• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Yhdysvaltojen presidentinvaalit

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 791
No kun ei ole mitään analyysiä, on vain väite. Ja väitteesi jostain syystä ei toimi Trumpin kohdalla eli vaikka kumpikin puoli valkkaa vp-ehdokkaan vedotakseen ryhmään johon presidenttiehdokas ei niin vetoa, koet sen ongelmaksi vain Bidenin kohdalla.

Mitä muuta tähän nyt voisi todeta kuin että sanot noin vain siksi, että kannatat toista puolta?
Onko Trump sanonut että hän ei valitsisi naista vp-ehdokkaakseen?

Ja kuten sanoin oikean ideologian omaava värillinen nainen, joka olisi lahjakas ja pätevä olisi Trumpille parempi ehdokas kuin pence.
Trumpin olisi varmaan kannattanut valita lagoa korkeimpaan oikeuteen, niin se olisi tuonut latinoääniä.
Ja ei en anna tälle lähdettä, koska en anna lähdettä myöskään sille että bill of rights on osa usan perustuslakia.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Onko Trump sanonut että hän ei valitsisi naista vp-ehdokkaakseen?
Yrittikö Trump vedota vp-ehdokkaallaan naisiin?

Miksei se ole kohtuutonta, että Trump RAJASI ENNAKKOON pois liberaalit muslimit, ateistit jne.? Vaikka olisivat miten päteviä ja osaavia.
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 791
Yrittikö Trump vedota vp-ehdokkaallaan naisiin?

Miksei se ole kohtuutonta, että Trump RAJASI ENNAKKOON pois liberaalit muslimit, ateistit jne.? Vaikka olisivat miten päteviä ja osaavia.
En puhunut pätevyydestä tai osaamisesta mitään, vaan paremmuudesta. Rajata sukupuolen perusteella on eri asia kuin rajata ideologian perusteella, kun valitaan vp-ehdokasta.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
En puhunut pätevyydestä tai osaamisesta mitään, vaan paremmuudesta. Rajata sukupuolen perusteella on eri asia kuin rajata ideologian perusteella, kun valitaan vp-ehdokasta.
No se on tosiaan vain sun mielipide. Mutta minä olenkin sitä mieltä, että katsot asiaa puolueellisesti ja päätät sen mukaan, mitkä on sopivia syitä rajata.

Mutta vakavissaan: Trump ei edes harkinnut värillistä seksuaalivähemmistöön kuuluvaa naista, oli ideologia mikä vaan. Se ei olisi toiminut valkoisen konservatiivisen kristityn väestön kohdalla toisin kuin Pence.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 543
Onko Trump sanonut että hän ei valitsisi naista vp-ehdokkaakseen?

Ja kuten sanoin oikean ideologian omaava värillinen nainen, joka olisi lahjakas ja pätevä olisi Trumpille parempi ehdokas kuin pence.
Trumpin olisi varmaan kannattanut valita lagoa korkeimpaan oikeuteen, niin se olisi tuonut latinoääniä.
Ja ei en anna tälle lähdettä, koska en anna lähdettä myöskään sille että bill of rights on osa usan perustuslakia.
Miten nainen olisi Trumpille etu mutta Bidenille ei ole? Sanoisin että henkilö joka kategorisesti ei halua naista äänestää 99,99% varmasti konservatiiveja ja henkilö joka kategorisesti ei halua miestä ottaa kakkoseen jatkossakin

*tirsk* ei halua miestä ja ottaa kakkoseen

tarkistin kyselyitä ja syksyllä 2019, tuon tylytyksen aikoihin, Kamala oli neljäntenä noin 7% kannatuksella. Edellään Biden, Sanders ja Warren. Näistä kaksi jälkimmäistä ei oikein sovellu varapresidentiksi koska ovat puolueen toista äärilaitaa ja tuntuisi kuin esivaaliäänestäjät petettäisiin
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Koska olisi ollut todella vaikeaa löytää sopivalla ideologialla olevaa, joka olisi myös pätevä ja lahjakas.
Onko sulla jotain tällaisen väitteen pohjaksi? Väitän ettei edes yritetty löytää jos nyt mutuillaan.

Mitä se sua kiusaa, kenet Biden valkkasi jos haluat hänen häviävän? Paitsi jos pelkäät voittavan...
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 543
Onko sulla jotain tällaisen väitteen pohjaksi? Väitän ettei edes yritetty löytää jos nyt mutuillaan.

Mitä se sua kiusaa, kenet Biden valkkasi jos haluat hänen häviävän? Paitsi jos pelkäät voittavan...
En kiistä enkä väitä, etteikö voisi käydä miehiselle itsetunnolle jos nainen saa etumatkaa synnynnäisen ominaisuuden puolesta
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Tää nyt tuli selväksi, että uskovaisia saa mielistellä sillä, että ehdokkaan pitää olla kristitty, värillisiä ei sillä, että ehdokas on värillinen, naisia ei sillä, että ehdokas on nainen mutta konservatiiveja sillä, että ehdokas on hetero jne. Jää vaan epäselväksi, että miksi koko sallittujen asioiden kenttä on kallellaan Trumpin eduksi :think:
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 791
Onko sulla jotain tällaisen väitteen pohjaksi? Väitän ettei edes yritetty löytää jos nyt mutuillaan.

Mitä se sua kiusaa, kenet Biden valkkasi jos haluat hänen häviävän? Paitsi jos pelkäät voittavan...
Lähdettä sille että olisi ollut todella vaikeaa löytää?
Googlaa itse jos et tiedä miksi olisi todella vaikea löytää.
Tää nyt tuli selväksi, että uskovaisia saa mielistellä sillä, että ehdokkaan pitää olla kristitty, värillisiä ei sillä, että ehdokas on värillinen, naisia ei sillä, että ehdokas on nainen mutta konservatiiveja sillä, että ehdokas on hetero jne. Jää vaan epäselväksi, että miksi koko sallittujen asioiden kenttä on kallellaan Trumpin eduksi :think:
Siis minulle se on yhden tekevää minkä värinen ehokas on tai onko hän mies tai nainen, yms. Ideologia, pätevyys ja se miten hyvin hän osaa tuoda asiansa esiin, yms merkitsee. Ja se joka ei tätä allekerjoita kannattaa identiteettipolitiikkaa. Ja minä vastustan identiteettipolitiikkaa, koska se sulkee mahdollisia parempia ehdokkaita ulos.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 002
Lähdettä sille että olisi ollut todella vaikeaa löytää?
Googlaa itse jos et tiedä miksi olisi todella vaikea löytää.


Siis minulle se on yhden tekevää minkä värinen ehokas on tai onko hän mies tai nainen, yms. Ideologia, pätevyys ja se miten hyvin hän osaa tuoda asiansa esiin, yms merkitsee. Ja se joka ei tätä allekerjoita kannattaa identiteettipolitiikkaa. Ja minä vastustan identiteettipolitiikkaa, koska se sulkee mahdollisia parempia ehdokkaita ulos.
Eli tukisit trumppia ihan samanverran vaikka trump olisi musta nainen kehumassa abortilla valmistettua lääkettä ja kehuskelisi myös sillä miten kourii miehiä munista?
 
Liittynyt
09.03.2018
Viestejä
1 091
Lähdettä sille että olisi ollut todella vaikeaa löytää?
Googlaa itse jos et tiedä miksi olisi todella vaikea löytää.


Siis minulle se on yhden tekevää minkä värinen ehokas on tai onko hän mies tai nainen, yms. Ideologia, pätevyys ja se miten hyvin hän osaa tuoda asiansa esiin, yms merkitsee. Ja se joka ei tätä allekerjoita kannattaa identiteettipolitiikkaa. Ja minä vastustan identiteettipolitiikkaa, koska se sulkee mahdollisia parempia ehdokkaita ulos.
Jos ehdokas valitaan siitä syystä, että hän edustaa jotain uskontoa tai uskonryhmää, on nimenomaan identiteettipolitiikkaa. Mike Pence ei ole erityisen tunnettu karismaattisuudestaan. Hän on tunnettu konservatiivikristittynä, eikä siinä ole mitään pahaa. Mutta Trump valitsi hänet aisaparikseen juuri sen tähden, ja se juuri on identiteettipolitiikkaa.

 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Siis minulle se on yhden tekevää minkä värinen ehokas on tai onko hän mies tai nainen, yms. Ideologia, pätevyys ja se miten hyvin hän osaa tuoda asiansa esiin, yms merkitsee. Ja se joka ei tätä allekerjoita kannattaa identiteettipolitiikkaa. Ja minä vastustan identiteettipolitiikkaa, koska se sulkee mahdollisia parempia ehdokkaita ulos.
Mutta eihän sillä sun ääntä yritetäkään saada :zoom:

Sä edustat vastapuolta, sun näkemys siitä, mitä Bidenin kannattaa tehdä on aika pahasti hukassa.
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 791
Hän on tunnettu konservatiivikristittynä, eikä siinä ole mitään pahaa. Mutta Trump valitsi hänet aisaparikseen juuri sen tähden, ja se juuri on identiteettipolitiikkaa.
Ei vaan kyseessä on ideologia.
Se että on nainen, ei liitty mitenkään ideologiaan.
Eli tukisit trumppia ihan samanverran vaikka trump olisi musta nainen kehumassa abortilla valmistettua lääkettä ja kehuskelisi myös sillä miten kourii miehiä munista?
Jos ajaa samoja asioita kuin Trump nyt ja vastapuolella olisi nykyinen biden, niin kyllä, koska biden on huonompi vaihtoehto, kuten tuolla aiemmin kerroin miksi.

Ja ulkoinen käytös menee tuon yms. alle

Mutta eihän sillä sun ääntä yritetäkään saada :zoom:

Sä edustat vastapuolta, sun näkemys siitä, mitä Bidenin kannattaa tehdä on aika pahasti hukassa.
Perustele mitä järkeä on identiteettipolitiikassa.
Luulisi että kaikki haluavat omasta mielestä parhaan ehdokkaan, ja tällöin kriteerit löytyvät tuosta viestistä jota lainasit ja nuo ovat kaikille sopivat kriteerit.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 504
Eikö Trumpin kohdalla voi sitten puhua identiteettipolitiikasta? Eikö hän tähtää kampanjallaan juuri rajattuun joukkoon eikä koko kansaan?
Ideologiaahan hänellä ei ole. Eikä oikein mitään muutakaan syvempää ajatusta. Reagoi vain vaistonvaraisesti tapahtumiin ja pelkää ettei hänestä pidetä.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Perustele mitä järkeä on identiteettipolitiikassa.
Luulisi että kaikki haluavat omasta mielestä parhaan ehdokkaan, ja tällöin kriteerit löytyvät tuosta viestistä jota lainasit ja nuo ovat kaikille sopivat kriteerit.
Sä itse hyväksyt sen ilmeisesti uskonnon perusteella? Sitä järkeä, että sillä saa ehkä tietyn ryhmän äänet.

Miksi ei saisi? Tai tarkemmin, miksi ei saisi vedota naisehdokkaalla äänestäjiin, jotka näkisivät mielellään naisia vallassa tai värillisellä ehdokkaalla niihin, jotka kaipaavat värillisiä sinne jos kerran saa vedota tietyn uskonnon edustajlla niihin, jotka haluavat ko. uskonnon edustajia sinne?
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 791
Wikipediassa uskonto on listattu ensimmäisenä esimerkkinä identiteetistä
Uskonto voi olla osa identiteettiä, mutta se on ennenkaikkea osa maailmankatsomusta, eli rinnastuu ideologiaan. Se että on musta nainen ei ole osa ideologiaa, ellei ajattele että ehdokkaan sukupuoli ja ihon väri on tärkein kriteeri. Tällöin Candace Owens olisi hyvä ehdokas ja pitäisi saada laajaa kannatusta.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Uskonto voi olla osa identiteettiä, mutta se on ennenkaikkea osa maailmankatsomusta, eli rinnastuu ideologiaan. Se että on musta nainen ei ole osa ideologiaa, ellei ajattele että ehdokkaan sukupuoli ja ihon väri on tärkein kriteeri. Tällöin Candace Owens olisi hyvä ehdokas ja pitäisi saada laajaa kannatusta.
"Rinnastuu ideologiaan" sun mielestä mutta on silti osa identiteettiä ja sillä käydään identitettipolitiikkaa. "Me valkoiset kristityt ollaan menettämässä tämä maa diiba daaba".
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 791
"Rinnastuu ideologiaan" sun mielestä mutta on silti osa identiteettiä ja sillä käydään identitettipolitiikkaa. "Me valkoiset kristityt ollaan menettämässä tämä maa diiba daaba".
Kysymys on siitä että menetetään maan lainsäädännössä ja arvoissa jotain sellaista hyvää mistä halutaan pitää kiinni. Ei identiteetistä.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Kysymys on siitä että menetetään maan lainsäädännössä ja arvoissa jotain sellaista hyvää mistä halutaan pitää kiinni. Ei identiteetistä.
Silti se on identiteettipolitiikkaa :facepalm:

Identiteettipolitiikka on poliittisen ryhmän muodostamista rodun, sukupuolen, etnisen ryhmän, seksuaalisuuden tai muun vastaavan ominaisuuden mukaan, ei poliittisen ideologian tai taloudellisten etujen perusteella.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Eikä ole vaan ideologiaa. Etnonationalistit harrastavat identiteettipolitiikkaa.
Kristinusko ei ole poliittinen ideologia. Kristittyjen kosiskelu kristityllä konservatiiviehdokkaalla, jonka toivotaan vaikkapa kiristävän aborttilainsäädäntöä tai vaalivan kristillisiä arvoja politiikassa on nimenomaan identiteettipolitiikkaa. Tää taitaa olla vähän sama kuin "vassari" persulle. On otettu haukkumasanaksi joku ja kauhistuttaa tajuta, että se sopiikin itseen. Tää on sulle nyt aika monella linkillä ja lähteellä osoitettu joten josko toi jankkaus voisi riittää ja tulla ne vastaukset kysymyskiin, joita sulle on esitetty?
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 791
Kristinusko ei ole poliittinen ideologia. Kristittyjen kosiskelu kristityllä konservatiiviehdokkaalla, jonka toivotaan vaikkapa kiristävän aborttilainsäädäntöä tai vaalivan kristillisiä arvoja politiikassa on nimenomaan identiteettipolitiikkaa. Tää on sulle nyt aika monella linkillä ja lähteellä osoitettu joten josko toi jankkaus voisi riittää ja tulla ne vastaukset kysymyskiin, joita sulle on esitetty?
Kyllä, kristinusko ei ole poliittinen ideologia.
Mutta konservatiivikristitty ehdokkas, vaalii kristillisiä ja konservatiivisiä arvoja, ja tämä on ideologiaa. Valitaan sellainen ehdokas joka on eniten samaa mieltä. Vastaava kuin anarkisti kommunisti ajaa anarkistikommunismia, joka on ideologia. Musta nainen ei ole ideologia, vaan identiteetti. Ja tällöin jos ehdokkaan pitää olla musta nainen, voisi Candace Owens olla hyvä ehdokas.

Eli kriteeri että pitää olla nainen on identiteettipolitiikkaa, mutta konservatiivikristitty on enemmänkin takuu ideologiasta.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Kyllä, kristinusko ei ole poliittinen ideologia.
Mutta konservatiivikristitty ehdokkas, vaalii kristillisiä ja konservatiivisiä arvoja, ja tämä on ideologiaa. Valitaan sellainen ehdokas joka on eniten samaa mieltä. Vastaava kuin anarkisti kommunisti ajaa anarkistikommunismia, joka on ideologia. Musta nainen ei ole ideologia, vaan identiteetti. Ja tällöin jos ehdokkaan pitää olla musta nainen, voisi Candace Owens olla hyvä ehdokas.

Eli kriteeri että pitää olla nainen on identiteettipolitiikkaa, mutta konservatiivikristitty on enemmänkin takuu ideologiasta.
Tää on edelleen vain sun mielipide, joka ei pidä paikkaansa. Kristitty on identiteetti, nainen on identiteetti, värillinen on identiteetti. Sun mielipiteesi on se, että yksi valitaan politiikan vuoksi ja muut identiteetin mutta se johtuu vain siitä, että olet sillä yhdellä puolella ja identiteettipolitiikka on sinulle ruma sana.

Pence on IDENTIFIOINUT itsensä kristityksi, konservatiiviksi ja republikaaniksi (tuossa järjestyksessä).
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 791
Tää on edelleen vain sun mielipide, joka ei pidä paikkaansa. Kristitty on identiteetti, nainen on identiteetti, värillinen on identiteetti. Sun mielipiteesi on se, että yksi valitaan politiikan vuoksi ja muut identiteetin mutta se johtuu vain siitä, että olet sillä yhdellä puolella ja identiteettipolitiikka on sinulle ruma sana.
Myös se että on muslimi on osa ideologiaa.
Samoin myös Hindu.

Se että on nainen, ei liitty mitenkään ideologiaan. Ja jos ei suostu äänestämään naista sen vuoksi että hän on nainen, on se identiteettipolitiikkaa.

Mä olen perustellut että miten se että on kristitty liitty ideologiaan. Nyt on sun vuoro perusteella miten se että äänestää tai ei äänestä sen perusteella että joku on musta tai nainen littyy mitenkään muuten ideologiaan, ellei ideologia ole identiteettipolitiikkaa, kuten etnonationalisteilla.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Mä olen perustellut että miten se että on kristitty liitty ideologiaan. Nyt on sun vuoro perusteella miten se että äänestää tai ei äänestä sen perusteella että joku on musta tai nainen littyy mitenkään muuten ideologiaan, ellei ideologia ole identiteettipolitiikkaa, kuten etnonationalisteilla.
Mulle se ei ole mikään ideologia eikä se kiinnosta mua. Mulle tärkeintä on "Trump hiuksista vittuun"-ideologia. Sen puitteissa sallin kummankin osapuolen asetella vp-ehdokkaansa kuten parhaaksi näkee.
 
Liittynyt
09.03.2018
Viestejä
1 091
Myös se että on muslimi on osa ideologiaa.
Samoin myös Hindu.

Se että on nainen, ei liitty mitenkään ideologiaan. Ja jos ei suostu äänestämään naista sen vuoksi että hän on nainen, on se identiteettipolitiikkaa.

Mä olen perustellut että miten se että on kristitty liitty ideologiaan. Nyt on sun vuoro perusteella miten se että äänestää tai ei äänestä sen perusteella että joku on musta tai nainen littyy mitenkään muuten ideologiaan, ellei ideologia ole identiteettipolitiikkaa, kuten etnonationalisteilla.
Alkaa olla melko offtopic, mutta jos haluaa äänestää naista sen takia, että katsoo naisten olevan aliedustettuna hallinnossa, se on ideologinen valinta. Kuten jos äänestää kristittyä siksi, että katsoo kristittyjen arvojen maassa olevan uhattuna on sekin ideologinen valinta. Kumpikin on määritelmän mukaan identiteettipolitiikkaa. Jos sinä rajaat vain muuttumattomat ominaisuudet (sukupuoli, ihonväri) identiteettipolitiikan mahdollisuuksien alle, niin se on sinun asiasi. Yleiseen identiteettipolitiikan määritelmän alle tuo ei mene. /offtopic
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 791
Alkaa olla melko offtopic, mutta jos haluaa äänestää naista sen takia, että katsoo naisten olevan aliedustettuna hallinnossa, se on ideologinen valinta. Kuten jos äänestää kristittyä siksi, että katsoo kristittyjen arvojen maassa olevan uhattuna on sekin ideologinen valinta. Kumpikin on määritelmän mukaan identiteettipolitiikkaa. Jos sinä rajaat vain muuttumattomat ominaisuudet (sukupuoli, ihonväri) identiteettipolitiikan mahdollisuuksien alle, niin se on sinun asiasi. Yleiseen identiteettipolitiikan määritelmän alle tuo ei mene. /offtopic
Mitä väliä sillä on kuka niitä päätöksiä tekee, kunhan ne päätökset ovat sellaisia joita itse kannattaa?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Mitä väliä sillä on kuka niitä päätöksiä tekee, kunhan ne päätökset ovat sellaisia joita itse kannattaa?
Tää on sivuraiteelle vetämistä. Mitä väliä sillä on, kuka Trumpin VP:nä niitä päätöksiä sitten tekee? Muslimi, homo tai vaikka musta nainen. Sama se kai, kuka aborttia vastustaa?
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 791
Tää on sivuraiteelle vetämistä. Mitä väliä sillä on, kuka Trumpin VP:nä niitä päätöksiä sitten tekee? Muslimi, homo tai vaikka musta nainen. Sama se kai, kuka aborttia vastustaa?
Kyllä, mutta kyse ei ole pelkästä abortista. Ja pitää selvittää mitä muuta hän kannattaa tai vastustaa.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Kyllä, mutta kyse ei ole pelkästä abortista. Ja pitää selvittää mitä muuta hän kannattaa tai vastustaa.
Entä jos kyse on naisista ja värillisistä vallankahvassa? "Eeeeeei... vääränlaista identiteettipolitiikkaa" :smoke:

Mutta sä siis ihan tosissasi meinaat, että siellä olisi Pencen tilalla "ihan hyvin voinut olla" musta musliminainen, joka vastustaa aborttia ja on arvokonservatiivi (kuten nuo musut tuppaa olemaan)? Ei tulis missään vaiheessa identiteetti ongelmaksi?
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 791
Entä jos kyse on naisista ja värillisistä vallankahvassa? "Eeeeeei... vääränlaista identiteettipolitiikkaa" :smoke:
Ei ongelma, jos tekevät päätöksia, joita kannatan. Esim. Candace Owens voisi olla hyvä ehdokas. Oletko samaa mieltä?

Mutta naista tai värillistä ei pidä valita tai jättää valitsematta sen takia että hän on nainen tai värillinen. Ideologia ratkaisee.

Väitän että moni jotka perään kuuluttavat että pitäisi valita nainen tai värillinen, ei halua äänestää Candace Owensia tai joku valkoinen hetromies olisi lähempänä heidän ajatteluaan.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Ei ongelma, jos tekevät päätöksia, joita kannatan. Esim. Candace Owens voisi olla hyvä ehdokas. Oletko samaa mieltä?

Mutta naista tai värillistä ei pidä valita tai jättää valitsematta sen takia että hän on nainen tai värillinen. Ideologia ratkaisee.
Sivuutit (taas) puoli viestiäni, ei mulla muuta.
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 791
Sivuutit (taas) puoli viestiäni, ei mulla muuta.
Siis onko se itsetarkoitus että naisia on vallankahvassa? Jos on, se on identiteettipolitiikkaa. Mielestäni ei ole itsetarkoitus, että konservatiivikristittyjä on vallan kahvassa. Päätökset ratkaisee.

Vai mitä sä yritit sanoa?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Siis onko se itsetarkoitus että naisia on vallankahvassa? Jos on, se on identiteettipolitiikkaa. Mielestäni ei ole itsetarkoitus, että konservatiivikristittyjä on vallan kahvassa. Päätökset ratkaisee.

Vai mitä sä yritit sanoa?
Lue nyt äläkä vaan spämmää: "Mutta sä siis ihan tosissasi meinaat, että siellä olisi Pencen tilalla "ihan hyvin voinut olla" musta musliminainen, joka vastustaa aborttia ja on arvokonservatiivi (kuten nuo musut tuppaa olemaan)? Ei tulis missään vaiheessa identiteetti ongelmaksi? "
 
Liittynyt
09.03.2018
Viestejä
1 091
Ei ongelma, jos tekevät päätöksia, joita kannatan. Esim. Candace Owens voisi olla hyvä ehdokas. Oletko samaa mieltä?
Joo, Hitlerin fanittaminen kävisi hyvin Trumpin kampanjaan. Varmaan tulisi hyvin ääniä klansmenilta, kun musta nainen tykkää Hitleristä.
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 791
Lue nyt äläkä vaan spämmää: "Mutta sä siis ihan tosissasi meinaat, että siellä olisi Pencen tilalla "ihan hyvin voinut olla" musta musliminainen, joka vastustaa aborttia ja on arvokonservatiivi (kuten nuo musut tuppaa olemaan)? Ei tulis missään vaiheessa identiteetti ongelmaksi? "
Identiteetti ei saa olla ongelma. Ongelma voi tulla siitä että hän muslimina ei näe välttämättä isistä ongelmana, tai suhtautuu lempeästi Iraniin tai haluaa sharialain, yms.

Eli ideologia muodostuu ongelmaksi. Jos se muodostuu ongelmaksi että hän on musta tai nainen kyseessä identiteettipolitiikka. Jota vastustan, ja jota kaikkien muidenkin pitää vastustaa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 002
Ongelma voi olla siinä että trump kristilistä esittävänä narsistina ei näe välttämättä Ku Klux Klania ja vastaavia ongelmana, suhtautuu lempeästi Putiniin ja haluaa saada rikkoa kaikkia lakeja, yms.

Mutta joidenkin ideologiaan tämä uppoaa kuin syanidi Jonestownissa.
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 791
Ongelma voi olla siinä että trump kristilistä esittävänä narsistina ei näe välttämättä Ku Klux Klania ja vastaavia ongelmana, suhtautuu lempeästi Putiniin ja haluaa saada rikkoa kaikkia lakeja, yms.

Mutta joidenkin ideologiaan tämä uppoaa kuin syanidi Jim Jonesin seuraajiin.
Ymmärrän että osa vaikka tykkää joistain asiasta mitä trump tekee, ei äänestä häntä, koska hänen käytös on mitä on ja välillä hänen puheistaan saa käsityksen että hän vihjailee äärioikeistolle. Ja tämän vuoksi olisin toivonut että joku toinen republikaani olisi voittanut esivaalit 2016. Mutta Trump on mielestäni pienempi paha kuin Clinton ja Biden.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 543
Ei ongelma, jos tekevät päätöksia, joita kannatan. Esim. Candace Owens voisi olla hyvä ehdokas. Oletko samaa mieltä?

Mutta naista tai värillistä ei pidä valita tai jättää valitsematta sen takia että hän on nainen tai värillinen. Ideologia ratkaisee.

Väitän että moni jotka perään kuuluttavat että pitäisi valita nainen tai värillinen, ei halua äänestää Candace Owensia tai joku valkoinen hetromies olisi lähempänä heidän ajatteluaan.
Onko Candace ainut musta konservatiivinen nainen joka mieleesi tuli vai miksi käytät noin huonoa esimerkkiä?
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 791
Onko Candace ainut musta konservatiivinen nainen joka mieleesi tuli vai miksi käytät noin huonoa esimerkkiä?
Se oli ensimmäinen musta konservatiivinen nainen joka tuli mieleen.
Trump on käytöksellään heikentänyt republikaanisen puolueen ja koko Yhdysvaltojen luotettavuutta ja uskottavuutta. Onneksi se pian loppuu.
niin. trump ei takuuvarmasti voita 2024 vaaleja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 942
vaikka kuinka haluaisi, perustuslaki tulee vastaan ja sen muuttaminen on todella vaikeaa.
Paljolti voisi riippua siitä miten tehokkaasti USA:n demokratian rapauttaminen Trumpin kakkoskaudella jatkuisi. Ensimmäisellä on onnistuneesti alettu iskostaa virkamieskuntaan ja poliitikkoihin sitä, että presidentin kanssa ei missään tilanteessa saa olla eri mieltä, totuuden puhuminen voi olla hyvin haitallista, järjestelmän käyttäminen valtapuolueen poliittisen edun aikaansaamiseen kaikin mahdollisin keinoin on täysin sallittua jne.

Tuntuu, että lähinnä se ettei Trump ei ole järin suurilla älyn lahjoilla siunattu ja pitkät demokraattiset perinteet ovat pelastaneet USA:n demokratian vajoamasta. Toisia neljää vuotta se ei välttämättä näistä huolimatta enää kestäisi. Näidenkin vaalien kanssa on jo syytä huoleen siitä tuleeko Trump kunniottamaan tulosta, miten pitkälle menee epäluottamuksen kylvämisessä ja vaikuttamispyrkimyksissään jne.
 
Liittynyt
09.03.2018
Viestejä
1 091
Paljolti voisi riippua siitä miten tehokkaasti USA:n demokratian rapauttaminen Trumpin kakkoskaudella jatkuisi. Ensimmäisellä on onnistuneesti alettu iskostaa virkamieskuntaan ja poliitikkoihin sitä, että presidentin kanssa ei missään tilanteessa saa olla eri mieltä, totuuden puhuminen voi olla hyvin haitallista, järjestelmän käyttäminen valtapuolueen poliittisen edun aikaansaamiseen kaikin mahdollisin keinoin on täysin sallittua jne.

Tuntuu, että lähinnä se ettei Trump ei ole järin suurilla älyn lahjoilla siunattu ja pitkät demokraattiset perinteet ovat pelastaneet USA:n demokratian vajoamasta. Toisia neljää vuotta se ei välttämättä näistä huolimatta enää kestäisi. Näidenkin vaalien kanssa on jo syytä huoleen siitä tuleeko Trump kunniottamaan tulosta, miten pitkälle menee epäluottamuksen kylvämisessä ja vaikuttamispyrkimyksissään jne.
Jep, jos 1980-luvulla republikaaneille olisi kertonut, että kolmenkymmenen vuoden kuluttua teidän puolueenne presidentti on täysin Venäjän johtajan talutusnuorassa, niin harvapa sitä olisi pitänyt muuna kuin puolivillaisena dystopiana.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 442
Viestejä
4 161 900
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom