Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Liittynyt
22.08.2022
Viestejä
137
Noo turha tuosta nyt tämän enempää väitellä. Kertokaa mielummin onko tuo qned 87 hyvä ostos valoisaan olohuoneeseen? :D
Kovasti olen rtingisiä lukenut. Tuntuu vain että mitämitä enemmän lukee, niin sitä epävarmempi on. Olenko nyt yksinkertaisesti siinä tilanteessa, että tämmöisellä 1300e budjetilla ei vain parempaa saa? :)
(LG:stä rupesi tuo IPS paneeli arveluttamaan. Toisaalta VA paneelissa sitten huonommat katselukuvakulmat jne)
Kirkkauden osalta parempaa en tiedä saako tuohon hintaan mutta kuvanlaadun osalta parempaa saa esim. OLED. Makuasioitahan nämä on et mikä kirkkaus kenellekkin riittää.

Itse katon leffoja ja pelaan pääosin pimeässä. Joskus saattaa olla pelaamisen aikana television taakse laittamani led nauha päällä koska luo oman tunnelman.

Joskus saattaa olla olkkarin katossa oleva valaisin päällä mutta pääosin pimeässä.Oon testannut mun CS oledia myös päivänvalossa ja hyvin riittää mulle kirkkaus.
 
Liittynyt
16.03.2022
Viestejä
773
Tosin TCL:ltä pitäisi tulla tänä vuonna vielä C805 ja C945 -mallit. Saa nähdä mihin C805:n hinta asettuu.
 
Liittynyt
22.08.2022
Viestejä
137
65" suurin minkä sssattaa saada tarjouksesta kuten verkkiksessä oli jotain 1200€ hetki sitten ja nyt taas sama OLED 1999€.
Juu mietin vain että ko kaveri vertaili tuossa 75" telkkuja niin oletan että 65 on jo turhankin kompakti
Kyllähän sitä itsekkin isompaa vähän kaipailisi mutta mulle oled taitaa olla ainoa vaihtoehto.

77" varmaan ostan koska 83" sen verran kalliimpi ettei pää kestä säästää sinne asti varmaan vaan on pakko ostaa 77" heti kun säästöjä on sen verran että saa ostettua.

Jonkun muun kuin oledin sais esim. 85" oledia edullisemmin mutta tuntuu vaan siltä että olediin tottuneena oled on ainoa vaihtoehto.

Sitten tämä 65" siirtyy makuuhuoneeseen kakkostelkuksi. Toki jos tämän 65" myisi niin saisi isomman nopeammin mutta en halua lähtee myymään sen takia koska hinnat pomppii välillä edestakas siihen malliin et joutuis itsekkin korjailee hintaa sitä mukaan kokoaika niin ostajaa voi olla vaikeaa löytää.

Eli jos ostat vaikka 3000€ töllön ja laitat hinnaksi vaikka 2300€ ja yhtäkkiä sama töllö onkin uutena tarjouksessa 2200€ niin joutuu aika paljon tiputttaa hintaa jos kaupaksi haluaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 171
Onko Panasonicin My Home Screen 7.0 kuinka kauhea vaikka perus android TV:seen tai LG:n webOS:ään verratuna?
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
350
Juu mietin vain että ko kaveri vertaili tuossa 75" telkkuja niin oletan että 65 on jo turhankin kompakti
Joo just näin 75" koossa. 65" liian pieni ja vastaavasti 85" harmillisesti liian iso. Olisihan se oled kiva, mutta tässä kohteessa karkaa budjetti turhan kovaksi. Lisäksi meillä on erillinen leffahuone, missä on jo oled ja luonnolliset siellä katsotaan sitten kaikki uudet leffat jne.
Tässä siis nimenomaan semmoista perus hyvää/järkevää telkkaria haetaan valoisaan olohuoneeseen sekalaiseen käyttöön. 5% pelaamista, 45% tv lähetykset ja 50% netflix/ruutu/yle areena jne)
 
Liittynyt
16.03.2022
Viestejä
773
Joo just näin 75" koossa. 65" liian pieni ja vastaavasti 85" harmillisesti liian iso. Olisihan se oled kiva, mutta tässä kohteessa karkaa budjetti turhan kovaksi. Lisäksi meillä on erillinen leffahuone, missä on jo oled ja luonnolliset siellä katsotaan sitten kaikki uudet leffat jne.
Tässä siis nimenomaan semmoista perus hyvää/järkevää telkkaria haetaan valoisaan olohuoneeseen sekalaiseen käyttöön. 5% pelaamista, 45% tv lähetykset ja 50% netflix/ruutu/yle areena jne)
Sama tarve itsellä.
 
Liittynyt
16.03.2022
Viestejä
773
Välillä sitä kyllä miettii oled-fanien haukkuessa muut telkkarit, että olisiko se sitten sama ostaa vaan joku halpa led/lcd-tv. Katson telkkaria kuitenkin ehkä vain 500 tuntia vuodessa tms.
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 171
Välillä sitä kyllä miettii oled-fanien haukkuessa muut telkkarit, että olisiko se sitten sama ostaa vaan joku halpa led/lcd-tv. Katson telkkaria kuitenkin ehkä vain 500 tuntia vuodessa tms.
Samoja ongelmia. Mitä olen kaupassa käynyt katsomassa niin en mitään eroa huomaa eri malleissa oledeja lukuunottamatta eikä oledissakaan ero ole iso. Kun 50 tuumaista etsin on vaikea päättää halvan 700-800€ oledin ja halvan 400-500€ jonkun muun välillä.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 811
Samoja ongelmia. Mitä olen kaupassa käynyt katsomassa niin en mitään eroa huomaa eri malleissa oledeja lukuunottamatta eikä oledissakaan ero ole iso. Kun 50 tuumaista etsin on vaikea päättää halvan 700-800€ oledin ja halvan 400-500€ jonkun muun välillä.
Perus-tv-lähetyksien katsomiseen ei eroa pahemmin arjessa näe tai arvosta. Teräväpiirtoleffoja katsoessa ja pelikonsolilla pelatessa (hieman hämärässä valaistuksessa) erot ovat selviä.
 
Liittynyt
16.03.2022
Viestejä
773
Perus-tv-lähetyksien katsomiseen ei eroa pahemmin arjessa näe tai arvosta. Teräväpiirtoleffoja katsoessa ja pelikonsolilla pelatessa (hieman hämärässä valaistuksessa) erot ovat selviä.
Itselläni ei ole nykyisen sukupolven konsolia, mutta silti sitä ajattelee, että pitäisikö varautua siihen, että joskus olisi. Taitaa olla turhaa, koska 16:9-kuvasuhteen ahtaus on todenteolla ruvennut nyppimään pelatessa. Saisipa telkkareitakin vähintään 21:9-kuvasuhteella. Olkkariini tulee valoa ties mistä, vaikka sälekaihtimet ja parit Vallilan pimennysverhotkin löytyvät. En silti todellakaan ole värkkäämässä niiden kanssa joka kerta kun haluan katsoa telkkaria. Lisäksi luin tulevista paneelien tulostustekniikoista, joiden pitäisi lähivuosina romauttaa paneelien hinnat, että sikälikään ei tunnu oikein hyvältä investoida edes kahden tonnin telkkariin.
 
Liittynyt
22.08.2022
Viestejä
137
Itselläni ei ole nykyisen sukupolven konsolia, mutta silti sitä ajattelee, että pitäisikö varautua siihen, että joskus olisi. Taitaa olla turhaa, koska 16:9-kuvasuhteen ahtaus on todenteolla ruvennut nyppimään pelatessa. Saisipa telkkareitakin vähintään 21:9-kuvasuhteella. Olkkariini tulee valoa ties mistä, vaikka sälekaihtimet ja parit Vallilan pimennysverhotkin löytyvät. En silti todellakaan ole värkkäämässä niiden kanssa joka kerta kun haluan katsoa telkkaria. Lisäksi luin tulevista paneelien tulostustekniikoista, joiden pitäisi lähivuosina romauttaa paneelien hinnat, että sikälikään ei tunnu oikein hyvältä investoida edes kahden tonnin telkkariin.
Mä.oon ratkaissu sen verhojen kanssa värkkäämisen siten että pimennysverhot on aina kiinni :D Helppoa se on näin yksin asuvana. Silloin kun oli vaimo niin verhohomma meni vähän eri tavalla :D
 
Liittynyt
28.11.2018
Viestejä
107
Mikä ois järkevä hankinta n. 500-600€ max. budjetilla, tuumakoko 55". Saa olla myös 65" mutta ehkä mieluummin pienempi. Budjetissa myös vähän joustovaraa mikäli siinä on järkeä.

Kaverille hankkimassa, käyttö aika pitkälti suoratoistopalveluista urheilua, perus tv-lähetyksistä urheilua ja muita lähetyksiä. 120hz paneelin voinee varmaan unohtaa tolla budjetilla, itsellä ei sellaista ole parin vuoden takaisessa keskisarjan qled samsungissa ja tosi hyvältä on kaikki näyttänyt, urheilukin.
 
Liittynyt
28.11.2018
Viestejä
107
Jos budjetti tosiaan venyy +99e(79-84e) (takaisin saa ~15e power rahaa tai ~20e jos tilaa chatin kautta), ja jos löytyy jokin vanha kierrätyskelpoinen tv:n rutkale niin on myös Repower kierrätyskampanja millä saa vähintään 50e hyvitystä kun vie vanhan töllön myymälään. Sittenhän budjetti venyy vain ~29-34e. -> Huomenna klo. 7.00 power kumppanikamppis hulluilta päiviltä on hyvä:


Tuossa on miniled, 120hz yms "herkut". Tuossa ei tuohon rahaan aivan kauheasti enempää 55" telkulta voi toivoa jos uutta kaupasta etsii, eikä käytettyä.

