Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Sukulaisen vanha Sony KDL-40EX500 ei vissiin tue antennin HD kanavia ja pimenee ensi vuonna?
Juurikin noin käy. Joko telkun uusiminen tai digiboksia kylkeen.

  • Digitaalinen maanpäällisen verkon viritin (MPEG-2)​

    KYLLÄ (DVB-T)

Eli dvb-t2 viritintä ei ole tuossa mallissa. Laite toki on oletettavasti ensi syksynä palvellut noin 15 vuotta, joka on nykyajan telkuissa pieni ikuisuus.
 
Noin vanha telkku niin tuskin on striimailtu yhtään mitään vaan katsottu ihan antenniverkon lähetyksiä.
Toki oikein valitulla stream-laitteella saisi molemmat ominaisuudet tuohon vanhan ajan laitteeseen joka on ihan pelkkä televisio.

On siinä käytetty Chromecastiakin, mutta pääpaino TV lähetyksillä. Taitaa käytön selkeyden vuoksi mennä vaihtoon. Voiskohan uusilta Sonyiltä odottaa vastaavaa ikää..
 
On siinä käytetty Chromecastiakin, mutta pääpaino TV lähetyksillä. Taitaa käytön selkeyden vuoksi mennä vaihtoon. Voiskohan uusilta Sonyiltä odottaa vastaavaa ikää..

Ne uudet on sitten yksiä saatanoita vanhoille ihmisille. Valmistaudu itse virittämään. Tarkista, että kake on varmasti sellainen, missä on numeronäppäimet.
Paskinta on, että ei avaudu TV-kanavat, vaan se television "käyttövalikko", mikä on täynnä vanhukselle käsittämätöntä roskaa.
Ja jos siinä kursorin käytössä on ongelmia, niin ei se vanha tahdo millään muistaa, miten ne kanavat saa näkyviin.
 
Pitääpä kyttäillä sitäkin tarjouksesta, tosin nyt saattaa seuraavat hyvät tarjoukset tulla vasta bf:ssä 😂
C845 on kyllä spekseiltään asiallinen hintaisekseen. Samoten pikkuveli C745 vielä tuostakin huokeampi, paperilla hyvä. Nuita kahta kannattaa kyttäillä jos on tiukalla budjetilla liikkeellä. 2023 malleja niin voi lähteä viimeiset hyvään hintaan.
 
Itse kyttäilen toiveikkaana että Sonylta tulisi ens kuussa BF tienoilla sellainen tarjous johon ois hyvä tarttua. 65' viime vuoden malli full Arrow tai toi reilu 2tonnia oleva mini LED malli 2024 . Tai 55 viime vuoden malli tonnin luokkaan ois kanssa mahdollinen....Siis hinnan haitari ois tonnin luokkaa 🤔. Olen siis todella sitoutunut tiettyyn merkkiin......
Kyl mieluusti itekkin Sonyn QD-Oledin ottaisin mutta ovat vaan pirun kalliita mokomat, ja kyllä, tuo Google myös se mikä kiinostelee käyttiksenä, vähentyisi kaukosäätimienkin määräkin yhdellä,
kun nykyinen Samsunni ei juttele kuin puoliks Chromecastin kanssa. Vähän niin kuin BF-tarjouksia odotellessa.

Meilläkin töllön katselu tapahtuu pääosin hämärässä tai pimeässä, niin kyllähän se silloin QD-Oled on se mitä haetaan, mutta toki hintahan sen loppu viimein kuitenkin ratkaisee.

Hitokseen vaan noita eri mallejakin Sonylta tarjolla että menee kyllä sipuli jumiin kun vertailee
 
C845 on kyllä spekseiltään asiallinen hintaisekseen. Samoten pikkuveli C745 vielä tuostakin huokeampi, paperilla hyvä. Nuita kahta kannattaa kyttäillä jos on tiukalla budjetilla liikkeellä. 2023 malleja niin voi lähteä viimeiset hyvään hintaan.
Nyt taitaa olla se tilanne vaan että just loppu hyvät tarjoukset ja seuraavat tulee sit bf:n aikaan niin saadaa hinta viimeisen 30 päivän aikana näyttämään kivalta 😂
 
Mutta yleistäen Sonyllä on pari etua, mitkä esim. pistää minut vierastamaan LG:tä ja Samsungia.

Kuva miellyttää itseäni ja erityisesti liiketoisto on hyvä. Toisella tapaa ilmaistuna: omassa telkkarissa kuvan osalta ei ärsytä mikään.
Minulle ei nuo liiketoiston ongelmat ole koskaan avautuneet koskaan koska en käytä mitään liiketoiston parannuksia (lue heikennyksiä), joten mikäli näyttölaite vain kykenee puskemaan paneelille yleisimmät 24, 50 ja 60Hz joko suoraan tai tasakerrannaisina paneelin virkistystaajuuteen sovitettuna niin kaikki näyttää siltä miltä pitääkin. En halua, että näyttölaite alkaa leikkimään ohjaajaa ja kuvaajaa, vaan sen pitää toistaa lähde kuten se on kuvattu.

C3:n osalta olen ollut kuvan tehdasäätöihin hyvin tyytyväinen, näyttää olevan hyvinkin lähelle kalibroitu ja viimein kasvojen värit on kylläiset ja heleän terveen väriset. Tuossa C9:ssä oli aika lcdmäisen hailakat eikä muutenkaan sävyiltään ihan kohdallaan suoraan paketista.
Kokeilin huvikseen tuota Apple TV 4K toimintoa jolla se puhelimella (iPhone 15 PM) mittaa testikuvat ja ilmoitti, että mitään ei tarvitse muuttaa (C9:ssä teki säätöjä tuolla ja muutti sävyt luonnollisemmaksi). Tuo ei tietenkään ole mikään Pro kalibrointi mutta pointti, että tehtaan jäljiltä on Filmmaker hyvin lähellä oikeaa. Näköjään Rtingsin mittauksissa näyttää olevan C3 paremmin säädetty tehtaan jäljiltä kuin vaikka A80L jossa aika sinertävä kuva oletuksena mutta monet saattaa tykätä hieman vilposemmasta kuvasta.

Se toinen etu on telkkarin käyttis: Google vs. Tizen vs. Webos. Googleen saan kaikki tarvitsemani softat. Tizeniin ja Webosiin en todellakaan saa.
Itse käytän Apple TV 4K:ta apeille, joten telkkarin käyttikselle ihan yksi ja sama. Tuon takia estin päivitykset televisiolle kokonaan ja juuri sopivasti ennen 2024 käyttiksen julkaisua C3:lle josta aika moni näyttää avsforumilla valitelevan, että tuossa on "korjattu" käyttöliittymän liiallista sulavuutta. :D

Se mitä olen kokeillut C3 ja esim. Sonyn malleja kuten tuo QD-OLED ja A80L niin aika tahmealle käyttis tuntui, melkoinen viive lähes joka toiminnossa. Myös tuo C3 ei mielestäni ole yhtään nopeampi kuin C9, ehkä jopa hitaampi jossain tilanteissa, toki tuossa C9:ssä myös aika vanha käyttis sisällä.

Haluaako joku maksaa enemmän näistä syistä? Moni ei, minä kyllä.
Periaatteessa laadusta itsekin olen valmis maksamaan mutta jostain appituesta TV:ssä tai liiketoiston huonnonnuksista, en laske penniäkään lisäarvoa, eikä ne todellakaan ole parin tonnin arvoisia etuja missään tapauksessa. Monta kertaa nopeammat ajantasaiset apit saa Apple TV 4K:lla joka maksaa jotain 150 euron luokkaa ja muitakin vaihtoehtoja varmaan on, jos Applen vehkeet ei ole se juttu itselle.

TV-kuva tuossa C3:ssa näyttää olevan yllättävän hyvä. Muutenpa tuon vehkeen skaalaimelle ei ole mitään käyttöä, kun Apple TV 4K ja levymedialle Sony X800M2 tekee suoraan skaalauksen 4K:ksi.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
256 217
Viestejä
4 456 583
Jäsenet
73 693
Uusin jäsen
Vartia

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom