta suuret linjat todennäköisesti pitää.

 
Onneksi jotain muuta kuin äs uu veetä markkinoille tulossa, ehkä; Kyse siis vielä konseptiautosta, mutta suuret linjat todennäköisesti pitää.




Nyt jos tulisi hinnoittelu Enyaq Coupen huiteille, niin olisi hyvä kandidatti. Saa olla halvempikin :). Ja ämpärimuovit, pianoblackit ja hipaisukytkimet pihalle.
 
Toisaalta sitten on myös näin hyvin kestäviä Teslan akustoja:


Ja jos haluaa ottaa varman päälle, osta LFP-akullinen Tesla, sen akuston pitäisi ainakin kestää sekä aikaa että kilometrejä.

Jos oikein ymmärsin, kahdeksan vuotta kuitenkin aikaa kulunut, vaikka onkin ajeltu noin vähän. Jos on ollut jossain vuosikausia parkissa, toivottavasti ei ole säilytetty akku tyhjänä.

Positiivisena tuossa uutisessa katsoin tuon että uuden akun vaihto töineen maksaisi 12600€. Vähemmän kuin otaksuin, tosin en ole varma miten iso tai pieni akku tuossa 8 vuotta vanhassa Model S:ssä on. Oletan että jossain 60-80kWh välimaastossa?
Model S 85:n akku on mallinimen mukaisesti 85,0 kWh brutto/80,8 kWh netto.

Tässä 08/2013-02/2016 valmistettu Model S 85:
 
Nämä sähkö- ja hybridiautot taitaa mennä siihen kategoriaan, että älä osta jos ei ole vara korjata tai ainakin myy pois ennen kuin takuu loppuu...



"...totesi että auton akuston ohjausjärjestelmä on rajoittanut suurinta lataustasoa havaittuaan huomattavan epätasapainon akkukennojen välillä. Akku oli siis yksinkertaisesti rikkoutunut."

Epätasapainoa akkukennojen välillä. Eikös tuo nyt olisi ihan korjattavissa vaihtamalla ne vialliset kennot? Ne akkukennothan on sitä ihan perus 18650-akkutyyppiä mitä käytetään esim. sähköpyörien akuissa. Kai noihin nyt joku paja jo on perehtynyt ja niitä kunnosteleepi?
 
Toisaalta sitten on myös näin hyvin kestäviä Teslan akustoja:


Ja jos haluaa ottaa varman päälle, osta LFP-akullinen Tesla, sen akuston pitäisi ainakin kestää sekä aikaa että kilometrejä.

Jos oikein ymmärsin, kahdeksan vuotta kuitenkin aikaa kulunut, vaikka onkin ajeltu noin vähän. Jos on ollut jossain vuosikausia parkissa, toivottavasti ei ole säilytetty akku tyhjänä.

Positiivisena tuossa uutisessa katsoin tuon että uuden akun vaihto töineen maksaisi 12600€. Vähemmän kuin otaksuin, tosin en ole varma miten iso tai pieni akku tuossa 8 vuotta vanhassa Model S:ssä on. Oletan että jossain 60-80kWh välimaastossa?
12,6 ke ei ole kyllä paha hinta 85 KWh:n kokoisesta akusta. Veikkaisin, että moneen muuhun autoon ei saisi uutta tai edes kunnostettua akkua samaan hintaan.
 
12,6 ke ei ole kyllä paha hinta 85 KWh:n kokoisesta akusta. Veikkaisin, että moneen muuhun autoon ei saisi uutta tai edes kunnostettua akkua samaan hintaan.
Ainoa vaan, että tässä ei makseta 12,6 k€ vaan 12,6 k€ + nykyisen akun arvo. Jos vaihtavat uuden tehdaskorjatun akun tilalle, niin noin vähän ajetun kanssa voi tulla paljon nykyistä paskempi vaihdokki.
 
"...totesi että auton akuston ohjausjärjestelmä on rajoittanut suurinta lataustasoa havaittuaan huomattavan epätasapainon akkukennojen välillä. Akku oli siis yksinkertaisesti rikkoutunut."

Epätasapainoa akkukennojen välillä. Eikös tuo nyt olisi ihan korjattavissa vaihtamalla ne vialliset kennot? Ne akkukennothan on sitä ihan perus 18650-akkutyyppiä mitä käytetään esim. sähköpyörien akuissa. Kai noihin nyt joku paja jo on perehtynyt ja niitä kunnosteleepi?
Kaippa se on korjattavissa vaihtamalla koko akkumoduuli jossa vialliset akkukennot sijaitsevat. Yksittäiset kennot on ymmärtääkseni valettu moduulin sisään eivätkä ole helposti huollettavissa, korkeintaan kierrätettävissä.
Tesla on ainakin jenkeissä yrittänyt kovasti rajoittaa kolmansien osapuolten huoltoa, sillä esim. varaosia, diagnostiikkaohjelmistoja ja huoltomanuaaleja ei tarjota. Ei ole edes tarvikeosia, vaan pitää suurinpiirtein purkaa kaikki kolariautoista jne.
Toisin sanoen jos Teslan huolto päättää että virallinen korjausmenetelmä on koko akun vaihto, niin silloin asiakas maksaa ja vikisee.
 
Kaippa se on korjattavissa vaihtamalla koko akkumoduuli jossa vialliset akkukennot sijaitsevat. Yksittäiset kennot on ymmärtääkseni valettu moduulin sisään eivätkä ole helposti huollettavissa, korkeintaan kierrätettävissä.
Tesla on ainakin jenkeissä yrittänyt kovasti rajoittaa kolmansien osapuolten huoltoa, sillä esim. varaosia, diagnostiikkaohjelmistoja ja huoltomanuaaleja ei tarjota. Ei ole edes tarvikeosia, vaan pitää suurinpiirtein purkaa kaikki kolariautoista jne.
Toisin sanoen jos Teslan huolto päättää että virallinen korjausmenetelmä on koko akun vaihto, niin silloin asiakas maksaa ja vikisee.
No pikavilkaisulla yhden moduulin vaihto on tekijähenkilölle sellainen viikonlopun homma ;) Paljonkohan tuollainen yksi moduuli maksaa? Tuo uutisen tapauksen autohan oli jo takuunsa menettänyt, joten miksei olisi vaihtoehtona myös joku kolmannenosapuolen korjaus...
 
Joo ja uudemmissa model 3 ja Y akuissa on moduulit täynnä jotain liimaa/massaa joten niiden purkaminen on aivan tuskaista. Tästäkin löytyy YouTubesta materiaalia.
 
Nämä sähkö- ja hybridiautot taitaa mennä siihen kategoriaan, että älä osta jos ei ole vara korjata tai ainakin myy pois ennen kuin takuu loppuu...

Eikö tää muka päde ihan jokaiseen autoon käyttövoimasta riippumatta? Jos ei ole varaa ostaa uutta 20k bensa/dieselkonetta niin pysyisin kaukana kaikista niistä takuun ulkopuolella? Kyllä, ne on aivan helvetin kalliita myös kun paska osuu tuulettimeen.
 
Joo ja uudemmissa model 3 ja Y akuissa on moduulit täynnä jotain liimaa/massaa joten niiden purkaminen on aivan tuskaista. Tästäkin löytyy YouTubesta materiaalia.

Noissa uudemmissa Tesloissa ei vissiin edes ole enään noita 18650 -tyyppisiä akkuja, vaan Teslan omaa tuotantoa olevia fyysisesti hieman isompia "pattereita".

Tarkoitatko moduulilla sitä koko akkupakettia, vai yksittäistä moduulia sen akkupaketin sisällä?
Tuosta videosta äkkiseltään laskettuna, yksi moduuli sisältää jotain 400-500kpl niitä 18650 -akkukennoja. En laskenut montako noita moduuleja itse siinä koko akussa oli, mutta melkoinen määrä tulee yhteensä 18650 -akkuja yhteen autoon.
 
Tuossa vähän parempaa kuvaa jostain Korealaisesta kierrätysfirmasta, laittakaa ENG tekstit päälle.


No tuosta sen hyvin näkee että ei todellakaan tule korjaamoita jotka vaihtelisivat näihin yksittäisiä kennoja :D Liimalla kasassa koko höskä! Melko tuskallinen kierrätettäväkin tuollainen kiinteä köntti.
 
Tuli itelläkin nyt laitettua Hyundai Ioniq 5 RWD Style tilaukseen. Toimitusaika-arvio 9-12kk eli näillä näkymin siellä vuoden 2023 keväällä/kesän alussa.

Auto on siis vuosimallia 2023 ja jotain parannuksia siinä vrt. aiempiin malleihin: vähän isompi akku (uudessa 77,4kWh, vanhassa 72,6kWh), vähän tehokkaampi moottori(uudessa ilmeisesti 229hv, vanhassa 217hv), akun esilämmitys navigointiin pohjaten ja uudet iskunvaimentimet. Täyttä selvyyttä ei tullut, että onko siinä myös akun "viilennys" latausta varten myös. Hyundain virallisessa ilmoituksessa mainitaan "Battery Heater with Battery Conditioning for more consistent charging capabilities".

Varustelutasojakin on tulossa lisää myyjän mukaan. Lisäksi saataville tulee lisävarusteita kuten digitaaliset sivupeilit. Heinäkuussa auton hinta nousee 1000€. Uudella akulla WLTP-mittausten mukainen toimintamatka nousee yli 500km:iin.

