- Liittynyt
- 19.11.2016
- Viestejä
- 4 655
Eiks toi CLTC ole vielä optimistesempi kuin NEDC? Eli pelkästään WLTP:n saamiseksi voi vähentää 20-30%?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
75kwh/550km väitteestä päätellen kylläEiks toi CLTC ole vielä optimistesempi kuin NEDC? Eli pelkästään WLTP:n saamiseksi voi vähentää 20-30%?
75kwh/550km väitteestä päätellen kyllä
tesla model 3 lr wltp on 602km
Leafin karvalakki malli Visiasta, miten siinä asetetaan akun (ja ehkä myös sisätilan) esilämmitys päälle? Onko avaimessa painike vai pitääkö naputtaa autossa edellisenä iltana? Nissanconnect ominaisuudella tuo löytyy sovelluksella kalliimmista malleista, mutta sen toiminta on ilmeisesti vähän niin ja näin. Menevätkö näidenkin toimitukset ensi vuoden puolelle?
Ei kai Leafissa (edes kalliimmissa) ole mitään akun esilämitystä? Lämpenee sitten käytössä ja latauksessa usein liikaakin (rapidgate) kun ei ole myöskään jäähdytystä. Ei kylmällä akulla ajaminen mikään sen suurempi ongelma ole. Todella kylmällä BMS:n pitänee rajoittaa tehoja. Sisätiloje esilämmitys on mukava, mutta en tiedä miten Leafin eri malleissa toimii.
Ainakin silloin kun kysyin tuosta myyjältä niin tarkoitti sitä että kun pakkanen laskee tietyn rajan alle niin akkua lämmitetään. Ei siis sellaista lämmitystä niin kuin monessa muussa että voisi akkua lämmittää ennen pikalatausta.Nissan LEAF ostajan edut
Se lämpimään autoon astuminen talvisin tässä eniten tietenkin kiinnostaa, mutta mitähän tuolla kursivoidulla sitten mahdetaan tarkoittaa?
- Saatavana myös Nissan yksityisleasingilla
- Akun lämmitysjärjestelmä
- Älykkäät ajovalot
- Ohjauspyörän kallistus ja teleskooppinen säätö
Akun lämmitysjärjestelmä
180km saattaa kylmimpinä talvipäivinä olla siinä ja siinä, jos kuormaakin mukana.NISSAN LEAF 39 KWH VISIA
Tuo näyttäis olevan 27k€ uutena. Mitäs tässä nyt on huonona puolena? Pitäis mökille 180km päästä myös talvella ja lapset mahtuu takapenkille. Nopealla laskurilla kun leikkii niin polttomoottori Volvo v70 tulee kalliimmaksi 10 vuodessa kuin tämä. Eiks tää oo ny sellanen nobrainer vaihto jo? Nopealla googletuksella ei löydy vaihtoehtoja ainakaan uusissa, mitä käytettyä pitäis lähteä katsomaan vaihtoehdoksi?
Ihan sama, pitää siellä kaupassa muutenkin pysähtyä jossain välissä. Saako tuohon jollakin pikalaturilla puolessa tunnissa riittävästi virtaa vai onko tuo jotenkin huono lataamaan?180km saattaa kylmimpinä talvipäivinä olla siinä ja siinä, jos kuormaakin mukana.
NISSAN LEAF 39 KWH VISIA
Tuo näyttäis olevan 27k€ uutena. Mitäs tässä nyt on huonona puolena? Pitäis mökille 180km päästä myös talvella ja lapset mahtuu takapenkille. Nopealla laskurilla kun leikkii niin polttomoottori Volvo v70 tulee kalliimmaksi 10 vuodessa kuin tämä. Eiks tää oo ny sellanen nobrainer vaihto jo? Nopealla googletuksella ei löydy vaihtoehtoja ainakaan uusissa, mitä käytettyä pitäis lähteä katsomaan vaihtoehdoksi?
Saa varmasti tarpeeksi virtaa jos mökkireissulla pystyy lataamaan, ja jos mökilläkin virtaa saatavilla.Ihan sama, pitää siellä kaupassa muutenkin pysähtyä jossain välissä. Saako tuohon jollakin pikalaturilla puolessa tunnissa riittävästi virtaa vai onko tuo jotenkin huono lataamaan?
on parempi etsiä se harvinaisempi Chademo-laturi. Pikalatauksella jos vetää reissussa, niin samana päivänä kerran tai parin jälkeen ilmalla (ei siis paremmin toimivalla vedellä) jäähtyvät akut käyvät sen verran kuumana että on parempi jäähdytellä seuraavaan päivään saakka.
Käytetyt täyssähköt ovat nyt hulluissa hinnoissa.
25 tonnilla hankintatuen kanssa saa tuliterän auton merkittävästi hienommalla korilla ja paremmalla rahoituksella sekä 24/30 -> 39kWh akulla.. Kyseessä on kuitenkin pohjimmiltaan vain vanhaa tekniikkaa oleva Leaf. Jos tekisi mieli sijoittaa kolmosella alkava euromäärä uuteen autoon, niin Renault Megane E-Tech olisi valintani.
Mielestäni autosta pystyy tuossa Visiassakin ajastamaan ohjaamon lämmitykset/viilennykset
Kiitos! Tämähän oli hyvä. Ajattelin etteivät olisi muuttaneet tuollaista yksityiskohtaa vanhasta, kun infotainment ei ole muutenkaan japanilaisten vahvuus.Tossa ikiwanha Leaf.
Tässä vähän tureemman ajastusta:
Onkohan Polestar 2 tilauksia paljonkin jonossa vai sakkaakohan komponenttien saatavuus, kun seuraavat toimitukset uusissa tilauksissa menee tällä hetkellä joulukuulle 2022? Saanee noita kuitenkin nopeammin kuin montaa muuta merkkiä tällä hetkellä. Tai sitten ei, sillä voihan PS2:n saatavuuskin siirtyä vielä kauemmaksi ensi vuoteen koska tilaussivulla lukee "Ensimmäisten toimitusten ajankohta: Joulukuu 2022" Polestar – Configure your Polestar online
Onko foorumilla PS2:n tilanneita ja onko teillä tuotantopaikkaa vielä tiedossa?
Suurin ongelma EV6:ssa tuntuu olevan lumi ja pakkanen. Jäänyt talvitestit väliin valmistajalla.
Näyttää vai on?Luin EV6 käyttötestiä (ei taida olla juttua netissä). Huvittavaa kun pieneltä hatchbackilta näyttävässä autossa on kääntösäde yli 12 metriä. Neliveto mainittu syyksi mutta jossain Land Cruiserissakin on tuota pienempi säde ja vertailun vuoksi ID3:ssa pari metriä (!) vähemmän. No eihän tuo ole ongelma kuin jossain parkkihalleissa ja pienillä parkkipaikoilla (joutuu vähän vekslaamaan) mutta aika erikoista.
Suurin ongelma EV6:ssa tuntuu olevan lumi ja pakkanen. Jäänyt talvitestit väliin valmistajalla.
Eikös se suurin ongelma ollut tämä akun lämmitys ja siihen oli ilmeisesti tulossa (tullut?) päivitys jonka pitäisi helpottaa.
Näyttää vai on?
Vertailukohtana jos käyttää vaikka BMW X3, niin EV6 on suunnilleen saman kokoinen akseliväliltään, pituudeltaan sekä leveydeltään. Pilkun viilaajat sanoisi, että EV6 on pidempi akseliväli ja hieman lyhyempi pituus. Väitän, että X3 kääntyy vielä heikommin omasta kokemuksesta. ID3 on puoli metriä lyhyempi ja akselivälikin on parikymmentä senttiä lyhyempi. En tiedä miksi kukaan yrittäisi verrata EV6:sta pieneen hatchbackiin.
Kääntösäde saisi toki olla pienempi.
Tästä on näkynyt sellaista tietoa, että lämmitysmahdollisuutta EI olisi tulossa päivityksenä vaan sen saa vain niihin autoihin joissa se on jo tehtaalta. Siitä ymmärrettävästi on tullut pikkaisen parranpärinää, kun aiemmin valmistaja nimenomaisesti lupaili ominaisuuden tulevan vanhempaankin kalustoon myöhemmin päivityksenä.Ja sekoitin taas korealaiset autot, tarkoitin Ioniq 5:sta! Onneksi vuodenvaihteessa Suomeen tulevissa on esilämmitystoiminto. En tiedä saako retrofittinä vanhempiin.
Juu, itse katsoin wikistä uusimmat x3 tiedot, itsellä pari malliasarjaa vanhempi, mikä on myös lyhyempi akseliväliltään. Ei tietysti tiedä koskaan onko nuo tiedot, mistä itse katsoo luotettavia. Tuossa e83:ssa ainakin järkyttävä kääntösäde, en löytänyt äkkiseltään lukemia, mutta saa kyllä toisinaan veivata urakalla ja vielä raskas ohjaus kaupanpäällisenä.Jos intternettiin on luottamista niin x3:ssa vain 40mm pidempi akseliväli kuin id3:ssa.
Onkohan tuossa nelivetomallissa tehty vaan "volvot", eli tuupattu etupää niin täyteen tavaraa ettei renkaat mahdu kääntymään, ei kyllä luulis sähkömoottorin niin paljoa tilaa vievän.
Jos tähän lähtee hakemaan konkretiaa niin monessakaan tapauksessa ei ole kovin ilmeistä että tämä muodostuisi rajoittavaksi tekijäksi vaikka maltillista 1000kg perävaunua ajatellen.Jos sähköautoihin lisättäisiin kytkin, nykyistä useampaan sähköautoon saisi peräkoukun kärryn vetoa varten.
Sähkömoottorin teho on nolla niin kauan kun moottori ei pyöri ja hetki kytkimen luistatusta mahdollistaisi riittävän vetokyvyn paikoiltaan lähdettäessä. Sähkömoottorissa asia voidaan ratkaista paremmin ilman kytkintä, mutta halvimmissa toteutuksissa vetokyky nollasta ei riitä kärrylle.
Chamedo latureita on kuulemma Suomeen tulossa tänä vuonna yli 1000 lisää, en jaksa fakta tarkistaa, mutta epäilen. Sekä tarvikevanteita ei kannata ostaa sillä se eväät takuun. Rahoituksen laski eri ajalle mille pyysin jne. Paska maku jäi kaikin puolin reissusta.
Joitain kymmeniä voi tulla kun ABC-Latauksen perussetti on kuitenkin 3xCCS +1xChademo. Rechargelta on myös varmaan odotettavissa vielä joidenkin HPC-lokaatioiden kylkeen 24kW DC-latureita Chademolla ja eikähän joitain perus 50kW latureita CCS:llä ja Chademolla vielä ilmesty, mutta onhan tuo Chademo pitkä miinus Leafille.No just. Syön hatullisen paskaa jos Suomeen rakennetaan edes 100 julkista chademo-laturia lisää tänä vuonna, itseasiassa en ihmettelisi vaikka niitä ei rakennettaisi yhtään lisää.
Joitain kymmeniä voi tulla kun ABC-Latauksen perussetti on kuitenkin 3xCCS +1xChademo. Rechargelta on myös varmaan odotettavissa vielä joidenkin HPC-lokaatioiden kylkeen 24kW DC-latureita Chademolla ja eikähän joitain perus 50kW latureita CCS:llä ja Chademolla vielä ilmesty, mutta onhan tuo Chademo pitkä miinus Leafille.
Jos pitää ajaa pidempää siivua niin Kona on muita aika paljon parempi. Toisaalta luulen että ajaisin arkiajoni mieluiten Citikalla.Mihin näistä kallistuisitte ja miksi?
Citroën E-C4 shine confort selection. Sätkässä aikalailla kaikki mitä saa listalta, isoin takakontti, pehmein kyyti ja luovutus mahdollista syys-lokakuussa.
Mokka e, lisänä navi, mukautuva vakionopeudensäädin ja halvin. Luovutus helmikuu?
Kona electric 64kw Style aika laajalla varuste paketilla mutta luovutus tammi-helmikuu?
Samalla reissulla käyn aikataulusta riippuen koeajamassa myös i3:sen Bemarin.
Kai tuon pitäisi olla kaiken järjen mukaan ihan kaikissa versioissa?Ilmalämpöpumpullisessa sitten etäjäähdytys bonuksena.
Kannattaa tutustua myös Kia Niro EV.
On varmaan ainakin halvimpien 60Ah mallien hinnat tulleet joitain tuhansia ylös. Kävin viime kesänä Kamuxilla koeajamassa yhtä aika varusteltua 94Ah BEV:iä...en muista ihan tarkkaan mikä oli pyynti, mutta luulen että siinä ei ollut niin paljon eroa nykyisiin pyyntihintoihin.On muuten aivan karmeet pyynnöt noissa i3:ssa Nettiautossa, onko noussut älyttömästi viime aikoina, joku seurannut?
Joo ei varmasti Suomessa menisi tuommoinen syy läpi. Jotain selitti tarvikevanteista ja jarruista. Ei enää kiinnostanut myyjän puheet siinä vaiheessa, odotin vain vaihtoarvoa vanhasta ja sit heti pois liikkeestä.Mikä tuo tarvikevanne -juttu oikein on, meneekö läpi Suomessa tuollainen? Miten vanteiden vaihto voi evätä takuun jos on mitat yms oikein?
Kannattaa tutustua myös Kia Niro EV.
Yllättävän hidas tuo CCS, vain 72 kW.
Löytyykö tuosta akun esilämmitystä?
Onko tuo sama ominaisuus Hyundai Konassa myös? Onko tietoa mihin lämpötilaan esilämmittää akun?Löytyy, kun navin asettaa latauspisteelle. Lämmittää akun valmiiksi latausta varten.
REX versioon ei mahdu kun siellä on se polttomoottori. Molempia ei saa.Kai tuon pitäisi olla kaiken järjen mukaan ihan kaikissa versioissa?