Rtings eli jonkun sanoin paneeliraamattu kertoo ko. telkusta tällaista:

Jep. Jos tuota ei onnistu saamaan, loppuu yms. niin tällasen löysin myös, oisko vaihtoehto: LG 55" 4K QNED MINILED TV 55QNED876QB - Power.fi

Tuota sais outletista halvemmalla
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 171
Jep. Jos tuota ei onnistu saamaan, loppuu yms. niin tällasen löysin myös, oisko vaihtoehto: LG 55" 4K QNED MINILED TV 55QNED876QB - Power.fi

Tuota sais outletista halvemmalla
Ja jos budjetti venyy vähän lisää ja ehtii tilaan Hulluilta Päiviltä niin:

800€ 48 Panasonicin OLED tai 900€ 55 tuumainen.



Tässä on tosin budjetti jo liki tuplattu alkuperäiseen. Itselle on käymässä vähän näin kun mallien erot tuntui mitättömiltä ennen OLED:ia.
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
1
Hakusessa olisi ensisijaisesti 75" töllö ja hintahaarukka 1500e-2000e, tarvittaessa voidaan hieman joustaa lisäämällä kolikoita kassalle. Tuumakoko voidaan viilata 65":aan jos tarvis esim. Oledia miettiessä. Televisiota kulutettaisiin enimmäkseen sarjojen ja leffojen tuijotteluun, mutta myös PS5 napsahtaisi telkkuun kiinni, joten pelattuakin tulisi. Olkkarin, johon telkkari tulee, saa ihan kohtuullisesti pimennettyä sälekaihtimien ja verhojen avulla. Täyspimentävät kyseiset verhot ei kuitenkaan ole. Katseluetäisyys on maksimissaan 3m.

Vaikkakin olen koittanut pysyä liukkaan teknologikelkan kyydissä, olen auttamattomasti ummikko ymmärtämään kaikkien hienouksien päälle mitä nykytöllöt tarjoaa. Siksi en osannut itse valkata uutta töllöä kun ostokrapula iskisi välittömästi jos menisin tunnetuimpiin kivijalkaliikkeihiin höynäytettäväksi. Tätä ketjuakin olen selannut jokusen tunnin vaan olen tainnut sekoittaa pääni vielä enemmän töllöjen suhteen :D

Tällä hetkellä tv-tasolla pönöttää 55" 10v vanha Sony, joka on palvellut hyvin, mutta nyt on aika jättää hänet eläkkeelle. Joten arvon forumilaiset, haluaisitteko auttaa miestä mäessä mikä on parasta mitä ylläolevilla spekseillä saa?
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 696
Hakusessa olisi ensisijaisesti 75" töllö ja hintahaarukka 1500e-2000e, tarvittaessa voidaan hieman joustaa lisäämällä kolikoita kassalle. Tuumakoko voidaan viilata 65":aan jos tarvis esim. Oledia miettiessä. Televisiota kulutettaisiin enimmäkseen sarjojen ja leffojen tuijotteluun, mutta myös PS5 napsahtaisi telkkuun kiinni, joten pelattuakin tulisi. Olkkarin, johon telkkari tulee, saa ihan kohtuullisesti pimennettyä sälekaihtimien ja verhojen avulla. Täyspimentävät kyseiset verhot ei kuitenkaan ole. Katseluetäisyys on maksimissaan 3m.

Vaikkakin olen koittanut pysyä liukkaan teknologikelkan kyydissä, olen auttamattomasti ummikko ymmärtämään kaikkien hienouksien päälle mitä nykytöllöt tarjoaa. Siksi en osannut itse valkata uutta töllöä kun ostokrapula iskisi välittömästi jos menisin tunnetuimpiin kivijalkaliikkeihiin höynäytettäväksi. Tätä ketjuakin olen selannut jokusen tunnin vaan olen tainnut sekoittaa pääni vielä enemmän töllöjen suhteen :D

Tällä hetkellä tv-tasolla pönöttää 55" 10v vanha Sony, joka on palvellut hyvin, mutta nyt on aika jättää hänet eläkkeelle. Joten arvon forumilaiset, haluaisitteko auttaa miestä mäessä mikä on parasta mitä ylläolevilla spekseillä saa?
Noh, kyllä mää tuota LG:n 77-tuumaista C2:sta OLEDia varmaan suosittelisin jos budjetti olisi hieman korkeampi (nyt 2499€ verkkiksessä)

Mini-LEDien puolella olen pudonnut kehityksen kelkasta kun ei ole neljään vuoteen ollut enää vaihtointoa aiheuttavaa tyytymättömyyttä omaan (OLED-)telkkuun, mutta Samsungin QE75QN90B 1799€ hintaan olisi varmaankin hyvin varteenotettava vaihtoehto. Zonejen määrä ainakin jenkkiversiossa Rtingsin mukaan noin 900, ja arvosteluissa varsin kehuttu. Mutta kannattaisi ehkä käydä kokeilemassa jossain kivijalkaliikkeessä vm. 2022 Samsung Tizenin käytännön operointia, se kun on kommenttien mukaan mennyt kovasti tahmaisempaan suuntaan.

 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 296
Hakusessa olisi ensisijaisesti 75" töllö ja hintahaarukka 1500e-2000e, tarvittaessa voidaan hieman joustaa lisäämällä kolikoita kassalle. Tuumakoko voidaan viilata 65":aan jos tarvis esim. Oledia miettiessä. Televisiota kulutettaisiin enimmäkseen sarjojen ja leffojen tuijotteluun, mutta myös PS5 napsahtaisi telkkuun kiinni, joten pelattuakin tulisi. Olkkarin, johon telkkari tulee, saa ihan kohtuullisesti pimennettyä sälekaihtimien ja verhojen avulla. Täyspimentävät kyseiset verhot ei kuitenkaan ole. Katseluetäisyys on maksimissaan 3m.

Vaikkakin olen koittanut pysyä liukkaan teknologikelkan kyydissä, olen auttamattomasti ummikko ymmärtämään kaikkien hienouksien päälle mitä nykytöllöt tarjoaa. Siksi en osannut itse valkata uutta töllöä kun ostokrapula iskisi välittömästi jos menisin tunnetuimpiin kivijalkaliikkeihiin höynäytettäväksi. Tätä ketjuakin olen selannut jokusen tunnin vaan olen tainnut sekoittaa pääni vielä enemmän töllöjen suhteen :D

Tällä hetkellä tv-tasolla pönöttää 55" 10v vanha Sony, joka on palvellut hyvin, mutta nyt on aika jättää hänet eläkkeelle. Joten arvon forumilaiset, haluaisitteko auttaa miestä mäessä mikä on parasta mitä ylläolevilla spekseillä saa?
Odotaisin jos Samsung S90C 77" tippuisi taas 2499€ hintaan tai tilaisin sen RDE:ltä tuohon hintaan, ei ole juurikaan järkeä maksaa +2000€ muusta. Alle 2k€ sitten edelläkin mainittu QN90B tai TCL C845.
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 171
Tuli sitten ostettua Philips 48” OLED707 700€ hintaan. Löytyykö jostain hyvät säätöohjeet tälle tai OLED:eille yleensä?


Mitä täällä ollaan mieltä TV:stä? Vaihtoehtoina samaan hintaan ja kokoon oli LG A2 ja Panasonic TX-42LZ980E.

Ilmeisesti tämä on ainakin LG:tä parempi? Mitenkähän Panasonic ja tämä Philips vertautuu?

EDIT: Korjauksena vielä että yhtenä vaihtoehtona oli 100€ kalliimpi TX-48LZ980E mutta kun oli ties mikä Hullupäivä tarjous niin jäi vähän välistä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 860
Tuli sitten ostettua Philips 48” OLED707 700€ hintaan. Löytyykö jostain hyvät säätöohjeet tälle tai OLED:eille yleensä?


Mitä täällä ollaan mieltä TV:stä? Vaihtoehtoina samaan hintaan ja kokoon oli LG A2 ja Panasonic TX-42LZ980E.

Ilmeisesti tämä on ainakin LG:tä parempi? Mitenkähän Panasonic ja tämä Philips vertautuu?
Tossa Philipsistä jorinoita käyttäjiltä.
Itse ehdottomasti olisin ottanut tuon Panan 980E, ei kahta kysymystäkään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 497
Ilmeisesti tämä on ainakin LG:tä parempi? Mitenkähän Panasonic ja tämä Philips vertautuu?
Paneeli lienee sama, eli suurella todennäköisyydellä LG:n C2:ssa käyttämä.
Philipsillä Panasoniciin etuna tuetumpi käyttöjärjestelmä (Android TV vs Panasonicin oma my Home Screen 7.0) ja Ambilight, Panasonicilla taas yleensä parempi tehdaskalibrointi, muutoin lienee pitkälti verrannollisia.
 
Liittynyt
19.11.2021
Viestejä
116
Tuli sitten ostettua Philips 48” OLED707 700€ hintaan. Löytyykö jostain hyvät säätöohjeet tälle tai OLED:eille yleensä?


Mitä täällä ollaan mieltä TV:stä? Vaihtoehtoina samaan hintaan ja kokoon oli LG A2 ja Panasonic TX-42LZ980E.

Ilmeisesti tämä on ainakin LG:tä parempi? Mitenkähän Panasonic ja tämä Philips vertautuu?
Hyviähän nuo Philipsit ainakin omasta mielestä on:
- 4K@120Hz mitä ei A2:ssa
- Androidista itse pidän enemmän kuin noista kahdesta muusta vaihtoehdosta
- Ambilight kiva lisä, saa pois jos ei tykkää
- 30% enemmän pinta-alaa verrattuna 42" Panasonicciin
- Paperilla paras ääni 2.1 ja 70W vs. 2.0 30/20W

Ainoat miinukset jotka tulee mieleen on:
-Ei Evo/EX/MLA/QD-OLED tai vastaava, eli perus OLED-paneelia B2 tyyliin. Ei toki tässä hintapisteessä voi olettaa parempaa.
-Ei hiirenosoitinta, joka löytyis Magic Remotesta (henkilökohtainen preferenssi)
-Philipsin menut jotenkin epäloogisia, mutta eipä siellä tarvi kauaa istua
-Jalusta matala jos soundbaria miettii, muuten ei väliä
 
Liittynyt
22.08.2022
Viestejä
137
Hakusessa olisi ensisijaisesti 75" töllö ja hintahaarukka 1500e-2000e, tarvittaessa voidaan hieman joustaa lisäämällä kolikoita kassalle. Tuumakoko voidaan viilata 65":aan jos tarvis esim. Oledia miettiessä. Televisiota kulutettaisiin enimmäkseen sarjojen ja leffojen tuijotteluun, mutta myös PS5 napsahtaisi telkkuun kiinni, joten pelattuakin tulisi. Olkkarin, johon telkkari tulee, saa ihan kohtuullisesti pimennettyä sälekaihtimien ja verhojen avulla. Täyspimentävät kyseiset verhot ei kuitenkaan ole. Katseluetäisyys on maksimissaan 3m.

Vaikkakin olen koittanut pysyä liukkaan teknologikelkan kyydissä, olen auttamattomasti ummikko ymmärtämään kaikkien hienouksien päälle mitä nykytöllöt tarjoaa. Siksi en osannut itse valkata uutta töllöä kun ostokrapula iskisi välittömästi jos menisin tunnetuimpiin kivijalkaliikkeihiin höynäytettäväksi. Tätä ketjuakin olen selannut jokusen tunnin vaan olen tainnut sekoittaa pääni vielä enemmän töllöjen suhteen :D

Tällä hetkellä tv-tasolla pönöttää 55" 10v vanha Sony, joka on palvellut hyvin, mutta nyt on aika jättää hänet eläkkeelle. Joten arvon forumilaiset, haluaisitteko auttaa miestä mäessä mikä on parasta mitä ylläolevilla spekseillä saa?
Jo mainitut C2 77" tai s90c 77" jos hinta laskisi uudestaan sinne 2500€ hujakoille ja jos budjetti venyy sinne asti. Jos 2000€ olis tiukka budjetti niin odottaisin jos CS 77" saisi taas hintaan 1999€.
 
Liittynyt
07.11.2020
Viestejä
95
Hakusessa olisi ensisijaisesti 75" töllö ja hintahaarukka 1500e-2000e, tarvittaessa voidaan hieman joustaa lisäämällä kolikoita kassalle. Tuumakoko voidaan viilata 65":aan jos tarvis esim. Oledia miettiessä. Televisiota kulutettaisiin enimmäkseen sarjojen ja leffojen tuijotteluun, mutta myös PS5 napsahtaisi telkkuun kiinni, joten pelattuakin tulisi. Olkkarin, johon telkkari tulee, saa ihan kohtuullisesti pimennettyä sälekaihtimien ja verhojen avulla. Täyspimentävät kyseiset verhot ei kuitenkaan ole. Katseluetäisyys on maksimissaan 3m.

Vaikkakin olen koittanut pysyä liukkaan teknologikelkan kyydissä, olen auttamattomasti ummikko ymmärtämään kaikkien hienouksien päälle mitä nykytöllöt tarjoaa. Siksi en osannut itse valkata uutta töllöä kun ostokrapula iskisi välittömästi jos menisin tunnetuimpiin kivijalkaliikkeihiin höynäytettäväksi. Tätä ketjuakin olen selannut jokusen tunnin vaan olen tainnut sekoittaa pääni vielä enemmän töllöjen suhteen :D

Tällä hetkellä tv-tasolla pönöttää 55" 10v vanha Sony, joka on palvellut hyvin, mutta nyt on aika jättää hänet eläkkeelle. Joten arvon forumilaiset, haluaisitteko auttaa miestä mäessä mikä on parasta mitä ylläolevilla spekseillä saa?
Jos ei välttämättä pidä olla ihka uutta ja kuuminta hottia niin kannattaa myös vilkaista vaikka näiden techiläisten myynnissä olevia laitteita ja miksei torinkin tarjontaa. -Voi löytää edullisesti huippu laitteita ja samalla säästyy rahaa oleellisempaankin. -Itsekin hankkinut pari oledia tällätavalla. Viimeksi viime joulun alla LG 65E7v:n, johon pitkän takuun aikana vaihdettu kesällä -22 paneeli minkä jälkeen tv oli laatikossa kun omistaja hermostui pitkään huoltoaikaan ja hankki uuden. En voisi olla tyytyväisempi hankintaan. -Kiitokset vielä Haapavedelle! -Logistiset asiathan voivat tietysti tulla ongelmaksi isojen töllöjen kuskaamisessa.
 
Liittynyt
10.02.2023
Viestejä
4
Hakusessa olis TV, budjetti 800€
Onko tämä paras vaihtoehto, mitä on saatavilla ko. hintaluokassa?
 
Liittynyt
10.02.2023
Viestejä
4
Minkälaiseen käyttöön pääasiassa? Onko koko alle 50" oltava vai mikä haarukka sille? Onko tila valoisa vai saatko hyvin pimennetyä? Auttaa hieman jos tietää mitä etsitään. :tup:
Lähinnä suoratoistopalveluiden katsomiseen. Ehkä myös satunnaiseen pelaamiseen. Koolla ei niin väliä. Tila, johon TV tulee on pikemminkin valoisa, kuin pimennetty.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 296
Siirsin TV-tasoihin liittyvät viestit sille tarkoitettuun keskusteluun, jatkot myös sinne, eli tänne:

 
Liittynyt
10.02.2023
Viestejä
4
Hyvät tarjoukset ketjusta bongattu gigantin Sony ois budjettiin sopiva ja varmasti käypä laite valoisaan tilaan, 120hz, 55". 799e.


Toinen asiallinen tarjous on powerin hullut päivät kamppiksen 699e 55" QN85B 120hz myös valoisalle katseluympäristölle. Löytyy tosin enää Oulu, Kouvola, Kotka, Lappeenranta myymälöistä. Powerin kanssa ainakin itse saanut sovittua myymälässä olevillekin postituksia kotiin kun kysynyt ko. myymälästä suoraan.

Lähinnä mietin tota Philipsiä ton OLED-paneelin takia. Onko tuo OLED kuinka tärkeä ominaisuus lopulta?
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
886
Nyt vasta sain antenninjohdon uuteen Samsung töllöön ja olen tällä hetkellä todella hämmentynyt tuon solar remoten kanssa. Guide-napista ei mitään tietoa enkä ole nyt puoleen tuntiin keksinyt miten saan ohjelmaoppaan auki. Eihän tämmöistä paskaa voi kukaan keksiä..Tärkein toiminto koko vekottimessa ja sitä ei ole. Jos nyt en ole vaan tajunnut jotain, niin neuvokaa ihmeessä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 497
Nyt vasta sain antenninjohdon uuteen Samsung töllöön ja olen tällä hetkellä todella hämmentynyt tuon solar remoten kanssa. Guide-napista ei mitään tietoa enkä ole nyt puoleen tuntiin keksinyt miten saan ohjelmaoppaan auki. Eihän tämmöistä paskaa voi kukaan keksiä..Tärkein toiminto koko vekottimessa ja sitä ei ole. Jos nyt en ole vaan tajunnut jotain, niin neuvokaa ihmeessä.
2016 Samsungissa ainakin ohjelmaopas tuli, kun klikkasi kanavanvaihto-"rockeria" sisäänpäin (ei siis ylös tai alas, josta kanava vaihtuu), tuskin on muuttunut näiden smart remotejen toiminta.
Videomuodossa esitettynä kohdassa 1:42:

 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
886
2016 Samsungissa ainakin ohjelmaopas tuli, kun klikkasi kanavanvaihto-"rockeria" sisäänpäin (ei siis ylös tai alas, josta kanava vaihtuu), tuskin on muuttunut näiden smart remotejen toiminta.
Videomuodossa esitettynä kohdassa 1:42:

Kiitos! Mikä noita korealaisia vaivaa, että tämmönen perusjuttu on pitänyt piilottaa ja samaan aikaan siellä on turhia pikanappeja ties mihin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 497
Kiitos! Mikä noita korealaisia vaivaa, että tämmönen perusjuttu on pitänyt piilottaa ja samaan aikaan siellä on turhia pikanappeja ties mihin.
Kyllä se pienen tottumisen jälkeen melko luonnollinen paikka ohjelmaoppaalle on. Pimeässä jos kaukosäädintä hapuilee, niin kanavanvaihdon keinukytkimen löytää nopeasti toisin kuin jos se olisi erillinen näppäin.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 296
Kiitos! Mikä noita korealaisia vaivaa, että tämmönen perusjuttu on pitänyt piilottaa ja samaan aikaan siellä on turhia pikanappeja ties mihin.
Kuten yllä todettiin, tuo on täysin looginen paikka ja erittäin hyvä kun ei tarvitse koskaan katsoa kaukosäädintä perustoimintoja tehdessä kuten useita muita kaukosäätimiä, ohjekirjasta löytyy opas kaukosäätimen käyttöön jos ei itse osaa/löydä jotain toimintoa. Jos tykkää että jokainen nappi on kaukosäätimessä erikseen, niin löytyyhän tuohon se perus kaukosäädin vaikka Halpa-Hallista. Harmi toki ettei mukana enää toimiteta perus kaukosäädintä..
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
160
Onko tää LG:n 65" C2 fiksu telkkari tohon 1500 euron hintaan?

Tällä hetkellä on käytössä Panan 46" plasma, yli 10 vuotta palvelleena joutais vaihtoon.

 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 296
Onko tää LG:n 65" C2 fiksu telkkari tohon 1500 euron hintaan?

Tällä hetkellä on käytössä Panan 46" plasma, yli 10 vuotta palvelleena joutais vaihtoon.

Tällä hetkellä kyllä kun Samsung S90C 1499€ tarjouskin loppui.
 
Liittynyt
30.07.2023
Viestejä
10
Pitäisi 5v vanha 55" samsung päivittää. Mieli halajaisi samalla isompaa 65 tuumaista, mutta pärjää kyllä 55 tuumaisellaki.
Katselu painottuu urheiluun, elokuviin ja sarjoihin.
Tämmöistä 65 tuumaista philipsiä olen harkinnut. Kiehtoo tuo amblight ja 65 tuuman koko.



Mutta onko tämä sony niin ylivertainen tähän tarkoitukseen että se kannattaa 55 tuumaisena ottaa?

 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 296
Pitäisi 5v vanha 55" samsung päivittää. Mieli halajaisi samalla isompaa 65 tuumaista, mutta pärjää kyllä 55 tuumaisellaki.
Katselu painottuu urheiluun, elokuviin ja sarjoihin.
Tämmöistä 65 tuumaista philipsiä olen harkinnut. Kiehtoo tuo amblight ja 65 tuuman koko.



Mutta onko tämä sony niin ylivertainen tähän tarkoitukseen että se kannattaa 55 tuumaisena ottaa?

Mahtaa tuo Sony olla urheiluun selvästi parempi, sillä Sony tunnetaan loistavasta liiketoistosta, mutta toki 10" lisätuumaa ja Ambilight merkkaa aika paljon, mutta on siinä 200€ lisähintaakin. Itse varmaan ottaisin Sonyn jos koko vain riittää.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 860
Kuten yllä todettiin, tuo on täysin looginen paikka ja erittäin hyvä kun ei tarvitse koskaan katsoa kaukosäädintä perustoimintoja tehdessä kuten useita muita kaukosäätimiä, ohjekirjasta löytyy opas kaukosäätimen käyttöön jos ei itse osaa/löydä jotain toimintoa. Jos tykkää että jokainen nappi on kaukosäätimessä erikseen, niin löytyyhän tuohon se perus kaukosäädin vaikka Halpa-Hallista. Harmi toki ettei mukana enää toimiteta perus kaukosäädintä..
Itsellä kakkostelsuna oli Sampan telsu hetken aikaa jossa juurikin tuo "älykäs" kaukkari. Meni nopeesti vaihtoon juurikin halpa-hallin perus kaukkariin. Tokihan siihen olisi tottunut ajan kanssa ja ihan ok toiminnoiltaan "äly" kaukkari mutta tykkään vaan enemmän ns. perus kaukkareista. Ihmettelen porukoita, jotka joutuu katsomaan mitä nappia milloinkin kaukkarista painaa tai oltava taustavalo kaukkarissa. Oman Sonyn säätimen osaan ulkoa, eikä tarvitse vilkuilla näppäimiä.
 
Liittynyt
30.07.2023
Viestejä
10
Mahtaa tuo Sony olla urheiluun selvästi parempi, sillä Sony tunnetaan loistavasta liiketoistosta, mutta toki 10" lisätuumaa ja Ambilight merkkaa aika paljon, mutta on siinä 200€ lisähintaakin. Itse varmaan ottaisin Sonyn jos koko vain riittää.
Kyllä pikkuhiljaa alkaa kallistumaan Sonyn puoleen jos erot laadussa ja liiketoistossa on näinkin suuret. Ei täysin samat mallit tosin ole tuossa vertailussa, mutta lienee kuitenkin aikalailla samat.
 
Liittynyt
25.07.2018
Viestejä
449
Kyllä pikkuhiljaa alkaa kallistumaan Sonyn puoleen jos erot laadussa ja liiketoistossa on näinkin suuret. Ei täysin samat mallit tosin ole tuossa vertailussa, mutta lienee kuitenkin aikalailla samat.
Laatua varmaan saa Sonyn puolelta mutta nuo liiketoistot on yleensä samat kaikissa saman päivitys taajuuden paneeleissa (120hz, 60hz) vs materiaalin oma taajuus.. eli 60hz kuva 120 tai 60hz telkussa on juuri sitä mitä pitää, 24 fps kuva toistuu 120hz telkussa siten että se näytetään 1/24s ajan tai 5kpl 120hz kuvaraajuudella.. tavallaan sitä ei voi muuten kunnolla näyttää. 60hz paneelilla tilanne on vaikeampi kun 60 ei ole suoraan jaollinen 24.. joudutaan näyttämään ns. epätasaisessa tahdissa. (ellei paneelissa käytetä jotain 48 tai 72hz moodia..)
24fps kuva näyttää normaalisti toistettuna sellaiselta kuin elokuvissakin, hieman nykyvältä vaikka ns. liiketoisto olisi hyvä.

Tuossa esimerkki videossa oli kyse enemmänkin siitä miten telkku luo 24 tai 30fps kuvaan keinotekoisia välikuvia sulavoittamaan liikettä.
Tuo kuvan liike pehmennys on sinällään eri asia ja irrallaan itse telkun (paneelin) liiketoisto kyvystä.

Liiketoistoon voi vielä sotkea toisto/striimi sovelluksetkin, niistäkin kiinni tuleeko toistettava kuva oikealla kuvataajuudella vai nykiikö kuva.
 
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
114
Onkohan tämä ok ostos: LG 65" NANO76 4K LCD TV (2022) - Gigantti verkkokauppa

Vaatimukset eivät kyllä mitenkään korkealla. Nykyinen telkkari on vuoden 2019 55" LG perus UHD(oliko UM7100) ja se riittää edelleen mulle kaikin puolin. Paitsi koko. Tulee fiilis että pitää olla 65" kyllä, ja mielellään LG tai Samsung. Siinäpä "vaatimukset".

Ja hinta tietty. 549€ menee vähän yli oikeastaan kun 500€ ylärajaa oon miettinyt. Mutta kun gigantissa yli 65"-töllöt tänään vielä ilmaisella kotiinkuljetuksella niin bongasin tuon ja kun on alennuksessakin, niin tuon verran voisin joustaa.

Eli kun mun kriteerit aika vaatimattomat, olisiko tämä hyvä vaan laittaa ostoskoriin sen enempää miettimättä? Vaikuttaisi olevan upgrade verrattuna nykyiseen ainakin : D

Sen verran "tech"-tietoa voisin kysyä vielä, onkohan AV vai IPS-paneeli tässä 65"-mallissa..?

Kiitti etukäteen!
 
Liittynyt
16.03.2022
Viestejä
773
Onkohan tämä ok ostos: LG 65" NANO76 4K LCD TV (2022) - Gigantti verkkokauppa

Vaatimukset eivät kyllä mitenkään korkealla. Nykyinen telkkari on vuoden 2019 55" LG perus UHD(oliko UM7100) ja se riittää edelleen mulle kaikin puolin. Paitsi koko. Tulee fiilis että pitää olla 65" kyllä, ja mielellään LG tai Samsung. Siinäpä "vaatimukset".

Ja hinta tietty. 549€ menee vähän yli oikeastaan kun 500€ ylärajaa oon miettinyt. Mutta kun gigantissa yli 65"-töllöt tänään vielä ilmaisella kotiinkuljetuksella niin bongasin tuon ja kun on alennuksessakin, niin tuon verran voisin joustaa.

Eli kun mun kriteerit aika vaatimattomat, olisiko tämä hyvä vaan laittaa ostoskoriin sen enempää miettimättä? Vaikuttaisi olevan upgrade verrattuna nykyiseen ainakin : D

Sen verran "tech"-tietoa voisin kysyä vielä, onkohan AV vai IPS-paneeli tässä 65"-mallissa..?

Kiitti etukäteen!
Eipä sitä 65" telkkaria juuri halvemmalla saa, ellei sitten mennä Verkkiksen Procastereihin, jotka ovat aikamoista lottoarvontaa. 65" Procasterin saa muistaakseni 500 eurolla, joten hintaero ei ole suuri.
 
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
114
Eipä sitä 65" telkkaria juuri halvemmalla saa, ellei sitten mennä Verkkiksen Procastereihin, jotka ovat aikamoista lottoarvontaa. 65" Procasterin saa muistaakseni 500 eurolla, joten hintaero ei ole suuri.
Mulla oli Procaster 49" telkkari myös, ostin sen 2016 näköjään kun näkyy verkkiksen tilaushistoriassa:
ProCaster LE-49F447.
Se kyllä toimi tänä vuonnakin vielä ihan hyvin, vein sen vaihdossa Repoweriin kun ostin xboxin pari kk sitten, sai siitä yli 50€ hyvitystä vaikka olin varma että maksavat sen perus 2€ siitä vaan : D

Mutta niin kuin sanot, tulee fiilis että ei tiedä mitä saa oikein vaikka voi ihan hyvä ollakin. En mä ihan ykköstelkkariksi uskalla Procasteria ostaa silti.
 
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
114
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 260
Viestejä
4 243 112
Jäsenet
71 326
Uusin jäsen
attemoooh

Hinta.fi

Ylös Bottom