Sumuiselta.
Kohta alkaa oleen niin että päätös pitää tehdä joidenkin mallien kohdalla kesällä, kesän hinnoilla, jos meinaa kahdenvuoden päästä saada auton.
Jos luotetaan että valmistajat saava tuotannon pyöriin, jo toimitusketjuissa ei kustannusnousua yleistä inflaatiota enempää, niin verottomat realihinnat laskee.
Toiseen suuntaa vetää eurooppalainen ja mailmanlaajuinen kasvava kysyntä, johon tuotanto ei kerkiä vastata.
Kolmas tekiä on se kuinka valmistajat saavuttava päästötavoitteet, kannattaako valmistajien itse hintataukea sähkiksiä.
Jos pohdit miten tänään hankintun polesterin arvo säilyy, niin eri hintaluokissa voi kehitys olla erilaista, käytettyjen arvoon vaikuttaa millaista saa kaupasta ja mihin rahaan. Parivuotta ei tee ihmeitä, valikoima levenee, ,pommit ja lasten taudit paljastuu ja korjataan, kantama halpenee jos akkujen kustannus kehitys etenee suotuosana, tai jos valmistajilla on niukkuutta niin sitten voi olla nihkeempää.
Silti yllätyn jos kahdessa vuodessa tapahtuu yhtä jyrkkä kehitys kuin menneenä viitenävuotena. Odotan silti jotain julkistuksia entistä edullisempaan päähän, pienellä akulla, kaupunki/taajama autoja. Ei välttämättä julkaisua. (siis isompaa kuin se citikan mopoauto)