Yeenoghu
Neighbour of the beast
Joo, tuo liiketoisto oli vähän turhan lavea kuvaus. Itse pidän kuvanparannustoiminnot - en nollassa vaan minimissä, mutta virkistystaajuudet mielellään tuplaan leffoissa. En vain pidä leffojen nykivästä kuvasta. Enkä toisaalta pidä ylikäsitellystä kuvasta, joka näyttää lähinnä siltä kuin että joku olisi läärännyt vaseliinia ruudun pinnalle.Minulle ei nuo liiketoiston ongelmat ole koskaan avautuneet koskaan koska en käytä mitään liiketoiston parannuksia (lue heikennyksiä), joten mikäli näyttölaite vain kykenee puskemaan paneelille yleisimmät 24, 50 ja 60Hz joko suoraan tai tasakerrannaisina paneelin virkistystaajuuteen sovitettuna niin kaikki näyttää siltä miltä pitääkin. En halua, että näyttölaite alkaa leikkimään ohjaajaa ja kuvaajaa, vaan sen pitää toistaa lähde kuten se on kuvattu.
Noh, minulla on ollut ATV4K ja siinä puolestaan on kolme puutetta. Se on ylimääräinen purkki, ei kiitos, johtohelvettiä on ihan liikaa jo nyt. Siitä puuttuu tuki paremmille ääniformaateille (en tiedä onko uudemmissa jo esim. TrueHD-tuki?) Ja Appleenkaan ei saa kaikkia tarvittavia softia, mitä käytän Sonyssä. Ja samaan hengenvetoon: muistaakseni LG:ssä oli jotain puutteita ääniformaattien osalta, puuttuiko DTS-tuki? Ja (osassa? kaikissa?) Samsungeissa ei ole Dolby Videota.Itse käytän Apple TV 4K:ta apeille, joten telkkarin käyttikselle ihan yksi ja sama. Tuon takia estin päivitykset televisiolle kokonaan ja juuri sopivasti ennen 2024 käyttiksen julkaisua C3:lle josta aika moni näyttää avsforumilla valitelevan, että tuossa on "korjattu" käyttöliittymän liiallista sulavuutta.![]()