Yleistä keskustelua sähköautoista

Toukokuussa rekisteröitiin suomessa 962 sähköautoa. Dieseleitä rekisteröitiin 1159 kpl, joten vielä ei dieseleistä menty ohi. 962 sähköautosta peräti 675, eli 70% oli VAG:n tekeleitä.

Ohessa TOP 15 merkit ja mallit.

myydyimmat.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Jospa maailma olisi ensi vkolla jo valmis. Sitä odotellessa. Minua on ihmetyttänyt keski-suomen pimeä keskiaikaisuus. Esim Viitasaarella hieno abc logistisesti hyvällä paikalla oulun ja jkl välissä. Mutta ei kiinnosta sähkäriasiakkaat, joten eivät laita latureitakaan. Nyt sentään oulun ja kuusamon väliin on tulossa muutama laturi mikä hyvä alku.

Kyllä tuon Viitasaaren kanssa on varmasti muna ja kana kysymys, että kumpi tulee ensin nelostien pitkile jaksoille: sähköautot vai laturit. Nyt on tosiasia vielä se että ne jotka nelostietä (e75) kulkevat säännöllisesti tietävät, että ei siellä tienpäällä mitään sähköautoja vastaan tule. Polttiksia ja hybridejä jonkin verran.

Oulun ja Kuusamon väli voi erota nelostiestä siinä, että Oulusta lähtee paljon kaupunkilaisia koillismaalle laskettelemaan ja mökkeilemään. Jonkin verran saattaa olla myös junan tuomia autoja etelästä.
 
Nissan Leafia mainostettiin noin 30 tonnin hintaan. On kuitenkin vähän isompi kuin Miit ja muut pikkuautot.
 
Nissan Leafia mainostettiin noin 30 tonnin hintaan. On kuitenkin vähän isompi kuin Miit ja muut pikkuautot.
Ihan syystä noita leafeja ei paljon tuolla näe. tuolla rahalla saa kertaluokkaa paremman auton ku alkaenmallin nissanin, mitkä ei tosiaan ole kovinkaan kummoisia.
 
Oispa i5, nelkku on ilmeisesti 3er kokoinen, mitä olen esittelyjä maailmalta koittanut seurata.
No, onhan se toisaalta nelossarjalainen niin ei tuo kai kovin yllättävää ole. Eikös noi vielä käytä "samaa" alustaa polttis- ja sähköautoille, 3, 4 ja 5 sarjoissa ainakin, joista on täyssähköt tulossa parin vuoden aikana?
 
En tiedä. "Luulisin," että nuo i mallistot ovat omia juttujaan, plugarit tokikin ovat polttisrakenteella.
BMW:llä kaikki mallit (sähköautot ja polttomoottorit) perustuvat samaan pohjarakenteeseen. BMW:ltä ei ole tulossa dedikoitua sähköauto-alustaa ilmeisesti ainakaan ennen vuotta 2025. Täällä jotain juttua aiheesta:

 
Toukokuussa myytiin suomessa 962 sähköautoa. Dieseleitä myytiin 1159 kpl, joten vielä ei dieseleistä menty ohi. 962 sähköautosta peräti 675, eli 70% oli VAG:n tekeleitä.

Ohessa TOP 15 merkit ja mallit.

myydyimmat.jpg
Ilmeisesti rekisteröinti tilastosta kyse?
 
Rivien välistä tulkitsee Hynyn 51 rekisteröityä yksilöä, ja mallikohtaisesti katsottuna Konaa rekisteröity 48, niin Ioniqia olisi vaan 3kpl?

Se perus Ioniq electric rampautettiin faceliftin ja uuden isomman akun yhteydessä latauksen osalta niin pahasti ettei sitä osta enää kukaan. Vanha malli latasi noin 75kw teholla niin faceliftissä kun tuli isompi akku niin tiputtivat lataustehon 48kw:iin.
Huom. Lataustehot nyt ihan ulkomuistista joten voi heittää muutaman kilowatin suuntaan tai toiseen, mutta suhde jotakuinkin tuo.
 
