Mä kerkesin jo netistä laittaa tilaukseen tuon Philipsin 70pus9005 kun tuota 70" ei ollut hyllyssä, sitten ajelin Giganttiin ja tuijottelin hävyttömän kauan molempia ruutuja

(eri kokoisia kuin oston kohteena olevat mutta samat paneelit). Ratkaisevaksi tekijäksi muodostui Samsungin omaan silmään hieman parempi katselukulma, kun meillä töllöä katsotaan tässä keittiö / olohuoneessa lähes 45° kulmassa toisinaan.
Molemmissa on kyllä erittäin hyvä kuva ja myös Philipsin liiketoisto oli aivan mainio. Ehkä aavistuksen mustemmat mustat Samsungissa, mutta eihän tuo Qled silti mikään Oled ole.
Peruin sitten tilauksen ja otin tuon Samsungin. Välittömästi kun myyjä sai tilauksen peruttua, alkoi taas kaduttaa ja teki mieli ottaa se Philips
Pointti on siis se, että molemmat ovat varmasti hyviä televisioita ja omien mieltymysten mukaan niissä on molemmissa puolensa.
Kun sain Töllön tulille, testailin ja lopulta naputtelin noi liikeparannukset pois päältä ja nopsaan kattelin kuva-asetuksia omaan silmään sopivaksi, niin hyvältähän tämä näyttää.
Tosiaan 5 lisätuumasta ei olisi meillä haittaa (katseluetäisyys n. 4,2m) ja itse tykkäisin varmaan siitä Ambilightistakin, mutta luulen että ihan sama kumman valitsin olisin kuitenkin miettinyt olisiko se toinen kuitenkin ollut parempi
Questin saan jatkossakin striimattua tietokoneen kautta ruudulle, niin se nyt ei mikään game changer ollut. En toki ole testannut, että saattaisiko se toimia tuossakin.