Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Oletteko muuten liimailleet led valonauhoja telkkun taakse? Aliexpressillä olisi tarjolla mutta löytyiskö sellaista settiä jossa olisi mahdollista leikkata nauhat ja semmoisilla connectorilla saa taiteiltua kulma käännöt?
Hue Lightstrip oli ennen paneelinvaihtoa vielä kiinni 3M:n minikoukuilla, jotka oli helppo nyppiä sitten siististi vielä irti.
Lightstripin jatkopalan mukana ainakin tulee tuollainen kulmajohto, mutta en muista tuliko peruspaketissa toinen (2m + muuntaja paketti siis).

Näille löytyy tarvittaessa myös oma ketjunsakin

Mistä hommasit? Ottaako tämä virran tv:en usbista?

Suoraan Goveelta.

Toimii omalla virtalähteellä, mutta johdotus jää muiden johtojen kanssa esim kouruun piiloon.

Ostin pari viikkoa sitten Goveen T1 sarjan 69€ hintaan, ja voin kyllä suositella kyseistä tuotetta. Parempi kuin uskalsin toivoa ja kaikin puolin laadukkaan oloinen tuote. Staattista valoa en ruudun taakse itse halunnut, kuvan mukaan säätyvä Ambilight siis omaan silmään parempi ratkaisu. Staattiset valaistukset toki sitten varmasti edullisempia.
Miten tossa kulmat saadaan nätisti taiteltua?

Oma LX1 taittuu kulmissa ihan nätisti. Ei täydellinen, mutta omatekemäksi tosi hyvä :D

20231012_090959.jpg

Suoraan Goveelta.

Toimii omalla virtalähteellä, mutta johdotus jää muiden johtojen kanssa esim kouruun piiloon.
Tämäpäs on mielenkiintoinen. 55-65" versio ei maksa paljoa mitään. Pitää tilata ihan huvikseen testiin.

Philips 58PUS9005/12 tv hävisi kuva,ruutu pysyy tumman sinisenä tai mustana,tv kavien vaihdot toimii ja äänet kuuluu.Mitähän tuosta hajosi ja kannattaako tuota korjauttaa? Ostettu Gigantista 30.12.2020.
Näytönohjaimen kondensaattori oikosulussa,korjautui sen vaihdolla aikaa meni reilut pari tuntia ja maksoi 70€ .Iso peukku Savon Elekroniikkahuollolle

Tämäpäs on mielenkiintoinen. 55-65" versio ei maksa paljoa mitään. Pitää tilata ihan huvikseen testiin.

Tuotteeseen vielä lisähuomio, kameran voi myös asentaa tosiaan ruudun alalaitaan, jolloin on mielestäni vähemmän silmiin pistävä. Jos joku päätyy ostamaan ja ihmettelee asennusta/asetusten säätöä niin multa voi vaikka kysellä YV:llä.

Tuotteeseen vielä lisähuomio, kameran voi myös asentaa tosiaan ruudun alalaitaan, jolloin on mielestäni vähemmän silmiin pistävä. Jos joku päätyy ostamaan ja ihmettelee asennusta/asetusten säätöä niin multa voi vaikka kysellä YV:llä.
Huomasin tuon. T2-seuraajamallissa tuota alalaidan tukea ei tainnutkaan enää suoraan olla.

Uusi telkkari hakusessa 65-70" koossa. LG ilmeisesti nyt kova tekijä näissä? Osaako joku sanoa minkälainen tämä on?

Saa asiakasetuhintaan 899€, itse en näissä enää mukana ole pysynyt pitkään aikaan, enkä mikään hifisti ole, mutta suurinpiirtein tuossa hintaluokassa olisi kiva olla, käyttö melko valoisassa tilassa urheilua, disney ym. Ei pelejä

Uusi telkkari hakusessa 65-70" koossa. LG ilmeisesti nyt kova tekijä näissä? Osaako joku sanoa minkälainen tämä on?

Saa asiakasetuhintaan 899€, itse en näissä enää mukana ole pysynyt pitkään aikaan, enkä mikään hifisti ole, mutta suurinpiirtein tuossa hintaluokassa olisi kiva olla, käyttö melko valoisassa tilassa urheilua, disney ym. Ei pelejä
QNED866 lienee riittävän lähellä kyseistä mallia, joten osviittaa voi katsoa tästä arvostelusta

Hyvä vaihtoehto lienee Samsungilta Q80B samaan hintaan

Itse jokunen päivä taaksepäin pohdiskelin samaa kysymystä kun 7v vanha samsungi tuli elinikänsä päähän. Ostin itse juuri tuon saman lg telklarin 899 hintaan ja oon enemmän ku tyytyväinen ostokseen. Kuvanlaatu omaan silmään ainakin miellyttävä ja isona positiivisena yllärinä tuli LG:n käyttöjärjestelmä ja kaukosäädin. Täällä ehdoteltiin samaan hintaan verkkokaupassa olevaa tcl 745 mallia, mutta molempia kävin liikkeessä kattoo ja päädyin ostamaan lgn ja tyytyväinen päätökseeni.

Itse jokunen päivä taaksepäin pohdiskelin samaa kysymystä kun 7v vanha samsungi tuli elinikänsä päähän. Ostin itse juuri tuon saman lg telklarin 899 hintaan ja oon enemmän ku tyytyväinen ostokseen. Kuvanlaatu omaan silmään ainakin miellyttävä ja isona positiivisena yllärinä tuli LG:n käyttöjärjestelmä ja kaukosäädin. Täällä ehdoteltiin samaan hintaan verkkokaupassa olevaa tcl 745 mallia, mutta molempia kävin liikkeessä kattoo ja päädyin ostamaan lgn ja tyytyväinen päätökseeni.
Pystytkö yhtään samaistumaan noihin meikäläisen kommentteihin, mitä alkuviikosta kirjoittelin? :hmm:

Pystytkö yhtään samaistumaan noihin meikäläisen kommentteihin, mitä alkuviikosta kirjoittelin? :hmm:
Toi mustan taso enemmän kun yllätti itseni enkä bloomingia ole itse havainnu, käyttöjärjestelmä on tässä vehkeessä omaan makuun kyllä aivan viimesen päälle. Asetuksista tietenki heti tein kuvan itselle mielkkäämmän näköiseks, mihin kuulu hitusen värikylläisyyden lisäämistä ja värit aivan loistavat omaan silmään tämän jälkeen, tosin vertaus itsellä vanha romuni js kaupassa nopeesti mitä vieressä oli, kun sulla tais olla oled tv myös käytössä niin varmasti ei värit samaan yltä oled tasoon ikinä.

Onko tää malli 745 ja 845 välimsastossa?
Tuossa testiä.

Okei, kiitos. LG:n käyttistä moni kyllä kehuu ja ilmeisesti ihan syystä

Hobbyhallissa QN900B melkoisessa tarjouksessa. Ilmeisesti 2022 malli, mutta onko tämä tähän hintaan jo pakko-ostos vai saako samaan rahaan parempaa?

Kyllähän tarjous saadaan näyttämään hyvältä, kun OVH on mitä on näiden 8K ruutujen kohdalla.

4K versiot QN90B ja QN95B alkaa tosin olemaan kadonnut jo kauppojen varastoista, mutta ehkä esim. verkkis vielä loppuerän tuossa black fridayna myy edullisesti pois, kun on jo aiemmin 1299€ käynyt

Kyllähän tarjous saadaan näyttämään hyvältä, kun OVH on mitä on näiden 8K ruutujen kohdalla.

4K versiot QN90B ja QN95B alkaa tosin olemaan kadonnut jo kauppojen varastoista, mutta ehkä esim. verkkis vielä loppuerän tuossa black fridayna myy edullisesti pois, kun on jo aiemmin 1299€ käynyt
Joo jäi väliin tämä tarjous. Turhapa sitä on maksaa 8k töllöstä jos 8k materiaalia ei juurikaan ole.
Taidankin odottaa black fridayta

Joo jäi väliin tämä tarjous. Turhapa sitä on maksaa 8k töllöstä jos 8k materiaalia ei juurikaan ole.
Taidankin odottaa black fridayta
Voisi kuvitella että kaivavat Black Friday-tarjouksiin vielä noita viime vuotisia malleja kuten Samsung QN9xB, Sony X9xK jne. malleja joten reilu kuukauden maltti voi kannattaa. :tup:

Onko LG:n käyttis tosiaan oikeasti hyvä? Koska itse olen harkinnut lähinnä TLC/Philips/Sony-linjalta Google TV-käyttiksellisiä. Minulla oli Samsungin TV ja inhosin sen käyttistä, tosin ikääkin sillä telkulla alkoi olla aika paljon. Silti päivittivät siihenkin mainokset.

Jos LG ei kauheasti tee pahojaan käyttikselle niin voisi sellaistakin harkita, budjettiluokkaa tietysti.

Onko LG:n käyttis tosiaan oikeasti hyvä? Koska itse olen harkinnut lähinnä TLC/Philips/Sony-linjalta Google TV-käyttiksellisiä. Minulla oli Samsungin TV ja inhosin sen käyttistä, tosin ikääkin sillä telkulla alkoi olla aika paljon. Silti päivittivät siihenkin mainokset.

Jos LG ei kauheasti tee pahojaan käyttikselle niin voisi sellaistakin harkita, budjettiluokkaa tietysti.
Minun mielestä tuo LG on ainakin ihan kauhea käyttää sonyn androidin jälkeen.
Kai se vähän riippuu että mihin on tottunut.

Kaikkia viikoittain käyttävänä Google TV ylivoimaisesti paras, Samsungin Tizen ja LG WebOS tasoissa, molemmissa omat etunsa. En kuitenkaan ostaisi televisiota pelkästään käyttöjärjestelmän perusteella, vaan kuva ja hinta edellä.

Jahas, vuonna 2017 ostettu Philips 55PUS6401/12 sanoi sopimuksen irti.

Vuosi sitten jo petti liimaukset muutamasta reflektorista, minkä seurauksena näytöllä oli rypäs valkoisia valopalloja. Onneksi ne näki vain kun oli vaalea kohtaus ruudulla kuten lunta tjms.
Nyt sitten lakkasi CEC / Easylink toimimasta. TV ei käynnisty enää kun esim. blu ray soittimen käynnistää. Myöskään soundbar ei käynnisty edes TV:tä avatessa. Yritin resetoida ja muut normaalit kikat. Ei auttanut.

Sattui sitten osumaan silmään uusimmasta Powerin mainoksesta Hisense 65" 4K Led TV 65A6BG hintaan 399€. Pistin samoin tein tilaukseen.
Ikinä en kyllä ole ostanut telkkaria noin heräteostona, mutta kun paperilla ominaisuudet olivat riittävät omiin tarpeisiin ja euro per tuuma -suhde erinomainen, niin ostoon lähti sen kummemmin vertailematta :rofl:

Kaikkia viikoittain käyttävänä Google TV ylivoimaisesti paras, Samsungin Tizen ja LG WebOS tasoissa, molemmissa omat etunsa. En kuitenkaan ostaisi televisiota pelkästään käyttöjärjestelmän perusteella, vaan kuva ja hinta edellä.
Täysin samaa mieltä tästä. Silti jos kaks tvtä on suunnillee yhtä hyviä samassa hintakategoriassa nii tuo käyttis voi olla ratkaseva tekijä, niinku itselle juuri kävi.

Jengi tuntuu paljon suosivan tv lcd maailmassa VA. paneeleja yli ips. melkein poikkeuksetta. Oonko vääri ymmärtäny, että ips paneelit säilyttää eri katselukulmissa kuvanda silti parempana? Meillä silti todella leveä sohva ja joskus isolla porukalla kattellaan telkkaria ja jotkut tietenkin joutuu katsomaan aika sivusta. Eikös tämmösessä tilanteessa ips paneelit ole parempi?

IPS paneelissa yleisesti mustan taso on aika huono, siksi VA on parempi. Toki omassa VA telkussa blooming on aika näkyvää sivusta katsottuna, mutta muuten kyllä sitä voi katsella ilman mitään häiritsevämpää kuin se, että kuva on vino.

IPS paneelissa yleisesti mustan taso on aika huono, siksi VA on parempi. Toki omassa VA telkussa blooming on aika näkyvää sivusta katsottuna, mutta muuten kyllä sitä voi katsella ilman mitään häiritsevämpää kuin se, että kuva on vino.
Eikös tässä astu mini ledien hienous voimaan ips. Paneelin bloomingia jesaamaan. Kyllähä vähästä bloomingia mini ledeistä huolimatta joissain olosuhteissa voi havaita jos lähtee ettimällä ettii.

Voisi kuvitella että kaivavat Black Friday-tarjouksiin vielä noita viime vuotisia malleja kuten Samsung QN9xB, Sony X9xK jne. malleja joten reilu kuukauden maltti voi kannattaa. :tup:

Viime vuoden Black Friday oli tv-tarjousten osalta todella surkea, joten ei kannata odottaa ihan mahdottoman hurjia tarjouksia.. Viime vuoden Black Friday -tarjoukset oli suunnilleen samoja "tarjouksia", joita siihen aikaan pyöri muutaman viikon välein.

Crosspostaan tähänkin:

Onko näissä nyt jotain erityisen pahasti vialla, ja onko samassa hintaluokassa+kokoluokassa tarjolla jotain vieläkin parempaa?
Molemmat olleet tarjouksessa ties kuinka kauan aina viikoittain uusiutuvana, eli onko vaan joku poistomyynti näissä menossa?
Onko hirmusia eroja, sen verran katoin että toisessa 144hz ja toisessa 120hz, joskin jälkimmäisessä olis GSync tuki ja iteltä löytyy nvidia. Tulis lähinnä suoratoistoleffojen ja blu-rayn katseluun sekä satunnaiseen pelailuun.

Ja jatkokysymyksenä, miten näihin moderneihin telkkuihin laitetaan tommoset Genelecin G2 kiinni, minkäsortin kaapelia sitä pittää olla vai pittääkö olla joku välikappalekin nykyään? Edelliset on vanhassa suoraan erillisillä RCA kaapeleilla kiinni.

LG:n noin kuusi vuotta vanha UJ630V koossa 65" heitti himmeäksi ja siniseksi. Korjaamo kertoi spostin perusteella taustavalojen kuolleen. Korjausarvio originaaliosilla töineen noin 400 eukkaa eli tuskin kannattanee?

Verkkiksen valikoimaa tsekkailin 75-tuumaisissa tonnin molemmin puolin. On Samsungia, LG:tä, Sonya ja Philipsiä. Nöyrä kysymys mitä noista nyt kannattaisi miettiä?

Philips PUS86102 voisi vihdoin siirtää olohuone käytöstä muualle ja harkita isompaa ruutua kun muuton myötä sellainen vihdoin mahtuu. Katseluetäisyys 3,5-4 metriä joten 85 tuumaista ajatellut. Onko suositella mitään malleja mitä kärkkyä jos ei nyt tarjouksessa ole sopivaa? Paljonko ylipäätään pitäisi rahaa varata, että saisi vähintään yhtä hyvän kuin tuo nykyinen? Pari tonnia?

Philips PUS86102 voisi vihdoin siirtää olohuone käytöstä muualle ja harkita isompaa ruutua kun muuton myötä sellainen vihdoin mahtuu. Katseluetäisyys 3,5-4 metriä joten 85 tuumaista ajatellut. Onko suositella mitään malleja mitä kärkkyä jos ei nyt tarjouksessa ole sopivaa? Paljonko ylipäätään pitäisi rahaa varata, että saisi vähintään yhtä hyvän kuin tuo nykyinen? Pari tonnia?
85" TCL C845 oli taannoin Verkkiksessä 2000 eurolla ja muistaakseni jonkun toisenkin 85" on saanut samaan hintaan tässä lähiaikoina.

Viimeksi muokattu:
Pitäis löytää muorille uusi televisio, jos jollain olisi vinkata...hyvä töllö valoisaan tilaan ja vain 55" kelpaa hänelle. Hintaa maksimissaan 2k€ jolla pitäis varmaan jo saada aika hyvä tuon kokoinen :hmm: Halvempikin saa tietty olla.

Pitäis löytää muorille uusi televisio, jos jollain olisi vinkata...hyvä töllö valoisaan tilaan ja vain 55" kelpaa hänelle. Hintaa maksimissaan 2k€ jolla pitäis varmaan jo saada aika hyvä tuon kokoinen :hmm: Halvempikin saa tietty olla.
Vastaan itselleni että tämä varmaan ihan pätevä laitos :thumbsup:

Viimeksi muokattu:
Miksi juuri 55" mikä on katseluetäisyys?
1,5m-3,0m...Itse olen isojen ruutujen puolestapuhuja ja itsellä onkin 85" tällä hetkellä ja yhtään ei saisi olla pienempi, mutta luulen että muorilla painaa myös hänen sisustustyylillään että tv ei saa olla huoneessa liian "hallitseva" :D

Vastaan itselleni että tämä varmaan ihan pätevä laitos :thumbsup:

Halvemmalla saa parempaa, eli OLEDin. Verkkiksestä esim. LG C2 tai Samsung S92C. Tai jos Google TV:n haluaa niin Sonyn/Philipsin OLED.

Halvemmalla saa parempaa, eli OLEDin. Verkkiksestä esim. LG C2 tai Samsung S92C. Tai jos Google TV:n haluaa niin Sonyn/Philipsin OLED.
Kiitos vinkistä. Onko siis mainitsemaani valoisaan tilaan parempi? TV:stä pari metriä vasemmalle on iso ikkuna ja pimennys ei onnistu. Oisko vinkata/linkata mikä OLED ajais parhaiten asiansa tälläisessä tapauksessa, missä puolet katsomisesta tapahtuu päivänvalossa?

Pieni oman kokemuksen OLED varoitus. Äidillä on palanut melko ilkeästi 3 kanavan bannerit ruudun alalaitaan. Telkku kun on ollut päällä usein taustalla ja noi aamutv lähetykset on tosi staattisia tuolta osin. LG:n telkku. Itsellä ollut jo 2 LG OLEDia ja ei mitään ongelmia, mutta eipä ikinä aamutv päällä.

Melko haalea on C2 nimenomaan valoisaan tilaan. Itse kokeilin C1:a omaan olkkariin ja palauttaa täytyi, liki samat kirkkaudet siinä. Jos haluaa pelata varmanpäälle kirkkauden ja paneelin(2nd gen) kanssa niin S95C menee hiukan yli budjetin kun ei ole missään alessa atm. S90C sitten voi olla huonolla tuurilla 1st gen paneelilla, mutta sekin on kyllä C2:sta kirkkaampi:

katso liitettä 1193724
Kiitos, ehdotan jos innostuu tästä...On kyllä kova hinta 55" minun mielestä mutta hyvää pyysi ja varmaan ei tule enää tämän jälkeen uutta hankkimaan.

Jos ostaa Gigantista, niin siihen saa kuvanpalamistakuun olikohan 150v, 5v ja onsite. Ja BF on 50pv sisällä, joten jos (ja kun todnäk) hinta laskee, niin Gigantista saa rahana erotuksen hyvityksenä.

E. Tuo 5v takuu kattaa siis kaikki muutkin tekniset viat, mutta myös kuvanpalamisen.

Viimeksi muokattu:
Aivan turha tuollaista on hänelle ostaa, jos ei ole AV hifistelijä. Uskoisin että saat riittävän hyvän telkkarin paaaaaljon halvemmalla. Vahva epäilys että ei osaa arvostaa tuon hyviä puolia. Eikä osaa kaivata niitä myöhemminkään.

toisaalta jos 'paalua on' ja budjetti annettu että siihen raamiin parasta mitä saa niin... :cool:
Kyllä rajattomalla budjetillakin kannattaa hieman harkintaa käyttää, kun tuon S95C:n hinnalla saa suunnilleen kaksi C2 tai S90C.

Kuten yllä mainittuakin, niin en välttämättä ikäihmiselle OLED:ia suosittelisi, kun tuppaavat usein katsomaan jotain uutisia tai muuta asiaohjelmaa, jossa staattisia elementtejä.

Viime vuoden QN95B mini-LED:in saisi nyt alta tonniin, jonka kirkkaudella saa sulatettua mummolta silmät päästä ja ei saa palamaan kuvaa kiinni.

Kiitos, ehdotan jos innostuu tästä...On kyllä kova hinta 55" minun mielestä mutta hyvää pyysi ja varmaan ei tule enää tämän jälkeen uutta hankkimaan.

Miksi ei jos valuuttaa on, mutta ennemmin ottaisin S92C:n, kun ei kirkkaudessa ole hirveää eroa ja tuosta saa halutessa kirkkauden S95C:n tasolle, mutta silloin takuulla voi sanoa heippa.

Tai sitten huolettomin valinta pienemmällä riskillä yllä mainittu Samsung QN95B.

Aivan turha tuollaista on hänelle ostaa, jos ei ole AV hifistelijä. Uskoisin että saat riittävän hyvän telkkarin paaaaaljon halvemmalla. Vahva epäilys että ei osaa arvostaa tuon hyviä puolia. Eikä osaa kaivata niitä myöhemminkään.
Totta tämäkin, mutta on TV:n suurkuluttaja ja sanoi että haluaa hyvän töllön. Katsotaan mihin päädytään...Jos ero 1500€ vs 2300€ töllöillä on marginaalinen niin onhan se tyhmää laittaa 800€ enemmän vaikka valuuttaa olisikin.

Statistiikka

Viestiketjuista
283 849
Jäsenet
78 708
Uusin jäsen
Gilber70

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom