Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En ole maahantuoja enkä fani, mutta pistää silmään tuo sana "perinteinen". Ymmärtääkseni Philips teki ensimmäisen tv:n 1950-luvulla eli samoihin aikoihin Sonyn kanssa.Tää on hieno foorumi! Philipsin maahantuojalle pisteet agressiivisesta, mutta asiallisesta 24/7 markkinoinista tällä foorumilla.
Philipseistä jäänyt hyvä kuva valaisimista ja parranajokoneista. Ehkä jonain päivänä tulevaisuudessa myös televisioista. Perinteiset tv merkit Sony... ovat kyllä vielä aika vahvoilla laatuimagossa. Toki imago voi olla harhaa.
IMHO tästä aiheesta pitäisi todellakin vähän keskustella enemmän.Mitä mieltä täällä ollaan noista eri käyttöjärjestelmistä(Android, Tizen, WebOs,etc), eli kannattaako niihin kiinnittää huomiota?
Suunnitelmissa olisi katsella 55" kokoluokasta 4K telkkaria toivottavasti hyvistä Black Friday tarjouksista.
Ihmettelin tuota FALD + muita systeemejä ja laitoin pari testi videota pyörimään niin herää kysymys miten tuo on philipsissä tehty? Tää 9005 on ainakin direct led, eikä missään lue et olisi FALD tai edes micro dimmingiä? Silti testi videoissa musta on mustaa ja valkoinen valkoista, ei näy yhtään bloomingia, eikä taustavalokaan pumppaa? @HeEBELI varmaan osaa kertoa missä mennään?
Kyllähän philips on aina valmistanut hyviä telkkareita ja kuulunut ns. isoihin tv valmistajiin varsinkin kuvaputkkiaikaan oli edistyksellistä tekniikkaa 100hz päivitystaajuudet jne. Oli kuvaputkia valmistavia tehtaita jne. Ennemmin 80 ja 90 luvuilla törmäsi philipsin telkkariin kuin Sonyn Tv:henEn ole maahantuoja enkä fani, mutta pistää silmään tuo sana "perinteinen". Ymmärtääkseni Philips teki ensimmäisen tv:n 1950-luvulla eli samoihin aikoihin Sonyn kanssa.
Philips oli jo markkinoilla ennen Soneja ja kilpaili kotoisten Asojen, Finluxien ja Saloroiden kanssa. Philipsien televisiot jatkavat perinteistä kiinnipitäen voittokulkuaan myös nykyään ja olen ilolla merkille pannut, että soihdunkantajat jatkavat kunniakkaan merkin esilletuontia nykymaailman pyörteissä. Kaverin perheen Telefunkenia kadehdin enemmän, jouduimme tyytymään kotimaan merkkien pyhään kolminaisuuteen: Asa, Finlux ja viimeisimpänä Salora, muttei koskaan Philipsiä.Kyllähän philips on aina valmistanut hyviä telkkareita ja kuulunut ns. isoihin tv valmistajiin varsinkin kuvaputkkiaikaan oli edistyksellistä tekniikkaa 100hz päivitystaajuudet jne. Oli kuvaputkia valmistavia tehtaita jne. Ennemmin 80 ja 90 luvuilla törmäsi philipsin telkkariin kuin Sonyn Tv:hen
Arvon muuten täysin samojen laitteiden välillä. Sampassa omat plussanssa ja Sonyssa omansaHirvittävä TV kuume olisi ja tässä nyt katsellut lähinnä täälläkin paljon mainittuja Samsungin 65" Q80T sekä Sonyn 65" XH90. Tulee katsottua paljon leffoja, jalkapalloa ja pelattua myös. 4k lättyjäkin on tullut osteltua jo valmiiksi jos sen PS5:den joskus saa.
Itse en näistä niin hirveästi tiedä, toki jonkin verran nyt tullut luettua, niin kumpihan näistä olisi järkevämpi ostos vai onko muitakin vaihtoehtoja samaan hintaluokkaan? Samppa ei ilmeisesti tue Dolby Visionia, mutta ei myöskään PS5(?). Hinnat näillä 2020 malleilla tuskin juuri nykyisestä enään laskee.
Ymmärtääkseni Philips teki ensimmäisen tv:n 1950-luvulla eli samoihin aikoihin Sonyn kanssa.
No ottamatta kantaa siihen onko kyseessä vain fani vai yksityisyrittäjä, saa siitä ainakin sen että on aktiivinen keskustelija joka muistaa kyseisen valmistajan mallien erot ja hintahistorian, sekä osaa osoittaa hyviin diileihin niitä koskien. Itse opettelin jossain vaiheessa kaikkien OLED-töllöjen erot ja osasin niistä kertoa / suositella, mutta ei se minusta LG:n maahantuojaa tee...Sen verran jatkan vielä metakeskustelua, että tämä foorumi olisi kohtalaisen synkkä, jos jokaisessa tekniikkaa sivuavassa ketjussa olisi jonkun maahantuojan edustaja tyrkyttämässä edustamiaan tuotteita. Ylläpidon into vaimentaa yhden epelin kritisoimista tuntuu erikoiselta; mitä foorumi saa siitä, että "Yleinen TV:n hankinta- ja säätöketju" toimii muun ohella Philipsin suoramyyntikanavana?
Minulla muuten on edelleenkin ihan toimiva Salora kuvaputki-TV vuodelta 1996-97. Se on kuitenkin käsitykseni mukaan Hilppasen valmistama tai suunnittelema, en muista enää tarkalleen miten se meni. Juttelin kerran jopa suomalaisen insinöörin kanssa joka oli ollut suunnittelemassa kyseistä vehjettä aikanaan.Philips oli jo markkinoilla ennen Soneja ja kilpaili kotoisten Asojen, Finluxien ja Saloroiden kanssa. Philipsien televisiot jatkavat perinteistä kiinnipitäen voittokulkuaan myös nykyään ja olen ilolla merkille pannut, että soihdunkantajat jatkavat kunniakkaan merkin esilletuontia nykymaailman pyörteissä. Kaverin perheen Telefunkenia kadehdin enemmän, jouduimme tyytymään kotimaan merkkien pyhään kolminaisuuteen: Asa, Finlux ja viimeisimpänä Salora, muttei koskaan Philipsiä.
Tätä olen itsekin ihmetellyt. Meillä täällä kaikilla lienee perimmäinen tarkoitus jakaa omaa tietoutta ja kokemuksia eri televisioiden käytöstä. Kuitenkin täällä on vain yhden merkin fanaattinen edustaja paikalla, joka runkuttaa tuota raportointinappulaa jatkuvasti edustamaansa televisiomerkkiä kritisoivista viesteistä, joista ei pidä. Tästä olen saanut itsekin osani.Sen verran jatkan vielä metakeskustelua, että tämä foorumi olisi kohtalaisen synkkä, jos jokaisessa tekniikkaa sivuavassa ketjussa olisi jonkun maahantuojan edustaja tyrkyttämässä edustamiaan tuotteita. Ylläpidon into vaimentaa yhden epelin kritisoimista tuntuu erikoiselta; mitä foorumi saa siitä, että "Yleinen TV:n hankinta- ja säätöketju" toimii muun ohella Philipsin suoramyyntikanavana?
Hyvähän se välillä on menneitä muistella kun yleisestihän silloin oli kaikki paremmin. Paitsi televisioiden kuva.
Kumpi sopisi paremmin omaan käyttöön, ennen kaikkea onko Q90T oikeasti parisen sadan parempi sijoitus?
Sony XH9505 (1299€) vs Samsung Q90T 65" (1499€)
Mitkä näissä ovat oikein merkittävimmät erot?
- HDMI 2.1 ei tarpeellinen koska en pelaile
- Televisio tulisi urheilun, elokuvien ja perus normaalien kanavien katselemiseen. (Netflix, Viaplay, HBO suuressa käytössä)
Moi. Mulla on philips android tv niin kuinka pystyn lukitsemaan sovelluksia? että poika ei pysty katsomaan ihan mitä sattuu. Joku sovelluslukitus asetuksissa on mutta en saa sillä lukittua esim. Youtubea
Kiitos! En kyllä ymmärrä kuinka en tuota osannut ilman ohjeita tehdä.Pitänee tehdä ”restricted profile” tms:
Block people from using specific apps or games - Android TV Help
You can prevent people from using specific apps or games on your Android TV by setting up a restricted profile. If you’re using a restricted profile, you cannot: Access or make purchases in the Gsupport.google.com
Avoimen anonyymin nettikeskustelun perusteisiin kuuluu, että mukana on monenlaisia henkilöitä eri mielipitein, keskustelutaidoin ja aktiivisuudella varustettuna. Ylläpidon tarkoituksena ei ole rajoittaa mielipiteiden ilmaisua, kunhan ne pysyvät foorumin sääntöjen ja lain puitteissa. Televisiomerkkiä kritisoivia viestejä ei ole tietääkseni raportoitu eikä moderoitu - raportit tästä ketjusta ovat liittyneet sääntöjen vastaisiin henkilökohtaisuuksiin ja ovat useimmiten olleet aiheellisia. Jos jollakulla on todisteita kaupallisesta vaikuttamisesta jossain ketjussa, todisteet voi raportoida ylläpidolle. Fanaattinen kannattaminen ei ole kiellettyä, kunhan sen tekee sääntöjen puitteissa. Henkilökohtaisuudet ja toisista käyttäjistä keskustelu on foorumilla kielletty.Tätä olen itsekin ihmetellyt. Meillä täällä kaikilla lienee perimmäinen tarkoitus jakaa omaa tietoutta ja kokemuksia eri televisioiden käytöstä. Kuitenkin täällä on vain yhden merkin fanaattinen edustaja paikalla, joka runkuttaa tuota raportointinappulaa jatkuvasti edustamaansa televisiomerkkiä kritisoivista viesteistä, joista ei pidä. Tästä olen saanut itsekin osani.
Tämä taitaa olla tämän koko alustan aktiivisimpia keskusteluketjuja ja ymmärrän 130%:sti, että ylläpidon on täysin mahdoton pysyä kyydissä nähdäkseen keskustelun etenemisen kokonaisuutta, joten tyytyy sitten ilmeisesti vaan antamaan huomautuksia mistä ikinä offtopikoinniksi laskettavista viesteistä, joita tämä yhden televisiomerkin edustajan raportointi koskee.
Tämä on aika surullista, koska koen, että tässä keskusteluketjussa on muuten todella hyvä auttamisen ja tiedon jakamisen henki televisioista teknisesti kiinnostuneiden prosumereiden välillä ja henkilökohtaisuudet ovat pysyneet minimissä. Tällainen jatkuva turhasta raportointi sitten luonnollisesti vähentää hyvää henkeä ja lisää eripuraa ja vastakkainasettelua. Sitä en toivoisi tänne ylivoimaisesti internetin parhaaseen suomenkieliseen töllöfoorumiin enää yhtään enempää.
IMHO tästä aiheesta pitäisi todellakin vähän keskustella enemmän.
Esim. appsien suhteen on mielestäni täysin käsittämätöntä että esim. LG:n WebOs:n tapauksessa myTuner- nettiradiota ei pysty pyörittämään nettiselaimen kanssa taustalla.
Tai että EPG ja menuvalikot lagaavat enemmän kuin 15 vuotta vanhalla hikiboksilla.
Tai että suoratoistopalvelun leffan kuvaa ei pysty kelaamaan edes 2x nopeudella niin maan perkkeleest ja tasaseen vaan ainoastaan monen selunnin hypyin. Ei ole todellista.
Mikä olis hyvä testi video TV:lle? Sellanen tunne et jotain vikaa on ruudussa.
Jos jollakulla on todisteita kaupallisesta vaikuttamisesta jossain ketjussa, todisteet voi raportoida ylläpidolle.
Kaikkea mahdollistaSe riippuu, mitä haluat testata.
Värejä, kontrastia, taustavalon toimintaa, liiketoistoa...?
Sulla oli siinä edellisessä kuvassa niin paljon heijastuksia ja muuta että kokeile ottaa kuva siitä ruudusta ilman niitä. Saa paremmin selvää jos joku mättää. Youtube on täynnä hyvää testimatskua.Kaikkea mahdollista
Minkälainen kuva laitetaan tulee? Kattellu niitä YouTube matskuja mut paha sanoa mitään kun ei tiedä mitä sieltä hakea.Sulla oli siinä edellisessä kuvassa niin paljon heijastuksia ja muuta että kokeile ottaa kuva siitä ruudusta ilman niitä. Saa paremmin selvää jos joku mättää. Youtube on täynnä hyvää testimatskua.
No se kuva vaikka sen mukaan missä näkyisi parhaiten se epäilemäsi paneelivika. Joku hdr demo tai vastaava hakuun niin pitäisi jotain ainakin löytyä. Kun en siitä edellisestä kuvasta oikein selvää saanut mikä siinä oli vialla.Minkälainen kuva laitetaan tulee? Kattellu niitä YouTube matskuja mut paha sanoa mitään kun ei tiedä mitä sieltä hakea.
Niin mikäs tossa nyt tarkalleen ottaen on pielessä? Ei nuo kuvat vieläkään kerro mulle oikein mitään.
Netflixi puolella se lähinnä onkin kun tässä noita videoita selaillut. Taidanpa vaan olla vainoharhainen?Niin mikäs tossa nyt tarkalleen ottaen on pielessä? Ei nuo kuvat vieläkään kerro mulle oikein mitään.
Netflixi puolella se lähinnä onkin kun tässä noita videoita selaillut. Taidanpa vaan olla vainoharhainen?
Noh, tommosiahan ne vähän tuppaa perus ips-televisiot olemaan. Toki ei varmaan tuolta näytä silmillä katsottuna? Siis eikö tuossa ole aika vahva ylivalotus kamerassa?Mitä mieltä arvostelijat on näin kovasta valovuodosta?
Uusi Sony KD65XH8096
Mulla on vastaava LG:ssä. Ei haittaa yhtään talouden normaalikäytössä, eli urhelua striimeinä ja uutiset&sää. Leffäkäyttöön olisin hankkinut eri laitteen, ehkä tuon kohtaloa olisi siinä tapauksessa harkittu hiukan uudelleen.Mitä mieltä arvostelijat on näin kovasta valovuodosta?
Kirkkaus varmaan tappiin säädetty vai näyttääkö tuolta vaikka laskisi sitä?
No aika huonohan tuo on. Jälkiviisas on helppo olla mutta samaan rahaan olis saanut va-paneelisiakin, tai pari sataa lisää laittamalla olisi päässyt faldeihin kiinni. Vähän ylihinnoiteltu tuo sony mielestäni.Ei vaikutusta kirkkauden säädöllä. Ainakaan merkittävää.
No aika huonohan tuo on. Jälkiviisas on helppo olla mutta samaan rahaan olis saanut va-paneelisiakin, tai pari sataa lisää laittamalla olisi päässyt faldeihin kiinni. Vähän ylihinnoiteltu tuo sony mielestäni.
Onko tuosta 120Hz minulle mitään hyötyä kun pääasiallinen käyttö on vain leffojen ja sarjojen katselua?
Mitäs mieltä raati on. Onko kaikki alle 100hz skeidaa? Olin jo lähes bf tarjouksista hakemassa uutta töllöä kun kaveri sanoi ettei sitten missään nimessä alle 100hz paneelilla. Päätin sitten odottaa ja myssytellä vielä hetken hankintaa, kunnes meillä vanha 60" 1080p LG plasmatelkkari aloitti varoittelemaan menemällä välillä ruutu mustaksi niin että ääni vain kuului ja pari päivää sitten se kirjaimellisesti pamahti lopullisesti. Kuului pam ja enään ei sano mitään. Töpseli irti ettei syty palamaan ja uutta katselemaan.
Budjetti on 999€ max. Mielellään vähän isompi kuin nykyinen ja 4k.
Itse tykkään tuosta Philipsin ambilightisa mitä kavereilla katsellut ja myös sisäänrakennettu chromecast olisi plussaa (ei mikään korvaava vaan nimenomaan chromecast että Quest2 voisi suoraan lähettää töllöön)
Vaihtoehtoina olen katsellut Philipsin:
![]()
Philips 70"e; PUS9005 4K UHD Smart TV 70PUS9005 - Televisiot
70"e; Philips PUS9005 4K UHD -älytelevisio vetää sinut toiminnan keskelle kuvalla, joka tuntuu hyppäävän ulos ruudulta. Televisio on varustettu Dolby Atmos ja Dolby Vision -teknologioilla, HDR-tekniikalla sekä Android TV -käyttöjärjestelmällä.www.gigantti.fi
Tuossa olisi Ambilight, sisäänrakennettu Chromecast ja iso ruutu mistä tykkäisin, mutta "vain" 50Hz paneeli
Toinen vaihtoehto olisi Samsungin:
TV - Laaja valikoima televisioita kaikissa hintaluokissa - Gigantti
Giganttinen valikoima parhaita televisioita parhaimmilla hinnoilla! Oli toiveissasi millainen TV hyvänsä, meiltä löydät takuulla sinulle sopivimman mallin.www.gigantti.fi
Tuossa olisi 120Hz paneeli, muttei Chromecastia eikä ambilightia.
Minulla ei ole ps5 eikä xbox eikä ole tulossa, eikä varmasti pitkään aikaan tietokonetta jota käyttäisin telkun kanssa mikä kykenisi puskemaan 4k:ta yli 100fps ulos. Onko tuosta 120Hz minulle mitään hyötyä kun pääasiallinen käyttö on vain leffojen ja sarjojen katselua?
Kyllä muuten on hyötyä. Saat motion asetuksilla paljon sulavampaa kuvaa, esm neflixsistä, Yle Areenasta jne. Suurin osa kansasta noita true motion asetuksia käyttää sopivasti maustettuna sulavampaa liikkeeseen ja philips ei 60hz paneelillaan siihen kunnolla pysty vs 120hz koneet. Tiedän että täällä on se tietty fanikunta jottei mitään tarvii liike parannuksia päälle, ei ole ns Alkuperäinen liike. mutta en ainakaan minä kato sitä kauheeta väpätystä ja nykimistä.Ei ole. Suuremman vaikutuksen tekee isompi koko ja Ambilight.
Kyllä muuten on hyötyä. Saat motion asetuksilla paljon sulavampaa kuvaa, esm neflixsistä, Yle Areenasta jne. Suurin osa kansasta noita true motion asetuksia käyttää sopivasti maustettuna sulavampaa liikkeeseen ja philips ei 60hz paneelillaan siihen kunnolla pysty vs 120hz koneet. Tiedän että täällä on se tietty fanikunta jottei mitään tarvii liike parannuksia päälle, ei ole ns Alkuperäinen liike. mutta en ainakaan minä kato sitä kauheeta väpätystä ja nykimistä.
Hyi Soap Opera Efektille!
Lähtökohtaisesti ”väpätys” näkyy matalilla fps:illä kuten 24fps (elokuvat) ja 30fps (YLE Areena, Viaplay jne) ja niissä tuo Philipsin 50/60hz paneeli + Natural Motion osaa interpoloinnin. Jos sitä haluaa käyttää... Joo ei osaa 50/60fps matskulla, mutta niillä kuvan judderia vähemmän onkin.