Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
Linkkiä?Veikon koneessa 83 tuuman LG G5 tippunut 4224€ hintaan. Alkuperäinen 6499€. Tilasin, voip olla että olin hätäinen mutta ei pidä katsella hintoja tämän jälkeen niin ei harmita.
Linkkiä?
Pikatarjous ollut, mulla ainakin näyttää 6499€Veikon koneessa 83 tuuman LG G5 tippunut 4224€ hintaan. Alkuperäinen 6499€. Tilasin, voip olla että olin hätäinen mutta ei pidä katsella hintoja tämän jälkeen niin ei harmita.
Tuo hinta on yrityksille. Dustin myy nykyään vain yrityksille.Joo, nyt näyttää hinta palaneen normaaliksi. Saa nähdä toteutuuko kaupat. En tiedä tuliko liian aikaisin heidän black friday tarjous ja ottivat pois? Luulenpa että tuo neljän tonnin hinta tulee lähiaikoina muihinkin verkkokauppoihin. Ainakin dustin myy suurin piirtein samaan hintaan mutta taitaa olla vain yritysasiakkaille. Tosin tätä kirjoittaessa vain yksi jäljellä.
Bigboxilla LG 83G51 3699,-Joo, nyt näyttää hinta palaneen normaaliksi. Saa nähdä toteutuuko kaupat. En tiedä tuliko liian aikaisin heidän black friday tarjous ja ottivat pois? Luulenpa että tuo neljän tonnin hinta tulee lähiaikoina muihinkin verkkokauppoihin. Ainakin dustin myy suurin piirtein samaan hintaan mutta taitaa olla vain yritysasiakkaille. Tosin tätä kirjoittaessa vain yksi jäljellä.
Minuakin tuo malli kiinnostaa. Ei tarttis valita Dolby Visionin ja HDR10+:n väliltä ja miettiä riittääkö valovoima hankalissa olosuhteissa. Myös Android käyttiksessä on puolensa ja kaukosäädin näyttää TCL:ssä hyvältä.Tein silleen hassusti että tilasin Tcl 85" C8K
Tämä. Ei huvita ostaa Kiinalaista. Itse olen kiinnostunut Panasoniceista...Minuakin tuo malli kiinnostaa. Ei tarttis valita Dolby Visionin ja HDR10+:n väliltä ja miettiä riittääkö valovoima hankalissa olosuhteissa. Myös Android käyttiksessä on puolensa ja kaukosäädin näyttää TCL:ssä hyvältä.
Mutta periaatteet jarruttaa, kun ei huvita ostaa kiinalaista. Täytynee maksaa preemiota, että saa Sonyn tai LG:n (pienemmässä koossa)
Tein silleen hassusti että tilasin Tcl 85" C8K
StoptheFOMO vertailujen mukaan pitäs kai olla lähes bravia 9 tasoa suurimmassa osassa matskua.
Samsung S90F 55" irtoaa verkkiksestä tällä hetkellä 999€.Se olisi television osto edessä. Onko suosituksia LG/Samsung töllöistä alle 1000€ hintaan?
Samsung S90F 55" irtoaa verkkiksestä tällä hetkellä 999€.
![]()
Samsung 55" S90F – 4K OLED TV 1 499,00
Samsung S90F on OLED-televisio, joka tarjoaa upeaa kirkkautta ja äärimmäisen syviä mustia itsevalaisevan OLED-paneelin ansiosta. Koe eloisa HDR-kuva, joka herättää elokuvat, pelit ja suoratoistopalvelut eloon uudella tavallawww.verkkokauppa.com
Sama kuin viime vuonna, eli vain 65" on QD:Eikö tämä koko ole vielä QD-Oled paneelilla? Tuohon hintaan aivan no brainer ostos jos tosiaan tuolla paneelilla on.
Kuvanlaatu tuossa 600 euron hintaluokassa välttää mainiosti peruskäyttöön. Kannattaa ostaa televisiomalli, jossa on selkeä kaukosäädin ja kohtuuhyvä äänentoisto. Mielestäni budjettia ei ole syytä nostaa tonniin, jos rahalle on muutakin käyttöä.Kannattaako eläkeläisen äitini ostaa 600€ 65"/55" QNED, QLED tai vastaava televisio IPS-paneelilla, vaiko odottaa ja ostaa kalliimpi malli myöhemmin jossa olisi VA-paneeli (800-1000€). Hän ei tiedä televisioista mitään ja tuskin osaa arvostaa katselukulmia, tai mustia. Hän ei katso juurikaan elokuvia vaan kotimaisia ja ulkomaisia rikos, reality ja viihde ohjelmia, eli Ruutu, Katsomo, Netflix ym. OLEDiä ei tule koska töllön pitää kestää 10 vuotta raskasta eläkeläiskäyttöä himmentymättä.
Mun vanhemmilla on erittäin raskaassa eläkeläiskäytössä (Kannattaako eläkeläisen äitini ostaa 600€ 65"/55" QNED, QLED tai vastaava televisio IPS-paneelilla, vaiko odottaa ja ostaa kalliimpi malli myöhemmin jossa olisi VA-paneeli (800-1000€). Hän ei tiedä televisioista mitään ja tuskin osaa arvostaa katselukulmia, tai mustia. Hän ei katso juurikaan elokuvia vaan kotimaisia ja ulkomaisia rikos, reality ja viihde ohjelmia, eli Ruutu, Katsomo, Netflix ym. OLEDiä ei tule koska töllön pitää kestää 10 vuotta raskasta eläkeläiskäyttöä himmentymättä.
Ruotsista näytti tämä Veikon Koneen LG G5 83" lähteneen lopulta eilen liikkeelle. Eli tuo hinta piti, ehdin jo epäillä tuleeko ollenkaan.Veikon koneessa 83 tuuman LG G5 tippunut 4224€ hintaan. Alkuperäinen 6499€. Tilasin, voip olla että olin hätäinen mutta ei pidä katsella hintoja tämän jälkeen niin ei harmita.
Ruotsista näytti tämä Veikon Koneen LG G5 83" lähteneen lopulta eilen liikkeelle. Eli tuo hinta piti, ehdin jo epäillä tuleeko ollenkaan.
Mulla oli samainen XF9005 ja oli kyllä erinomainen töllö, pientä cloudingia oli mutta kuvahan oli erinomainen ja liiketoisto pesi kyllä 6-0 esim LG;n C1 OLEDin.Mun vanhemmilla on erittäin raskaassa eläkeläiskäytössä () Sonyn XF9005 2019 lähtien ja kovasti ovat diganneet. Tuli vielä tänä vuonna uus Androidikin eli Sonylla päivitykset kyllä todella pitkään... Toihan tekee paskasta SDR-matskustakin timangia kuten vanhoista aataminaikaisista sarjoista ja leffoistakin, esim. oma Sampan S90D kalpenee kovasti. Hyvähän se on olla hyvä kuva vanhuksille, niin mustavalkoleffat keskipäivällä soljuu.
Kiitokset, toivottavasti tulee ehjänä perille. Vanha 100 tuuman valkokangas ja HD projektori saa väistyä tämän tieltä.83 tuumainen G5 Oled. Tuollaisesta kun pääsisi katsomaan elokuvia ja sarjoja. Kade. Onnea sinne!
Kyllä semmoinen jo muutama päivä sitten tuli omaan Samsung s90d malliin.Onkos kellään vielä 2111-päivitystä tyrkyllä S90D? Mulla ei ainakaan näyttänyt, että olis saatavilla mut jotkut Euroopassa kyl jo saaneet.
Itsellä tässä ollut telkkari haussa aikalailla samoilla kriteereillä, haluaisin google TV:llä varustetun.Hitto, taas samaa jahkailua kuin viime vuonna, ja sitä edellisenä vuonna jne jne...
Kyllä pitäis uus telkkari saada, oled vai mini led
Katseluetäisyys noin 2.3 m, ehkä voi venyttää 2.5 metriin, riippuen jalustan mallista.
Yleen katsotaan hämärässä, ja illalla/yöllä pimeässä, ja lähteenä iptv...
Google tv kiinnostaa eniten, joten silloin vaihtoehtona on Sony tai TCL, pilipsiä en pidä vaihtoehtona, eikä mitkään discovalot kiinnosta. Ja käyttöjärjestelmien takia lg ja samsungi ei ole vaihtoehto, koska niistä puuttuu google tv.
Sony tietenkin oledina ois aika jees, mutta hinta on kova, taas TCL ois halvempi, mutta miniled.
Koko tulisi olemaan 65" , koska nykyinen on 50" vuoden 2020 halpis samsung , ja en koe että sijoitus 55" olisi muulla tavoin järkevää kuin että se olisi halvempi kuin 65".
Tottakai haluaisin että värit on hienot, ja musta mustaa, niin kuin oledissa, mutta...
TCL C8K 65" on saanut hyvät arvostelut, TCL C8K / QM8K (65C8K) review
Muistelisin että viime vuonna oli joku TCL:n malli, jossa hintalaatu suhde oli kohdallaan.
Mutta onko tässä C8K:ssa oikeasti värit ja kuva niin hyvät ettei tarvitse pettyä. Tietenkään ei voi olla oled tasoa, mutta harmittaisi maksaa 1400€
telkkarista mitä vaan on ylistetty, mutta onkin pettymys jonka joutuisi palauttamaan.
Täältä löytyy compare tool kyseisille malleille:Itsellä tässä ollut telkkari haussa aikalailla samoilla kriteereillä, haluaisin google TV:llä varustetun.
Onkos tämä MQLED80K nyt sitten eri malli kun tuo C8K ja QM8K? Mitähän mallia tämä vastaa? Ihan hiton sekavia nämä mallinimet..
Osui itsellä tuo silmään kun olisi huomisesta alkaen tarjouksessa 849€..![]()
TCL 65" MQLED80K 4K MINI-LED TV (2025)
TCL MQLED80K-sarja yhdistää QD-Mini LED-, QLED- ja 4K HDR Premium 2000 -tekniikat sekä 144Hz Motion Clarity Pron tarjoten voimakkaita, tarkkoja kontrasteja sekä terävän ja värikylläisen HDR-kuvanlaadun.www.gigantti.fi
Olikko päivittäny HGiG:n rikki aiemmin eli 1301->2106 tai jotain? Mulla toi 1301 ja ei löydä mitään päivityksiä. Särkyks mikään 2111:llä pahasti? Sulla varmaan 55"? Kun jossain Redditissä eivät ole 65":een vielä saaneet ja 55" rollailee Euroopassakin updateja.Kyllä semmoinen jo muutama päivä sitten tuli omaan Samsung s90d malliin.
Oli 1301 alla ja 65" tuumainen. En ole mitään huomannut, että olisi jotain rikki. Olen kyllä aika puusilmä tuollaisia huomaamaan. Ainoastaan valikoiden muuttunut olemus aiheuttanut hämmennystä.Olikko päivittäny HGiG:n rikki aiemmin eli 1301->2106 tai jotain? Mulla toi 1301 ja ei löydä mitään päivityksiä. Särkyks mikään 2111:llä pahasti? Sulla varmaan 55"? Kun jossain Redditissä eivät ole 65":een vielä saaneet ja 55" rollailee Euroopassakin updateja.
Pari postausta aiemmin linkkasin tuon flatpanelsin sivun TCL 2025 TV line-up (with TV compare tool)Hulluksi, siis kerta kaikkian minä tulen hulluksi näiden telkkareiden kanssa
![]()
TCL 65" C8K 4K MINI-LED TV (2025)
TCL C8K-sarja yhdistää ZeroBorder*-muotoilun, QD-Mini LED-, QLED- ja 4K HDR Premium 5000** -teknologiat sekä CrystGlow WHVA-paneelin ja 144Hz Motion Clarity Pron tarjoten voimakkaita, tarkkoja kontrasteja, alhaisemman heijastavuuden, terävän ja värikylläwww.gigantti.fi
![]()
TCL 65" MQLED85K 4K MINI-LED TV (2025)
TCL MQLED85K -sarjassa yhdistyvät QD-Mini LED, QLED, 4K HDR Premium 3000*, 144 Hz Motion Clarity Pro -tekniikka, joka takaa tehokkaan tarkat kontrastit, terävän ja värikkään HDR-kuvanlaadun.www.gigantti.fi
Ei hitto. Ylempi saanu 7.8 pistettä ja on kalliimpi, ja alempi saanu 8.2 pistettä ja on halvempi
Mitähän muuta eroa näissä on![]()
Tuosta voit katsoa suoraan mallit rinnakain miten eroavat.Hulluksi, siis kerta kaikkian minä tulen hulluksi näiden telkkareiden kanssa
![]()
TCL C8K-sarja yhdistää ZeroBorder*-muotoilun, QD-Mini LED-, QLED- ja 4K HDR Premium 5000** -teknologiat sekä CrystGlow WHVA-paneelin ja 144Hz Motion Clarity Pron tarjoten voimakkaita, tarkkoja kontrasteja, alhaisemman heijastavuuden, terävän ja värikylläwww.gigantti.fi
![]()
TCL MQLED85K -sarjassa yhdistyvät QD-Mini LED, QLED, 4K HDR Premium 3000*, 144 Hz Motion Clarity Pro -tekniikka, joka takaa tehokkaan tarkat kontrastit, terävän ja värikkään HDR-kuvanlaadun.www.gigantti.fi
Ei hitto. Ylempi saanu 7.8 pistettä ja on kalliimpi, ja alempi saanu 8.2 pistettä ja on halvempi
Millainen on tahti valikoiden latautumisessa-> asetukset -> kuva asetukset -> jne?Nyt ois 2111 S90D:ssä.
En huomaa eroa. Itse poistin heti alussa tv:n asennuksen jälkeen varmaan puolet apeista joten ihan hyvin on toiminut. Se 6500 on asennuksen päätteeksi 2111.Millainen on tahti valikoiden latautumisessa-> asetukset -> kuva asetukset -> jne?
Itse en uskalla päivittää S90D:tä kun S95F:ssä tuo toiminta on aika surkeaa..
(edit: Kun vilkaisin niin s90d:lle tarjoaa v. 6500 päivitystä.. lienee oikeasti tuo 2111?)
S95D ensituntuma olisi, että toimii jopa smoothimmin kuin vanhalla 1301 firmiksellä tai about samalla lailla.Millainen on tahti valikoiden latautumisessa-> asetukset -> kuva asetukset -> jne?
Itse en uskalla päivittää S90D:tä kun S95F:ssä tuo toiminta on aika surkeaa..
(edit: Kun vilkaisin niin s90d:lle tarjoaa v. 6500 päivitystä.. lienee oikeasti tuo 2111?
verkkokauppa.com malli..)
Hulluksi, siis kerta kaikkian minä tulen hulluksi näiden telkkareiden kanssa
![]()
![]()
Vertailussa ikivanha MU6000, S90D, S95FS95D ensituntuma olisi, että toimii jopa smoothimmin kuin vanhalla 1301 firmiksellä tai about samalla lailla.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.