Sitten vain odotellaan.:cool:
 
...kaikissa on aina viilennys jos on lämmityskin, nestejäähdytys on peruselementti akuissa 2022.
 
Huhujen mukaan vanhatkin Ioniq 5 -tilaukset muutetaan 2023 autoiksi, kun toimitukset viivästyvät eikä vanhaa vuosimallia enää aiota valmistaa. Omani pitäisi tulla 10/2022, tilaus alunperin 12/2021. Tämä siis viivästyisi alkuvuoteen ja tulisikin 2023 auto.
 
Tesla on ainakin jenkeissä yrittänyt kovasti rajoittaa kolmansien osapuolten huoltoa, sillä esim. varaosia, diagnostiikkaohjelmistoja ja huoltomanuaaleja ei tarjota. Ei ole edes tarvikeosia, vaan pitää suurinpiirtein purkaa kaikki kolariautoista jne.
Tietysti, koska tuo on helvetin hyvää bisnestä.

Valmistajat ovat aina valaneet osia hartsiin tms materiaaliin korjaamisen estämiseksi.

Jos asiaan ei puututa lainsäädännön avulla, niin ennenpitkää tuo sähköauton akku on valettu "huoltovapaa" klöntti, jossa on jokin suojasiru joka estää minkään muun kuin uuden alkuperäisakun vaihtamisen.
 
Huhujen mukaan vanhatkin Ioniq 5 -tilaukset muutetaan 2023 autoiksi, kun toimitukset viivästyvät eikä vanhaa vuosimallia enää aiota valmistaa. Omani pitäisi tulla 10/2022, tilaus alunperin 12/2021. Tämä siis viivästyisi alkuvuoteen ja tulisikin 2023 auto.
Minulle automyyjä sanoi, että jos autoa ruvetaan valmistamaan vuoden 2023 tammikuussa, niin silloin auto on tuota vuosimallia 2023 ja siihen tulee nuo parannukset. Ei ollut hänen kanssaan puhetta sen enempää, että miten käy niille, jotka ovat tilanneet oman autonsa aikaisemmin kuten sinä. Loppuvuodesta tähänkin varmaan saadaan sitten varmistusta.
 
Tottakai, ei ne tee rinnan kahta eri vuosimallia; uuden tilaajan 23 ja heti seuraavana vanhan tilaajan roikkumaan jäänyt 22. Vuosimallit vaihtuu noin elokuussa tehtailla ja siitä eteenpäin mennään seuraavan vuoden mallistoa.
 
Tuli itelläkin nyt laitettua Hyundai Ioniq 5 RWD Style tilaukseen. Toimitusaika-arvio 9-12kk eli näillä näkymin siellä vuoden 2023 keväällä/kesän alussa.

Auto on siis vuosimallia 2023 ja jotain parannuksia siinä vrt. aiempiin malleihin: vähän isompi akku (uudessa 77,4kWh, vanhassa 72,6kWh), vähän tehokkaampi moottori(uudessa ilmeisesti 229hv, vanhassa 217hv), akun esilämmitys navigointiin pohjaten ja uudet iskunvaimentimet. Täyttä selvyyttä ei tullut, että onko siinä myös akun "viilennys" latausta varten myös. Hyundain virallisessa ilmoituksessa mainitaan "Battery Heater with Battery Conditioning for more consistent charging capabilities".

Varustelutasojakin on tulossa lisää myyjän mukaan. Lisäksi saataville tulee lisävarusteita kuten digitaaliset sivupeilit. Heinäkuussa auton hinta nousee 1000€. Uudella akulla WLTP-mittausten mukainen toimintamatka nousee yli 500km:iin.

Sitten vain odotellaan.:cool:
Mikä on muuten MY23 RWD Style lähtöhinta, kun hinnastoa en löytänyt?
 
Mikä on muuten MY23 RWD Style lähtöhinta, kun hinnastoa en löytänyt?

Karvan alle 50ke oli. Muistaakseni 49 590e.

Edit: hinta löytyy ainakin täältä Hyundai-kampanjat

Edit2: hiukan houkuttaa tuo autoverkkokaupan uusi vuodeksi -diili ioniq 5:sta. 549e/kk 15000km. Oikeita liisareitahan nämä ei toki ole vaan rahoituksia taatulla takaisinostohinnoilla.
 
Viimeksi muokattu:
Karvan alle 50ke oli. Muistaakseni 49 590e.

Edit: hinta löytyy ainakin täältä Hyundai-kampanjat

Edit2: hiukan houkuttaa tuo autoverkkokaupan uusi vuodeksi -diili ioniq 5:sta. 549e/kk 15000km. Oikeita liisareitahan nämä ei toki ole vaan rahoituksia taatulla takaisinostohinnoilla.
Näyttäisi olevan 73 kWh eli poistuvan mallin hinta tuossa linkissä.
 
Nämä sähkö- ja hybridiautot taitaa mennä siihen kategoriaan, että älä osta jos ei ole vara korjata tai ainakin myy pois ennen kuin takuu loppuu...

Tuon jutun pointti oli ennemminkin se, että jos sinulla on auto, jossa on vielä juuri ja juuri takuuta jäljellä ja jotain vikaa, niin älä nyt hyvänen aika odota takuun loppumisen yli ennenkuin menet viasta valittamaan. Kuten siinä jutussakin nyt jopa sanottiin Teslan äänellä, että jos olisi valittanut heti, olisi saanut uuden akun ilmaiseksi. Mutta ei, kun se nyt vielä jotenkin toimi, niin piti odottaa kuukausi takuun loppumisen yli ja sitten saada 12,6k€ lasku.
 
Näyttäisi olevan 73 kWh eli poistuvan mallin hinta tuossa linkissä.

Jep, kyselin tuosta autosta eilen. Toimitus kesälle 2023 ja auto on uutta päivitettyä erää. Hinta 549e/kk. Käsittääkseni edelleen alle 50ke, koska hankintatuki pitäisi valtuuttaa.
 
Meganen uusi vuodeksi diilin saisi muuten vielä tänä vuonna. toimitus lokakuussa, hinta 479e/kk 15000km. Pidän Ioniqiä parempana, mutta toimitus menee tosiaan vuoden päähä.
 
Meganen uusi vuodeksi diilin saisi muuten vielä tänä vuonna. toimitus lokakuussa, hinta 479e/kk 15000km. Pidän Ioniqiä parempana, mutta toimitus menee tosiaan vuoden päähä.
Kannattaa huomioida, että omaksi ostamalla arvonalenema on todennäköisesti pienempi vs. tuollainen vuoden diili. Sähköauton jälleenmyynnin ei pitäisi olla ongelma tässä markkinassa.
 
Kannattaa huomioida, että omaksi ostamalla arvonalenema on todennäköisesti pienempi vs. tuollainen vuoden diili. Sähköauton jälleenmyynnin ei pitäisi olla ongelma tässä markkinassa.

Toki, mutta tuon vuoden diili autonkin voi halutessaan myydä eteenpäin. Kyseessä ei ole oikea leasing.

Tossa on kolme vaihtoehtoa:
- palauttaa auto vuoden jälkeen. Kustannus 0e tai Xe riippuen kilsoista
- myydä auto vapaasti
- jatkaa rahoitussopparia sellaisenaan tai ”liisata” jatkovuodeksi jolloin laskevat kk-hinnan uusiksi kilsoihin ja markkina-arvioon peilaten.

Joka tapauksessa autoa maksetaan pois itselle, toisin kuin normaaleissa vuokraleasingeissa. Sähköautojen nykymarkkinassa toi kyllä itseäni kiinnostaa.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä on muuten MY23 RWD Style lähtöhinta, kun hinnastoa en löytänyt?
Se on tosiaan tuo tälläkin hetkellä Hyundain sivuilla oleva hinnasto ("MY22,3)" millä saa sen vuosimallin 2023 auton eli hintaan 48990€. Heinäkuussa, eli nyt tämän viikon perjantaina, hinnat nousevat tonnilla. Liekkö sitten päivittävät tuon hinnaston ajantasalle?
 
Se on tosiaan tuo tälläkin hetkellä Hyundain sivuilla oleva hinnasto ("MY22,3)" millä saa sen vuosimallin 2023 auton eli hintaan 48990€. Heinäkuussa, eli nyt tämän viikon perjantaina, hinnat nousevat tonnilla. Liekkö sitten päivittävät tuon hinnaston ajantasalle?
Ok, kyllä MY23 vanhan hinnalla on ok diili vaikka ei hirveästi alennusta saisikaan.
 
Jep tässähän vanhat tilaajat voittavat kun akku kasvaa ja vanha hinta pysyy.
 
Viimein tuli tuotantoviikon vahvistus Volkkarin järjestelmään huhtikuussa tilatulle ID4 Fastlane mallille. Auto menee tuotantoon viikolla 33 eli elokuussa. Aika hyvin VW myyjät osasi tuon sanoa jo tilatessa (kaksi eri myyjää sanoi tuon saman ajankohdan), että elokuun puolessa välissä menee tuotantoon. Aluksi volkkarin järjestelmä näytti viikkoa 23 ja siitä viikko kerrallaan siirtyi viikolla eteenpäin kunnes pari viikkoa sitten ei näyttänyt enää ollenkaan alustavaa tuotantoviikkoa. Nyt sitten tuli suoraan tuo vahvistettu viikko. Saa nähdä kuinka kauan tuosta menee, että auto on noudettavissa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 540
Viestejä
4 499 561
Jäsenet
74 218
Uusin jäsen
Pena82

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom