Näyttö
Tottahan tämä WQHD on paljon parempi laadultaan: kirkkaampi, parempi värien toisto ja tokihan lisääntyneen tarkkuuden huomaa myös. Mutta ilman skaalausta ei ainakaan minun silmillä tätä käytetä. Käytän itse 150% skaalausta Windows 10:ssä. Ja tämä skaalauksen tarve onkin ehkä tämän koneen suurin heikkous, vaikka ei se tietenkään itse läppärin vika ole. Kaikki ei vaan yksinkertaisesti skaalaudu nätistä, ei sitten millään. Eikä varsinkaan mikäli käytössä on ulkoisia näyttöjä joissa eri skaalausasetus kuin itse koneessa.
Sanotaan näin, että mikäli käytät konetta pääasiassa omalla näytöllään eikä ajoittaiset skaalausongelmat sinua haittaa (tai tiedät, että käyttämilläsi ohjelmilla niitä ei ole) niin suosittelen ehdottomasti WQHD paneelia. Mutta mikäli käytät konetta pääasiassa sellaisen ulkoisen näytön kanssa jonka kanssa käytät eri skaalausta kuin läppärin näytössä, niin melkeimpä suosittelisin FHD vaihtoehtoa.
Ainakin itselleni FHD resoluutio 14" koossa on täydellinen käyttää ilman skaalausta. Mikäli Lenovo käyttäisi näissä koneissaan parempia paneeleita niin olisiin ottanut omani FHD resolla jolloin ajoittaisia skaalauspäänsärkyjä ei olisi.