Pelle Ethanol
Team R&T
Olisi uuden telkkarin hankinta edessä. Vanha oli 46" fullHD plasma. Olen Oledia harkinnut jo muutaman vuoden ja nyt tuli ostopäätös tehtyä.
Liitän olohuone-PC:n kiinni pelaamista varten ja muuten katselu on Netflix/HBO/yms, sekä myös normaalilähetyksiä. Etäisyys 2,3-3,0m, riippuu miten sohvan asettelee.
Olen aina tykännyt LG:n kuvasta ja varsinkin nyt kun siinä on Gsync, 120Hz, niin uskoisin päätyväni B1/C1 malleihin.
Dilemma on nyt valita koko. Kävin verkkokaupassa katsomassa 55" ja 65" malleja. Jotenkin meni ihan silmät ristiin kun katsoin 65" suunnilleen siltä etäisyydeltä, mitä se kotona olisi. Tuntui vähän kuin elokuvateatterissa olisi liian lähellä screeniä (istun aina keskellä, mielellään takana kuin edessä). Tottuuko tuohon vai pitäisikö vain mennä sillä että 55", sillä oli parempi ensivaikutelma omaan silmään. On jo tottunut tuohon omaan pieneen.
Onko muita kenellä sama fiilis isosta telkkarista ja oletteko katuneet liian ison ostoa? Vai toisinpäin katuneet liian pientä kun on silmä tottunut.
Mulla 75" noin 2.7 metrin päästä, ennen oli omakotitalossa 55" ja tuo 75" n. 3.6 metrin päästä. En koe nykyään että tuo on liian lähellä.
Ostin PC näytöksi 48" C1 oledin ja se tuntui aluksi vähän isolta, nyt en enää koe että olisi. 42" C2 kyllä voisi vaihtua tilalle mutta en jaksa vaihtaa.