Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Hakusessa olisi ensisijaisesti 75" töllö ja hintahaarukka 1500e-2000e, tarvittaessa voidaan hieman joustaa lisäämällä kolikoita kassalle. Tuumakoko voidaan viilata 65":aan jos tarvis esim. Oledia miettiessä. Televisiota kulutettaisiin enimmäkseen sarjojen ja leffojen tuijotteluun, mutta myös PS5 napsahtaisi telkkuun kiinni, joten pelattuakin tulisi. Olkkarin, johon telkkari tulee, saa ihan kohtuullisesti pimennettyä sälekaihtimien ja verhojen avulla. Täyspimentävät kyseiset verhot ei kuitenkaan ole. Katseluetäisyys on maksimissaan 3m.

Vaikkakin olen koittanut pysyä liukkaan teknologikelkan kyydissä, olen auttamattomasti ummikko ymmärtämään kaikkien hienouksien päälle mitä nykytöllöt tarjoaa. Siksi en osannut itse valkata uutta töllöä kun ostokrapula iskisi välittömästi jos menisin tunnetuimpiin kivijalkaliikkeihiin höynäytettäväksi. Tätä ketjuakin olen selannut jokusen tunnin vaan olen tainnut sekoittaa pääni vielä enemmän töllöjen suhteen :D

Tällä hetkellä tv-tasolla pönöttää 55" 10v vanha Sony, joka on palvellut hyvin, mutta nyt on aika jättää hänet eläkkeelle. Joten arvon forumilaiset, haluaisitteko auttaa miestä mäessä mikä on parasta mitä ylläolevilla spekseillä saa?
Jos ei välttämättä pidä olla ihka uutta ja kuuminta hottia niin kannattaa myös vilkaista vaikka näiden techiläisten myynnissä olevia laitteita ja miksei torinkin tarjontaa. -Voi löytää edullisesti huippu laitteita ja samalla säästyy rahaa oleellisempaankin. -Itsekin hankkinut pari oledia tällätavalla. Viimeksi viime joulun alla LG 65E7v:n, johon pitkän takuun aikana vaihdettu kesällä -22 paneeli minkä jälkeen tv oli laatikossa kun omistaja hermostui pitkään huoltoaikaan ja hankki uuden. En voisi olla tyytyväisempi hankintaan. -Kiitokset vielä Haapavedelle! -Logistiset asiathan voivat tietysti tulla ongelmaksi isojen töllöjen kuskaamisessa.

Hakusessa olis TV, budjetti 800€
Onko tämä paras vaihtoehto, mitä on saatavilla ko. hintaluokassa?

Minkälaiseen käyttöön pääasiassa? Onko koko alle 50" oltava vai mikä haarukka sille? Onko tila valoisa vai saatko hyvin pimennetyä? Auttaa hieman jos tietää mitä etsitään. :tup:
Lähinnä suoratoistopalveluiden katsomiseen. Ehkä myös satunnaiseen pelaamiseen. Koolla ei niin väliä. Tila, johon TV tulee on pikemminkin valoisa, kuin pimennetty.

Siirsin TV-tasoihin liittyvät viestit sille tarkoitettuun keskusteluun, jatkot myös sinne, eli tänne:

Hyvät tarjoukset ketjusta bongattu gigantin Sony ois budjettiin sopiva ja varmasti käypä laite valoisaan tilaan, 120hz, 55". 799e.

Toinen asiallinen tarjous on powerin hullut päivät kamppiksen 699e 55" QN85B 120hz myös valoisalle katseluympäristölle. Löytyy tosin enää Oulu, Kouvola, Kotka, Lappeenranta myymälöistä. Powerin kanssa ainakin itse saanut sovittua myymälässä olevillekin postituksia kotiin kun kysynyt ko. myymälästä suoraan.

Lähinnä mietin tota Philipsiä ton OLED-paneelin takia. Onko tuo OLED kuinka tärkeä ominaisuus lopulta?

Nyt vasta sain antenninjohdon uuteen Samsung töllöön ja olen tällä hetkellä todella hämmentynyt tuon solar remoten kanssa. Guide-napista ei mitään tietoa enkä ole nyt puoleen tuntiin keksinyt miten saan ohjelmaoppaan auki. Eihän tämmöistä paskaa voi kukaan keksiä..Tärkein toiminto koko vekottimessa ja sitä ei ole. Jos nyt en ole vaan tajunnut jotain, niin neuvokaa ihmeessä.

Nyt vasta sain antenninjohdon uuteen Samsung töllöön ja olen tällä hetkellä todella hämmentynyt tuon solar remoten kanssa. Guide-napista ei mitään tietoa enkä ole nyt puoleen tuntiin keksinyt miten saan ohjelmaoppaan auki. Eihän tämmöistä paskaa voi kukaan keksiä..Tärkein toiminto koko vekottimessa ja sitä ei ole. Jos nyt en ole vaan tajunnut jotain, niin neuvokaa ihmeessä.
2016 Samsungissa ainakin ohjelmaopas tuli, kun klikkasi kanavanvaihto-"rockeria" sisäänpäin (ei siis ylös tai alas, josta kanava vaihtuu), tuskin on muuttunut näiden smart remotejen toiminta.
Videomuodossa esitettynä kohdassa 1:42:

2016 Samsungissa ainakin ohjelmaopas tuli, kun klikkasi kanavanvaihto-"rockeria" sisäänpäin (ei siis ylös tai alas, josta kanava vaihtuu), tuskin on muuttunut näiden smart remotejen toiminta.
Videomuodossa esitettynä kohdassa 1:42:

Kiitos! Mikä noita korealaisia vaivaa, että tämmönen perusjuttu on pitänyt piilottaa ja samaan aikaan siellä on turhia pikanappeja ties mihin.

Kiitos! Mikä noita korealaisia vaivaa, että tämmönen perusjuttu on pitänyt piilottaa ja samaan aikaan siellä on turhia pikanappeja ties mihin.
Kyllä se pienen tottumisen jälkeen melko luonnollinen paikka ohjelmaoppaalle on. Pimeässä jos kaukosäädintä hapuilee, niin kanavanvaihdon keinukytkimen löytää nopeasti toisin kuin jos se olisi erillinen näppäin.

Kuten yllä todettiin, tuo on täysin looginen paikka ja erittäin hyvä kun ei tarvitse koskaan katsoa kaukosäädintä perustoimintoja tehdessä kuten useita muita kaukosäätimiä, ohjekirjasta löytyy opas kaukosäätimen käyttöön jos ei itse osaa/löydä jotain toimintoa. Jos tykkää että jokainen nappi on kaukosäätimessä erikseen, niin löytyyhän tuohon se perus kaukosäädin vaikka Halpa-Hallista. Harmi toki ettei mukana enää toimiteta perus kaukosäädintä..

Onko tää LG:n 65" C2 fiksu telkkari tohon 1500 euron hintaan?

Tällä hetkellä on käytössä Panan 46" plasma, yli 10 vuotta palvelleena joutais vaihtoon.

Onko tää LG:n 65" C2 fiksu telkkari tohon 1500 euron hintaan?

Tällä hetkellä on käytössä Panan 46" plasma, yli 10 vuotta palvelleena joutais vaihtoon.

Tällä hetkellä kyllä kun Samsung S90C 1499€ tarjouskin loppui.

Pitäisi 5v vanha 55" samsung päivittää. Mieli halajaisi samalla isompaa 65 tuumaista, mutta pärjää kyllä 55 tuumaisellaki.
Katselu painottuu urheiluun, elokuviin ja sarjoihin.
Tämmöistä 65 tuumaista philipsiä olen harkinnut. Kiehtoo tuo amblight ja 65 tuuman koko.

Mutta onko tämä sony niin ylivertainen tähän tarkoitukseen että se kannattaa 55 tuumaisena ottaa?

Pitäisi 5v vanha 55" samsung päivittää. Mieli halajaisi samalla isompaa 65 tuumaista, mutta pärjää kyllä 55 tuumaisellaki.
Katselu painottuu urheiluun, elokuviin ja sarjoihin.
Tämmöistä 65 tuumaista philipsiä olen harkinnut. Kiehtoo tuo amblight ja 65 tuuman koko.

Mutta onko tämä sony niin ylivertainen tähän tarkoitukseen että se kannattaa 55 tuumaisena ottaa?

Mahtaa tuo Sony olla urheiluun selvästi parempi, sillä Sony tunnetaan loistavasta liiketoistosta, mutta toki 10" lisätuumaa ja Ambilight merkkaa aika paljon, mutta on siinä 200€ lisähintaakin. Itse varmaan ottaisin Sonyn jos koko vain riittää.

Kuten yllä todettiin, tuo on täysin looginen paikka ja erittäin hyvä kun ei tarvitse koskaan katsoa kaukosäädintä perustoimintoja tehdessä kuten useita muita kaukosäätimiä, ohjekirjasta löytyy opas kaukosäätimen käyttöön jos ei itse osaa/löydä jotain toimintoa. Jos tykkää että jokainen nappi on kaukosäätimessä erikseen, niin löytyyhän tuohon se perus kaukosäädin vaikka Halpa-Hallista. Harmi toki ettei mukana enää toimiteta perus kaukosäädintä..
Itsellä kakkostelsuna oli Sampan telsu hetken aikaa jossa juurikin tuo "älykäs" kaukkari. Meni nopeesti vaihtoon juurikin halpa-hallin perus kaukkariin. Tokihan siihen olisi tottunut ajan kanssa ja ihan ok toiminnoiltaan "äly" kaukkari mutta tykkään vaan enemmän ns. perus kaukkareista. Ihmettelen porukoita, jotka joutuu katsomaan mitä nappia milloinkin kaukkarista painaa tai oltava taustavalo kaukkarissa. Oman Sonyn säätimen osaan ulkoa, eikä tarvitse vilkuilla näppäimiä.

Mahtaa tuo Sony olla urheiluun selvästi parempi, sillä Sony tunnetaan loistavasta liiketoistosta, mutta toki 10" lisätuumaa ja Ambilight merkkaa aika paljon, mutta on siinä 200€ lisähintaakin. Itse varmaan ottaisin Sonyn jos koko vain riittää.
Kyllä pikkuhiljaa alkaa kallistumaan Sonyn puoleen jos erot laadussa ja liiketoistossa on näinkin suuret. Ei täysin samat mallit tosin ole tuossa vertailussa, mutta lienee kuitenkin aikalailla samat.

Kyllä pikkuhiljaa alkaa kallistumaan Sonyn puoleen jos erot laadussa ja liiketoistossa on näinkin suuret. Ei täysin samat mallit tosin ole tuossa vertailussa, mutta lienee kuitenkin aikalailla samat.

Laatua varmaan saa Sonyn puolelta mutta nuo liiketoistot on yleensä samat kaikissa saman päivitys taajuuden paneeleissa (120hz, 60hz) vs materiaalin oma taajuus.. eli 60hz kuva 120 tai 60hz telkussa on juuri sitä mitä pitää, 24 fps kuva toistuu 120hz telkussa siten että se näytetään 1/24s ajan tai 5kpl 120hz kuvaraajuudella.. tavallaan sitä ei voi muuten kunnolla näyttää. 60hz paneelilla tilanne on vaikeampi kun 60 ei ole suoraan jaollinen 24.. joudutaan näyttämään ns. epätasaisessa tahdissa. (ellei paneelissa käytetä jotain 48 tai 72hz moodia..)
24fps kuva näyttää normaalisti toistettuna sellaiselta kuin elokuvissakin, hieman nykyvältä vaikka ns. liiketoisto olisi hyvä.

Tuossa esimerkki videossa oli kyse enemmänkin siitä miten telkku luo 24 tai 30fps kuvaan keinotekoisia välikuvia sulavoittamaan liikettä.
Tuo kuvan liike pehmennys on sinällään eri asia ja irrallaan itse telkun (paneelin) liiketoisto kyvystä.

Liiketoistoon voi vielä sotkea toisto/striimi sovelluksetkin, niistäkin kiinni tuleeko toistettava kuva oikealla kuvataajuudella vai nykiikö kuva.

Onkohan tämä ok ostos: LG 65" NANO76 4K LCD TV (2022) - Gigantti verkkokauppa

Vaatimukset eivät kyllä mitenkään korkealla. Nykyinen telkkari on vuoden 2019 55" LG perus UHD(oliko UM7100) ja se riittää edelleen mulle kaikin puolin. Paitsi koko. Tulee fiilis että pitää olla 65" kyllä, ja mielellään LG tai Samsung. Siinäpä "vaatimukset".

Ja hinta tietty. 549€ menee vähän yli oikeastaan kun 500€ ylärajaa oon miettinyt. Mutta kun gigantissa yli 65"-töllöt tänään vielä ilmaisella kotiinkuljetuksella niin bongasin tuon ja kun on alennuksessakin, niin tuon verran voisin joustaa.

Eli kun mun kriteerit aika vaatimattomat, olisiko tämä hyvä vaan laittaa ostoskoriin sen enempää miettimättä? Vaikuttaisi olevan upgrade verrattuna nykyiseen ainakin : D

Sen verran "tech"-tietoa voisin kysyä vielä, onkohan AV vai IPS-paneeli tässä 65"-mallissa..?

Kiitti etukäteen!

Onkohan tämä ok ostos: LG 65" NANO76 4K LCD TV (2022) - Gigantti verkkokauppa

Vaatimukset eivät kyllä mitenkään korkealla. Nykyinen telkkari on vuoden 2019 55" LG perus UHD(oliko UM7100) ja se riittää edelleen mulle kaikin puolin. Paitsi koko. Tulee fiilis että pitää olla 65" kyllä, ja mielellään LG tai Samsung. Siinäpä "vaatimukset".

Ja hinta tietty. 549€ menee vähän yli oikeastaan kun 500€ ylärajaa oon miettinyt. Mutta kun gigantissa yli 65"-töllöt tänään vielä ilmaisella kotiinkuljetuksella niin bongasin tuon ja kun on alennuksessakin, niin tuon verran voisin joustaa.

Eli kun mun kriteerit aika vaatimattomat, olisiko tämä hyvä vaan laittaa ostoskoriin sen enempää miettimättä? Vaikuttaisi olevan upgrade verrattuna nykyiseen ainakin : D

Sen verran "tech"-tietoa voisin kysyä vielä, onkohan AV vai IPS-paneeli tässä 65"-mallissa..?

Kiitti etukäteen!
Eipä sitä 65" telkkaria juuri halvemmalla saa, ellei sitten mennä Verkkiksen Procastereihin, jotka ovat aikamoista lottoarvontaa. 65" Procasterin saa muistaakseni 500 eurolla, joten hintaero ei ole suuri.

Eipä sitä 65" telkkaria juuri halvemmalla saa, ellei sitten mennä Verkkiksen Procastereihin, jotka ovat aikamoista lottoarvontaa. 65" Procasterin saa muistaakseni 500 eurolla, joten hintaero ei ole suuri.

Mulla oli Procaster 49" telkkari myös, ostin sen 2016 näköjään kun näkyy verkkiksen tilaushistoriassa:
ProCaster LE-49F447.
Se kyllä toimi tänä vuonnakin vielä ihan hyvin, vein sen vaihdossa Repoweriin kun ostin xboxin pari kk sitten, sai siitä yli 50€ hyvitystä vaikka olin varma että maksavat sen perus 2€ siitä vaan : D

Mutta niin kuin sanot, tulee fiilis että ei tiedä mitä saa oikein vaikka voi ihan hyvä ollakin. En mä ihan ykköstelkkariksi uskalla Procasteria ostaa silti.

Kuten yllä todettiin, tuo on täysin looginen paikka ja erittäin hyvä kun ei tarvitse koskaan katsoa kaukosäädintä perustoimintoja tehdessä kuten useita muita kaukosäätimiä, ohjekirjasta löytyy opas kaukosäätimen käyttöön jos ei itse osaa/löydä jotain toimintoa.

No ei se kauhean looginen ole kun missään muualla ei ole tullut vastaan. Guide-teksti tai kuvake ko.napin vieressä olisi sentään saattanut antaa jotain vinkkiä aiheesta, mutta sellaistakaan ei ole. Käytin sen puoli tuntia nappien läpikäynnin lisäksi juurikin tuohon ohjekirjaan, jossa ei kaukosäätimen käyttöön liittyen ollut mitään muuta kuin ohjeet sen parittamiseen.

Ymmärrän kyllä ajatuksen minimalismista, jolloin tärkeät toiminnot on helppo löytää. Siinä on kuitenkin neljä turhaa nappia Netflixille, Primelle, Disneylle ja Samsung TV:lle, jotka eivät ole likikään yhtä kovassa käytössä, viimeinen tuskin kenelläkään edes käytössä, jotka kuitenkin nekin löytyvät sieltä pimeässä ihan hienosti kun muita nappeja ei juuri ole. Mutta ei siinä, ihan asiallinen toiminto sinänsä, mutta paskasti vedetty ohjeistus Samsungilta.

Niin triviaaliin laitteeseen kuin tv ei pitäisi tarvita missään vaiheessa manuaalia, ja tässä tapauksessa se manuaalikin oli vesiperä. Samsungin paskaan käyttöliittymään on jo totuttu aiemmin, joten sikäli tämä pieni kukkanen oheislaitteissakaan nyt ei varsinaisesti yllättänyt. Itse vekotin on ensipuraisulla ihan hyvä ja kaukosäädinkin on tuo ohjeistus pl. hyvä (=>voi ohjata chromecastia, joka on omalla kohdallani se käyttöliittymä) vrt. ne vanhat hirvitykset, joten vielä mennään plussan puolella.

Oman Sonyn säätimen osaan ulkoa, eikä tarvitse vilkuilla näppäimiä.

Samsungissa tuo uusi oli kuitenkin upgrade. Se vanha oli karsea ja ainoa, jossa en tosiaan ikinä oppinut muistamaan niitä nappeja ulkoa pl. Guide, jota tästä uudesta jouduin etsimään. Sonya on itsellänikin ollut ikävä, mutta jostain syystä olen nyt jatkuvasti löytänyt itseni jonkun Samsung-kamppiksen uhrina, vaikka laitteissa ei ole miellyttänyt mikään muu kuin ainakin näennäisesti halvin hinta suhteessa spekseihin.

Itse pidän Samsungin kaukosäädintä erinomaisena ja sen vähien nappuloiden oppimiseen ei kauaa mennyt. En vaihtaisi enää normaaliin kaukosäätimeen mistään hinnasta. Plussaa antaisin vielä radiotaajuusyhteydestä, niin ei tarvitse sohia telkkarin suuntaan. Mitä samsungin käyttöliittymään tulee, on sekin täysin toimiva. Uusinta versiota en ole tosin kokeillut, eli taantumista on voinut tapahtua.

Moi,
apua tarvittaisiin TV:n valintaan myös täällä.
75" haussa, ja käyttö pääosin normilähetysten katsomista ja viikonloppuisin elokuvia.
jonkin verran PS5 käytössä myös.
Kirkkaassa olohuoneessa valot päällä, mutta leffat sitten tietty pimeämmässä valaistuksesssa.
Onko noissa ~1600€ hintaluokassa hyvää valikoimassa?

Näitä olen katsellut vaihtoehdoiksi:
QE75Q75BATXXC
TCL QLED870 <-- onko tämä nyt sama kuin C845 näin myyjä väitti.
Pitääkö tässä nyt vain malttaa odotella Black Fridayta?

kiitos avusta jo etukäteen :)

Moi,
apua tarvittaisiin TV:n valintaan myös täällä.
75" haussa, ja käyttö pääosin normilähetysten katsomista ja viikonloppuisin elokuvia.
jonkin verran PS5 käytössä myös.
Kirkkaassa olohuoneessa valot päällä, mutta leffat sitten tietty pimeämmässä valaistuksesssa.
Onko noissa ~1600€ hintaluokassa hyvää valikoimassa?

Näitä olen katsellut vaihtoehdoiksi:
QE75Q75BATXXC
TCL QLED870 <-- onko tämä nyt sama kuin C845 näin myyjä väitti.
Pitääkö tässä nyt vain malttaa odotella Black Fridayta?

kiitos avusta jo etukäteen :)
QLED870 on tosiaan C745 jos tätä on uskominen

Verkkiksellä näkyy olevan vielä pieni erä Q80B:tä 1399€ hintaan, joka on sentään FALD toisin kuin Q7xB

onko tuo verkkokaupan malli sama kuin rthingsin arvosteluista löytyvä?
Linkkasit vanhemman T-mallin, mutta B-mallin arvostelussa:
"As Samsung's European lineup is different, these results are only valid for the North American Q80B and not the European version."

Displayspecificationin mukaan tosin melko lähellä ainakin toisiaan (IPS paneeli jne., QN = pohjois-amerikka, QE = eurooppa)
Edit: tuostakin tiedosta tosin ei voi varmaksi sanoa kuinka paikkaansa pitävää, Kitele sivusto sekä verkkiksen kommenttiosio sanoisi olevan VA-paneelilla.

Viimeksi muokattu:
Nuo verkkokaupan televisiot eivät taida olla kalibroituja?
Elikkäs rthingsin kautta kuvalle asetukset televisioon näkyi löytyvän, meneeköhän kauhean metsään oletus, että noilla arvoilla normikatsoja pärjää?
Onko kukaan vielä tuota TCL 845 / QLED870 televisiota ostanut?
( kokemuksia mielellään lukisi )

Nuo verkkokaupan televisiot eivät taida olla kalibroituja?
Elikkäs rthingsin kautta kuvalle asetukset televisioon näkyi löytyvän, meneeköhän kauhean metsään oletus, että noilla arvoilla normikatsoja pärjää?
Normaali Teuvo Televisionkatselija käyttää televisiotaan kuten se on suoraan paketista, joten kyllä noilla Rtingsin tai minkä tahansa muun tahon perusasetuksilla sitä jo hyvin katselee.
Valkotasapaino (white balance) asetuksia ei tosin tulisi kopioida, koska voivat olla ihan laitekohtaisia, mutta voi niitäkin halutessaan kokeilla miten sopii omaan silmään.
Kalibroinneissa lähes aina tosin käytetään Warm2 värilämpötilaa, joka on ainakin omaan makuun liian punainen/keltainen, joten tämä myös oman mielen mukaan.

Onko kuinka normaalia, että ohuehkon television paneeli on vähä kiero? Kyseessä samsungin qn95b 75”.
Asensin tuon samsungin slimfit seinätelineen television vesa kiinnikkeen kohdille keskelle, enkä sinne reunaan missä oli kyllä paikat, mutta silloin en olisi saanut seinäkannakkeita yhteenkään koolaukseen porattua, mutta mielestäni tällä ei kyllä pitisi olla merkitystä, koska yhtälailla jos laittaisin yleismallin seinätelineen ja ne tulisivat noihin 400x400 vesa reikien kohdalle olisi tilanne sama.
Tämä on nyt toinen televisio, ensimäisessä oli keskeltä kehikko lommolla ja erittäin kiero paneeli tästä johtuen.

Liitteet

• IMG_1135.jpeg
    IMG_1135.jpeg
    201,4 KB · Luettu: 151
  • IMG_1132.jpeg
    IMG_1132.jpeg
    105,6 KB · Luettu: 153
Budjettini on 1000e ja hakusessa olis 65 tuumainen televisio. Powerissa olis lg:n 876 qned miniled ja avaamattoma paketin sais 899e. Qnedillä ei ole paras maine vissiin ips. paneelien vuoksi, mutta kaupassa kun vertasin muihin saman hintaluokan telkkareihin niin näytti omaan silmään todella hyvältä, ja youtubessa arvosteluissa saa yllättävän paljon kehuja. Onko tämä paras vaihtoehto tällä hintaa vai olisko joku muu parempi?

Budjettini on 1000e ja hakusessa olis 65 tuumainen televisio. Powerissa olis lg:n 876 qned miniled ja avaamattoma paketin sais 899e. Qnedillä ei ole paras maine vissiin ips. paneelien vuoksi, mutta kaupassa kun vertasin muihin saman hintaluokan telkkareihin niin näytti omaan silmään todella hyvältä, ja youtubessa arvosteluissa saa yllättävän paljon kehuja. Onko tämä paras vaihtoehto tällä hintaa vai olisko joku muu parempi?

Vertaa nyt ainakin TCL C745:een, jonka saa Verkkiksestä samalla hinnalla.

Vertaa nyt ainakin TCL C745:een, jonka saa Verkkiksestä samalla hinnalla.
Mitkä on näiden suurimmat erot. Tuo tcl ei taida ainakaa olla mini led? Suoria vertauksia ei löytynyt mistään, missä joku paremmin tietävä eroista kertoo. Pidän saaa tvtä 5-8v nii säilyykö noissa tcl: merkkisissö televisioissa yhtä hyvin tuki sovelluksiin kuj näillä isommilla merkeillä? Osaatko kertoa jotain vertausta näistä tai mihin kiinnittää huomiota verratessa?

Minähän tosiaan viime viikolla ostin tästä ton 75" mallin.
Mun mielestä tuo rtingsin arvostelu pitää aika hyvin paikkaansa.

+ tosi vähän bloomingia
+ hyvä kirkkaus
+ ihan OK heijastuksia peittää (meillä aikaisemmin ollut iso ongelma, kun 8 ikkunaa olohuoneessa)
+ mustan taso yllättävän hyvä. Ajattelin että olediin tottuneena se olisi ihan kuraa, mutta ylättyin erittäin positiivisesti
- värit (värit ei ihan niin hyvin tule esiin, kuin esim. meidän toisessa lg b1 telkkarissa)
- yleisesti ei niin detaili kuva, kuin b1:ssä

Kokonaisuuteen olen todella tyytyväinen ja telkkari on juuri sellainen, kuin toivoinkin sen olevan.
Tcl 745/845 mietin myös, mutta olen niin tykästynyt LG:een käyttöliittymän ja kaukosäätimeen, etten jaksanut käydä edes liikkeessä tutustumassa em. telkkareihin.

+ tosi vähän bloomingia
+ hyvä kirkkaus
+ ihan OK heijastuksia peittää (meillä aikaisemmin ollut iso ongelma, kun 8 ikkunaa olohuoneessa)
+ mustan taso yllättävän hyvä. Ajattelin että olediin tottuneena se olisi ihan kuraa, mutta ylättyin erittäin positiivisesti
- värit (värit ei ihan niin hyvin tule esiin, kuin esim. meidän toisessa lg b1 telkkarissa)

Kokonaisuuteen olen todella tyytyväinen ja telkkari on juuri sellainen, kuin toivoinkin sen olevan.
Tcl 745/845 mietin myös, mutta olen niin tykästynyt LG:een käyttöliittymän ja kaukosäätimeen, etten jaksanut käydä edes liikkeessä tutustumassa em. telkkareihin.

Kiitos vastauksestasi!

Viimeksi muokattu:

+ tosi vähän bloomingia
+ hyvä kirkkaus

Eikö värikylläisyyttä saa lisättyä asetuksista jossei oo riittävä, vai pilaako tää kuvanlaatua muuten? Omaan silmään näytti hyvältä kaupassa, muttei sie ollu esimerkiks tätä tcl:lää oo ollenkaa mihin verrata. Mukava kuulla, että oot ollu tyytyväinen ostokseesi!

Eikö värikylläisyyttä saa lisättyä asetuksista jossei oo riittävä, vai pilaako tää kuvanlaatua muuten? Omaan silmään näytti hyvältä kaupassa, muttei sie ollu esimerkiks tätä tcl:lää oo ollenkaa mihin verrata. Mukava kuulla, että oot ollu tyytyväinen ostokseesi!
Tuohon en oikein osaa vastata mitään, kun ei ole ikinä tullut noita kokeiltua säädeltyä minkään television kanssa..
Ja toki oletus on, että kyllähän nuo eri kaliiberin televisioita on. En siis oletakkaan kuvanlaadun olevan samalla tasolla, kuin B1:ssä.

Edit. Ja tuosta "riittävyydestä". Kyllä se siis omaan makuun täysin "riittävä" on. Itse vain eron huomaan, kun lukenut arvostelun ja sitten kun vertaa tuohon B1 kuvaan.
Jos en olisi arvostelua lukenut tai minulla ei olisi tuota B1:stä, niin en osaisi tällaiseen asiaan kiinnittää huomiota..

En ole mikään kultasilmä, mutta uskon että kiinnitän kuitenkin huomiota laatuun enemmän, kuin ihan tavallinen käyttäjä. (Ainakin jos vertaan itseäni omaan kaveripiiriin)
Ja täysin mahdollista että tcl:ssä itse kuva voi olla parempi kuin tässä qned87 mallissa, mutta tosiaan mm. tuttu hyväksi todettu käyttöliittymä ja kaukosäädin vaikutti ostopäätökseen.

Viimeksi muokattu:
Tuohon en oikein osaa vastata mitään, kun ei ole ikinä tullut noita kokeiltua säädeltyä minkään television kanssa..
Ja toki oletus on, että kyllähän nuo eri kaliiberin televisioita on. En siis oletakkaan kuvanlaadun olevan samalla tasolla, kuin B1:ssä.

Edit. Ja tuosta "riittävyydestä". Kyllä se siis omaan makuun täysin "riittävä" on. Itse vain eron huomaan, kun lukenut arvostelun ja sitten kun vertaa tuohon B1 kuvaan.
Jos en olisi arvostelua lukenut tai minulla ei olisi tuota B1:stä, niin en osaisi tällaiseen asiaan kiinnittää huomiota..

En ole mikään kultasilmä, mutta uskon että kiinnitän kuitenkin huomiota laatuun enemmän, kuin ihan tavallinen käyttäjä. (Ainakin jos vertaan itseäni omaan kaveripiiriin)
Ja täysin mahdollista että tcl:ssä itse kuva voi olla parempi kuin tässä qned87 mallissa, mutta tosiaan mm. tuttu hyväksi todettu käyttöliittymä ja kaukosäädin vaikutti ostopäätökseen.

Jep tottahan tuo, ettei voi noita oikee hinnassakaa verrata keskenää.

Philips 58PUS9005/12 tv hävisi kuva,ruutu pysyy tumman sinisenä tai mustana,tv kavien vaihdot toimii ja äänet kuuluu.Mitähän tuosta hajosi ja kannattaako tuota korjauttaa? Ostettu Gigantista 30.12.2020.

Onko kuinka normaalia, että ohuehkon television paneeli on vähä kiero? Kyseessä samsungin qn95b 75”.
Asensin tuon samsungin slimfit seinätelineen television vesa kiinnikkeen kohdille keskelle, enkä sinne reunaan missä oli kyllä paikat, mutta silloin en olisi saanut seinäkannakkeita yhteenkään koolaukseen porattua, mutta mielestäni tällä ei kyllä pitisi olla merkitystä, koska yhtälailla jos laittaisin yleismallin seinätelineen ja ne tulisivat noihin 400x400 vesa reikien kohdalle olisi tilanne sama.
Tämä on nyt toinen televisio, ensimäisessä oli keskeltä kehikko lommolla ja erittäin kiero paneeli tästä johtuen.
Sama ruutu juuri hankittuna ja vastaava vaiva. TV vielä omalla jalustalla, mutta tarkoitus oli laittaa seinälle. Teline vielä hankkimatta. Alareuna on suora, mutta ylhäällä kaarevuutta on 5 mm. Ei näytä mitenkään taittuneelta vaan pyöreämmin kaartaa. Kiinnostaisi kanssa kuulla onko nämä aina tällaisia ja onko saatu vaihtoon. Melko vetelähän tuollainen iso ja kohtuu ohut ruutu on.

Sama ruutu juuri hankittuna ja vastaava vaiva. TV vielä omalla jalustalla, mutta tarkoitus oli laittaa seinälle. Teline vielä hankkimatta. Alareuna on suora, mutta ylhäällä kaarevuutta on 5 mm. Ei näytä mitenkään taittuneelta vaan pyöreämmin kaartaa. Kiinnostaisi kanssa kuulla onko nämä aina tällaisia ja onko saatu vaihtoon. Melko vetelähän tuollainen iso ja kohtuu ohut ruutu on.
Joissakin Samsungin malleissa on jonkin verran ollut tuota taipumista.

Joissakin Samsungin malleissa on jonkin verran ollut tuota taipumista.
Melkein kaikissa ohuissa televisioissa tuota ilmennyt jonkin verran. Tuossa LG OLED.

Tuossa keskustelu AVSForumilta:

Oletteko muuten liimailleet led valonauhoja telkkun taakse? Aliexpressillä olisi tarjolla mutta löytyiskö sellaista settiä jossa olisi mahdollista leikkata nauhat ja semmoisilla connectorilla saa taiteiltua kulma käännöt?

Oletteko muuten liimailleet led valonauhoja telkkun taakse? Aliexpressillä olisi tarjolla mutta löytyiskö sellaista settiä jossa olisi mahdollista leikkata nauhat ja semmoisilla connectorilla saa taiteiltua kulma käännöt?

Ostin pari viikkoa sitten Goveen T1 sarjan 69€ hintaan, ja voin kyllä suositella kyseistä tuotetta. Parempi kuin uskalsin toivoa ja kaikin puolin laadukkaan oloinen tuote. Staattista valoa en ruudun taakse itse halunnut, kuvan mukaan säätyvä Ambilight siis omaan silmään parempi ratkaisu. Staattiset valaistukset toki sitten varmasti edullisempia.

Ostin pari viikkoa sitten Goveen T1 sarjan 69€ hintaan, ja voin kyllä suositella kyseistä tuotetta. Parempi kuin uskalsin toivoa ja kaikin puolin laadukkaan oloinen tuote. Staattista valoa en ruudun taakse itse halunnut, kuvan mukaan säätyvä Ambilight siis omaan silmään parempi ratkaisu. Staattiset valaistukset toki sitten varmasti edullisempia.

Mistä hommasit? Ottaako tämä virran tv:en usbista?

Statistiikka

Viestiketjuista
283 880
Jäsenet
78 713
Uusin jäsen
Aksum

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom