Talo on uusi, joten sähkökuva löytyy huoltokirjasta ja ehkä keskuksesta. Ja olipa lataus tulossa mihin vaiheeseen tahansa, 3,7 kW eli 16 A on paljon kuormaa 3x25A liittymälle.
Minä ratkaisin asian rajaamalla virran oman 3-vaihe-type2 -muunninlaitteen pienimpään arvoon 11 A eli auton 1-vaihelaturi saa 2,5 kW (38 kW Ioniq, 32 A 1-vaihelaturi autossa). Jos ajot ovat enintään 150 km päivässä, yön aikana ehtii ladata tarpeeksi. Jos olet huolestunut vaiheista tulevaisuudessa eli jos seuraava auto on 11 kW latauksella, voit ostaa 1-vaihe type-2 kaapelin ja jatkaa Leafilla kerätyllä kokemuksella turvalliseksi todetulla virralla tai rajata virraksi 6-8 A kolmesta vaiheesta.
Omassa tapauksessa lataus on ajastettu autosta 23.30 - 7.00, joten pyykki- ja muut vastaavat koneet eivät ole päällä, ja sähkösauna myös useimmiten pois päältä. Joku 8 A keittiökone saattaa olla hetkellisesti päällä auton latauksen kanssa. Talossa on kaukolämpö ja sähkölämmitys. Sähkölämmitys menee päälle kaukolämmön katketessa, mutta tuota ei ole sähköauton aikana - 9 kk - tapahtunut.
Minä nyt pähkäilen mikä olisi paras tapa ladata kahta autoa. Ehkä toinen halpa 11 kW muuntopurkki, josta vaihejärjestys muutettu ja autot 1-vaihekaapeleilla???