Vielä ei 48tkm ajetusta noin kolmivuotiaasta Enyaqista ole mennyt yhtään alustan osaa, edes koiranluita.
Koiranluiden vaihto kotitallissa ei kyllä ihan joka renkaanvaihtajalta onnistu. En ole yhtään vaihtanut mutta käsittääkseni pitää saada molemmat etupyörät samaan aikaan ilmaan kun muuten koiranluihin kohdistuu sellainen vääntö että ei onnaa vaihto. Vaatii siis vähintään pukkeja/tunkeja useamman. Yhtään vaintoa en ole tehnyt mutta katsellut ja kirjoituksia lueskellut.
Itse lukisin Enyaqin (vanhemmat 80 mallit, ei uudet 85 mallit) tyyppiviaksi ajovalojen korkeudensäädön hajoamisen, jos on perusledit eikä matrixeja. Omassa on perusledit ja kahteen kertaan käynyt takuuhuollossa ajovalojen korkeudensäädön vian vuoksi. Ilmenee siten että lyhyiden valojen korkeudensäätö läpsähtää alimpaan asentoon ja jumii siihen. Päivällä ajellessa ei haittaa mutta illan tullen aika vaarallista kun lähivalot näyttää vaan muutaman metrin päähän. Ekalla huollolla korjaantui jollain nollauksella ja toisella kertaa vaihtoivat jonkin moduulin joka hoitaa kai tuota valojen ohjausta. Jännityksellä odotan koska hajoaa kolmannen kerran ja nyt on takuukin jo päättynyt autosta. Facebookin keskustelujen pohjalta yleinen ja toistuva vika Enyaqin perusledeissä.
Huom!! Tämä siis vanhemmissa Enyaq 80 ja 60 malleissa joissa perusledivalot. Uudemmista 85 malleista ei tietääkseni ole samaa vikaa vielä valiteltu, ja saa nähdä oliko tuossa vanhempien mallien 3.7 softapäivityksessä tähän myös korjausta.