Se perus Ioniq electric rampautettiin faceliftin ja uuden isomman akun yhteydessä latauksen osalta niin pahasti ettei sitä osta enää kukaan. Vanha malli latasi noin 75kw teholla niin faceliftissä kun tuli isompi akku niin tiputtivat lataustehon 48kw:iin.
Huom. Lataustehot nyt ihan ulkomuistista joten voi heittää muutaman kilowatin suuntaan tai toiseen, mutta suhde jotakuinkin tuo.
Tuo rampauttaminen on höpön höpöö. Suurin osa pikalatureista ei edes ole yli 50kW. Markkinoinnissa pitäisi ilmoittaa keskiteho, kun yksikään sähikäinen ei lataa ilmoittamalla teholla minuuttiakaan. Periaatteella sitä mainostavat tuolla montako minuuttia menee 10-80%. Puhumattakaan kun keli viilenee mikä vaikuttaa välittömästi latausnopeuteen.
 
Tuo rampauttaminen on höpön höpöö. Suurin osa pikalatureista ei edes ole yli 50kW. Markkinoinnissa pitäisi ilmoittaa keskiteho, kun yksikään sähikäinen ei lataa ilmoittamalla teholla minuuttiakaan. Periaatteella sitä mainostavat tuolla montako minuuttia menee 10-80%. Puhumattakaan kun keli viilenee mikä vaikuttaa välittömästi latausnopeuteen.
kWh-%/min ≡ kW :comp:

Keskimääräinen tehokaan ei vain kerro mitään, sillä se on täysin riippuvainen auton ottamasta ja laturin antamasta maksimitehosta. Jos 100 kW laturista ladattuna keskimääräinen latausteho on vaikka 50 kW, niin voi olla varma, ettei 50 kW laturista saa 50 kWh akkua täyteen tunnissa. Jos taas auton ottaa vastaan maksimissaan sen 50 kW ja keskilatausteho on siltikin 50 kW, hitaammasta laturista saa todennäköisesti nopeammin akun täyteen kuin nopeammalla maksimiteholla varustetulla autolla.

Pitäisi siis ilmoittaa latauskäyrä ja mieluiten eri lämpötiloissa sekä akulle että ulkolämpötilalle ja kuormitustilanteille ennen latausta. Tai sitten tehdä sellaisia akkuja, että ne kykenevät ottamaan latausta vastaan järjellisillä tehoilla, eikä näitä asioita tarvitsisi enää miettiä.
 
Tuo rampauttaminen on höpön höpöö. Suurin osa pikalatureista ei edes ole yli 50kW. Markkinoinnissa pitäisi ilmoittaa keskiteho, kun yksikään sähikäinen ei lataa ilmoittamalla teholla minuuttiakaan. Periaatteella sitä mainostavat tuolla montako minuuttia menee 10-80%. Puhumattakaan kun keli viilenee mikä vaikuttaa välittömästi latausnopeuteen.

No 50kw nyt ei ole mikään pikalataus, IMO.
Jos latailee vain kotona/töissä ja ajelee pelkästään sitä perus 30km työmatkaa edestakaisin niin ei tosiaan mitään merkitystä.
Sitten jos haluaa ajaa Tampereelta Sodankylään niin alkaa latausnopeudellakin olemaan merkitystä, etenkin kunhan suomeenkin alkaa tulemaan oikeita yli 100kw latauspisteitä.
Björnin 1000km challengessa 28kwh akulla varustettu Ioniq suoritti matkan 2h nopeammin (12h 15min) kuin isommalla 38kwh akulla varustettu uudempi Ioniq (14h 20min). Juurikin vanhan mallin nopeamman latauksen ansiosta.
Toki harvoin ajellaan tuollaisia teissuja sähköautolla, mutta kuitenkin vanhaa mallia on huononnettu tuolla osa-alueella sen verran että vaikuttaa varmasti ostointoon.
 
Tuo rampauttaminen on höpön höpöö. Suurin osa pikalatureista ei edes ole yli 50kW. Markkinoinnissa pitäisi ilmoittaa keskiteho, kun yksikään sähikäinen ei lataa ilmoittamalla teholla minuuttiakaan. Periaatteella sitä mainostavat tuolla montako minuuttia menee 10-80%. Puhumattakaan kun keli viilenee mikä vaikuttaa välittömästi latausnopeuteen.
Kylmän kelin ei tarvitse tarkoittaa kylmää akkua. Ja kyllä se on aika hyvin rampautettu.

mceclip0.png
 
Harvojen latauspisteiden maassa se lisäakku voi olla kyllä paljon merkitsevämpi ”nurkka-ajossa” kuin joku akun pikalatausnopeus. Veikkaisin huonon menekin syyksi lisääntynyttä kilpailua/tarjontaa, ei ioniqista kaunista saa tekemälläkään. Hirveä muovipulkka sisältä ja ulkoa. Akun kokoon nähden pitkä range lienee ainoita hyviä puolia pitkän takuun lisäksi.
 
Harvojen latauspisteiden maassa se lisäakku voi olla kyllä paljon merkitsevämpi ”nurkka-ajossa” kuin joku akun pikalatausnopeus. Veikkaisin huonon menekin syyksi lisääntynyttä kilpailua/tarjontaa, ei ioniqista kaunista saa tekemälläkään. Hirveä muovipulkka sisältä ja ulkoa. Akun kokoon nähden pitkä range lienee ainoita hyviä puolia pitkän takuun lisäksi.
Sen mitä kyydissä ollut, niin kyllä tuo ID3 tuon muovipulkka tittelin sisältä vie 100-0. Vanha mallihan tuo Ioniq alkaa olemaan siitä ei pääse sanomaan.

AEC74E89-EAE2-4800-B462-677B4513EC64.jpeg

64593E3F-C492-4248-B337-B22A7E60E1EA.jpeg
 
Mikähän valmistaja keksisi ensimmäisenä, että oikealle jalalle pitäisi saada vastaava lepuutuspaikka kuin vasurille...
Itse lepuutan jalkaa "kaasulla" tai koukistan polvea hiukan, että saa jalkapohjan lattiaa vasten.
 
Itse lepuutan jalkaa "kaasulla" tai koukistan polvea hiukan, että saa jalkapohjan lattiaa vasten.
Itselleni tuo jalan koukistus tuppaa aiheuttamaan kramppia pakarassa kun useamman tunnin ajelee. Pidemmät pätkät ainakin itselläni ovat automaattivakkarilla motaria, niin olisi ihan kiva jos olisi joku paikka mihin sen jalan laittaisi niin, että se saisi olla kokonaan rentona.
 
Itse lepuutan jalkaa "kaasulla" tai koukistan polvea hiukan, että saa jalkapohjan lattiaa vasten.
Ainakin Skodan ja Volkkarin adaptiviinen vakkari toimii siten, että se ei välitä etäisyydestä jos jalka koskee kaasupolkimeen. Huono paikka siis lepuuttaa jalkaansa. En ole kyllä huomannut ongelmaa oikean jalan pitämisessä ihan vaan siinä lattialla. Jalkojen pituus ja penkin muoto ja asento saattavat vaikuttaa asiaan.
 
Itse lepuutan kaasupolkimella. Pieni polkimen painaminen ei vaikuta vakkarilla ajamiseen. Tämä siitä syystä, että kaasupolkimelta jalka on luontevin siirtää jarrulle tilanteen niin vaatiessa.
 
Itse lepuutan kaasupolkimella. Pieni polkimen painaminen ei vaikuta vakkarilla ajamiseen. Tämä siitä syystä, että kaasupolkimelta jalka on luontevin siirtää jarrulle tilanteen niin vaatiessa.
Jep, just näin. Jalka on vain poljinta varten, mutta ei paina sitä. Toistaiseksi ei ole ollut ongelma missään autossa.
 
Tulipa vastaan Skoda Enyaq Sportline nelivedosta englanninkielinen testi Youtubessa vastaan. En ainakaan itse ole huomannut, että tuosta vielä olisi testiä ollut nähtävillä. Kovin tyytyväinen tuntui testaaja olevan:

 
Täyssähköautojen ensirekisteröinnit merkeittäin ja malleittain
Henkilöautot, 1.1.–31.5.2021
  1. Volkswagen ID.4 (501)
  2. Tesla Model 3 (389)
  3. Seat Mii Electric (313)
  4. Volkswagen ID.3 (278)
  5. Volvo XC40 (255)
  6. Skoda Enyaq (195)
  7. Hyundai Kona (148)
  8. Nissan Leaf (145)
  9. Kia Niro (132)
  10. Audi e-tron (104)
  11. Mercedes-Benz EQC (85)
  12. Volkswagen e-Up (80)
  13. Porsche Taycan (65)
  14. Peugeot e-2008 (47)
  15. Peugeot e-208 (37)
  16. Opel Corsa-e (27)
  17. BMW iX3 (23)
  18. Mini Electric (23)
  19. Hyundai Ioniq (22)
  20. Mercedes-Benz EQA (22)
Skodan CitiGo ei ole listalla. Luulisi sen ainakin e-Up ohi menevän? Ilmeisesti toimitusvaikeuksia?
 
  • Tykkää
Reactions: T0m
Täyssähköautojen ensirekisteröinnit merkeittäin ja malleittain
Henkilöautot, 1.1.–31.5.2021
  1. Volkswagen ID.4 (501)
  2. Tesla Model 3 (389)
  3. Seat Mii Electric (313)
  4. Volkswagen ID.3 (278)
  5. Volvo XC40 (255)
  6. Skoda Enyaq (195)
  7. Hyundai Kona (148)
  8. Nissan Leaf (145)
  9. Kia Niro (132)
  10. Audi e-tron (104)
  11. Mercedes-Benz EQC (85)
  12. Volkswagen e-Up (80)
  13. Porsche Taycan (65)
  14. Peugeot e-2008 (47)
  15. Peugeot e-208 (37)
  16. Opel Corsa-e (27)
  17. BMW iX3 (23)
  18. Mini Electric (23)
  19. Hyundai Ioniq (22)
  20. Mercedes-Benz EQA (22)
Skodan CitiGo ei ole listalla. Luulisi sen ainakin e-Up ohi menevän? Ilmeisesti toimitusvaikeuksia?
Eikö Škodan tuotanto lopetettu?
 
Harvojen latauspisteiden maassa se lisäakku voi olla kyllä paljon merkitsevämpi ”nurkka-ajossa” kuin joku akun pikalatausnopeus. Veikkaisin huonon menekin syyksi lisääntynyttä kilpailua/tarjontaa, ei ioniqista kaunista saa tekemälläkään. Hirveä muovipulkka sisältä ja ulkoa. Akun kokoon nähden pitkä range lienee ainoita hyviä puolia pitkän takuun lisäksi.
Käytännössähän se suurempi akkukapasiteetti näkyy myös suurempana latausnopeutena.
 
Skoda Citigo sähkiksen tuotanto on tosiaan lopetettu. Samoin taitaa olla Mii electric, eli niitäkään ei tulisi enää tuon enempää. E-up on taas aika kallis.
Seatin myyjän puheista ymmärsin, että viimeiset suuret erät Miitä tuli/tulee maahan ihan näihin aikoihin. Luulis vielä jotain näkyvän kesäkuun tilastoissa.
 
Onko kukaan hieromassa kauppaa ID.4/Enyaq parhaillaan, mitä puhutaan toimitusajoista?
 
Tulipa vastaan Skoda Enyaq Sportline nelivedosta englanninkielinen testi Youtubessa vastaan. En ainakaan itse ole huomannut, että tuosta vielä olisi testiä ollut nähtävillä. Kovin tyytyväinen tuntui testaaja olevan:


Perjantaina pitäisi tulla Suomen hinnasto julki ainakin mainoksensa mukaan. Tällä hetkellähän Enyaqin hinnastossa on tasan kaksi mallia, 60 ja 80, ei mitään vaihtoehtoja.
 
Onko kukaan hieromassa kauppaa ID.4/Enyaq parhaillaan, mitä puhutaan toimitusajoista?
Tänään kävin molemmista juttelemassa. Enyaqin 80 mallin tehdastilauksiin arvioi 6kk toimitusajaksi. ID.4 sitten hieman nopeammin, syys-lokakuuta arveli myyjä jos nyt tilaa.

ID.4:ää löytyy Suomesta, tai vähintään tuotantoputkesta, aika hyvin valmiiksi varusteltuina. Itselle ei vain sieltä osunut sopivaa varustecomboa vastaan. Tuota juhlamallia löytyisi myös nopeasti, mutta karkaa hinta hankintatuen rajan yli.
 
Tänään kävin molemmista juttelemassa. Enyaqin 80 mallin tehdastilauksiin arvioi 6kk toimitusajaksi. ID.4 sitten hieman nopeammin, syys-lokakuuta arveli myyjä jos nyt tilaa.

ID.4:ää löytyy Suomesta, tai vähintään tuotantoputkesta, aika hyvin valmiiksi varusteltuina. Itselle ei vain sieltä osunut sopivaa varustecomboa vastaan. Tuota juhlamallia löytyisi myös nopeasti, mutta karkaa hinta hankintatuen rajan yli.
Itsekin nyt kysellyt tarjouksia ja ihan ok tuntuisi saavan alea noista jo maassa olevista MY21 ID.4:sta joiden hintaa äsken laskettiin. Eli nämä vanhat Life, Busines, Tech ja muut varustetasot joihin ei enää oteta uusia tilauksia on MY21 ja uuden hinnaston mukaiset Business, Business Max ja GTX ovat MY22. Näitä toimitetaan vasta syksyllä.

Muutama eroavaisuus ja ehkä kummallisuus jotka huomasin:
  • MY22:een sisustan saa myös kokonaan tummana (Aiemmin vain ruskea tai valkoinen somisteväri kojelaudassa, ovissa ja istuimissa).
  • MY22 Business tulee vakiona avustinpaketilla (TA+Area View yms). Aiemmin tämä oli vain Tech tai Max varustetasossa. Nyt tämän voi myös ruksia erikseen alempiin varustetasoihin.
  • Tavaratilan välipohjaa ei saa vanhaan Businekseen, mutta uuteen sen voi ruksia.
  • Matkustajan istuimessa ei korkeussäätöä MY21:n Design penkeissä. MY22:ssa tämä on.
Me harkittiin vanhaa Businesia vetokoukulla ja metallivärillä kun olisi mennyt hankintatuen rajan alle, mutta ruskean sisustan, TA:n ja muutaman muun puutteen vuoksi lopulta päädyttiin hylkäämään se. Jos nuo puutteet ei haittaa niin siitä saa auton hyvään hintaan. Max taas ei mielestäni hintansa arvoinen vieläkään kun GTX:n saa samaan rahaan.
 
Tänään kävin molemmista juttelemassa. Enyaqin 80 mallin tehdastilauksiin arvioi 6kk toimitusajaksi. ID.4 sitten hieman nopeammin, syys-lokakuuta arveli myyjä jos nyt tilaa.

ID.4:ää löytyy Suomesta, tai vähintään tuotantoputkesta, aika hyvin valmiiksi varusteltuina. Itselle ei vain sieltä osunut sopivaa varustecomboa vastaan. Tuota juhlamallia löytyisi myös nopeasti, mutta karkaa hinta hankintatuen rajan yli.
Tuo NF Fleetin liisaritarjous on edelleen musta parasta, mitä tällä hetkellä on tarjolla sähkäripuolella. Hiukan siinä on rajoitteita varusteiden suhteen, mutta sitä sitten kompensoidaan kuukausimaksun suuruudessa.
 
Miten audi kiilaa enyaqin ja id4 porukkaan? Kovasti laatua kehutaan mutta ei kait audi tarjoa parempaa samalla hinnalla joten mistä audi karsii vs muut vag?
 
Miten audi kiilaa enyaqin ja id4 porukkaan? Kovasti laatua kehutaan mutta ei kait audi tarjoa parempaa samalla hinnalla joten mistä audi karsii vs muut vag?
Ei samalla hinnalla tarjoakaan. Itse kokeilin ruksia samoja varusteita Audiin mitä ID4:ssa tulee esim Business tasolla ja hinta karkaa äkkiä hyvin ylös. Tai sitten nelivedot GTX vs. e-tron quattro. Audiin saa myös ruksittua enemmän ulkonäöllisiä juttuja mitkä maksaa.
 
Miten audi kiilaa enyaqin ja id4 porukkaan? Kovasti laatua kehutaan mutta ei kait audi tarjoa parempaa samalla hinnalla joten mistä audi karsii vs muut vag?
Audi on hyvin hinnoiteltu takavetona perusvarustein, mutta varusteltuna Audin hinta pomppaakin sitten reippaasti kalliimmaksi. Audi on muotoiltu konservatiisemmin näyttämään enemmän normaalilta polttikselta ja siinä on sisällä myös perinteisiä fyysisiä painonappeja. Sisustan laatuvaikutelma on parempi ainakin kuin Volkkarissa, mutta Audiksi ilmeisesti heikompaa kuin mihin on totuttu. Tekniikaltaan nuo ovat ihan identtisiä ja range-erot oikeasti tulevat muotoilusta (ilmanvastus) ja rengastuksesta. Skoda on porukan käytännöllisin ja Audissa saa eniten imagostatusta. Volkkarissa saa minusta eniten rahoilleen vastinetta.
 
Tuo NF Fleetin liisaritarjous on edelleen musta parasta, mitä tällä hetkellä on tarjolla sähkäripuolella. Hiukan siinä on rajoitteita varusteiden suhteen, mutta sitä sitten kompensoidaan kuukausimaksun suuruudessa.

Juu vahvassa harkinnassa tuokin. Vaikea vain luopua muutamista ”hienouksista” mitä nykyisessä Passatissa on, esimerkiksi sähköinen kontti ja sähkösäätöinen penkki.Tuo ID.4 perusjakkara ei ehkä huonoimmasta päästä ole, mutta kun pituutta on 195cm niin säädettävää reisitukea kaipaa.

Hinta on kyllä todella hyvä tuossa NF tarjouksessa. Ehkä sen 3 vuotta voisi karvalakimpaa versiota ajella, nyt jos ottaa uutena hyvin varusteltuna niin voi arvonalenema olla aika rajua 3 vuodessa.
 
Mitenköhän fiksu vaihtoehto tuollainen uusi Nissan Leaf 40 kWh olisi? Tulisi siis pk-seudulle kakkosautoksi ja käyttöetu hankintatapana. Johtuen 170 euron alennuksesta käyttöetuun jäisi esimerkiksi tämän Nissan Leaf Acenta MY20 40 kWh 6,6 kW Charger , HETI AJOON FOO-996 | Laakkonen kk-arvoksi vain 345 euroa sisältäen itse auton, huollot, vakuutukset, verot, pesut, renkaat, renkaiden säilytykset. Kuulostaa jotenkin omaan korvaan aika edulliselta kun liikkuminenkin olisi varsin halpaa kotilatauksen ansiosta.
 
Miten audi kiilaa enyaqin ja id4 porukkaan? Kovasti laatua kehutaan mutta ei kait audi tarjoa parempaa samalla hinnalla joten mistä audi karsii vs muut vag?

Tuos yksi näkemys.

Hieman vaikeasti kirjoitettu, mutta mun mielestäni koittaa sanoa, että Enyaq sisustukseltaan parhain?
 
Tuo NF Fleetin liisaritarjous on edelleen musta parasta, mitä tällä hetkellä on tarjolla sähkäripuolella. Hiukan siinä on rajoitteita varusteiden suhteen, mutta sitä sitten kompensoidaan kuukausimaksun suuruudessa.
Oliko tuo tarjous missä? Ei pikaisella vilkaisulla osunut ketjusta silmään.
 
No, onhan se toisaalta nelossarjalainen niin ei tuo kai kovin yllättävää ole. Eikös noi vielä käytä "samaa" alustaa polttis- ja sähköautoille, 3, 4 ja 5 sarjoissa ainakin, joista on täyssähköt tulossa parin vuoden aikana?


Jep enemmän tai vähemmän.

2022 julkaistaan i7, iX1 ja iX2
2023 ainakin i5 ja mitä muuta?

Siitä vaan odottelee ja valitsee sopivan. Mulla meni i4 M50 tilaukseen, tulee 530e tilalle.
 
Jep enemmän tai vähemmän.

2022 julkaistaan i7, iX1 ja iX2
2023 ainakin i5 ja mitä muuta?

Siitä vaan odottelee ja valitsee sopivan. Mulla meni i4 M50 tilaukseen, tulee 530e tilalle.
Vitosta odotellessa, nelonen jää näillä näkymin vähän vajaaksi kooltaan ja kantamaltaan. Tosin pitäisihän sieltä olla tulossa myös i3.. eikun sehän on jo, no sähkökolmossarjalainen, luulisi tulevan myös farkkuna? Äksät ym. vastaavat eivät kyllä kiinnosta tippaakaan, vaikka siellä sitä tarjontaa piisaisi. :tdown:
 
Vitosta odotellessa, nelonen jää näillä näkymin vähän vajaaksi kooltaan ja kantamaltaan. Tosin pitäisihän sieltä olla tulossa myös i3.. eikun sehän on jo, no sähkökolmossarjalainen, luulisi tulevan myös farkkuna? Äksät ym. vastaavat eivät kyllä kiinnosta tippaakaan, vaikka siellä sitä tarjontaa piisaisi. :tdown:

En kyllä usko että farkkuja ihan lähitulevaisuudessa nähdään sähköisenä. Mutta toivon kyllä.


Millä varustelulla?

Tarpeelliset rojut joka omaan silmään oli tämä lista tästä spoilerissa. Odotus kun on pitkä, toivottavasti ei tee mieli ruksia lisää.

I4 M50 ja vakiovarusteiden lisäksi vielä:
C31 Portimao Blue
MAOI Nahka Oyster decor stitching ! Black

4LN Sisäkoristelistat Rhombicle Anthracite M

ZN5 Charged Plus
- 3AC Vetokoukku, elektronisesti auton alle taittuva
- 248 Lämmitettävä ohjauspyörä
- 5DN Parking Assistant Plus
- 4UR Ambient -valopaketti
- 6NX Langaton latausasema, viilennystoiminolla


- 5AZ BMW-laserajovalot
- 6U3 BMW Live Cockpit Professional

2VC Renkaanpaikkaussarja
320 Mallimerkinnän poisto
322 Comfort access -avaimeton sisäänkäynti
3DZ M Sport varustemerkinnän poisto
3FT BMW 19" M Kevytmetallivanteet Double-spoke 861 M Bicolour
3M2 M Sport-jarrut, punaiset
459 Etuistuinten sähkösäätö, kuljettajan istuin muistilla
488 Ristiseläntuki
490 Selkänojien leveyssäätö
4HA Istuinlämmitys edessä ja takana
5AU Driving Assistant Professional
688 Harman Kardon Surround Sound System -kaiutinjärjestelmä
6DR BMW Drive Recorder
 
Saitko i4:ään mielestäsi hyvin alennusta tai hyvittävätkö entisestä tarpeeksi? Oma tarjous köyhemmin varustellusta takavetomallista ei ollut ihan sitä, mitä olisin toivonut.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 252
Viestejä
4 491 053
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom