Voipi olla heikoilla kun menit sakkoon reagoimaan.Kuuluisa ParkkiPate oli jättänyt autolleni viime vuonna parkkisakon, 60€. Tosin, itse en ollut tuolloin kuljettaja, vaan auto oli kaverini käytössä, itse olin tuolloin töissä. Tein tästä reklamaation, ja sieltä vastasivat vaikka millä lakiuhkauksilla, johon en vastannut mitään. Pyysivät todistusta, että en itse ollut tuolloin kuljettajana, mutta miten tämän voi todistaa? Pitääkö autoon asentaa 247 kamera kuvaamaan kuljettajaa?
Meni jonkin aikaa kunnes Uuva Oy perintäfirma (mahtaakohan olla heidän omistama?) lähetti laskun koskien kyseistä parkkisakkoa, mihin en edes vastannut.
Kaksi viikkoa sitten minulle tuli kutsu tuomioistuimeen koskien tätä parkkisakkoa ja maksuvaatimus oli noin 1000€. Pyysivät minulta lisätietoja jos minulla olisi jotain lisättävää.
Miten tässä nyt kannattaa toimia? Tuomioistuimeen on pakko mennä, mutta onko jotain lakisäädöksiä mitä minun kannattaisi mainita?
Se keltainen vessapaperi kuuluu roskiin ja jos ikinä mitään rekalmoit niin sitä Uuvatti Oy:n perintäprosessia.