Eipä tuo stereovahvistin ainakaan toimi koska ei ole hdmi kiinni vaan optisella.Joo perusjutut onnistuu. Volumet.. Mykistys.. Virta jne..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eipä tuo stereovahvistin ainakaan toimi koska ei ole hdmi kiinni vaan optisella.Joo perusjutut onnistuu. Volumet.. Mykistys.. Virta jne..
Tämä auttoi, kiitos@Hjug0 Kuvasi perusteella näyttäisi vahvasti tuollaiselta hehkulta mitä voi tulla jos on erittäin kirkas alue mustalla taustalla. Netflix streami on varmaan hdr:ää joten telkkari koittaa vielä pumpata kirkkautta ylös.
Koita säättää local dimming asetusta pienemmälle/pois päältä telkkarista tai hdr -asetus pois Netflix asetuksista. Onko vaikutusta?
Tässä tuota avattu vähän enemmän Sony X900H (XH90) review
Jos siis kyse on tuosta niin kyseessä on ns. ominaisuus.
Minä sain yamahan 2 kanava vahvistimen toimimaan optinen /analog DA rca muunnin palikalla kytkennällä myös volumet. Pitää vaan etsiä samsungin valikosta se paritettva laite ja merkki ja kokeilla eri vaihtoehtoja..Eipä tuo stereovahvistin ainakaan toimi koska ei ole hdmi kiinni vaan optisella.
En kyllä ymmärrä kuinka helpompaa on vaihtaa kun one Remote lla. Siitä vaan nykii kielekettä ylös tai alaspäin.
Samalla samsungin kakella voi ohjata muitakin laitteita jos on hdmi lla tai optisella kiinni. Tv.n valikosta löytyy tunnistaminen muille laitteille .
Tuosta en ole ihan varma, eikä nyt pääse kokeilemaan mutta luin jostain samsungin ohjeesta että laite voi ohjata esm joissain laitteessa optisen kautta esm volumea..Eihän tuossa tuolla optisella ole mitään osaa asiassa vaan kaukosäädin toimii kuin yleiskaukosäädin eli lähettää ne komennot suoraan sinne toiselle laitteelle eikä telkkarin kautta. Kokeile vaikka irroittaa optinen kaapeli niin silti toisen laitteen ohjaus onnistuu. Optisen kaapelin läpi ei kulje mitään komentoja toisille laitteille.
No tiedän et muovisessa tuntuma on epämääräinen kanavan vaihto mut metallisessa ihan toista maata ja täsmällinen. Molemmat kaket itellä..
Ei ole kaareva.. Mut tuolla ei oo ainakaan mitään merkitystä itselle..Onko metallinenkin muotoiltu käteen sopivan kaarevaksi?
Onko metallinenkin muotoiltu käteen sopivan kaarevaksi?
Optinen on vain yhteen suuntaan kulkeva signaali.Tuosta en ole ihan varma, eikä nyt pääse kokeilemaan mutta luin jostain samsungin ohjeesta että laite voi ohjata esm joissain laitteessa optisen kautta esm volumea..
Samsungin Q70T saapui tänään postissa ja heti piti testailla.
Onko tälläinen valovuodon määrä normaalia?
Kuva tietysti hieman valehtelee tuota kirkkautta, mutta nuo valoisammat kohdat näkyvät selkeästi.
![]()
Saitko tähän Samsungin tuesta vastauksia? Onko vika joka korjataan vai ominaisuus?kiitos kommenteista. Pitänee katsoa mitä Sampan tuki vastaa asiaan.
Helpommalla pääset kun palautat.Saitko tähän Samsungin tuesta vastauksia? Onko vika joka korjataan vai ominaisuus?
Omalla kohdalla Q80T:ssä ilmestynyt pari tummaa aluetta (ensimmäisestä en ole varma oliko heti paketista avatessa, toinen tuli esiin nyt n. kk käytön jälkeen). Tummat alueet (n. 5cm x 5cm) näkyvät ainoastaan kirkkaassa näytössä, esim. jääkiekkoa katsellessa, valkea jää taustalla. Samsungin tuki teki etänä tehdasasetusten palatuksen (josko olisi ollut jotenkin ohjelmallinen ongelma), mutta ei auttanut. Nyt sitten pohdinnassa, että lähtisinkö selvittämään huoltoa vai kiikuttaisinko koko laitteen Giganttiin takaisin, kun vielä on pari päivää 50pv tyytyväisyystakuuta jäljellä.
Ei ihan joulun jälkeisiin välipäivinä tippunut, mutta hyvin veikattu MikaelNyt ois verkkiksessä 1499,90 rajattu erä 65" Q90T.
Pikkusen tässä Q90T on häiritteny dimming zonejen vähäidempi määrä siihen aiempaan 90R verrattuna, vaikka algoritmiä paranneltu ym. Myös Dolby Visionin puute ja softabugit uusien konsolien kanssa on alkanu löysyttään ostohousuja, että tippuu kohta jalasta pois..
![]()
Samsung QE65Q90TAT 65" 4K Ultra HD LED-televisio 1 299,90
QLED Smart-televisio jonka Full Array Local Dimming -tekniikka mahdollistaa upean kontrastin ja kuvanlaadun. Quantum Processor 4K on tehokas kuvaprosessori ja Ambient Mode+ luo TV:lle useita muitakin käyttökohteita kuin TV:n katselu.www.verkkokauppa.com
Mitä porukkaa tuumaa näistä Miniledeistä?
Ainaki LG ja Samsung julkaisevat uudet Mini-LED TVt, jossa hyödyntävät vanhaa tekniikkaa ja uudet miniledit taustavalona. Näissä olis ainaki LG:lla 86" mallissa dimming zoneja 2500 kpl..
Mallit julkaistaan CES2021 messuilla 11. Tammikuuta.
Kiinnostais nähä, että kuinka nämä uudet pärjää vertailussa esim. Q90T/Q95T malleihin nähden.
Ei ole aiempia messuja/tv julkaisuja tullu seurattua, joten miten näitä uusia malleja yleensä tulee myyntiin messujen jälkeen, että koskahan olis tilattavissa Suomessa?
Ainaki Vincentti arvioi, että hinnat asettuis jonnekin alle Oledien, mutta yli NanoCellien, joten olis lähellä varmaan nykyisiä Q90T hintoja.
Onko kellään kokemusta tästä Philipsin PUS8105 televisiosta? En löytänyt netistä mitään arvosteluita. PUS8505 mallista arvosteluita taas on pilvin pimein. Kuinkahan paljon huonompi tämä on? En tee tv:n omalla softalla mitään, koska käytän NVIDIA shieldiä.
Alkoi kiinnostamaan tuo Gigantin alessa oleva Philips PUS9005 70" 799€ hintaan. Hinta oppaan perusteella näyttäisi tosin siltä, että mallia on aiemminkin myyty samaan hintaan eli mikään ainutlaatuinen tuo tarjous ei ole
Jo television ostaneet, kertokaapa kokemuksianne. Erityisesti itseäni kiinnostaisi liiketoisto, miten jääkiekko ja jalkapallo toimivat tässä mallissa?
Kaikki muutkin käyttökokemukset, hyvät ja huonot ovat tervetulleita.
Ite kävin eilen kattomassa gigantissa tuosta 58" mallia, vaikutti kyllä hyvältä oman vanhemman 55" philipsiin verrattuna, laitoin tänään tilaukseen ja toivottavasti on pätevä TV.Itsellä ollut tuo nyt noin 2kk ja samasta tarjouksesta ostin, ehdottomasti paras ruutu mikä itselläni koskaan ollut, musta on mustaa, kuvassa ei minkäänlaisia valovuotoja/läikkiä, liiketoisto vaikuttaisi olevan ihan ok enkä ainakaan jääkiekossa ole huomannut mitään epämäärästä vaikka on natural motion maksimilla, android toimii myös erittäin paljon nopeammin kun 65PUS7803, ja vihdoin youtube 4k HDR 60FPS toistuu ongelmitta, sekä jos tarvetta niin ilmeisesti kaikki mahdolliset kalibrointi säädöt löytyy valikosta. Ainut miinus tuossa saattaa olla että heijastuksenesto ei ehkä ole paras mahdollinen, mutta en ole vielä auringonvalossa päässyt ikävä kyllä testailemaan.
Itsellä on tuo XG95 ja se on hyvä mutta joitain saattaa haitata että valo vuotaa elokuvissa mustiin palkkeihin jonka takia ne eivät pysy täysin mustina. Jos jotain kirkasta on niiden lähellä ja sitä näkee eniten hämärissä kohtauksissa. En tiedä onko se korjattu uudemmissa Sonyn telkkareissa.Verkkiksellä viime vuoden Sony XG95 55" 749€ ja XH900 899€. Onko noissa muuta eroa kuin HDMI 2.1 puuttuminen XG95 mallista?
Itsellä on tuo XG95 ja se on hyvä mutta joitain saattaa haitata se että valo vuotaa elokuvien mustiin palkkeihin jonka takia ne eivät pysy täysin mustina. Jos jotain kirkasta on niiden lähellä elokuvassa ja se näkyy eniten tummissa kohtauksissa. En ole varma onko se korjattu uudemmissa.
Ei se ole itseäni kauheasti häirinnyt kun en yleensä kiinnitä huomiota mustiin palkkeihin. Olen ollut todella tyytyväinen telkkariiinJoo näin vähän luveskelin. Kuitenkin oli myös juttua, että päivitykset ois tuota parantaneet. Sen kuitenkin näkee sitten itse, että vaivaako, jahka saapuu. Ei ainakaan hinnalla ole pilattu noilla ominaisuuksilla, vaikka koko nyt sinänsä pieni pettymys (ei tosin kyllä mahtuiskaan tällä hetkellä, kun max 65''), nuo lisätuumat tuppaa olemaan aika kalliita. Tulevaisuudessa sitten jotain 85'' tulille.![]()
Ite kävin eilen kattomassa gigantissa tuosta 58" mallia, vaikutti kyllä hyvältä oman vanhemman 55" philipsiin verrattuna, laitoin tänään tilaukseen ja toivottavasti on pätevä TV.sai vielä kohtuu hyvän rahan tuosta vanhasta TVstä myymällä
![]()
Kannattaa käydä kts. kaupassa , itse kävin gigantissa kun hintansa puolesta kiinnosti myös tuo philipsi , mutta jäi kauppaan kun katsoi ja vertasi sonyyn tai samppaan , toki pikkasen kalliimpia mutta myös kuva on sitten parempi
Minäkin kävin kts. gigantissa philipsiä mutta jäi ostamatta vaikka hinta houkutteli , kyllä mielestäni kuvanlaadussa oli eroa pikkasen kalliimpiin laitteisiin eli siihen lopahti kiinnostus mutta näyttää olevan kovat lähtöhinnat nykyisin kaikissa niin hyvä antaa mojovia ale %. , kellä enempi ja kellä vähempi.
Itse oon aina ollut siinä uskossa, että liikkeiden loisteputkivaloissa ei paljon pysty kuvanlaatua seuraamaan ja televisioiden asetukset voivat olla miten vaan ja harvassa edes pyörii tv kuva vaan jokin ajettu ohjelma. Korjatkaa jos olen väärässä, mut myyjänä itse laittaisin kalliimmat mallit houkuttelevamman näköisiksi
Olet ihan oikeassa mutta ei nuo philipsin lcd:t pysty kyllä haastamaan sampan ja sonyn faldeja kuvanlaadussa.Itse oon aina ollut siinä uskossa, että liikkeiden loisteputkivaloissa ei paljon pysty kuvanlaatua seuraamaan ja televisioiden asetukset voivat olla miten vaan ja harvassa edes pyörii tv kuva vaan jokin ajettu ohjelma. Korjatkaa jos olen väärässä, mut myyjänä itse laittaisin kalliimmat mallit houkuttelevamman näköisiksi
Samassa hintaluokassa?Olet ihan oikeassa mutta ei nuo philipsin lcd:t pysty kyllä haastamaan sampan ja sonyn faldeja kuvanlaadussa.
Koska philipsillä ei ole yhtään faldia tuotannossa, niin ei edes samassa hintaluokassa, koska se tarkoittaa että silloin philips on ylihinnoiteltu jos se maksaa saman kuin sampan tai sonyn fald. Jos sitten puhutaan noista perusmalleista ilman faldia niin niissä tuskin isoja eroja on.Samassa hintaluokassa?
Jos sitten puhutaan noista perusmalleista ilman faldia niin niissä tuskin isoja eroja on.
Ja philipsilläkin kaikki 55/65" ips. Kuten sanottu, ei isoja eroja noissa hinnat alken malleissa.Sonyn 8000-sarjan 55/65 on IPS-paneelilla kun taas Philipsin 58/70 on VA. Eli on iso ero. Myös koossa.
Ja philipsilläkin kaikki 55/65" ips. Kuten sanottu, ei isoja eroja noissa hinnat alken malleissa.
Niin tai ottaa sonyn 55" xg95 hintaan 747€ joka onkin sitten ihan eri luokassa noiden kahden mainitsemasi kanssa.Eihän se ero iso ole, mutta jos 55" IPS Sony maksaa 759€
![]()
Sony Bravia KE-55XH8096 (KD-55XH8096) 55" 4K Ultra HD (3840x2160) LCD Android TV halvin hinta | Katso päivän tarjous - Hintaopas.fi
Vertaa hintoja Sony Bravia KE-55XH8096 (KD-55XH8096) 55" 4K Ultra HD (3840x2160) LCD Android TV Televisiot. Parhaat tarjoukset 0 verkkokaupasta. Puolueeton hintavertailu. Lue arvostelu tai jaa kokemuksia. Löydä suosituimmat Sony tuotteet halvemmalla.hintaopas.fi
Ja VA-paneelisen 58" Philipsin saa 529€
![]()
Philips 58PUS8505 58" Smart Android 4K Ultra HD LED -televisio 599,00
Philips The One 58PUS8505 on upealla kuvanlaadulla varustettu Android Smart TV, jossa on kolmipuoleinen Ambilight-valonheijastus. 58-tuumaisessa televisiossa on lisäksi usean HDR-formaatin tuki ja P5 Perfect -kuvajärjestelmäwww.verkkokauppa.com
Niin on siinä se 200€+ hintaero - ja saa vielä halvemmalla VA-paneelin + suuremman television.
Tokihan jos maksaa sen kaksi-kolme kertaa enemmän niin saa FALDin tai jopa OLEDin, joissa on tottakai parempi kuva. Mutta kaikillehan tämä ei ole vaihtoehto.
Niin tai ottaa sonyn 55" xg95 hintaan 747€ joka onkin sitten ihan eri luokassa noiden kahden mainitsemasi kanssa.
No niin saatiinhan se sinulle rakas philipsin oledikin mukaan keskusteluun kun vähän odoteltiin. Tv-maailmassa muuten eletään edelleen vuotta 2020 koska 2021 malleja ei ole vielä esitelty. Tuo oledin mukaan veto lcd-keskusteluun ei muuta sitä tosiasiaa että philips ei tee muuta kuin keskinkertaisia lcd-televisioita. Ehkä se päivä joskus koittaa että sinäkin tunnustat sen.Vanhoja 2019 malleja toki saa halvalla näin 2021 vuonna (jos saa - tuota Sonyä ei enää mistään)
Tässäkin on samanikäistä OLEDia
![]()
Philips 55OLED754 55" Smart 4K Ultra HD OLED -televisio 999,00
Philips 55OLED754 on 55-tuumainen OLED-televisio, joka tuottaa aidot värit, sujuvan liikkeen ja todentuntuisen syvyyden. Ainutlaatuinen Ambilight-valonheijastus viimeistelee viihde-elämyksetwww.verkkokauppa.com
Nimenomaa. Oledeissa pyörii demot HDR yms. Ja halvemmissa jokin urheilu jotta liiketoiston virheet tulee esiin.Itse oon aina ollut siinä uskossa, että liikkeiden loisteputkivaloissa ei paljon pysty kuvanlaatua seuraamaan ja televisioiden asetukset voivat olla miten vaan ja harvassa edes pyörii tv kuva vaan jokin ajettu ohjelma. Korjatkaa jos olen väärässä, mut myyjänä itse laittaisin kalliimmat mallit houkuttelevamman näköisiksi
Tohon Samppaan saa alkuperäisen, perinteisen kaken parilla kympillä ebaystä:
![]()
ORIGINAL SAMSUNG FERNBEDIENUNG BN59-01268D BN5901268D NEU! | eBay.de
FERNBEDIENUNG BN59-01268D. ORIGINAL SAMSUNG FERNBEDIENUNG BN59-01268D. Suchen Sie eine andere Fernbedienung?. Wir haben zu fast jedem Fernseher eine passende Fernbedienung. ORIGINAL SAMSUNG. Selbstabholung ist auch möglich.www.ebay.de
Itse tilasin ja tyytyväinen olen vaikka ei tuokaan mikään kovin hyvä ole.
Toi mun linkkaama on alkuperäinen Samsungin kake, jota on toimitettu joillakin alueilla tuon one remoten kanssa Q80:Iin.
Mitä nyt tullu seurattua niin ainakin Qledeissa USA n markkinoilla tulee one Remote mukana tuo tavallinen tokman kake. Tosin mielenkiintoista se et niissä malleissa Euroopassa missä tuo one Remote on Metallinen tulee esm USA n markkinoilla tuo muovinen one Remote.Toi mun linkkaama on alkuperäinen Samsungin kake, jota on toimitettu joillakin alueilla tuon one remoten kanssa Q80:Iin.
Suomi-versioissa sitä ei kuitenkaan ole.
Toki varmaan tuo Tokmannin kopio varmaan toimittaa asiansa mutta varmaan moni tykkää ihan alkuperäisestä.
Ihmettelin tuota FALD + muita systeemejä ja laitoin pari testi videota pyörimään niin herää kysymys miten tuo on philipsissä tehty? Tää 9005 on ainakin direct led, eikä missään lue et olisi FALD tai edes micro dimmingiä? Silti testi videoissa musta on mustaa ja valkoinen valkoista, ei näy yhtään bloomingia, eikä taustavalokaan pumppaa? @HeEBELI varmaan osaa kertoa missä mennään?
Vanhoja 2019 malleja toki saa halvalla näin 2021 vuonna (jos saa - tuota Sonyä ei enää mistään)
Tässäkin on samanikäistä OLEDia
![]()
Philips 55OLED754 55" Smart 4K Ultra HD OLED -televisio 999,00
Philips 55OLED754 on 55-tuumainen OLED-televisio, joka tuottaa aidot värit, sujuvan liikkeen ja todentuntuisen syvyyden. Ainutlaatuinen Ambilight-valonheijastus viimeistelee viihde-elämyksetwww.verkkokauppa.com